ταξη
Έγγραφο του υπουργείου Παιδείας: Άμεση αντικατάσταση των Διευθυντών Σχολείων που αρνούνται την αξιολόγηση

Θυμός επικρατεί από χθες το βράδυ σε εκπαιδευτικούς και διευθυντές σχολείων  για πρωτοφανή ενέργεια του υπουργείου Παιδείας. Μετά τις απειλές και τα δικαστήρια που δεν μπόρεσαν να κλονίσουν τις αντιστάσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών, μετά τις μαζικές συνελεύσεις και την αποφασιστικότητα των ΣΕΠΕ και των ΕΛΜΕ, μετά την επαναπροκήρυξη της απεργίας  αποχής από Πρωτοβάθμια (ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ), Δευτεροβάθμια (ΟΛΜΕΔΟΕ) και Τριτοβάθμια Σωματεία (ΑΔΕΔΥ) το υπουργείο μεταφέρει την πίεση και τις απειλές για καθαίρεση στους διευθυντές σχολείων που τους χρησιμοποιεί ουσιαστικά ως πολιορκητικό κριό.

Δείτε το έγγραφο εδώ.

Συγκεκριμένα

Με Έγγραφο που φέρει την υπογραφή του Γ.Γ Γιάννη Κατσαρού το υπουργείο Παιδείας καλεί τους Περιφερειακούς Διευθυντές και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης  να προβούν άμεσα στην αντικατάσταση των Διευθυντών/ντριών-Προϊσταμένων σχολικών μονάδων, οι οποίοι/ες αρνούνται να λάβουν μέρος στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών  ή/ και μελών ΕΕΠ-ΕΕΒΠ ή, εν γένει, με τη στάση τους παρακωλύουν τη διαδικασία της αξιολόγησης.

Το alfavita.gr δημοσιεύει το έγγραφο

«ΘΕΜΑ: Αντικατάσταση στελεχών εκπαίδευσης που δεν συμμετέχουν στην αξιολόγηση

ΣΧΕΤ.: 1. Η υπ’ αριθ. 118991/ΓΔ5/23-10-2023 (ΑΔΑ: ΨΓΨΙ46ΝΚΠΔ-Μ8Λ) εγκύκλιος

2. Η υπ’ αριθ. 5302/ΓΔ5/17-1-2024 (ΑΔΑ: 6Υ2Ζ46ΝΚΠΔ-Ζ8Ε) εγκύκλιος

3. Η υπ’ αριθ. 16870/ΓΔ5/16(ανακ. 19)-2-2024 (ΑΔΑ: 67ΞΩ46ΝΚΠΔ-Η7Η) εγκύκλιος

4. Η υπ’ αριθ. 28857/Ε3/20-3-2024 (ΑΔΑ: 96ΑΔ46ΝΚΠΔ-ΚΑΠ) εγκύκλιος

Σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών εγκυκλίων, σας αναφέρουμε τα ακόλουθα: Στις διατάξεις του άρθρου 56, παρ. 8 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136) ορίζεται ότι: «8. Αν στέλεχος εκπαίδευσης αρνείται να υποβληθεί στη διαδικασία αξιολόγησης, είτε ως αξιολογητής είτε ως αξιολογούμενος, σε οποιοδήποτε στάδιο αυτής, ή την παρακωλύει με την εν γένει στάση του, πλέον των αναφερομένων στις παρ. 4 έως και 7, αντικαθίσταται, σύμφωνα με την περ. α' της παρ. 6 του αρ. 60 (1) …».

Παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας προκειμένου να τύχουν εφαρμογής οι ανωτέρω διατάξεις για την αντικατάσταση των Διευθυντών/ντριων – Προϊσταμένων σχολικών μονάδων, οι οποίοι/ες αρνούνται να λάβουν μέρος στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ή/και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ ή, εν γένει, με τη στάση τους παρακωλύουν τη διαδικασία της αξιολόγησης του ως άνω νόμου. Στην περίπτωση αυτή: α) εκδίδεται πράξη από τον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης και β) η θέση πληρώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 11 και 12 του άρ. 41 του ν. 4823/2021.

