filozoia
Συνολικά, κατατέθηκαν 3.148 έργα, τα οποία δημιούργησαν περισσότεροι από 5.500 μαθητές και μαθήτριες από 312 Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία, δημόσια και ιδιωτικά, από όλη την Ελλάδα, αλλά και από ελληνικά Σχολεία της Κύπρου και του εξωτερικού

Το σχολικό έτος 2023-2024 πραγματοποιήθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας ο 1ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Φιλοζωίας με θέμα «Συμβιώνοντας με τα ζώα», για μαθήτριες και μαθητές των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων της Ελλάδας, δημόσιων και ιδιωτικών, και των ελληνικών σχολείων της Διασποράς.

Ο Διαγωνισμός εγκρίθηκε με την με αριθμό Φ.14/139773/ΒΜ/345/Δ1/3-1-2024 απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., με θέμα «Έγκριση υλοποίησης του «Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φιλοζωίας-Συμβιώνοντας με τα ζώα» της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας», και διενεργήθηκε υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας.

Η συμμετοχή και η ανταπόκριση στον Διαγωνισμό ήταν ιδιαίτερα ενθουσιώδης, πλούσια και εντυπωσιακή  σε εικαστικά έργα και ψηφιακές δημιουργίες. Συνολικά, κατατέθηκαν 3.148 έργα, τα οποία δημιούργησαν περισσότεροι από 5.500 μαθητές και μαθήτριες από 312 Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία, δημόσια και ιδιωτικά, από όλη την Ελλάδα, αλλά και από ελληνικά Σχολεία της Κύπρου και του εξωτερικού. 

Aναλυτικά

Σκοπός των δράσεων ήταν:

    Να βελτιώσει τα πρότυπα της καλής συμβίωσης των ανθρώπων με τα ζώα και να προαγάγει τη Φιλοζωία και την καλή συμπεριφορά απέναντι στα ζώα ως μια αξιακή διάσταση του πολιτισμού μας.  
    Να αναδείξει τη διαχρονική, πρότυπη, αυθεντική, σχέση του ανθρώπου με τα ζώα, η οποία  είναι μια πρωταρχική σχέση, υπαγορευμένη από την ίδια τη φύση, εφόσον από την αρχή της ανθρώπινης ιστορίας συμπορευόμαστε με τα ζώα και είμαστε μαζί με αυτά φιλοξενούμενοι στον πλανήτη μας μαζί με εκατομμύρια άλλες μορφές ζωής, τις οποίες οφείλουμε να σεβόμαστε και να προστατεύουμε.
    Να κάνει συνειδητή τη σημασία των ζώων στη ζωή του ανθρώπου, γιατί, από καταβολής της ανθρωπότητας, τα ζώα αποτελούν σημαντικότατους παράγοντες για την επιβίωση, την ευημερία και την εξέλιξη του ανθρώπινου γένους. Τα χρησιμοποιούμε καθημερινά για την παραγωγή τροφής, για τη διεκπεραίωση εργασιών, ακόμα και για την πολύτιμη συντροφιά, την οποία μπορούν να προσφέρουν, που σε πληθώρα περιπτώσεων λειτουργεί ιαματικά και λυτρωτικά. Είναι γεγονός πως δίχως την παρουσία των ζώων η διαβίωσή μας πάνω στον πλανήτη θα ήταν αδύνατη. 
    Να τονίσει ότι η σχέση του ανθρώπου με τα ζώα έχει ξεπεράσει τα στενά όρια της χρησιμότητας για την επιβίωση και ο δεσμός μεταξύ ανθρώπου και ζώου είναι μια αμφίδρομα ωφέλιμη και δυναμική σχέση, που επηρεάζεται από συμπεριφορές απαραίτητες για την υγεία και την ευεξία και των δύο. Τα οφέλη από την κατοχή ή την αλληλεπίδραση με τα ζώα είναι εξαιρετικά σημαντικά. Ο δεσμός του παιδιού με τα ζώα σχετίζεται με τη θετική συναισθηματική λειτουργία του, με την ενίσχυση της αυτοεκτίμησής του και την κοινωνική και γνωστική του ανάπτυξη. Ειδικότερα για τα παιδιά με αναπηρία η παρουσία ενός ζώου και ο δεσμός μαζί του είναι καταλυτικής σημασίας. 

Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους υλοποίησαν διάφορες δημιουργίες, ατομικές ή ομαδικές, σύμφωνα με τις παρακάτω κατηγορίες: 

1.    Εικαστικά έργα (ζωγραφιές, αφίσες, σκίτσα). 
2.    Κείμενα, παραμύθια και δοκίμια, με θέμα «Το ζώο που αγαπώ». 
3.    Μουσικές συνθέσεις – τραγούδια.
4.    Σποτ ευαισθητοποίησης για την προστασία και τον σεβασμό των ζώων.
5.     Ψηφιακές δημιουργίες, όπως ψηφιακό μουσείο, ταινίες μικρού μήκους, κλπ.
6.    Τρισδιάστατα έργα – χειροτεχνίες και τρισδιάστατες ψηφιακές δημιουργίες.

Οι παραπάνω κατηγορίες περιλάμβαναν τις υποκατηγορίες έργων μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου, της Α’ – Β’, της Γ’ – Δ’ και της Ε’ – Στ’ Δημοτικού Σχολείου.

Ευχαριστούμε από καρδιάς για την ουσιαστική συμβολή τους στον Διαγωνισμό τους/τις Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων και τους/τις συναδέλφους/ισσες Εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, που υποστήριξαν τους/τις μαθητές/τρις στις δράσεις τους και ανέλαβαν τη φροντίδα της έμπνευσης των παιδιών και της αποστολής των έργων τους. Η συμμετοχή εκατοντάδων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον Διαγωνισμό καταδεικνύει ότι υπάρχει στους κόλπους της Πρωτοβάθμιας ένας ισχυρός πυρήνας ανθρώπων με ευαισθησίες για το ζωικό βασίλειο και με αξίες, που έχουν βαθύτερες προεκτάσεις σεβασμού στην ίδια τη ζωή και στον πλανήτη στο σύνολό του. Όλη αυτή η συλλογική εγρήγορση εκπέμπει ένα ηχηρό μήνυμα ελπίδας από την εκπαιδευτική κοινότητα που δείχνει έχει μια υψηλή ανταπόκριση στις προκλήσεις των καιρών, που απαιτούν την καλλιέργεια στάσεων και αξιών, πέραν των συμβατικών υποχρεώσεων για διδασκαλία και μάθηση.

Θερμές ευχαριστίες σε όλους τους συνεργαζόμενους φορείς σε αυτό το εγχείρημα, στον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Φλώρινας, κ. Αθανάσιο Τάσκα, και στον Δήμαρχο Φλώρινας. Κ. Βασίλειο Γιαννάκη, και στα μέλη της Επιστημονικής και Κριτικής Επιτροπής του Διαγωνισμού Φιλοζωίας, που αφιέρωσαν πολύ προσωπικό χρόνο για την επιλογή των βραβευμένων έργων, ανάμεσα σε εξαιρετικές εικαστικές δημιουργίες των μαθητών μας, μια διαδικασία εξαιρετικά δύσκολη, εφόσον όλα τα έργα και το καθένα ξεχωριστά έχει τη δική του αξία και σημασία. 

Τέλος, τα πιο εγκάρδια συγχαρητήρια, ανήκουν στους μαθητές και τις μαθήτριες των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των δημόσιων και των ιδιωτικών σχολικών μονάδων για τα υπέροχα έργα και τις δημιουργίες τους και για τη συμμετοχή τους στον Διαγωνισμό, καθώς και στις οικογένειες των μαθητών/τριών, που ανατρέφουν παιδιά με αξίες και ευαισθησίες. 

Με δεδομένη την ανάγκη δημιουργίας θετικών στάσεων στους/στις μαθητές/τριές μας απέναντι στο ζωικό βασίλειο και την ανάπτυξη αξιών σεβασμού στο έμβιο και μη περιβάλλον, ευχαριστούμε όλους/όλες για τη σύμπραξη και τη συνεργασία μας! Η ΚΑΘΕΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ! 

