sxoleia (2)
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
Γονείς και μαθητές σε απόγνωση με την κάλυψη στην Ειδική Αγωγή να αγγίζει μετά βίας το 56% και στη γενική το 66%

Βρισκόμαστε λίγες ημέρες πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά και είμαστε πάλι στο ίδιο έργο θεατές.

Ανακοίνωση εξέδωσαν φιλόλογοι Ειδικής και Γενικής Αγωγής για την επιτακτική ανάγκη στελέχωσης των σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικό προσωπικό.

«Για άλλη μια φορά - κατά την πάγια και πλέον αναμενόμενη τακτική του υπουργείου - το πρώτο κουδούνι θα βρει τα σχολεία υποστελεχωμένα σε εκπαιδευτικό προσωπικό, γεγονός που προκαλεί  πραγματικά μια αέναη αβεβαιότητα και ανασφάλεια. Από τη μια οι ΔΙΔΕ και οι ΠΔΕ  καταχωρούν στο ΟΠΣΥΔ τα κενά και από την άλλη αυτά να παραμένουν ακάλυπτα», τονίζει η ανακοίνωση.

Τραγική είναι η κατάσταση τόσο στην ειδική αγωγή, όσο και στην γενική εκπαίδευση.

Η ανακοίνωση

«Σε κατάσταση «deja vu» βρίσκονται γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί με το θέμα των ακάλυπτων κενών να επανέρχεται στο προσκήνιο και τη φετινή σχολική χρονιά. Για άλλη μια φορά - κατά την πάγια και πλέον αναμενόμενη τακτική του υπουργείου - το πρώτο κουδούνι θα βρει τα σχολεία υποστελεχωμένα σε εκπαιδευτικό προσωπικό, γεγονός που προκαλεί  πραγματικά μια αέναη αβεβαιότητα και ανασφάλεια. Από τη μια οι ΔΙΔΕ και οι ΠΔΕ  καταχωρούν στο ΟΠΣΥΔ τα κενά και από την άλλη αυτά να παραμένουν ακάλυπτα. Η εξέλιξη αυτή έχει ως συνέπεια πολλά παιδιά να αδυνατούν να προετοιμαστούν σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αφού ακόμα δεν έχουν καθηγητές, παιδιά να εξακολουθούν να στερούνται εκπαιδευτικούς βασικών ειδικοτήτων σε κάθε τάξη, παιδιά που, ενώ έχουν εγκεκριμένες αξιολογικές εκθέσεις από τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για Παράλληλη Στήριξη (Π.Σ.) ή για συμμετοχή σε Τμήμα Ένταξης (Τ.Έ.), να μένουν χωρίς καμία βοήθεια ή στην καλύτερη περίπτωση να καλύπτονται υποτυπωδώς.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση που γονείς παιδιών με έγκριση για πλήρη Π.Σ. καταγγέλλουν πως έχει προσληφθεί 1 Φιλόλογος ΕΑΕ για περισσότερους από 5 μαθητές!!! Ας μας απαντήσει, λοιπόν, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, αν πράγματι θεωρεί πως μπορεί να παρασχεθεί οποιαδήποτε ουσιαστική βοήθεια, όταν αντί για 11 ώρες εβδομαδιαίως (σύμφωνα με τις επίσημες εισηγήσεις των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), εν τέλει παρέχονται μετά βίας 2 ώρες στο κάθε παιδί; Θεωρεί ότι πιάνουν τόπο τα λεφτά που διαθέτει γι’ αυτόν τον δύσμοιρο τον εκπαιδευτικό, ο οποίος όσο και να θέλει να βοηθήσει είναι πραγματικά ανήμπορος έχοντας υπό την ευθύνη του τόσα παιδιά;

Την ίδια στιγμή, οι γονείς των παιδιών αυτών βρίσκονται πραγματικά σε απόγνωση βλέποντας να παραβιάζονται συστηματικά τα δικαιώματα των παιδιών τους και μάλιστα στο πλαίσιο μιας κατά τ’ άλλα ευνομούμενης κοινωνίας. Γονείς έτοιμοι να διεκδικήσουν με κάθε νόμιμο μέσο τα αυτονόητα δικαιώματα των παιδιών τους. Δικαιώματα τα οποία θα έπρεπε πρωτίστως η ίδια η πολιτεία να προστατεύει, ειδικά όταν γίνεται λόγος για ενταξιακή εκπαίδευση (Ν. 4547/2018) και συμπερίληψη. Έτσι θα εξαλειφθούν άραγε οι διακρίσεις και τα φαινόμενα bulling εις βάρος αυτών των παιδιών; Με την περαιτέρω περιθωριοποίηση τους από την ίδια την πολιτεία;

Εξίσου τραγική είναι δυστυχώς η εικόνα που αποτυπώνεται και στους Φιλολόγους Γενικής Αγωγής, αφού καταγράφονται τεράστια κενά σε Γυμνάσια και Λύκεια όλης της χώρας και μάλιστα σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, γεγονός που ενισχύει, αντί να αμβλύνει τη λογική της παραπαιδείας, στην οποία αναγκάζονται να καταφύγουν γονείς και μαθητές. Προς την ίδια κατεύθυνση και κατόπιν υποδείξεων του Υπουργείου Παιδείας μειώνονται συστηματικά τα τμήματα των σχολικών μονάδων και δημιουργούνται πολυπληθείς τάξεις που υπερβαίνουν τους 28 μαθητές. Η εξέλιξη αυτή δε δυσχεραίνει μόνο το έργο των εκπαιδευτικών, αλλά και των ίδιων των μαθητών, οι οποίοι, εκτός του ότι στοιβάζονται ο ένας πάνω στον άλλον, αδυνατούν να εκφράσουν τις όποιες απορίες τους με αποτέλεσμα να καταφεύγουν και πάλι στη λύση της παραπαιδείας.

Στο πλαίσιο αυτό οι Φιλόλογοι Ειδικής & Γενικής Αγωγής εκφράζουν την αναγκαιότητα πλήρους κάλυψης των 824 ακάλυπτων λειτουργικών κενών της Ειδικής Αγωγής και των 300 ακάλυπτων λειτουργικών κενών της Γενικής Αγωγής εν όψει της Β΄ Φάσης προσλήψεων Αναπληρωτών.

Είναι επιτακτική η ανάγκη για άμεση στελέχωση των σχολικών μονάδων όλης της επικράτειας με όλους τους φιλολόγους - γενικής και ειδικής αγωγής -  στη θέση τους!»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

teacher
Πρόσληψη 14 εκπαιδευτικών για την κάλυψη των αναγκών των Δημοτικών Σχολείων - Όλα τα ονόματα
Πρόσληψη 14 εκπαιδευτικών, κλάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στη Γενική Εκπαίδευση, για την κάλυψη των αναγκών των Δημοτικών Σχολείων, ως...
Πρόσληψη 14 εκπαιδευτικών για την κάλυψη των αναγκών των Δημοτικών Σχολείων - Όλα τα ονόματα
ekpaideytikos
Πρόσληψη 712 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής στην προσχολική εκπαίδευση - Όλα τα ονόματα
Πρόσληψη 712 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής ως προσωρινών αναπληρωτών/τριών μειωμένου ωραρίου, στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Εισαγωγή της...
Πρόσληψη 712 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής στην προσχολική εκπαίδευση - Όλα τα ονόματα