Θα χρειαστεί να κάνει κανείς υπερωρίες, μόνο και μόνο για να μετρήσει πόσες... υπερωρίες εγκρίνει το Υπουργείο Παιδείας σε εκατοντάδες υπαλλήλους του προκειμένου να αντιμετωπίσουν, όπως τις χαρακτηρίζει, «έκτακτες και επείγουσες ανάγκες της υπηρεσίας».
Μόνο τις τελευταίες ημέρες, έχουν εκδοθεί τουλάχιστον 15 αποφάσεις (!) συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης από διάφορες υπηρεσίες του Υπουργείου, στις οποίες εκατοντάδες υπαλληλοι καλούνται να εργαστούν υπερωριακά έως 120 ώρες για αυτές τις «εκτακτες» ανάγκες.
Βέβαια, το να χαρακτηρίζεις μια ανάγκη έκτακτη, δεν την κάνει κιόλας τέτοια -απλά δικαιολογεί την υπερωρία.
Για παράδειγμα, τη διενέργεια της διαδικασίας επιλογής Διευθυντών ΣΑΕΚ, την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής Διευθυντών / Υποδιευθυντών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόσπασης εκπαιδευτικών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, δεν θα τα ονομάζαμε ακριβώς εκτακτες και επείγουσες ανάγκες.
Ούτε βλέπουμε να είναι κάτι έκτακτο και επείγον που δεν το ξέραμε από πριν, η ανάγκη συντήρησης και διαχείρισης του υπολογιστικού, δικτυακού και τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού του Υπουργείου, η Τεχνική Υποστήριξη των Χρηστών και την ένταξη τους στο Κεντρικό Δίκτυο Υπολογιστών του Υπουργείου, η συντήρηση και διαχείριση του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου (E-mail) του Υπουργείου κλπ.
Κι αυτα τα λέμε εντελώς ενδεικτικά, αφού παρατηρήσαμε ότι δεκάδες εργασίες που δύσκολα θα σκεφτόταν α πει κάποιος ότι έχουν έκτακτο χαρακτήρα, χαρακτηρίζονται ως τέτοιες, τόσο στις πρόσφατες, όσο και σε παλαιότερες αποφάσεις υπερωριών:
Η έκδοση υπουργικών αποφάσεων, η αποστολή Εγκυκλίων για την οργάνωση και λειτουργία των σχολείων , τα νέα διδακτικά αντικείμενα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, εγγραφές, μετεγγραφές και φοίτηση μαθητών, σχέδια απαντήσεων σε ερωτήσεις Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, απαντήσεις σε ερωτήματα πολιτών, αιτήματα - αναφορές φορέων και πολιτών, συλλογή και επεξεργασία στατιστικών στοιχείων για τη φοίτηση μαθητών, γνωμοδοτήσεις Νομικής Υπηρεσίας, αποστολή διευκρινίσεων αναφορικά με την κείμενη νομοθεσία και τις σχετικές εγκυκλίους της Διεύθυνσης, την οργάνωση και λειτουργία όλων των τύπων των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. ίδρυση, συγχώνευση, κατάργηση, διαίρεση, προαγωγή, υποβιβασμός σχολικών μονάδων, μεταφορά έδρας, ίδρυση και κατάργηση παραρτημάτων νηπιαγωγείων, όλα αυτα κι αλλα πολλά, εμφανίζονται σαν εκτακτα και επειγοντα.
Μάλιστα δεν ειναι η πρώτη φορά.
Τον περασμένο Φεβρουάριο, είχε εκδηλωθεί κι άλλο «κύμα» υπερωριών με πολλά συνεργεία υπαλλήλων να εντέλλονται να εργαστούν υπερωριακά έως 120 ώρες ο καθένας, προκειμένου να διεκπεραιώσουν δεκάδες ανάγκες, οι οποίες χαρακτηρίζονται «έκτακτες»
Οι υπερωρίες αυτές βεβαίως δεν κοστίζουν λίγο. Προ μηνών, πχ, ο υπηρεσιακός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ.Ιω.Βλάσσης, ενέκρινε κονδύλι ύψους 516.000€ προκειμένου να διανεμηθούν σε περίπου 1.000 υπαλλήλους του Υπουργείου για υπερωριακή απογευματινή απασχόληση. Κι αυτό είναι ένα από τα σχετικά κονδύλια.
Τα σχόλια περιττεύουν.
Οι 15 πιο πρόσφατες αποφάσεις
Συγκρότηση συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης για το Β΄ εξάμηνο 2024
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη