Μακρή για οριστικές τοποθετήσεις: «Η κινητικότητα γίνεται με τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις»
Τι είπε η Ζ. Μακρή για τις αιτήσεις οριστικής τοποθέτησης

Ότι «η κινητικότητα των εκπαιδευτικών γίνεται με τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις», τόνισε η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζέττα Μακρή.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης Συμεών Κουπελόγλου, ανέφερε πως με βάση την παράγραφο 2 του άρθρου 84 και της σχετικής ΚΥΑ οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να προβούν σε οριστική τοποθέτηση εκπαιδευτικών των συγκεκριμένων κλάδων/ειδικοτήτων που τυχόν υπήρχαν στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου (ΠΥΣΠΕ) της περιοχής τους και στη συνέχεια να αποστείλουν τις θέσεις που απέμειναν κενές μέχρι την Τρίτη 30-07-2024.

«Οι εμπρόθεσμες αιτήσεις που δεν ικανοποιήθηκαν ως οποιαδήποτε επιλογή και συμμετείχαν στη διαδικασία των συμπληρωματικών μεταθέσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έτους 2024 δυνάμει του άρθρου 84 του ν.5120/2024(105 Α΄) Γενικής Εκπαίδευσης από περιοχή σε περιοχή ανήλθαν στις 783 εκ των οποίων ικανοποιήθηκαν 433 (ποσοστό 54,88%) και εκδόθηκε η σχετική υπουργική απόφαση: «Συμπληρωματικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης έτους 2024 δυνάμει του άρθρου 84 του ν. 5120/2024 (105Α’)» με αριθμ. πρωτ. 89508/E2/02-08-2024 (ΑΔΑ: 6ΣΚΠ46ΝΚΠΔ-ΑΑΖ) και μία αίτηση Ειδικής Αγωγής η οποία και ικανοποιήθηκε (ποσοστό 100%) και εκδόθηκε, αντιστοίχως, η σχετική υπουργική απόφαση: 

«Συμπληρωματικές μεταθέσεις Εκπαιδευτικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε) έτους 2024, δυνάμει του άρθρου 84 του νόμου 5120/2024 (Α΄105)» με αριθμ. πρωτ. 89504/E2/02-08-2024 (ΑΔΑ: Ψ6Θ046ΝΚΠΔ-Φ5Β). 

Οι αιτήσεις οριστικής τοποθέτησης και βελτίωσης, χωρίς να αναγράφονται προτιμήσεις συγκεκριμένων σχολείων, υποβλήθηκαν σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 50/1996 (Α’ 45), όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 168 του ν. 4823/2021 (136Α΄), από 16-10-2023 έως 31-10-2023 και ολοκληρώθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του π.δ. 50/1996 χωρίς να παρέχεται η δυνατότητα διαφοροποίησης των προτιμήσεων εκ των υστέρων. 

Τέλος επισημαίνεται ότι η αρμόδια υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. λειτουργεί εφαρμόζοντας τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις σχετικά με την κινητικότητα των εκπαιδευτικών».

Η ερώτηση του βουλευτή Σ. Κουπελόγλου

Όπως αναφέρεται στην ερώτηση του Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης Συμεών Κουπελόγλου, οι εκπαιδευτικοί μιλούν για καταστρατήγηση των πινάκων μορίων μετάθεσης – οριστικής τοποθέτησης, καθώς και της σειράς τοποθέτησης σε οργανικά κενά των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανά τη χώρα, αφού με απόφαση του Υπουργείου (ΥΑ 84400/ΓΔ4/2024 Κατανομή 1.723 οργανικών θέσεων ειδικοτήτων συγκεκριμένων κλάδων σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) δημιουργούνται κενές οργανικές θέσεις, τις οποίες οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί δε γνώριζαν έως τις 24/07/2024, ημερομηνία κατά την οποία δημοσιεύτηκε η ΥΑ, και κατά την οποία είχε λήξει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων μετάθεσης/οριστικής τοποθέτησης, αποκλείοντας κατά τον τρόπο αυτό χιλιάδες εκπαιδευτικούς που επιθυμούσαν να διεκδικήσουν τις θέσεις αυτές και δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να τις διεκδικήσουν μόνον οι εκπαιδευτικοί που παρέμεναν στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης κι όχι και όσοι αιτούνται βελτίωσης θέσης. 

Σύμφωνα με την Ερώτηση δημιουργήθηκε μια άνιση αντιμετώπιση των υπηρετούντων εκπαιδευτικών, με την εξέταση μόνο των μη ικανοποιημένων προς οποιαδήποτε επιλογή αιτήσεων μετάθεσης, με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος για φωτογραφικές θέσεις και για συγκαλυμμένη προσπάθεια βολέματος των ημετέρων, καθώς η ΥΑ εφαρμόζεται αντίθετα με ό,τι ισχύει σύμφωνα με τα άρθρα 13 και 15, του Π. Δ. 50/96 κατά τα οποία πρώτοι τοποθετούνται σε οργανικά κενά της Πρωτοβάθμιας οι οργανικά υπεράριθμοι, έπονται ειδικές κατηγορίες μετάθεσης κι έπειτα τοποθετούνται σε οργανικές θέσεις κρινόμενοι με βάση τη μοριοδότησή τους οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στη διάθεση των Διευθύνσεων (οριστικές τοποθετήσεις), οι μετατιθέμενοι από περιοχή σε περιοχή και οι εκπαιδευτικοί που αιτούνται μετάθεση από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης (βελτίωση θέσης), ακολουθούμενοι από τους νεοδιοριζόμενους. 

Οι θιγόμενοι εκπαιδευτικοί θεωρούν πρόφαση για την πρωτοφανή αυτή καταστρατήγηση των πινάκων μορίων τη σκόπιμη ή μη εκ των υστέρων ίδρυση/σύσταση των νέων αυτών οργανικών θέσεων, αφότου δηλαδή είχαν ήδη ολοκληρωθεί όλες οι προβλεπόμενες υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, οριστικές τοποθετήσεις/βελτιώσεις θέσης) που αποκλείει από τις συμπληρωματικές μεταθέσεις που πρόκειται να διενεργηθούν τις επόμενες μέρες και όσους ικανοποιήθηκε η αίτηση μετάθεσής τους στις μεταθέσεις του Μαρτίου.  
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

checkmate-paraitisi_ekloges_aireton_ypiresiaka_symvoylia.jpg
ΚΥΣΔΕ: Ποιες αποφάσεις ελήφθησαν για τις αιτήσεις νεοδιόριστων ΔΕ Ειδικών κατηγοριών
Αναλυτική ενημέρωση για τις αποφάσεις που ελήφθησαν στο συμβούλιο του ΚΥΣΔΕ τη Δευτέρα 9/9
ΚΥΣΔΕ: Ποιες αποφάσεις ελήφθησαν για τις αιτήσεις νεοδιόριστων ΔΕ Ειδικών κατηγοριών