εκπαιδευτικοι
ΣΥΝΕΚ: Η  παραμονή των εκπαιδευτικών σε τουριστικές και νησιωτικές αλλά και σε παραμεθόριες και ακριτικές περιοχές μπορεί και πρέπει να ενισχυθεί με  κίνητρα όπως  αυξημένα επιδόματα παραμεθορίων περιοχών, επίδομα ενοικίου, κ.α

Την άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών παρέμβασης από την ΟΛΜΕ, σε συνεργασία με τη ΔΟΕ και την ΑΔΕΔΥ, προς την Κυβέρνηση, Δήμους και περιοχές με έντονο πρόβλημα στην εύρεση και το κόστος κατοικίας ζητούν οι ΣΥΝΕΚ Αθήνας, προκειμένου να αμβλυνθεί το έντονο στεγαστικό πρόβλημα των νεοδιόριστων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Οι ΣΥΝΕΚ ζητούν επίσης να θεσπιστεί υποχρέωση της πολιτείας, με συναρμόδιους Υ.ΠΑΙ.Θ.Α και Ο.Τ.Α., προς  όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε νησιωτικές - ορεινές περιοχές και Δήμους μέχρι 30.000 κατοίκους,  για την εξασφάλιση κατοικίας με τον προσφορότερο τρόπο.

Οπως τονίζει η παράταξη, το θέμα είναι πια πρώτης γραμμής για τον κλάδο των εκπαιδευτικών.

«Αυτό είναι αναπόφευκτο γιατί, κάθε χρόνο, χιλιάδες συναδέλφισσες και συνάδελφοι, λόγω του γεγονότος ότι ένα μεγάλο ποσοστό εκπαιδευτικών (αναπληρωτών, νεοδιόριστων και μόνιμων) εργάζεται σε διαφορετικό τόπο από τη μόνιμη κατοικία ή τον τόπο συμφερόντων τους, είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται σε ολόκληρη τη χώρα. Βεβαίως η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δραματική αν λάβουμε υπόψη την οικονομική καθήλωση του κλάδου και τις τεράστιες απώλειες που έχει υποστεί το εισόδημά μας, χωρίς ποτέ να υπάρξει έστω και μερική οικονομική αναβάθμιση», συμπληρώνει

Ολη η ανακοίνωση των ΣΥΝΕΚ Δυτ.Αθήνας

Το στεγαστικό ζήτημα οξύνεται όλο και περισσότερο έχοντας πάρει πια εκρηκτικές διαστάσεις. Δυστυχώς η στέγη που αποτελεί κοινωνικό αγαθό και αναφαίρετο δικαίωμα για κάθε πολίτη έχει γίνει δυσεπίλυτο πρόβλημα σχεδόν σε ολόκληρη τη χώρα για όποιον/α αναζητεί στέγαση. Η κυβέρνηση της ΝΔ φέρει τεράστιες ευθύνες γιατί, χωρίς να θεσπίσει ένα πλέγμα κανόνων λειτουργίας και με παντελή έλλειψη στεγαστικής πολιτικής, έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο χιλιάδες εργαζόμενους/ες, οικογένειες, νέες και νέους ανθρώπους.

Το θέμα είναι πια πρώτης γραμμής για τον κλάδο των εκπαιδευτικών. Αυτό είναι αναπόφευκτο γιατί, κάθε χρόνο, χιλιάδες συναδέλφισσες και συνάδελφοι, λόγω του γεγονότος ότι ένα μεγάλο ποσοστό εκπαιδευτικών (αναπληρωτών, νεοδιόριστων και μόνιμων) εργάζεται σε διαφορετικό τόπο από τη μόνιμη κατοικία ή τον τόπο συμφερόντων τους, είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται σε ολόκληρη τη χώρα. Βεβαίως η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δραματική αν λάβουμε υπόψη την οικονομική καθήλωση του κλάδου και τις τεράστιες απώλειες που έχει υποστεί το εισόδημά μας, χωρίς ποτέ να υπάρξει έστω και μερική οικονομική αναβάθμιση.

Όπου είναι δυνατόν να βρεθεί αξιοπρεπής κατοικία αυτή προσφέρεται σε εξωφρενικές τιμές και μόνον για ένα διάστημα 8-9 μηνών προκαλώντας τεράστια προβλήματα κυρίως για τους/τις εκπαιδευτικούς  και τις οικογένειες τους. Σε περιοχές όπου η προσφορά στέγης είναι μηδαμινή, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να καταβάλουν ενοίκια που ξεπερνούν το μισό και παραπάνω του μηνιαίου μισθού τους. Συχνές είναι οι περιπτώσεις παραίτησης και η απροθυμία κάλυψης των κενών θέσεων με συνέπεια να απορρυθμίζεται η  λειτουργία των σχολείων και των τοπικών κοινωνιών. Οι καταγγελίες πληθαίνουν συνεχώς, η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί.

Είναι απαίτηση του κλάδου να ασχοληθεί η κυβέρνηση, επιτέλους, με το θέμα και να δώσει λύσεις. Προτείνουμε:

  • Άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών παρέμβασης από την ΟΛΜΕ, σε συνεργασία με τη ΔΟΕ και την ΑΔΕΔΥ, προς την Κυβέρνηση, Δήμους και περιοχές με έντονο πρόβλημα στην εύρεση και το κόστος κατοικίας.

  • Σε όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε νησιωτικές - ορεινές περιοχές και Δήμους μέχρι 30.000 κατοίκους, θεσπίζεται υποχρέωση της πολιτείας, με συναρμόδιους Υ.ΠΑΙ.Θ.Α και Ο.Τ.Α., για την εξασφάλιση κατοικίας με τον προσφορότερο τρόπο.

  • Κτίρια που ανήκουν στο Δημόσιο θα μπορούσαν , σύμφωνα και με τις προτάσεις που έχουν γίνει εδώ και χρόνια και δεν αξιοποιήθηκαν, να ανακατασκευαστούν, να  αναβαθμιστούν  ενεργειακά  και να παραχωρηθούν είτε στην τοπική Αυτοδιοίκηση είτε σε Φορέα που θα συσταθεί για τη διαχείριση του όλου προγράμματος.

  •  Χρηματοδότηση θα μπορούσε να υπάρξει από το Ταμείο Ανάκαμψης ή άλλα  ευρωπαϊκά προγράμματα.

  • Η  παραμονή των εκπαιδευτικών σε τουριστικές και νησιωτικές αλλά και σε παραμεθόριες και ακριτικές περιοχές μπορεί και πρέπει να ενισχυθεί με  κίνητρα όπως  αυξημένα επιδόματα παραμεθορίων περιοχών, επίδομα ενοικίου για όσους/ες διαμένουν μακριά από την μόνιμη κατοικία τους, επιδότηση εισιτηρίων για τις μετακινήσεις τους προς και από την μόνιμη κατοικία τους, εξασφάλιση ποιοτικών υπηρεσιών δωρεάν υγείας  κ.α.

Με αφορμή το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς πρέπει ΤΩΡΑ να δοθούν λύσεις πέρα από την δημαγωγία και τα επικοινωνιακά τεχνάσματα του «επιτελικού κράτους» της ΝΔ! Η εικόνα απελπισίας των εκπαιδευτικών που δεν μπορούν στοιχειωδώς να επιβιώσουν δεν αφήνει ανέγγιχτη τη λειτουργία του σχολείου. Οι συνθήκες ζωής και εργασίας των εκπαιδευτικών μας, είναι και συνθήκες μάθησης των μαθητών/τριών μας. Ευχόμαστε καλή, δημιουργική και αγωνιστική χρονιά σε όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς μας!Συνεχίζουμε τον αγώνα για ένα δημόσιο, δωρεάν, δημοκρατικό και συμπεριληπτικό σχολείο για όλα τα παιδιά!

Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ Δυτικής Αθήνας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 28/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φιλης
Πολυτεχνείο Κρήτης: Ο Γιάννης Α. Φίλης εξελέγη Διακεκριμένο Μέλος της Επιστημονικής Οργάνωσης Τεχνητής Νοημοσύνης Asia-Pacific Artificial Intelligence Association
Το ΑΑΙΑ είναι παγκόσμιος ακαδημαϊκός μη κερδοσκοπικός, μη κυβερνητικός οργανισμός με αντικείμενα που εμπίπτουν στην ευρύτερη περιοχή της τεχνητής...
Πολυτεχνείο Κρήτης: Ο Γιάννης Α. Φίλης εξελέγη Διακεκριμένο Μέλος της Επιστημονικής Οργάνωσης Τεχνητής Νοημοσύνης Asia-Pacific Artificial Intelligence Association
Πιερρακάκης
Σχολεία: Οι 11 αλλαγές Πιερρακάκη που έρχονται τη νέα σχολική χρονιά
Εοανέρχεται η πενθήμερη αποβολή και αλλάζει το πλαίσιο απουσιών που δεν πρέπει δεν ξεπερνούν τις 50 αδικαιολόγητες ή τις 114 από τις οποίες, οι άνω...
Σχολεία: Οι 11 αλλαγές Πιερρακάκη που έρχονται τη νέα σχολική χρονιά