Η απονομή των Βραβείων και των Επαίνων στους μαθητές/τριες και στους/στις εκπαιδευτικούς τους θα διεξαχθεί σε δύο εκδηλώσεις, που θα διοργανώσει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας: α) στις 3 Οκτωβρίου 2024 στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων Δήμου Φλώρινας, ώρα 11.00 -13.00 μμ., και β) στις 4 Οκτωβρίου 2024 στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αμυνταίου, ώρα 11.00 -13.00 μμ. Θα αποσταλούν εγκαίρως οι σχετικές προσκλήσεις.  

Για περισσότερη ενημέρωση

  1. Τα βραβεία του Διαγωνισμού – Τελικά αποτελέσματα και τα Μέλη της Επιστημονικής και της Κριτικής Επιτροπής του Διαγωνισμού Φιλοζωίας, στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας:

 http://dipe.flo.sch.gr/dipe_new/index.php?option=com_content&view=article&id=1890&Itemid=328

 

  1. Βίντεο με επιλεγμένες εικαστικές δημιουργίες των παιδιών: https://www.youtube.com/watch?v=KZfuPK_z7vQ

 

  1. Πίνακας με τα Βραβεία εξαιρετικής συμμετοχής Σχολικών Μονάδων

 

Α/Α

ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΡΓΩΝ

 

 

 

  1.  

ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

202

  1.  

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

148

  1.  

2ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

104

  1.  

2ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ

87

  1.  

2ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΔΕΣΣΑΣ

87

  1.  

13ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ

82

  1.  

ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

75

  1.  

8ο  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ 

69

  1.  

1ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

57

  1.  

13ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

55

  1.  

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ

53

  1.  

3ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΥΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 

43

  1.  

8ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΥΡΩΝΑ

38

  1.  

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΜΥΚΟΝΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

38

  1.  

20ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ

37

  1.  

6ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

35

  1.  

21ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ

34

  1.  

1ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΟΥΦΛΙΟΥ ΕΒΡΟΥ

33

  1.  

6ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙΑΤΟΥ

33

  1.  

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΛΙΤΗΣ

32

  1.  

29ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

31

  1.  

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΙΛΩΤΑ

31

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η λίστα με τις 16 παραλίες σε Αττική και Εύβοια που πρέπει να αποφύγετε

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

gallika_0.jpg
Καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας: Έντονη διαμαρτυρία για την κατάργηση 800 οργανικών τους θέσεων- Τι ζητούν από το ΥΠΑΙΘ
Κείμενο Διαμαρτυρίας του Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου A.P.L.F. - D.U., με έδρα τη Θεσσαλονίκη προς το...
Καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας: Έντονη διαμαρτυρία για την κατάργηση 800 οργανικών τους θέσεων- Τι ζητούν από το ΥΠΑΙΘ
ekpaideytikos.jpg
Δικαιώθηκαν νεοδιόριστοι/ες εκπαιδευτικοί του 2020! Ακυρώθηκε Απόφαση ανάκλησης μονιμοποιήσεων
Η απόφαση του διοικητικού εφετείου κρίνει άκυρη την απόφαση ακύρωσης των μονιμοποιήσεων νεοδιόριστων εκπαιδευτικών της Δυτικής Αττικής!
Δικαιώθηκαν νεοδιόριστοι/ες εκπαιδευτικοί του 2020! Ακυρώθηκε Απόφαση ανάκλησης μονιμοποιήσεων
φάρμακα
ΕΟΦ: Ανακαλείται χάπι για τη χοληστερίνη- Για ποιο πρόκειται
Tο συγκεκριμένο φαρμακευτικο προϊόν περιέχει την ουσία εζετιμίμπη, η οποία ελαττώνει τα λιπίδια που αναστέλλουν επιλεκτικά την εντερική απορρόφηση...
ΕΟΦ: Ανακαλείται χάπι για τη χοληστερίνη- Για ποιο πρόκειται
εκαβ
Οδηγός αυτοκινήτου χύπησε Παραολυμπιονίκη και την εγκατέλειψε
Για επικίνδυνη οδήγηση, σωματική βλάβη, στέρηση άδειας οδήγησης και οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος συνελήφθη o 36χρονος
Οδηγός αυτοκινήτου χύπησε Παραολυμπιονίκη και την εγκατέλειψε