Υπουργείο Παιδείας - ΥΠΑΙΘ
INTIME NEWS/ΜΠΑΜΠΟΥΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΠΟΣΥΠ: Αβάσιμη και παρελκυστική νομικά και διοικητικά η επιχειρηματολογία της απαγόρευσης κατοχής δεύτερης θέσης στο Δημόσιο

«Μνημείο υποκρισίας» χαρακτηρίζει η ΠΟΣΥΠ την απάντηση του ΥΠΕΣ στην Βουλή σχετικά με τον αποκλεισμό των δημοσίων υπαλλήλων, κατόχων διδακτορικού τίτλου σπουδών, από την άσκηση διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευσης.

Σε επιστολή προς τους συναρμόδιους υπουργούς, η Ομοσπονδία υπαλλήλων του Υπ.Παιδείας, κάνει λόγο για απολύτως παρελκυστικό, νομικά και διοικητικά, έγγραφο το οποίο μάλιστα το έστειλε και στην Βουλή των Ελλήνων, χωρίς καμία ενσυναίσθηση.

«Ζητάμε την άμεση απόσυρση ή τροποποίηση του εγγράφου του ΥΠΕΣ, στην βάση της ισχύουσας νομοθεσίας, διότι κάποιες φορές η Διοίκηση πρέπει να αναγνωρίζει το λάθος της, για να εμπεδωθεί το αίσθημα της οφειλόμενης εμπιστοσύνης του διοικούμενου προς την διοίκηση», τονίζει η ΠΟΣΥΠ.

Όλη επιστολή της ΠΟΣΥΠ

κ. Υπουργοί,

Όταν μέλη μας, διοικητικοί υπάλληλοι του ΥΠΑΙΘΑ, που έχουν μάλλον την «ατυχία» να εργάζονται στο Ελληνικό Δημόσιο και να κατέχουν συνάμα διδακτορικούς τίτλους σπουδών, έθεσαν υπόψη μας την απαντητική επιστολή του ΥΠΕΣ προς την Βουλή των Ελλήνων (αρ.πρωτ.52862/09-07-2024), που αφορούσε στο σχετικό ερώτημα Βουλευτών για τον αποκλεισμό των δημοσίων υπαλλήλων, κατόχων διδακτορικού τίτλου σπουδών, από την άσκηση διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευσης, μείναμε ενεοί και κεχηνότες!

Πραγματικά για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα και γιατί προφανώς κάτι έπρεπε να απαντηθεί, «εφευρέθηκε», γιατί περί εφευρήματος πρόκειται, η εύκολη αλλά ατυχής, αβάσιμη και παρελκυστική νομικά και διοικητικά επιχειρηματολογία, της απαγόρευσης κατοχής δεύτερης θέσης στο Δημόσιο και της παρακώλυσης της άσκησης καθηκόντων της κύριας θέσης του υπαλλήλου.

Δυστυχώς, «αγνοήθηκε» σειρά διατάξεων νόμων και γνωμοδοτήσεων του ΝΣΚ, οι οποίες επιτρέπουν, ειδικά για την παροχή διδακτικού έργου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, την παράλληλη άσκηση διδασκαλίας, ακόμη και την κατοχή δεύτερης θέσης στους Δημοσίους υπαλλήλους, χωρίς κανένα αστερίσκο.

Δυστυχώς, η νομοθέτηση του κωλύματος ανάληψης διδακτικού έργου από υπαλλήλους των φορέων του δημοσίου τομέα, οι οποίοι διαθέτουν κατά τα λοιπά τα ίδια τυπικά και ουσιαστικά προσόντα (τίτλοι σπουδών, διδακτική εμπειρία, ερευνητικό και επιστημονικό έργο) με τους μη εξαιρούμενους υποψηφίους του ιδιωτικού τομέα για την πλήρωση των ίδιων θέσεων, δεν μπορεί να αιτιολογηθεί επαρκώς και λογικώς από τον νομοθέτη, τώρα μάλιστα και από το Υπουργείο Εσωτερικών, διότι δεν υπάρχουν ούτε αποχρώντες λόγοι δημοσίου συμφέροντος που να δικαιολογούν την διαφορετική και καταχρηστική αυτή μεταχείριση μίας συγκεκριμένης κατηγορίας εργαζομένων, δηλαδή των δημοσίων υπαλλήλων.

Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας αναιτιολόγητα και χωρίς κανένα διάλογο, τι σύνηθες, αποφάσισε το 2022, με την περ.ε΄ της παρ. 9 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022 (Α ́ 141) να εξαιρέσει του Δημοσίους υπαλλήλους με σχέση δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου από την διαδικασία ανάθεσης διδακτικού έργου σε εντεταλμένους διδάσκοντες στα ΑΕΙ, ουσιαστικά να τους στερήσει την δυνατότητα να διεκδικήσουν μία θέση ΔΕΠ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Δυστυχώς, για να δικαιολογήσει το Υπουργείο Εσωτερικών τα αδικαιολόγητα, εξέδωσε ένα απολύτως παρελκυστικό, νομικά και διοικητικά, έγγραφο το οποίο μάλιστα το έστειλε και στην Βουλή των Ελλήνων, χωρίς καμία ενσυναίσθηση.

Ζητάμε την άμεση απόσυρση ή τροποποίηση του εγγράφου του ΥΠΕΣ, στην βάση της ισχύουσας νομοθεσίας, διότι κάποιες φορές η Διοίκηση πρέπει να αναγνωρίζει το λάθος της, για να εμπεδωθεί το αίσθημα της οφειλόμενης εμπιστοσύνης του διοικούμενου προς την διοίκηση.

Ζητάμε να απαλειφθεί η διάταξη της περ.ε΄, της παρ. 9 του άρθρου 173 του ν.4957/2022, διότι αντιστρατεύεται θεμελιώδεις αρχές, όπως της ισότητας, της ισονομίας και της αναλογικότητας στην προοπτική πρόσβασης σε θέσεις διδακτικού προσωπικού στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για όλες τις κατηγορίες εργαζομένων, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με κριτήριο την προσωπική αξία και ικανότητα των ενδιαφερομένων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 31/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith
Παράταση θητείας Διευθυντών Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας
Μέχρι να εκδοθεί ανοικτή πρόσκληση και να γίνει η επιλογή νέων διευθυντών
Παράταση θητείας Διευθυντών Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας