proaulio
Ψήφισμα στήριξης των σχολείων και των μαθητών της Σητείας απέναντι στην αντιπαιδαγωγική συγχώνευση τμημάτων σχολικών μονάδων

Για «αντιπαιδαγωγική συγχώνευση τμημάτων», κάνουν λόγο οι εκπαιδευτικοί του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Σητείας «ο Μύσων», η ένωση γονέων Σητείας , οι Σύλλογοι γονέων και Κηδεμόνων Σητείας. 

Αναλυτικότερα, με αποφάσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, κατ’ εντολή της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ, επιχειρούν να μην πραγματοποιηθούν διχοτομήσεις τμημάτων ενώ έχουν 27 και 28 μαθητές, σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα υπάρχουν και μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Δηλαδή επιχειρούν να αναγκάσουν τα σχολεία να λειτουργήσουν με τμήματα των 25, με μετακινήσεις μαθητών σε άλλη σχολική μονάδα, ενώ ταυτόχρονα στη συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων υπάρχουν μαθητές με διαγνώσεις. Στην εγκύκλιο, επίσης, του Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α δεν προβλέπεται αυθαίρετα η μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχει Παράλληλη Στήριξη. Αυτό αποτελεί έκνομη πράξη αφενός και αφετέρου αναιρεί κάθε παιδαγωγική έννοια.

Τονίζουν πως γίνεται αντιληπτό τι θα επακολουθήσει τη νέα σχολική χρονιά όταν εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διδάξουν σε τμήματα των 25 μαθητών, με 4 και 5 μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και χωρίς παράλληλη στήριξη ή με παράλληλη στήριξη που "μοιράζεται" σε 3-4 μαθητές. 

Αναλυτικά

Ψήφισμα στήριξης των σχολείων και των μαθητών της Σητείας απέναντι στην  αντιπαιδαγωγική συγχώνευση τμημάτων 

Με αποφάσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, κατ’ εντολή της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ, επιχειρούν να μην πραγματοποιηθούν διχοτομήσεις τμημάτων ενώ έχουν 27 και 28 μαθητές, σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα υπάρχουν και μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Δηλαδή επιχειρούν να αναγκάσουν τα σχολεία να λειτουργήσουν με τμήματα των 25, με μετακινήσεις μαθητών σε άλλη σχολική μονάδα, ενώ ταυτόχρονα στη συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων υπάρχουν μαθητές με διαγνώσεις. Στην εγκύκλιο, επίσης, του Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α δεν προβλέπεται αυθαίρετα η μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχει Παράλληλη Στήριξη. Αυτό αποτελεί έκνομη πράξη αφενός και αφετέρου αναιρεί κάθε παιδαγωγική έννοια.

Γίνεται αντιληπτό τι θα επακολουθήσει τη νέα σχολική χρονιά όταν εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διδάξουν σε τμήματα των 25 μαθητών, με 4 και 5 μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και χωρίς παράλληλη στήριξη ή με παράλληλη στήριξη που "μοιράζεται" σε 3-4 μαθητές.  Μαθητές που μέχρι χθες πήγαιναν σε ένα σχολείο με τους συμμαθητές τους θα τους αναγκάσουν να αλλάξουν εκπαιδευτικό περιβάλλον για λόγους αδιανόητους παιδαγωγικά. Μόνο με οικονομικούς όρους μπορεί να εξηγηθεί και με πολιτική επιδίωξη για μείωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Επισημαίνουμε επίσης ότι μεταγραφές χωρίς αίτηση των γονέων προβλέπονται μόνο στις παρακάτω περιπτώσεις Οι μετεγγραφές πραγματοποιούνται σύμφωνα με τον νόμο Ν. 4823/2021 (ΦΕΚ A 136 – 03.08.2021) α) το σχολείο που είναι εγγεγραμμένος ο μαθητής καταργείται ή συγχωνεύεται,  ιδρύεται νέο σχολείο στην περιοχή της μόνιμης κατοικίας του μαθητή, γ) συντρέχουν έκτακτοι λόγοι, όπως ΥΠΕΡΒΑΣΗ του προβλεπόμενου αριθμού μαθητών ανά τμήμα και αδυναμία λειτουργίας νέου τμήματος στο σχολείο. Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 8, παρ. 9 του ΠΔ 79/2017 συγχώνευση τμημάτων γίνεται όταν δεν υπάρχει αίθουσα στο χώρο του σχολείου. Η διευθυντής εκπαίδευσης εφαρμόζοντας την εγκύκλιο του Υπουργείου χωρίς να λάβει την γνώμη του σχολειού για την ύπαρξη αιθουσών προχώρησε στη συγχώνευση τμημάτων.  Επίσης Σύμφωνα με την παρ. 1α του άρθρου 11 του Ν. 4452/2017 (ΦΕΚ 17/Α/15-2-2017) Ο αριθμός των μαθητών  με εκπαιδευτική αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν μπορεί να είναι ανώτερος του ενός (1) ανά τμήμα και 4 με μαθησιακές δυσκολίες και μπορεί να μειώνεται κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο αριθμό. Η μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών σε 20 ανά τμήμα, μπορεί να συμβάλει σημαντικά, ώστε να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα και, γενικά, οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του/της κάθε μαθητή/τριας στο σχολείο, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, μέσω της δυνατότητας των εκπαιδευτικών για εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Σητείας «ο Μύσων» , η ένωση γονέων Σητείας , οι Σύλλογοι γονέων και Κηδεμόνων Σητείας σε ενημερωτική συνάντηση που είχα αποφάσισαν ομόφωνα. 

Αιτήματα 

1.    Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις 
2.    Να  ισχύσουν όλες οι ήδη εγκεκριμένες κατατμήσεις τμημάτων, λόγω φοίτησης σε αυτά μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες, σε εφαρμογή του άρθρου 11 του ν. 4452/2017, 
3.    Να νομοθετήσει άμεσα, για τις εγγραφές του σχολικού έτους 2025-2026, που θα πραγματοποιηθούν στα νηπιαγωγεία και την Α΄ τάξη των δημοτικών σχολείων τον Μάρτιο του 2025, ως μέγιστο αριθμό ανά τμήμα τους/τις 20 μαθητές/τριες, και ως ελάχιστο αριθμό ανά τμήμα τους/τις 12 μαθητές/τριες. 
4.    Να θεσμοθετήσει άμεσα τη θέση δεύτερου/ης νηπιαγωγού-δασκάλου/ας σε όλες τις τάξεις σχολικών μονάδων που λειτουργούν σε υποβαθμισμένες περιοχές με ευάλωτο πληθυσμό.
5.    Να επεκτείνει άμεσα τη λειτουργία Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης(Ε.Δ.Υ.) σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Σητείας «ο Μύσων» με εκπροσώπους των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων , της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων , του Δήμου Σητείας και φορέων αποφάσισε ομόφωνα : 
1.    Να προβούμε από κοινού σε παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΠΕ Λασιθίου την Τετάρτη 21 Αυγούστου και ώρα 11:00 και να ζητήσουμε συνάντηση με το Διευθυντή Εκπαίδευσης Λασιθίου. 
2.    Να συντονιστούμε  με τους υπόλοιπους Συλλόγους Εκπαιδευτικών ΠΕ Κρήτης , Ενώσεις Γονέων και Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων ώστε να προχωρήσουμε σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνσης ΠΕ & ΔΕ Κρήτης τη Δευτέρα 26 Αυγούστου και ώρα 12: 00. Στόχος είναι να τεθούν τα αιτήματά μας στον  Περιφερειακό Διευθυντή Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.
3.    Να ζητήσουν την υπογραφή και στήριξη του κειμένου κατά του κλεισίματος τμημάτων από όλους τους φορείς και το Δήμο Σητείας
4.    Να κοινοποιήσουν και να ενημερώσουν τους βουλευτές και υπουργούς του Νομού Λασιθίου.

Η εκπαίδευση και η μόρφωση των παιδιών μας δεν είναι αριθμοί.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΣΙΑΣΟΣ
Το ΕΚΠΑ ξεκινάει μελέτη καταγραφής των επιπτώσεων της πυρκαγιάς στην βιοποικιλότητα της Πεντέλης
Το προτεινόμενο έργο στοχεύει στη μελέτη των διαδικασιών επανάκαμψης της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημικών υπηρεσιών. Τα αποτελέσματα του έργου,...
Το ΕΚΠΑ ξεκινάει μελέτη καταγραφής των επιπτώσεων της πυρκαγιάς στην βιοποικιλότητα της Πεντέλης
paideias
Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ: Από σήμερα η υποβολή αιτήσεων επιλογής καταρτιζόμενων
Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων επιλογής καταρτιζόμενων στις Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού - Μέχρι...
Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ: Από σήμερα η υποβολή αιτήσεων επιλογής καταρτιζόμενων
oiele-idiotika1439041826_22.jpg
ΟΙΕΛΕ: 12 προτάσεις για την ανάσχεση της ακραίας εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης
Και αίτημα συνάντησης με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) και τους Τομείς Παιδείας των κομμάτων
ΟΙΕΛΕ: 12 προτάσεις για την ανάσχεση της ακραίας εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης