Αυταρχικές πρακτικές διοίκησης φαίνεται πώς ακολουθούσε ο πρύτανης του ΠΑΔΑ κ.Παν.Καλδής, σύμφωνα με νέα ενημέρωση των 6 μελών του Συμβουλίου Διοίκησης που τον καθαίρεσαν προς την πανεπιστημιακή κοινότητα.
Οπως αναφέρουν οι «6», ο κ. Καλδής με την ιδιότητα του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής θεωρούσε ότι μπορεί να διακόπτει οποιαδήποτε συνεδρίαση του Συμβουλίου Διοίκησης, εάν ο ίδιος δεν επιθυμούσε τη διεξαγωγή της συζήτησης. Αντίστοιχα, θεωρούσε ότι μπορεί να αγνοεί, κατά το δοκούν, έγγραφα αιτήματα των μελών του συλλογικού οργάνου για εισαγωγή θεμάτων στην ημερήσια διάταξη. Στο ίδιο πνεύμα, προχωρούσε σε ενέργειες που έκρινε ο ίδιος ως σκόπιμες, μην ενημερώνοντας, ως όφειλε, τα μέλη του Συμβουλίου.
Αντίστοιχη πρακτική, αναφέρουν επίσης ότι ακολούθησε ο κ. Καλδής όταν η πλειοψηφία του Συμβουλίου κατέθεσε πρόταση δυσπιστίας σε βάρος του: Διέκοψε τη συνεδρίαση, «διατάσσοντας» τη Γραμματέα του Οργάνου να «κλείσει» την ηλεκτρονική πλατφόρμα που την φιλοξενούσε.
Τέλος τα 6 μέλη του Σ.Δ ανάμεσα στα οποία η κ.Σγουροπούλου που ορίστηκε μεταβατική πρύτανης, τονίζουν ότι το Συμβούλιο Διοίκησης ενήργησε με βάση γνωμοδοτήσεις έγκριτων νομικών που εδράζονται στο σαφές γράμμα του νόμου
Αναλυτικά η ενημέρωση των «6» προς την κοινότητα του ΠΑΔΑ
Αγαπητές και αγαπητοί Συνάδελφοι,
όπως γνωρίζετε, το επίμαχο ζήτημα των ημερών είναι η γνωμοδότηση του ΝΣΚ αναφορικά με τον απαιτούμενο αριθμό ψήφων για την αποδοχή της πρότασης δυσπιστίας που κατατέθηκε στο πρόσωπο του κ. Καλδή ως Πρύτανη του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζουν να διακινούνται διάφορες ατυχείς και αντίθετες στον νόμο ερμηνευτικές προσεγγίσεις, όπως η άποψη ότι για να υπερψηφιστεί πρόταση δυσπιστίας απαιτούνται οκτώ (8) ψήφοι. Πρόκειται για την εκτίμηση που ακολουθείται από τον Εκτελεστικό Διευθυντή και την παυθείσα πρυτανική αρχή με συνέπεια να ανακύπτουν διάφορα κρίσιμα προβλήματα στη διαχείριση της μεταβατικής κατάστασης.
Το Συμβούλιο Διοίκησης ενήργησε με βάση γνωμοδοτήσεις έγκριτων νομικών που εδράζονται στο σαφές γράμμα του νόμου, καθότι:
(α) Το άρθρο 14.3 ν. 4957/2022 δεν αναφέρει τον αριθμό οκτώ (8) αλλά την αναλογία οκτώ/ενδέκατα (8/11). Άρα, δεν αναφέρεται σε απόλυτο αριθμό ψήφων αλλά σε ποσοστό.
(β) Όπως έχει καταστεί ήδη σαφές, τα 8/11 υπολογίζονται επί των παρόντων μελών. Ειδάλλως, η διάταξη του άρθρου 14.3 ν. 4957/2022 θα ήταν καταδικασμένη να παραμείνει ανεφάρμοστη, αφού ένα (1) μέλος του Συμβουλίου θα μπορούσε να την «απενεργοποιήσει», απουσιάζοντας, π.χ., από την κρίσιμη συνεδρίαση. Θα ήταν, δηλαδή, σαν ο νομοθέτης να άφηνε ανοιχτό ένα «παραθυράκι» για την καταστρατήγηση της διάταξης, κάτι που, φυσικά, δεν ισχύει.
(γ) Όπου ο νομοθέτης ήθελε η πλειοψηφία να σχηματίζεται από οκτώ (8) ψήφους και όχι από τα 8/11 των (παρόντων) μελών, το είπε ρητώς: Χαρακτηριστικά, το άρθρο 13.7 ν. 4957/2022, σχετικά με την αντικατάσταση των εξωτερικών μελών του ΣΔ, τροποποιήθηκε εντελώς πρόσφατα, με το άρθρο 88 του ν. 5128/2024, προς αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση. Στην αρχική του εκδοχή όριζε ότι το εξωτερικό μέλος αντικαθίσταται με απόφαση που λαμβάνεται από τα 8/11· στην ισχύουσα εκδοχή του ορίζεται ρητώς ότι απαιτούνται οκτώ (8) ψήφοι. Τούτο επισημαίνεται, εξάλλου, στην αιτιολογική έκθεση του νόμου. Από την άλλη πλευρά, ο νομοθέτης του ν. 5128/2024 (που τέθηκε σε ισχύ κυριολεκτικά προ ολίγων ημερών) διατήρησε αυτούσια τη διάταξη για την πλειοψηφία που απαιτείται για την πρόταση δυσπιστίας κατά του Πρύτανη.
(δ) Μόλις που χρειάζεται να αναφερθεί ότι η διάταξη του άρθρου 13.7 ν. 4957/2022, ως τροποποιήθηκε με το άρθρο 88 ν. 5128/2024, δεν μπορεί να εφαρμοστεί αναλογικά στην περίπτωση ψήφισης δυσπιστίας κατά του Πρύτανη. Δεν υφίσταται κενό του δικαίου ούτε κάποιο άλλο συναφές πρόβλημα. Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει, και δεν εκπορεύεται από το Συμβούλιο Διοίκησης, είναι η απροθυμία εφαρμογής του νόμου.
Ας τονιστεί, για μία ακόμα φορά, ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τις πρακτικές που εφάρμοζε ο κ. Καλδής κατά τη λειτουργία των συλλογικών οργάνων. Ο κ. Καλδής με την ιδιότητα του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής θεωρούσε ότι μπορεί να διακόπτει οποιαδήποτε συνεδρίαση του Συμβουλίου Διοίκησης, εάν ο ίδιος δεν επιθυμούσε τη διεξαγωγή της συζήτησης. Αντίστοιχα, θεωρούσε ότι μπορεί να αγνοεί, κατά το δοκούν, έγγραφα αιτήματα των μελών του συλλογικού οργάνου για εισαγωγή θεμάτων στην ημερήσια διάταξη. Στο ίδιο πνεύμα, προχωρούσε σε ενέργειες που έκρινε ο ίδιος ως σκόπιμες, μην ενημερώνοντας, ως όφειλε, τα μέλη του Συμβουλίου.
Αντίστοιχη πρακτική ακολούθησε ο κ. Καλδής όταν η πλειοψηφία του Συμβουλίου κατέθεσε πρόταση δυσπιστίας σε βάρος του: Διέκοψε τη συνεδρίαση, «διατάσσοντας» τη Γραμματέα του Οργάνου να «κλείσει» την ηλεκτρονική πλατφόρμα που την φιλοξενούσε. Όπως γνωρίζει η ακαδημαϊκή κοινότητα, η συνεδρίαση, τελικώς, ολοκληρώθηκε και από την 31.07.2024 ο κ. Καλδής παύθηκε από Πρύτανης και μέλος του Συμβουλίου ενώ, ταυτόχρονα, ορίστηκε μεταβατική πρυτανική αρχή, όπως ακριβώς προβλέπει το άρθρο 14 ν. 4957/2022. Επισημαίνεται ότι η Γραμματέας έως και σήμερα, δεν έχει προχωρήσει στην έκδοση και κοινοποίηση των πρακτικών του Α’ Μέρους (προ διακοπής) της Συνεδρίασης της 31.07.2024.
Παρά τις διοικητικές παρεμβάσεις με στόχο την παρακώλυση της νομιμότητας, το Συμβούλιο Διοίκησης έχει πράξει παν αναγκαίο για την άμεση διαχείριση της διοικητικής κρίσης. Τα πρακτικά και οι πράξεις που έχουν εκδοθεί, στον βαθμό που έχουμε πρόσβαση σε αυτά, έχουν σταλεί προς δημοσίευση στο ΦΕΚ. Ευελπιστούμε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες θα κινηθούν άμεσα ώστε να μην καταλείπονται εκκρεμότητες οποιουδήποτε είδους.
Σε κάθε περίπτωση -και ανεξαρτήτως του χρόνου δημοσίευσης της πράξης παύσης του κ. Καλδή στο ΦΕΚ- είναι εμφανές ότι ο τελευταίος δεν μπορεί να ασκήσει τα καθήκοντα του Πρύτανη όχι μόνον διότι δεν έχει, πια, την απαιτούμενη δημοκρατική νομιμοποίηση αλλά και διότι κάτι τέτοιο παραβιάζει ευθέως τον ν. 4957/2022: Ο νομοθέτης -όταν εισήγαγε τον θεσμό της πρότασης δυσπιστίας στην έννομη τάξη- προνόησε, προφανώς με γνώμονα τις αρχές της συνέχειας της διοίκησης και της αποτελεσματικότητας, ώστε να μην υπάρχουν διοικητικά κενά στη λειτουργία του Πανεπιστημίου. Εξού και επέβαλε η απόφαση περί παύσης του Πρύτανη και διορισμού μεταβατικής πρυτανικής αρχής να λαμβάνεται σε μία συνεδρίαση.
Από εκείνη τη συνεδρίαση και μετά, τις αρμοδιότητες οφείλει, παρά τη διακινούμενη παραπληροφόρηση, να ασκεί η μεταβατική πρυτανική αρχή με πρώτο και κύριο μέλημα την ανάδειξη νέου Πρύτανη.
Τέλος, θα θέλαμε να αναφερθούμε στο έγγραφο που διακινήθηκε από τον Εκτελεστικό Διευθυντή σχετικά με το θέμα της διοικητικής διαχείρισης του επίμαχου διαγωνισμού για την «Αγορά Ακινήτου για την Καινοτομία στον Τουρισμό», το οποίο βρίθει ανακριβειών και επιλεκτικών αναφορών και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της διοίκησης του κ. Καλδή. Δεσμευόμαστε να επανέλθουμε άμεσα παραθέτοντας τα πλήρη στοιχεία που συνθέτουν την πραγματική εικόνα του θέματος.
Επαναλαμβάνουμε ότι μόνη επιδίωξη του ΣΔ ήταν και παραμένει η τήρηση της αρχής της νομιμότητας και η διασφάλιση της διαφανούς διοίκησης, με συλλογικότητα και αίσθημα ευθύνης προς την ακαδημαϊκή κοινότητα.
Με τιμή,
Tα μέλη του ΣΔ
Αθηνά Γεωργία Αλεξοπούλου
Κωνσταντίνος Δερδεμέζης
Αρετή Λάγιου
Ευσταθία Παπαγεωργίου
Κλειώ Σγουροπούλου
Γεώργιος Συκιανάκης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη