eksetaseis
ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ | Intime
Eπιστολή εκπαιδευτικού για τις εξετάσεις στη δοκιμασία στα Πρότυπα Γυμνάσια - «Άστοχο, ασαφές ερώτημα και δεν αξιολογεί ούτε καν αυτό που ονομάζουμε κοινή λογική»

Για απαξίωση της νοημοσύνης των μαθητών κάνει λόγο εκπαιδευτικός στην επιστολή της προς τη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων.

Στην επιστολή που έλαβε και δημοσιεύει το alfavita.gr, ζητείται η τεκμηρίωση της επιστημονικότητας και της σκοπιμότητας του ερωτήματος 26 στην δοκιμασία για τα πρότυπα Γυμνάσια.

«Θεωρώ πως είναι άστοχο, ασαφές και δεν αξιολογεί ούτε καν αυτό που ονομάζουμε κοινή λογική», τονίζει η εκπαιδευτικός. 

Η εκπαιδευτικός τονίζει πως «τα Μαθηματικά είναι, διαυγής επιστήμη που στηρίζεται στην σαφήνεια της γλώσσας, την καθαρότητα της σκέψης και όχι σε σοφίσματα». 

Αναλυτικά

Προς

Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων

Αξιότιμοι Κύριοι/ες,

Παρακαλώ να τεκμηριώσετε την επιστημονικότητα και την σκοπιμότητα του ερωτήματος 26 στην δοκιμασία για τα πρότυπα Γυμνάσια, καθώς θεωρώ πως είναι άστοχο, ασαφές και δεν αξιολογεί ούτε καν αυτό που ονομάζουμε κοινή λογική. Διατύπωση ερωτήματος: Σήμερα είναι 18 Μαΐου. Σε 15 ημέρες πόσο του μήνα θα είναι; Απαντήσεις: Α=2, Β=4, Γ=1, Δ=33

Οι μαθητές που πιθανόν να απάντησαν το Δ, πιστεύετε πως δεν γνώριζαν ότι δεν υπάρχει μήνας με 33 μέρες; Στις απαντήσεις θα έπρεπε να αναγράφεται η ένδειξη του μήνα(2/6), διότι μιλάμε για ημερομηνίες και όχι για μεμονωμένους αριθμούς, ειδάλλως δεν ευσταθεί η εκφορά της ερώτησης. Αν μιλάμε με αριθμούς και όχι ημερομηνίες, στις οποίες αναγράφεται τόσο η ένδειξη της μέρας όσο και του μήνα, κάλλιστα ευσταθεί ως απάντηση και το 33.  Επιπλέον, έτσι όπως τέθηκε το ερώτημα πόσο του μήνα θα είναι, παραπέμπει στον ίδιο μήνα, τον Μάιο. 

Επομένως, η διατύπωση της ερώτησης δεν είναι ξεκάθαρη, είναι ελλιπής όσο και οι προτεινόμενες απαντήσεις.

Προβληματικό ήταν επίσης και το ερώτημα 32 στην δοκιμασία του 2023: Το διπλάσιο ενός αριθμού μειωμένο κατά το μισό του ισούται με 15. Ποια εξίσωση περιγράφει το πρόβλημα; 

Α. 2 • 𝑥 – χ/2 = 15  Β. 2 • 𝑥 − 𝑥 = 15  Γ. χ/2 = 15   Δ. 2 • (𝑥 – χ/2 ) = 15 
Η διαφορά μεταξύ της Α και Δ απάντησης είναι πολύ λεπτή, και έχει να κάνει με την πτώση της λέξης μειωμένο, εξαιρετικά δύσκολο για την αντίληψη των παιδιών της Στ΄ τάξης που πρώτη φορά έρχονται σε επαφή με τις εξισώσεις. Η διατύπωση θα έπρεπε να είναι ως εξής: Το διπλάσιο ενός αριθμού, μειωμένο κατά το μισό του αριθμού αυτού, ισούται με 15. Διαφορετικά θα μπορούσαμε να δεχτούμε και το 2χ-2χ/2=15 ως σωστό.

Τα Μαθηματικά είναι, κατά τη γνώμη μου, διαυγής επιστήμη που στηρίζεται στην σαφήνεια της γλώσσας, την καθαρότητα της σκέψης και όχι σε σοφίσματα. 

Με εκτίμηση,
Νταβελίδου Παρασκευή,
Εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κακοκαιρία
Με τρία... πρόσωπα ο καιρός την ερχόμενη εβδομάδα: «Από τη θερμή εισβολή στα μπουρίνια»
«Από τη θερμή εισβολή στα μπουρίνια» – Η πρόγνωση του Γιώργου Τσατραφύλλια για την επόμενη εβδομάδα
Με τρία... πρόσωπα ο καιρός την ερχόμενη εβδομάδα: «Από τη θερμή εισβολή στα μπουρίνια»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Σχολεία: Σύσταση των νέων οργανικών θέσεων στο πλαίσιο της κατανομής των επικείμενων νέων μόνιμων διορισμών
Κατατίθεται η διάταξη για νέες οργανικές θέσεις στη Βουλή τη Δευτέρα 01.07.2024 σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας;
Σχολεία: Σύσταση των νέων οργανικών θέσεων στο πλαίσιο της κατανομής των επικείμενων νέων μόνιμων διορισμών