Ανακοίνωση εξέδωσε ο Α' Σύλλογος Αθηνών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με όσα αποφασίστηκαν στην έκτακτη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε.
Μεταξύ άλλων αποφασίστηκε η άμεση κήρυξη Απεργίας-Αποχής από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης.
Ακόμη απόφαση λήφθηκε για την κήρυξη μονόωρων-δίωρων-τρίωρων στάσεων εργασίας, στο εργασιακό ωράριο κάθε εκπαιδευτικού, σε καθημερινή βάση, για τη διαδικασία της ατομικής παρατήρησης διδασκαλίας καθώς και τμήματα του εξωδιδακτικού έργου (προπαρασκευαστικές συναντήσεις με διευθυντές και συμβούλους).
Η ανακοίνωση
«Στην Αθήνα και συγκεκριμένα στην αίθουσα εκδηλώσεων των 8ου-106ου Δ. Σχ. Αθηνών, την Τρίτη 19 Μαρτίου 2024 και ώρα 18:30 πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση του Α΄ Συλλόγου Αθηνών μετά από πρόσκληση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου. Η Γενική Συνέλευση, με βάση το άρθρο 14 του καταστατικού του Συλλόγου πραγματοποιήθηκε με απαρτία. Θέμα της Γενικής Συνέλευσης, το αγωνιστικό πλαίσιο του Συλλόγου το επόμενο διάστημα, οι μορφές αγώνα που θα επιλέξει για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης και οι μορφές αγώνα που θα προτείνει προς τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) στην ολομέλεια προέδρων που θα πραγματοποιηθεί 1 Απριλίου 2024.
Μετά από διαλογική συζήτηση τέθηκε σε ψηφοφορία η παρακάτω κοινή πρόταση η οποία υπερψηφίστηκε ομόφωνα από το σύνολο των παρευρισκόμενων και αποτελεί την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης.
1. Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες συναδέλφους σε κάθε γωνιά της χώρας που κρατάμε όρθια τα σχολεία, που παλεύουμε καθημερινά να υπερνικήσουμε δυσκολίες και να ανταποκριθούμε στον παιδαγωγικό μας ρόλο. Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες απεργούς διαδηλωτές της 28/2 που πλημμύρισαν τους δρόμους σε όλη την Ελλάδα βροντοφωνάζοντας «η τα κέρδη τους ή ζωές μας». Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες διαδηλωτές φοιτητές, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους που καταψήφισαν στον δρόμο το κατάπτυστο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα ιδιωτικά ΑΕΙ. Εδώ είναι η ελπίδα και η δύναμη μας. Στον αγώνα για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα!
Η προσπάθεια της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ να ιδιωτικοποιήσουν την εκπαίδευση, να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία, να μεταφέρουν το «κόστος» στους γονείς, να μετατρέψουν τους εκπαιδευτικούς σε κυνηγούς χορηγών, δε θα περάσει!
Η λεγόμενη αξιολόγηση έρχεται να δείξει με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, τους ίδιους τους μαθητές ως τους μεγάλους υπεύθυνους για τα αδιέξοδα του σημερινού σχολείου.
2. Η πολύχρονη μάχη του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην αξιολόγηση έχει το νόημα της απόρριψης ενός εργαλείου που σκοπό έχει την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, την εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου και τη μετατροπή του σε ένα αξιολογικό κάτεργο με υποταγμένους εκπαιδευτικούς, γονείς πελάτες και μαθητές που θα στερούνται βασικών μορφωτικών δικαιωμάτων με σημαντικότερο εκείνο της αγωγής. Ο αγώνας μας έχει απέναντι τις εκάστοτε κυβερνήσεις, την αντιεκπαιδευτική ατζέντα της ΕΕ, του ΟΟΣΑ , της Παγκόσμιας Τράπεζας και άλλων ευαγών ιδρυμάτων. Τα τελευταία τρία χρόνια, η κυβέρνηση επιχειρεί να επιβάλλει ένα ακραίο ταξικό αγγλοσαξωνικό μοντέλο αξιολόγησης, που έχει αποτύχει παταγωδώς σε διεθνές επίπεδο και έχει λειτουργήσει ως βασικό εργαλείο αποκλεισμού των φτωχών παιδιών από την πρόσβαση στη μόρφωση.
3. Η τελευταία απόφαση του δικαστηρίου ενάντια στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο λειτουργίας ενός ιδιότυπου καθεστώτος κυβέρνησης-κράτους-δικαστικών θεσμών-ΜΜΕ-επιχειρηματικών λόμπι. Είναι το ίδιο καθεστώς που κουκουλώνει τα Τέμπη, που βγάζει λάδι τους παιδοβιαστές, που εξοντώνει μάρτυρες και ενοχλητικούς δημοσιογράφους, που εξαφανίζει ολόκληρα βαγόνια και μπαζώνει τα στοιχεία εγκλημάτων. Και αυτά τα καθεστώτα νικιούνται με αποφασιστικούς παλλαϊκούς αγώνες.
4. Όλο το προηγούμενο διάστημα, σταθήκαμε δίπλα στο φοιτητικό κίνημα, με τον κοινό αγώνα μας κάναμε πράξη το πανεκπαιδευτικό μέτωπο. Απευθυνθήκαμε σε γονείς, με δίγλωσσες (ελληνικά-αγγλικά) επιστολές στις πύλες των σχολείων, οργανώσαμε εκδηλώσεις, συνελεύσεις και ενημερωτικές συναντήσεις για την οργάνωση της πάλης.
5. Δεν έχουμε καμία αυταπάτη για ό,τι κρύβεται πίσω από το σημερινό «ευγενικό» προσωπείο των αξιολογητών. Αν καταφέρουν να επικρατήσουν, να τσακίσουν τον αγώνα μας και να διαλύσουν τα σωματεία μας, ξέρουμε τι μας επιφυλάσσουν. Το διακύβευμα πλέον είναι πολύ μεγάλο. Δεν διανύσαμε τόσο δρόμο αγώνα για το τίποτα. Δεν θα τα παρατήσουμε τώρα. Θα συνεχίσουμε με αυτοοργάνωση του αγώνα και συμμετοχή στη βάση από την οποία θα πρέπει να παίρνονται όλες οι αποφάσεις.
7. Αποφασίζουμε συγκεκριμένα:
α. Την κήρυξη από το Σύλλογό μας άμεσα Απεργίας-Αποχής από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.). Η διάρκεια της Απεργίας-Αποχής ξεκινά από το χρονικό διάστημα μετά την επίδοση του εξώδικου και επανεξετάζεται στην τακτική Γενική Συνέλευση που θα πραγματοποιήσουμε τέλη Μαΐου-αρχές Ιουνίου. Το Δ.Σ. του Συλλόγου δεσμεύεται για τη συνδικαλιστική, νομική και οικονομική κάλυψη των συναδέλφων.
β. Προτείνουμε στην ολομέλεια προέδρων της ΔΟΕ την επαναπροκήρυξη της Απεργίας-Αποχής από την Ομοσπονδία.
γ. Αποφασίζουμε την κήρυξη μονόωρων-δίωρων-τρίωρων στάσεων εργασίας, στο εργασιακό ωράριο κάθε εκπαιδευτικού, σε καθημερινή βάση, για τη διαδικασία της ατομικής παρατήρησης διδασκαλίας καθώς και τμήματα του εξωδιδακτικού έργου (προπαρασκευαστικές συναντήσεις με διευθυντές και συμβούλους). Οι στάσεις αυτές κηρύσσονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου ανά εβδομάδα, με ισχύ πέντε ημερών και χρηματοδοτούνται από το Σύλλογο πάντα σε συνεννόηση με το ΔΣ.
δ. Προτείνουμε στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να πραγματοποιηθεί κλαδική πανεκπαιδευτική απεργία στις 16 Απριλίου και να συμμετέχει στην πανεργατική απεργία στις 17 Απριλίου. Με κυρίαρχο το αίτημα της κατάργησης της αξιολόγησης, τις αυξήσεις μισθών, το διορισμό μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, την εξίσωση των δικαιωμάτων τους με τους μόνιμους και την ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων.
ε. Συνεχίζουμε με συγκεντρώσεις στις πύλες των σχολείων, ενημέρωση των γονέων, συμμετοχή σε όλα τα συλλαλητήρια και τις απεργίες κλαδικές και γενικές.
στ. Συμμετέχουμε στις 28/3 στη συγκέντρωση ενάντια στις διώξεις εκπαιδευτικών και στον αυταρχισμό στο υπουργείο παιδείας.
ζ. Οι αποφάσεις ΔΟΕ – ΟΛΜΕ για στάσεις εργασίας από την ζωντανή παρακολούθηση του μαθήματος (Σύμβουλος και Δ/ντης) είναι σε πλήρη ισχύ και καλύπτουν τους πάντες. Δεν έχει γίνει έως τώρα δικαστική προσφυγή.
η. Ανασυγκροτούμε την Επιτροπή Αγώνα του Συλλόγου και τη δράση της.
θ. Επιδιώκουμε τον ευρύτερο δυνατό Συντονισμό Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ στην κατεύθυνση του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών ενάντια στην εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.
ι. Καλούμε την ΑΔΕΔΥ και τη ΔΟΕ να ασκήσουν έφεση στις καταδικαστικές αποφάσεις των δικαστηρίων για τις απεργίες που κήρυξαν.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη