ΜΑΚΡΗ
Οι ώρες λειτουργίας του συστήματος πρέπει να αναγράφονται με σαφήνεια ώστε να γνωρίζουν πλήρως όλοι οι μαθητές και οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της παρουσίας τους στο σχολείο/φροντιστήριο δεν παρακολουθούνται

Μόνο τις ώρες που τα σχολεία δεν λειτουργούν θα μπροούν να λειτουργούν κάμερες βιντεοεπιτήρησης, όπως ξεκαθάρισε η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή, απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση της βουλευτή της Ελληνικής Λύσης Μαρίας Αθανασίου, η οποία ζητούσε να συμπεριληφθούν στους βιντεοσκοπούμενους χώρους οι αύλειοι χώροι και ηπερίμετρος των σχολείων, για εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο, , με στόχο την πρόληψη παραβατικών πράξεων.

Οπως ξεκαθάρισε οριστικά η κ.Μακρή, σύμφωνα με Απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η ύπαρξη και μόνο καμερών σε σχολεία και άλλους χώρους όπου δραστηριοποιούνται ανήλικοι (όπως παιδικοί σταθμοί, οικοτροφεία, φροντιστήρια κλπ.) χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, αφού δεν είναι εύκολο να αξιολογηθούν οι συνέπειες που μια τέτοια επεξεργασία μπορεί να έχει για την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των ανηλίκων. Συγκεκριμένα, υπάρχει ο κίνδυνος να περιορισθεί η ανάπτυξη της έννοιας της ελευθερίας τους, εάν πιστέψουν από μικρή ηλικία ότι είναι φυσιολογικό να παρακολουθούνται μέσω καμερών.

Το σύστημα βιντεοεπιτήρησης επιτρέπεται να λειτουργεί μόνο κατά τις ώρες που το σχολείο δεν λειτουργεί.

Ολη η απάντηση της Ζέττας Μακρή

Στο άρθρο 18 της υπ’ αριθμ. Γ/ΕΞ/2274/31.3.2011 (Β’ 548) Απόφασης της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (Οδηγία 1/2011) με θέμα «Χρήση συστημάτων βιντεοεπιτήρησης για την προστασία προσώπων και αγαθών» ορίζονται τα ακόλουθα:

«1. Η ύπαρξη και μόνο καμερών σε σχολεία και άλλους χώρους όπου δραστηριοποιούνται ανήλικοι (όπως παιδικοί σταθμοί, οικοτροφεία, φροντιστήρια κλπ.) χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, αφού δεν είναι εύκολο να αξιολογηθούν οι συνέπειες που μια τέτοια επεξεργασία μπορεί να έχει για την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των ανηλίκων. Συγκεκριμένα, υπάρχει ο κίνδυνος να περιορισθεί η ανάπτυξη της έννοιας της ελευθερίας τους, εάν πιστέψουν από μικρή ηλικία ότι είναι φυσιολογικό να παρακολουθούνται μέσω καμερών (βλ. και Γνωμοδότηση 2/2009 της Ομάδας Εργασίας του Άρθρου 29, καθώς επίσης και την απόφαση 77/2009 της Αρχής).

2. Το σύστημα βιντεοεπιτήρησης επιτρέπεται να λειτουργεί μόνο κατά τις ώρες που το σχολείο δεν λειτουργεί. Οι ώρες λειτουργίας του συστήματος πρέπει να αναγράφονται με σαφήνεια στις σχετικές ενημερωτικές πινακίδες, έτσι ώστε να γνωρίζουν πλήρως όλοι οι μαθητές και οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της παρουσίας τους στο σχολείο/φροντιστήριο δεν παρακολουθούνται.».

Επίσης, στην παρ. 8 του άρθρου 204 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) ορίζεται:

«8. Η καταγραφή ήχου ή εικόνας με συστήματα βιντεοεπιτήρησης εγκατεστημένα σε χώρους των δημόσιων σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας των μονάδων αυτών, απαγορεύεται. Η καταγραφή ήχου ή εικόνας μέσω τέτοιων συστημάτων, εγκατεστημένων στους χώρους των ως άνω δημόσιων σχολικών μονάδων από τους Δήμους, επιτρέπεται στο πλαίσιο άσκησης της αρμοδιότητάς τους για φύλαξη των σχολικών κτιρίων, σύμφωνα με την υποπερίπτωση 1 της περίπτωσης Στ΄ του Κεφαλαίου Ι΄ του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α΄ 114), μόνο κατά το χρόνο μη λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας των δεδομένων που καταγράφονται ενημερώνει με τρόπο πρόσφορο, εμφανή και κατανοητό όποιον πρόκειται να εισέλθει στο χώρο όπου λειτουργεί σύστημα βιντεοεπιτήρησης, ότι στο χώρο λειτουργεί τέτοιο σύστημα και παρέχει, εφόσον του ζητηθεί, πληροφορίες για τον σκοπό της επεξεργασίας, το είδος, την εμβέλεια και τους χώρους εγκατάστασης του χρησιμοποιούμενου συστήματος, καθώς και το χρονικό διάστημα τήρησης των δεδομένων.».

Δείτε την απάντηση όπως κατατέθηκε στη Βουλή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 28/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ASEP prokriiskseis
ΑΣΕΠ: Ξεκινούν οι αιτήσεις δικαιολογητικών για 31 μόνιμους τη ΔΑΠΕΕΠ
Ξεκινά αύριο η υποβολή δικαιολογητικών στο ΑΣΕΠ, για την πλήρωση 31 θέσεων μόνιμου προσωπικού ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ στη ΔΑΠΕΕΠ ΑΕ
ΑΣΕΠ: Ξεκινούν οι αιτήσεις δικαιολογητικών για 31 μόνιμους τη ΔΑΠΕΕΠ
τηλεκπαίδευση, εργασία και εκπαίδευση από απόσταση, υπολογιστές που συνδέονται μεταξύ τους
Αυστραλία: Σε ισχύ από σήμερα το δικαίωμα εργαζομένων «να αποσυνδέονται» από τη δουλειά τους
Σας στέλνει μηνύματα ο προϊστάμενός σας το Σαββατοκύριακο; Τα μέιλ από τη δουλειά σας συνεχίζουν να έρχονται παρότι έχετε επιστρέψει στο σπίτι σας;...
Αυστραλία: Σε ισχύ από σήμερα το δικαίωμα εργαζομένων «να αποσυνδέονται» από τη δουλειά τους
panekfe
Ελληνοτουρκική συνεργασία εκπαιδευτικών απέσπασε βραβείο σε Πανευρωπαϊκό Φεστιβάλ Φυσικών Επιστημών
Η εργασία “Acid rain, is pain?” (Α. Παπακωνσταντίνου - Γυμνάσιο Γουβών Ηρακλείου, E. Aksoy - Δασκάλα Τουρκία) απέσπασε ένα από τα επτά βραβεία...
Ελληνοτουρκική συνεργασία εκπαιδευτικών απέσπασε βραβείο σε Πανευρωπαϊκό Φεστιβάλ Φυσικών Επιστημών