mathites

Δεν είναι πολύς ο καιρός που η εκπαιδευτική κοινότητα των Χανίων ήρθε αντιμέτωπη με την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης που συν τοις άλλοις περιλάμβανε το κλείσιμο ενός Γενικού Λυκείου στο κέντρο του Δήμου Χανίων και δημιουργία ενός «Πειραματικού» στη θέση του, καθώς και τη μεθόδευση μεταφοράς του Γενικού Λυκείου Ακρωτηρίου στο κτήριο του Μουσικού Σχολείου και τη δημιουργία Campus στην αρχική θέση.

Και στις δύο περιπτώσεις η ΕΛΜΕ Χανίων κινήθηκε άμεσα και όλοι μαζί, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί  με την παράλληλη στήριξη της υπόλοιπης χανιώτικης κοινωνίας, καταφέραμε να ανατρέψουμε τα σχέδια τους.

Μέσα από αυτή την πάλη αναδείχθηκε το τεράστιο πρόβλημα της σχολικής στέγης, το οποίο από μόνο του ήταν αρκετό για να αποδείξει ότι αλχημείες όπως αυτές που προσπάθησε να εφαρμόσει ο προϊστάμενος ΔΔΕ ήταν απλά μη εφαρμόσιμες. Φυσικά αυτός δεν ήταν ο μοναδικός λόγος για τον οποίο τόσο ως Πρωτοβουλία Παρέμβαση Εκπαιδευτικών,  αλλά και ως εκπαιδευτικό κίνημα ήμασταν ενάντια σε τέτοιου είδους μεθοδεύσεις. Έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, αλλά το υπενθυμίζουμε και σήμερα ότι για μας τους εκπαιδευτικούς, οι μαθητές και οι οικογένειες τους δεν είναι απλά νούμερα τα οποία τα βάζεις σε κουτάκια και τα ταξινομείς ώστε να «πιάνουν» τον λιγότερο δυνατό χώρο. Δεν μπορείς να επιβάλεις τη μετακίνηση των μαθητών 40’ και 50’ σε καθημερινή βάση επειδή έτσι θα κάνεις οικονομία ως κράτος και να μεταφέρεις το οικονομική και χρονική επιβάρυνση σε μαθητές και οικογένειες. Ούτε μπορείς να στοιβάζεις τους μαθητές σαν σαρδέλες σε τμήματα των 25 ή 27 μαθητών καταργώντας εργαστήρια και βιβλιοθήκες απλά για να κάνεις οικονομία. Για μας τους εκπαιδευτικούς η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι απλά επάγγελμα αλλά λειτούργημα και καλό θα ήταν και τα στελέχη της εκπαίδευσης να την αντιμετώπιζαν με τον ίδιο τρόπο.

Μέσα από το παραπάνω σκεπτικό, δώσαμε τη μάχη μας συνολικά ως εκπαιδευτικό κίνημα και την κερδίσαμε. Νικήσαμε στον πόλεμο όμως; Η απάντηση αγαπητοί συνάδελφοι, γονείς και μαθητές είναι δυστυχώς όχι. Το Υπουργείο, δια μέσου των αντιπροσώπων του (προϊστάμενος κλπ) μεθοδεύει εκ νέου την υλοποίηση των σχεδίων του. 

Και ενώ διάφοροι φορείς του Υπουργείου, παντελώς άσχετοι με την εκπαιδευτική πραγματικότητα των Χανίων, βγαίνοντας στα κανάλια, διασπείρουν ψευδείς ειδήσεις για δήθεν μείωση του μαθητικού δυναμικού της πόλης (ώστε να δικαιολογήσουν τις επιλογές του κλεισίματος ή συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων) ειρωνευόμενοι μάλιστα τους πολίτες των Χανίων,  η ΔΔΕ Χανίων, αρνείται συστηματικά να δώσει επίσημα στοιχεία του μαθητικού δυναμικού των σχολείων στην ΕΛΜΕ Χανίων.

Την ίδια στιγμή μάλιστα εν κρυπτώ και χρησιμοποιώντας τη στρατηγική της αλχημείας τύπου «κόψε – ράψε», προχωρά σε αναδιάταξη του χωροταξικού χάρτη του Δήμου που καθορίζει την τοποθέτηση των μαθητών στα διάφορα σχολεία. Και ενώ ο οποιοσδήποτε σώφρων άνθρωπος θα περίμενε μια τέτοια αναδιάταξη να έχει ως στόχο μια ισόρροπη κατανομή των μαθητών στις σχολικές μονάδες, ώστε και οι μαθητές να εξυπηρετούνται καλύτερα αλλά και τα σχολεία να δουλεύουν απρόσκοπτα, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.

Τα σχολεία «στόχοι» αυτά δηλαδή που κατά την επιθυμία του προϊσταμένου ΔΔΕ και του  Υπουργείου «πρέπει» να καταργηθούν ή να μεταφερθούν σε χώρο μικρότερης δυναμικότητας, ώστε στη θέση τους να δημιουργηθούν στο προσεχές μέλλον το Πειραματικό Λύκειο και το Campus, αποδυναμώνονται, καθώς μαθητές που «κανονικά» θα έπρεπε να φοιτήσουν σε αυτά, μεταφέρονται σε άλλα σχολεία, τα οποία μάλιστα όχι απλά δεν έχουν τη δυνατότητα να δεχθούν νέους μαθητές αλλά είναι ήδη υπερκορεσμένα.

Συγκεκριμένα, μαθητές από περιοχές που αντιστοιχούσαν στο 1ο ΓΕΛ Χανίων, καλούνται να εγγραφούν στο 3ο ΓΕΛ ή ΓΕΛ Νέας Κυδωνίας (το αστείο είναι ότι οι μαθητές του Γυμνασίου που διαμένουν σε αυτές τις περιοχές συνεχίζουν να εγγράφονται στο 5ο Γυμνάσιο που συστεγάζεται με το 1ο Λύκειο), ενώ μαθητές που κανονικά εγγράφονταν στο ΓΕΛ Ακρωτηρίου στέλνονται στο 4ο Λύκειο.

Παράλληλα μεταφέρει τους μαθητές που διαμένουν στην Αγ. Μαρίνα (Δήμος Χανίων) και που δικαιωματικά εγγράφονταν στο ΓΕΛ Νέας Κυδωνίας, στο ΓΕΛ Κολυμβαρίου (Δήμος Πλατανιά), ενώ τους μαθητές από τον Πλατανιά στις Βουκολιές. Επειδή και πάλι δεν τους βγαίνουν τα νούμερα στα κουτάκια, προχωράνε και σε συμπτύξεις και περικοπές τμημάτων στα σχολεία (ακολουθώντας τη γνωστή μέθοδο της σαρδεκοποίησης) με σκοπό να δημιουργηθεί η ψευδαίσθηση 1ον ότι το μαθητικό δυναμικό των Λυκείων του Δήμου μειώνεται και 2ον να εξοικονομηθεί εκπαιδευτικό προσωπικό. Πέραν του ΓΕΛ Ακρωτηρίου περικοπές τμημάτων γίνονται και σε άλλα Λύκεια του Δήμου Χανίων, όπως το 3ο Λύκειο που από 5 τμήματα της Α΄ Λυκείου το σχολικό έτος 2023 – 24 η ΔΔΕ Χανίων επιβάλλει μόνο 4, ή στο ΓΕΛ Ν. Κυδωνίας που από 6 τμήματα Α΄ Λυκείου κατά το σχολικό έτος 2023 – 24 η ΔΔΕ Χανίων επιβάλλει τη λειτουργία μόνο τεσσάρων.

Ο τραγέλαφος συμπληρώνεται από το γεγονός ότι υπάρχουν μαθητές που ήδη φοιτούν στα αρχικά ΓΕΛ (1ο ΓΕΛ, ΓΕΛ Ακρωτηρίου και ΓΕΛ Ν.Κυδωνίας) ενώ να αδέρφια τους που εγγράφονται φέτος, καλούνται να φοιτήσουν σε άλλο Λύκειο.

Στις διαμαρτυρίες των συναδέλφων διευθυντών προς την ΔΔΕ, ότι οι αλλαγές αυτές προκαλούν τεράστια αναστάτωση σε μαθητές και γονείς και ότι θα υπάρξει τεράστιο κύμα αιτήσεων για μετεγγραφές, η απάντηση ήταν να μην αποδέχονται τους μαθητές ή τέλος πάντων, αν νομίζουν ότι μπορούν να τους χωρέσουν, να το κάνουν με δική τους ευθύνη.

Ως Πρωτοβουλία – Παρέμβαση Εκπαιδευτικών καλούμε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα του Δήμου Χανίων να βρίσκεται σε εγρήγορση.

Καλούμε το Σωματείο να παρέμβει άμεσα στη Διεύθυνση ώστε να σταματήσει τα σχέδια του Υπουργείου εν τη γενέσει.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis
Πιερρακάκης: «Να αναδειχθεί η Ελλάδα σε περιφερειακό κέντρο γνώσης, έρευνας και καινοτομίας»
Με αφορμή την ολοκλήρωση των εργασιών της 106ης Συνόδου, που διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Πατρών.
Πιερρακάκης: «Να αναδειχθεί η Ελλάδα σε περιφερειακό κέντρο γνώσης, έρευνας και καινοτομίας»