Thumbnail
«Η επαγγελματική εκπαίδευση δεν είναι ο παρίας ούτε ο φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης», υπογραμμίζει η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών

Ηχηρό «όχι» στον ακρωτηριασμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης, λέει η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών

Όπως τονίζουν σε ανακοίνωσή τους, από τους καλοκαιρινούς μήνες είχαν επισημάνει τις καταστροφικές συνέπειες στο παιδαγωγικό και διδακτικό πεδίο της πολιτικής περικοπών στα τμήματα και της μη έγκρισης των ολιγομελών.

Οι σαρωτικές σε έκταση και ένταση καταργήσεις τμημάτων-τομέων-ειδικοτήτων διαμορφώνουν μια νέα πραγματικότητα, αυτή της συρρίκνωσης καθώς μαθητές και μαθήτριες δεν μπορούν να βρουν την ειδικότητα που επιθυμούν και οδηγούνται είτε στο να επιλέξουν διαφορετικά από την αρχική τους επιλογή ή να αναγκαστούν να εγγραφούν σε σχολεία άλλων περιοχών αποδεχόμενοι μια ουσιαστική χειροτέρευση της καθημερινότητας τους.  

«Η πολιτική  αυτή φτωχαίνει την εκπαίδευση και την απομακρύνει από την αποστολή της . Να δίνει χώρο και προοπτική στις ελπίδες και στις επιθυμίες των μαθητριών και μαθητών ότι θα έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν και να δοκιμάσουν το μονοπάτι που θα έχουν διαλέξει οι ίδιοι. Είναι ο ορισμός της λειτουργίας της εκπαίδευσης ως μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας και πρόσβασης όλων με όρους ισοτιμίας και δικαιοσύνης», επισημαίνουν στην ανακοίνωσή τους.

Αναλυτικά

H ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιλέγει να ακρωτηριάσει με τις επιλογές της την επαγγελματική εκπαίδευση. Ήδη από το καλοκαίρι είχαμε επισημάνει τις καταστροφικές συνέπειες στο παιδαγωγικό και διδακτικό πεδίο της πολιτικής περικοπών στα τμήματα και της μη έγκρισης των ολιγομελών.

Όμως ακόμη και το χειρότερο σενάριο που είχαμε στο μυαλό μας δεν μπορούσε να φανταστεί την κατάσταση ακρωτηριασμού που θα ζούσε αυτές τις ημέρες η επαγγελματική εκπαίδευση. Καταργήσεις τμημάτων και μη έγκριση ολιγομελών διαμορφώνουν ουσιαστικά όρους αποκλεισμού για μαθήτριες και μαθητές που επιλέγουν τομείς και ειδικότητες που τα σχολεία τους πια δεν θα προσφέρουν. Οι σαρωτικές σε έκταση και ένταση καταργήσεις τμημάτων-τομέων-ειδικοτήτων διαμορφώνουν μια νέα πραγματικότητα, αυτή της συρρίκνωσης καθώς μαθητές και μαθήτριες δεν μπορούν να βρουν την ειδικότητα που επιθυμούν και οδηγούνται είτε στο να επιλέξουν διαφορετικά από την αρχική τους επιλογή ή να αναγκαστούν να εγγραφούν σε σχολεία άλλων περιοχών αποδεχόμενοι μια ουσιαστική χειροτέρευση της καθημερινότητας τους.  Την ίδια ώρα εκπαιδευτικοί οδηγούνται σε καθεστώς υπεραριθμίας με τρόπο αναντίστοιχο της πραγματικότητας που ισχύει ενώ τομεάρχες και υποδιευθυντές σχολείων παύονται από τις θέσεις τους καθώς οι προϋποθέσεις ύπαρξης της θέσης τους παύουν να υφίστανται

Για την επαγγελματική εκπαίδευση η νέα πραγματικότητα λαμβάνει χαρακτηριστικά καταστροφικά και ουσιαστικά απαξίωσης. Η πολιτική αυτή της κατάργησης ιδιαίτερα των ολιγομελών γίνεται πράξη την ώρα που δεν είχε ολοκληρωθεί η Β’ φάση εγγραφών. Την ίδια ώρα δεν είχαν βγει τα  αποτελέσματα των παραπεμπόμενων για Σεπτέμβρη αλλά και δεν είχαν καταχωριστεί στο σύστημα οι μετεγγραφές αποφοίτων Α’ ΓΕΛ στη Β’ ΕΠΑΛ

Η πολιτική αυτή διαμορφώνει πια ένα αποτύπωμα με σταθερές συνέπειες στον χρόνο. Οι επιπτώσεις θα εμφανιστούν και του χρόνου καθώς η διακοπή για εγγραφές σε τμήματα Γενικής Α’ και Β’ ΕΠΑΛ ουσιαστικά σημαίνει ότι  τη νέα χρονιά δεν θα υπάρχουν μαθητές ΕΠΑΛ σε αριθμό ικανό για να δημιουργηθούν τμήματα Β’ και Γ’ τάξης αντίστοιχα. 

Η πολιτική  αυτή φτωχαίνει την εκπαίδευση και την απομακρύνει από την αποστολή της . Να δίνει χώρο και προοπτική στις ελπίδες και στις επιθυμίες των μαθητριών και μαθητών ότι θα έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν και να δοκιμάσουν το μονοπάτι που θα έχουν διαλέξει οι ίδιοι. Είναι ο ορισμός της λειτουργίας της εκπαίδευσης ως μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας και πρόσβασης όλων με όρους ισοτιμίας και δικαιοσύνης.

Η νέα κανονικότητα που διαμορφώνεται δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. 
Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου και την διοικητική πυραμίδα να πάρουν πίσω τις ρυθμίσεις και αποφάσεις αυτές που οδηγούν στην υπονόμευση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Η επαγγελματική εκπαίδευση δεν είναι ο παρίας ούτε ο φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης. Οι μαθήτριες και οι μαθητές που την επιλέγουν και οι άνθρωποι της εκπαίδευσης που την υπηρετούν αξίζουν μιας άλλης αντιμετώπισης.

Αξίζουν και απαιτούν ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΟΤΙΜΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ.

Και το δικαιούνται!

Θα είμαστε πλάι τους! 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΥΠΑΙΘ
Τράπεζα Θεμάτων: Τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και η εξεταστέα ύλη για τις απολυτήριες εξετάσεις Β’ τάξης ΕΠΑΛ-Π.ΕΠΑΛ
Tο ΦΕΚ με την εξεταστέα ύλη και τον τρόπο αξιολόγησης
Τράπεζα Θεμάτων: Τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και η εξεταστέα ύλη για τις απολυτήριες εξετάσεις Β’ τάξης ΕΠΑΛ-Π.ΕΠΑΛ
tainiothiki
47ο Φεστιβάλ Δράμας - ΑΠΘ: Σάρωσαν τα Βραβεία οι ταινίες των Φοιτητριών του Τμήματος Κινηματογράφου
Έξι από τα έντεκα Βραβεία απέσπασαν οι ταινίες των φοιτητριών του Τμήματος Κινηματογράφου του ΑΠΘ στο 47ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους...
47ο Φεστιβάλ Δράμας - ΑΠΘ: Σάρωσαν τα Βραβεία οι ταινίες των Φοιτητριών του Τμήματος Κινηματογράφου