----------------------------------------

(1). Η παρ. 6 του άρθ. 60 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136) ορίζει ότι «6: α) λήγει η θητεία και διενεργείται διαδικασία αντικατάστασης του στελέχους εκπαίδευσης, αν η αξιολόγηση λαμβάνει χώρα κατά την πρώτη αξιολογική περίοδο της θητείας, και β)…. Η λήξη της θητείας, σύμφωνα με την περ. α, διαπιστώνεται με απόφαση του αρμόδιου για την τοποθέτηση οργάνου, σύμφωνα με το άρθρο 41 και η θέση που κενώνεται πληρούται, σύμφωνα με το ίδιο άρθρο.».

ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ»

Το Έγγραφο

eggrafo


Οι παράγραφοι 11 και 12 του αρ. 41 του νόμου 4823/2021

11. Η τοποθέτηση σε κενές και κενούμενες θέσεις Διευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) γίνεται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του αρμόδιου Τοπικού Συμβουλίου Επιλογής, σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 37. Η τοποθέτηση σε κενές και κενούμενες θέσεις Διευθυντών των Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.) και των Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) γίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση της αρμόδιας Περιφερειακής Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Π.Ε.Π.Π.Σ.), σύμφωνα με την παρ. 13 του ίδιου άρθρου. Αν δεν υποβληθούν υποψηφιότητες για κάποιες σχολικές μονάδες, Διευθυντές σε αυτές τοποθετούνται, εφόσον το δηλώσουν, υποψήφιοι που δεν έχουν τοποθετηθεί, κατά τη σειρά κατάταξής τους στον τελικό αξιολογικό πίνακα επιλογής. Για τον σκοπό αυτόν καλούνται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης ή, αν δεν υποβληθούν υποψηφιότητες για Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, να υποβάλουν νέα δήλωση προτίμησης. Στην περίπτωση των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι, οι οποίοι πληρούν: α) την προϋπόθεση της υποπερ. στα) της περ. στ) της παρ. 6 του άρθρου 31 ή β) την προϋπόθεση του τελευταίου εδαφίου της παρ. 5 του άρθρου 40, καλούνται με πρόσκληση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης οι εγγεγραμμένοι στον πίνακα επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγεται το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις: α) της υποπερ. στβ) της περ. στ) της παρ. 6 του άρθρου 31 και β) του τελευταίου εδαφίου της παρ. 5 του άρθρου 40, να δηλώσουν ενδιαφέρον. Αν δεν συμπληρωθούν οι κενές και κενούμενες θέσεις με τις παραπάνω διαδικασίες, εφαρμόζεται η παρ. 9 του άρθρου 40. Αν μετά το τέλος των ανωτέρω διαδικασιών εξακολουθούν να παραμένουν κενές θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων και Ε.Κ., οι θέσεις αυτές επαναπροκηρύσσονται, σύμφωνα με την παρ. 14. Στην περίπτωση αυτή, μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο εκπαιδευτικής ή διδακτικής υπηρεσίας. Επιπλέον του προηγούμενου εδαφίου, στην περίπτωση των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. υποψήφιοι μπορεί να είναι και εκπαιδευτικοί, οι οποίοι δεν πληρούν την προϋπόθεση της υποπερ. στα) της περ. στ) της παρ. 6 του άρθρου 31, και δεν εφαρμόζεται το τελευταίο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 40.

12. Η τοποθέτηση των Προϊσταμένων διθέσιων και τριθέσιων νηπιαγωγείων ή δημοτικών σχολείων σε κενές και κενούμενες θέσεις γίνεται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του αρμόδιου Τοπικού Συμβουλίου Επιλογής, σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 37. Η τοποθέτηση των προϊσταμένων διθέσιων και τριθέσιων πειραματικών νηπιαγωγείων ή δημοτικών σχολείων σε κενές και κενούμενες θέσεις γίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση της αρμόδιας Π.Ε.Π.Π.Σ., σύμφωνα με την παρ. 13 του ίδιου άρθρου.

Σάλος στους εκπαιδευτικούς

Δεν πέρασε ούτε μια μέρα από τη συνάντηση των ΔΣ των ΔΟΕ - ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, και το τελευταίο επιλέγει τον αυταρχισμό, τις απειλές και τις διώξεις των "αντιφρονούντων" Διευθυντών/ντριών σχολείων. Είναι σαφής η επιλογή της μετωπικής αντιπαράθεσης που επιλέγει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, προς την εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία σίγουρα δε θα μείνει αναπάντητη από την εκπαιδευτική κοινότητα..

Το alfavita.gr μίλησε με Διευθυντές σχολείων και εκπαιδευτικούς για το συγκεκριμένο Έγγραφο του υπουργείου Παιδείας.

Αυτό που επικρατεί είναι ο θυμός για την πρωτοφανή αυτή ενέργεια του υπουργείου Παιδείας. Μετά τις απειλές και τα δικαστήρια που δεν μπόρεσαν να κλονίσουν τις αντιστάσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών, μετά τις μαζικές συνελεύσεις και την αποφασιστικότητα των ΣΕΠΕ και των ΕΛΜΕ, μετά την επαναπροκήρυξη της απεργίας  αποχής από Πρωτοβάθμια (ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ), Δευτεροβάθμια (ΟΛΜΕΔΟΕ) και Τριτοβάθμια Σωματεία (ΑΔΕΔΥ) το υπουργείο μεταφέρει την πίεση και τις απειλές για καθαίρεση στους διευθυντές σχολείων που τους χρησιμοποιεί ουσιαστικά ως πολιορκητικό κριό.

Σε δημοσίευμά του το εκπαιδευτικό περιοδικό Εκπαιδευτική Λέσχη σημειώνει, ανάμεσα σε άλλα για το θέμα: 

Σήμερα στις 3 του Απρίλη του 2024 η κυβέρνηση της ΝΔ δια του ΓΓ του υπουργείου επιστρατευμένης Παιδείας, Γ. Κατσαρού, εξέδωσε εγκύκλιο εντολή (34412/Ε3/03.04.2024) με την οποία ζητάει να αντικατασταθούν (αφού παυθούν;) από τη θέση τους όλοι/ες οι Διευθυντές/ντριες –Προϊστάμενες/οι σχολικών μονάδων που υπερασπιζόμενοι/ες το Δημόσιο σχολείο και τους/τις μαθητές/τριές τους, μετέχουν σε νόμιμα κηρυγμένη αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης.

Η κυβέρνηση της ΝΔ και το υπουργείο (κατ’ όνομα) της Παιδείας

αφού έστειλαν 14 φορές στα δικαστήρια τα εκπαιδευτικά σωματεία και Ομοσπονδίες, με σκοπό να σταματήσουν τον δίκαιο αγώνα τους ενάντια στην εμπορευματοποίηση και τον επιθεωρητισμό

αφού δεν κατάφεραν να διασπάσουν την ενότητα του εκπαιδευτικού σώματος, το οποίο με ιστορικές μαζικές συνελεύσεις αποφάσισε τη συνέχιση του αγώνα

προχωρούν τώρα σε παύση στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντών και Προϊσταμένων), γεγονός που έχει να συμβεί από την εποχή της χούντας.

Προσπαθούν να σπείρουν το φόβο, αλλά να ξέρουν πως θα εισπράξουν οργή.

Είναι η στιγμή να μιλήσουν και να δράσουν τα συνδικάτα των εργαζομένων, τα Παιδαγωγικά Τμήματα και οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, οι γονεϊκοί φορείς, ο κόσμος της Τέχνης…

Θα αφήσουμε την κυβέρνηση να μας γυρίσει στην εποχή του επιθεωρητισμού; Θα τους αφήσουμε να κάνουν την παιδεία εμπόρευμα και τους μαθητές με τις οικογένειές τους, πελάτες; Θα τους αφήσουμε να μετατρέψουν τα σχολεία σε επιχειρήσεις;

Θα τους αφήσουμε να αντικαταστήσουν την παιδαγωγική επιστήμη με την υποταγή και τη βίαιη επιβολή;

Θα τους αφήσουμε να καταργήσουν το δικαίωμα της απεργίας;

Θα τους αφήσουμε να καταργήσουν κάθε έννοια δημοκρατίας;

Οι εκπαιδευτικοί και το εκπαιδευτικό κίνημα χρειάζονται την άμεση θέση και δράση της κοινωνίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδιά
Τα παιδιά ξέρουν
Τις έννοιες του πιθανού, του απίθανου και του αδύνατου να συμβεί κάτι έχουν αφομοιώσει τα νήπια ήδη από την προσχολική ηλικία, λένε αμερικανοί...
Τα παιδιά ξέρουν