σχολειο
Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ η «Αθηνά»

Με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ η «Αθηνά» ενημερώνει για το πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων των διδασκόντων.

Η ανακοίνωση

«Συνάδελφοι-ισσες, σας κοινοποιούμε το πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων που προβάλλει και στηρίζει ο σύλλογος Αθηνά υπερασπίζοντας τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των συναδέλφων από κάθε καταστρατήγηση τόσο από τη Διοίκηση όσο και από τους  κάθε φορά κυβερνώντες. Ο Σύλλογος καλεί τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων να υπερασπιστούν το πλαίσιο των εργασιακών μας δικαιωμάτων, να αρνούνται κάθε εντολή που το αντιστρατεύεται και καλύπτει  συνδικαλιστικά και απόλυτα κάθε μέλος μας και κάθε σύλλογο διδασκόντων που το επικαλείται και το υπερασπίζεται:

  • Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2470/97. (24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10-15 χρόνια, 22 ώρες από 15-20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω)
  • Με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν κάποια φορά (και όχι πάγια) του έχει ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων άλλο συγκεκριμένο έργο (εκπαιδευτικού/παιδαγωγικού-πολιτιστικού χαρακτήρα) ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Είναι σαφές ότι καμιά οδηγία-εντολή για υποχρεωτική παραμονή μέχρι τις 2μμ δεν είναι σύννομη, ως εκ τούτου αρνούμαστε μια τέτοια «παραμονή» και κάθε τέτοια εντολή από όπου κι αν προέρχεται. Σε καμία περίπτωση, επίσης, η τελευταία ρύθμιση του άρθρου 245 του ν. 4512/2018 δεν θεσπίζει υποχρέωση παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο για τον πέραν του διδακτικού ωραρίου χρόνο, παρά μόνο όταν η παραμονή συνδέεται με άλλο συγκεκριμένο έργο που έχει  ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς από τα αρμόδια συλλογικά όργανα.
  • Σε ό,τι αφορά τα σχολεία που έχουν οριστεί στο πρόγραμμα των "σχολικών γευμάτων", οι σύλλογοι διδασκόντων με την πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη του συλλόγου Αθηνά και της Ομοσπονδίας να καταγράψουν σε πρακτικά αποφάσεις με τις οποίες δε θα συγκροτήσουν επιτροπές ποιοτικού και υγειονομικού ελέγχου των γευμάτων, μη αναλαμβάνοντας δηλαδή αλλότρια καθήκοντα με πολλαπλές ευθύνες που μετακυλύουν στους εκπαιδευτικούς το κράτος, το υπουργείο  και οι προμηθευτές, αλλά και ούτε να αναλάβουν καθήκοντα τραπεζοκόμου σε διδακτήρια χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές και προσωπικό, έτσι που όσα παιδιά δεν μένουν στο ολοήμερο να παίρνουν το φαγητό στο σπίτι.  Τα αντίστοιχα σχέδια πρακτικών κυκλοφορούν.
  • Η διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος γίνεται με δημοκρατική συλλογική συζήτηση στο σύλλογο διδασκόντων. Αυτή η συζήτηση και η δημοκρατική συλλογική κουλτούρα πρέπει να πρυτανεύσει σε κάθε σχ. μονάδα, παρά την απαράδεκτη διάταξη στο ΠΔ 79  αλλά και τις προβλέψεις του νομοθετικού εκτρώματος της κ. Κεραμέως (ν4823/21) για στραγγαλισμό και φίμωση των συλλόγων διδασκόντων. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους/τις συναδέλφους διευθυντές/ντριες των σχολείων να συμπράξουν στην υπεράσπιση της δημοκρατίας στο σχολείο και του κυρίαρχου ρόλου του συλλόγου διδασκόντων σε αυτό.
  • Στη διαμόρφωση του προγράμματος πρέπει να υπάρχει μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή των κενών, με τα λιγότερα δυνατόν κενά για τον καθένα και μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή στην ώρα αποχώρησης των συναδέλφων με τη λήξη του διδακτικού τους ωραρίου.
  • Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Κάθε  "απασχόληση" τμήματος ανάγεται στο διδακτικό ωράριο. Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν και να αρνούνται κάθε εντολή για επιπλέον κάλυψη διδακτικών ωρών. Σε ό,τι αφορά τις απουσίες εκπαιδευτικών λόγω αδειών, σε περίπτωση που δεν στέλνονται αναπληρωτές για την κάλυψη των κενών, καλούνται οι σύλλογοι διδασκόντων να αποφασίσουν ένα πάγιο ή κατά περίπτωση τρόπο για την κάλυψη του κενού που σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να είναι η καταστρατήγηση του διδακτικού ωραρίου κανενός συναδέλφου.
  • Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα με την έναρξη της χρονιάς, οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν μεταβατικά προγράμματα λειτουργίας του σχολείου που θα εκτείνονται όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που έχει διατεθεί στη σχολική μονάδα.
  • Ενάντια στα προγράμματα λάστιχο και τα κυλιόμενα ωράρια που ακολουθούν τη λογική των περικοπών και τη στενή λογιστική των ωρών, οι σύλλογοι διδασκόντων να απαιτούν τη διαμόρφωση του προγράμματος και του διδακτικού ωραρίου κατά βάση στις  ζώνες: Από 8.15-13.15  από 11.45- 16.00 και από 13.15-17-30.
  • Σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υπάρχει προκαθορισμός από τη Διεύθυνση, συναδέλφων, είτε μονίμων είτε αναπληρωτών, που θα αναλάβουν τα τμήματα του διευρυμένου ωραρίου. Τέτοιες εντολές είναι παράνομες. Οι σύλλογοι διδασκόντων, σε συνεδρίασή τους, κατανέμουν στους εκπαιδευτικούς όλα τα τμήματα και της πρωινής και της απογευματινής λειτουργίας του σχολείου.
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων, διαμορφώνοντας τα προγράμματα στα σχολεία να υπολογίζουν τη σίτιση στο ολοήμερο στο διδακτικό ωράριο όλων των συναδέλφων που εμπλέκονται σε αυτήν και κατοχυρώθηκε με την ανυποχώρητη δράση του Συλλόγου μας  και την ασυμβίβαστη στάση συναδέλφων και σχολικών μονάδων σχολικών μονάδων που εφάρμοζαν στην πράξη το νόμιμο ωράριό μας.
  • Τα διάφορα σεμινάρια, συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων, ενημερώσεις-συναντήσεις με γονείς κλπ, δεν μπορεί να απαιτούν την παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο και, ασφαλώς, σε καμία περίπτωση απογευματινές ώρες.
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν με απόφασή τους να τοποθετηθούν και να εναντιωθούν, στους υποβιβασμούς σχολείων, τις συμπτύξεις τμημάτων, την αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, στα κενά διδακτικού προσωπικού, στις μετακινήσεις ειδικοτήτων και σε κάθε αντιεκπαιδευτικό-αντιπαιδαγωγικό μέτρο και εντολή.
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων, όταν σε ένα τμήμα που προσεγγίζει τους 25 μαθητές, έχουν ως κυρίαρχο όργανο το αναφαίρετο δικαίωμα να συνεδριάσουν, να αναδείξουν τους παιδαγωγικούς λόγους (φοίτηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, φοίτηση αλλοδαπών κ.α) και να προχωρήσουν σε αποφάσεις με τις οποίες θα ζητούν το χωρισμό των τμημάτων σε δύο και την άμεση έγκριση από τη Διoίκηση.
  • Οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων, έχουν το δικαίωμα να αντιδρούν στις πολλαπλές μετακινήσεις σε περισσότερα από δύο σχολεία, να ζητούν ενυπόγραφη αιτιολογημένη εντολή και σε κάθε τέτοια περίπτωση, μείωση του ωραρίου και απαλλαγή από τις εφημερίες. Κανείς δεν μπορεί να υποχρεωθεί σε συμπλήρωση του ωραρίου του στο ολοήμερο, εφόσον δεν το επιθυμεί.
  • Δε μπορεί  να ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σε εκπαιδευτικούς του σχολείου για εκπαιδευτικό έργο που πρέπει να καλυφθεί από μόνιμο εκπαιδευτικό ή αναπληρωτή. Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν πρέπει να αποδέχονται τέτοιες  « λύσεις », που μειώνουν τις θέσεις εργασίας και εισάγουν την ωρομίσθια δουλειά. Οι Σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να αρνηθούν με απόφασή τους τις υπερωρίες. Κανένας δε μπορεί να υποχρεωθεί σε υποχρεωτική υπερωρία χωρίς τη θέλησή του. Σε κάθε τέτοια περίπτωση να ζητείται έγγραφη εντολή και σε περίπτωση επιμονής της διοίκησης να ενημερώνεται ο σύλλογος για να απαντήσει και να αντιδράσει άμεσα. Σε οποιαδήποτε περίπτωση υποχρεωτικής ανάθεσης υπερωρίας ο Σύλλογος «Αθηνά» κηρύσσει στάσεις εργασίας και καλύπτει όλους τους συναδέλφους για τη μη εφαρμογή τους.
  • Οι συνάδελφοι ωρομίσθιοι- ΑΜΩ αμείβονται με ωριαία αποζημίωση, με βάση τις ώρες που διδάσκουν και μόνο γι’ αυτές. Ως εκ τούτου η ανάθεση εφημερίας δεν προκύπτει από πουθενά και καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αναθέτουν εφημερία στους ωρομίσθιους συναδέλφους και τους συναδέλφους να μην τις αποδέχονται. Υπενθυμίζουμε ότι οι ώρες και οι ημέρες απεργίας των ωρομίσθιων συναδέλφων υπολογίζονται στην προϋπηρεσίας τους.
  • Ανακαλώντας στη συλλογική μνήμη την αντίσταση και τη συσπείρωση της συντριπτικής πλειοψηφίας συναδέλφων και σχολικών μονάδων στον εφιάλτη της αξιολόγησης, καλούμαστε και φέτος να βρεθούμε ξανά απέναντι στη λογική των μεντόρων, των ενδοσχολικών συντονιστών κι εκπαιδευτικών ομίλων απλήρωτης υπερωριακής εργασίας, της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εξετάσεων PISA, που στρώνουν το δρόμο στην κατηγοριοποίηση σχολείων-μαθητών-εκπαιδευτικών και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να στηρίξουν και πάλι μαζικά τη συλλογική προσπάθεια  για να αποτρέψουμε δυσμενείς εξελίξεις για το δημόσιο σχολείο και το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών.
  •  Σε περίοδο πανδημικής κρίσης και για την περίπτωση απουσιών εκπαιδευτικών, καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αναλαμβάνουν την ευθύνη της αναπλήρωσης, αλλά να ζητούν με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων να διατεθεί ένας τουλάχιστον εκπαιδευτικός στη σχολική μονάδα για την κάλυψη αυτών των αναγκών. Ισχύει στο ακέραιο και στην περίοδο αυτή ότι κάθε απασχόληση μαθητών ανάγεται στο διδακτικό ωράριο και ότι δεν αναλαμβάνουμε καθοιονδήποτε τρόπο την απασχόληση μαθητών στα κενά μας με υπέρβαση του διδακτικού ωραρίου. Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι αν δεν σταλεί εκπαιδευτικός για την αναπλήρωση, το τμήμα δεν μπορεί να λειτουργήσει και ειδοποιούνται οι γονείς για την αποχώρηση των μαθητών.
  • Οι συναδέλφισσες-οι νηπιαγωγοί δύνανται, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, να ζητούν τη δημιουργία αμιγών τμημάτων κλασικού και ολοήμερου προγράμματος με βάση την επιλογή των γονέων, την ανάθεση του ολοήμερου τμήματος με προαιρετική εναλλαγή στο ωράριο της πρωινής και της απογευματινής βάρδιας στους εκπαιδευτικούς του αμιγώς ολοήμερου τμήματος, να αντιτίθενται σε ρυθμίσεις που παγιώνουν το διδακτικό τους ωράριο, ως το μεγαλύτερο στην εκπαίδευση που προσεγγίζει τις 30 ώρες και ζητάμε τη μείωσή του.  

Γενικότερα, δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση να απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή. Καταγγέλλουμε αμέσως στο Σύλλογο Αθηνά κάθε αυθαιρεσία και παραβίαση των δικαιωμάτων μας.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες