ΟΛΤΕΕ: Μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Σεβασμός στις νομοθετικές διατάξεις
Η ΟΛΤΕΕ ζητά την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

Ανακοίνωση εξέδωσε η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σχετικά με την ανάγκη για άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.

Όπως τονίζεται, η συνεχιζόμενη καθυστέρηση στη μονιμοποίησή τους παραβιάζει τις αρχές της νομιμότητας και της ίσης μεταχείρισης, δημιουργώντας ένα περιβάλλον αδικίας και επαγγελματικής ανασφάλειας.

Υποστηρίζεται ότι, «Η πρόσφατη υπ’ αριθμ. 1510/2024 οριστική απόφαση του Τμήματος Η΄ του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών επιβεβαίωσε την αδικία αυτή καθώς το σκεπτικό της απόφασης ήταν ότι οι διατάξεις και οι γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου προβλέπουν τη μονιμοποίηση των δοκίμων εκπαιδευτικών μετά από τη συμπλήρωση δύο ετών πραγματικής υπηρεσίας, ανεξαρτήτως της ύπαρξης αξιολογικού πλαισίου. Αυτό σημαίνει ότι η καθυστέρηση στη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που έχουν συμπληρώσει δύο χρόνια υπηρεσίας είναι όχι μόνο άδικη αλλά και παράνομη».

Η ανακοίνωση

«Η Ομοσπονδία μας εκφράζει για άλλη μια φορά την έντονη διαμαρτυρία και την ανησυχία της για την καθυστέρηση στη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που πληρούν όλες τις προϋποθέσεις και εξακολουθούν να βρίσκονται σε κατάσταση αβεβαιότητας από το 2020.

Η ΟΛΤΕΕ απαιτεί την άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που έχουν ολοκληρώσει δύο (2) έτη δοκιμαστικής υπηρεσίας, μετά την απόφαση διορισμού τους και την ανάληψη υπηρεσίας τους, κατά τη διάρκεια της οποίας υπηρετήσανε χωρίς ποινές, κατέχουν τα απαραίτητα ουσιαστικά προσόντα και έχουν ολοκληρώσει την Εισαγωγική Επιμόρφωση, καθώς αυτοί δικαιούνται αυτοδίκαιη μονιμοποίηση σύμφωνα με το Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα (Ν. 3528/2007). Ωστόσο, η συνεχιζόμενη καθυστέρηση στη μονιμοποίησή τους παραβιάζει τις αρχές της νομιμότητας και της ίσης μεταχείρισης, δημιουργώντας ένα περιβάλλον αδικίας και επαγγελματικής ανασφάλειας.

Οι συνάδελφοι αυτοί παραμένουν άδικα όμηροι μιας εκβιαστικής τακτικής, που βασίζεται στις διατάξεις του ν. 4823/21 για τη σύνδεση της μονιμοποίησής τους με την αξιολόγηση, παρά το γεγονός ότι η νομοθεσία προέβλεπε διαφορετική διαδικασία καθώς επί χρόνια δεν υπήρχε η εφαρμοστική εγκύκλιος του νόμου και τα όργανα που προβλέπει ο νόμος.

Η πρόσφατη υπ’ αριθμ. 1510/2024 οριστική απόφαση του Τμήματος Η΄ του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών επιβεβαίωσε την αδικία αυτή καθώς το σκεπτικό της απόφασης ήταν ότι οι διατάξεις και οι γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου προβλέπουν τη μονιμοποίηση των δοκίμων εκπαιδευτικών μετά από τη συμπλήρωση δύο ετών πραγματικής υπηρεσίας, ανεξαρτήτως της ύπαρξης αξιολογικού πλαισίου. Αυτό σημαίνει ότι η καθυστέρηση στη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που έχουν συμπληρώσει δύο χρόνια υπηρεσίας είναι όχι μόνο άδικη αλλά και παράνομη.

Η ΟΛΤΕΕ τονίζει ότι η αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου δεν πρέπει να εξαντλείται στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, αλλά να ξεκινά από την αξιολόγηση του θεσμικού πλαισίου, των εκπαιδευτικών πολιτικών, των δομών και διαδικασιών, και των προγραμμάτων σπουδών. Μόνο μετά από μια ολοκληρωμένη και δίκαιη αξιολόγηση όλων αυτών των παραμέτρων μπορεί να προχωρήσει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού λειτουργού.

Ζητούμε

  • την άμεση μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών που έχουν ολοκληρώσει τη δοκιμαστική τους περίοδο
  • την κατάργηση κάθε παράνομης και άδικης σύνδεσης της μονιμοποίησης με την αξιολόγηση.

Οι συνάδελφοί μας δικαιούνται μια σταθερή και μόνιμη εργασία, χωρίς τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και πιέσεις που επιβάλλονται σήμερα.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideusi-sxoleia-mathites
«Με υπερωρίες και μετακινήσεις εξοντώνουν κυβέρνηση, υπουργείο και ΔΔΕ τους εκπαιδευτικούς!»
Η συνεχιζόμενη έλλειψη εκπαιδευτικών και οι υποχρεωτικές υπερωρίες διαταράσσουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων και επιβαρύνουν τους δασκάλους.
«Με υπερωρίες και μετακινήσεις εξοντώνουν κυβέρνηση, υπουργείο και ΔΔΕ τους εκπαιδευτικούς!»
ekpaideytikoi
ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας: 4 μήνες από το άνοιγμα των σχολείων και υπάρχουν ακόμα κενά και στο βάθος υποχρεωτικές υπερωρίες
Η ανάθεση και άλλων καθηκόντων, αλλά και άλλων διδακτικών αντικειμένων σε εκπαιδευτικούς, που ήδη έχουν επιβαρυνθεί με περισσότερες εξωδιδακτικές...
ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας: 4 μήνες από το άνοιγμα των σχολείων και υπάρχουν ακόμα κενά και στο βάθος υποχρεωτικές υπερωρίες
sxoleia
Ζάκυνθος: «Πάνω από 11.000 οι χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία του νησιού»
«Οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των σχολείων βρίσκονται εκτός του ενδιαφέροντος της κυβέρνησης»
Ζάκυνθος: «Πάνω από 11.000 οι χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία του νησιού»