Σχολική αίθουσα
Τι ζητάνε σε κοινή τους ανακοίνωση η ΟΙΕΛΕ και η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας

Ανακοίνωση εξέδωσε η ΟΙΕΛΕ και η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας ζητώντας την επαναφορά από την κυβέρνηση του παρατηρητηρίου διδάκτρων στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Όπως επεξηγείται, «Στην ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα, που λειτούργησε για τα φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών, ΙΕΚ, Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών και ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς έως το 2017 και για τα ιδιωτικά σχολεία έως το 2020, δημοσιοποιούνταν, με ευθύνη των εκπαιδευτικών φορέων, το ύψος των μηνιαίων ή ετήσιων διδάκτρων, έτσι ώστε να ενημερώνεται επαρκώς ο καταναλωτής-γονέας και να επιλέξει το κατάλληλο (από οικονομικής άποψης) εκπαιδευτήριο για το παιδί του. Η λειτουργία της πλατφόρμας αυτής συνέβαλε παράλληλα στην αποτροπή αθέμιτων πρακτικών εκ μέρους των ιδιοκτητών σχολείων, σε συνδυασμό και με την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των ιδιωτικών εκπαιδευτικών φορέων. Ειδικά μετά την απελευθέρωση των διδάκτρων των ιδιωτικών σχολείων με τον ν. 4111/2013, η ενημέρωση των καταναλωτών απέκτησε μεγαλύτερη σημασία αφού έτσι μπορούσε να γίνει εύκολη σύγκριση των διδάκτρων με σκοπό την ορθή επιλογή ιδιωτικού σχολείου».

Η ανακοίνωση

«Την επαναφορά της ηλεκτρονικής πλατφόρμας παρατηρητηρίου διδάκτρων των ιδιωτικών φορέων τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης ζητούν με την από κοινού επιστολή τους η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας με την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.) στους κ.κ. Υπουργούς Ανάπτυξης και Παιδείας, κ. Θεοδωρικάκο και Πιερρακάκη αντίστοιχα.

Στην ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα, που λειτούργησε για τα φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών, ΙΕΚ, Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών και ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς έως το 2017 και για τα ιδιωτικά σχολεία έως το 2020, δημοσιοποιούνταν, με ευθύνη των εκπαιδευτικών φορέων, το ύψος των μηνιαίων ή ετήσιων διδάκτρων, έτσι ώστε να ενημερώνεται επαρκώς ο καταναλωτής-γονέας και να επιλέξει το κατάλληλο (από οικονομικής άποψης) εκπαιδευτήριο για το παιδί του. Η λειτουργία της πλατφόρμας αυτής συνέβαλε παράλληλα στην αποτροπή αθέμιτων πρακτικών εκ μέρους των ιδιοκτητών σχολείων, σε συνδυασμό και με την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των ιδιωτικών εκπαιδευτικών φορέων. Ειδικά μετά την απελευθέρωση των διδάκτρων των ιδιωτικών σχολείων με τον ν. 4111/2013, η ενημέρωση των καταναλωτών απέκτησε μεγαλύτερη σημασία αφού έτσι μπορούσε να γίνει εύκολη σύγκριση των διδάκτρων με σκοπό την ορθή επιλογή ιδιωτικού σχολείου.

Η σωστή αυτή πρακτική όμως έχει ατονήσει πλήρως από τον Αύγουστο 2020, οπότε και δεν καταχωρήθηκαν ξανά τα στοιχεία αυτά. Για το λόγο αυτό και λόγω της προφανούς ωφέλειας που προκύπτει για τους καταναλωτές η δημοσιότητα των διδάκτρων των εκπαιδευτικών φορέων και με δεδομένο ότι δεν έχει καταργηθεί τυπικά η διάταξη του άρθρου 11 Ν.3279/2004 σχετικά με την υποχρέωση των ιδιωτικών σχολείων για γνωστοποίηση του ύψους των διδάκτρων προς το Υπουργείο Ανάπτυξης, είναι επιτακτική ανάγκη η επαναφορά της σχετικής υποχρέωσης για δημοσιότητα των διδάκτρων τόσο των ιδιωτικών σχολείων (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όσο και των κάθε είδους Φροντιστηρίων, Ιδιωτικών Ι.Ε.Κ., Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών και Ιδιωτικών Βρεφονηπιακών και Παιδικών Σταθμών.

Για να καταδειχθεί η αναγκαιότητα γνωστοποίησης του ύψους των διδάκτρων ιδιωτικών μονάδων εκπαίδευσης λόγω της ανεξέλεγκτης αύξησής τους, αναφέρουμε συνοπτικά ευρήματα της πρόσφατης έρευνας του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ για τις ιδιωτικές δαπάνες εκπαίδευσης (που στο σύνολό τους ξεπερνούν τα 3,1 δις ευρώ).

  • Το 74% του δείγματος δηλώνει ότι τους τελευταίου 12 μήνες έχει καταβάλει δαπάνες για φροντιστήρια.
  •  Ένας στους δύο εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα (49%) καταβάλει τουλάχιστον 500 ευρώ σε εκπαιδευτικές δαπάνες για τα παιδιά του σε μηνιαία βάση, ενώ το 30% ξοδεύει τουλάχιστον 750 ευρώ, δηλαδή σχεδόν τουλάχιστον έναν μηνιαίο κατώτατο μισθό.
  • Οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα με παιδιά εκτιμούν ότι οι ιδιωτικές δαπάνες για την εκπαίδευση τους είναι ανελαστικές και δύσκολα μπορούν να μειωθούν. Έτσι, εμφανίζεται μόνο ένα 9% να δηλώνει ότι τις μείωσε σημαντικά, ένα 48% λίγο και ένα 43% καθόλου.
  • Το 91% των συμμετεχόντων στο δείγμα, δηλώνει ότι τα τελευταία τρία χρόνια το κόστος των εκπαιδευτικών δαπανών αυξάνεται συνεχώς.

Αποστείλαμε δε από κοινού τη σχετική επιστολή μας με το αίτημα αυτό, με σκοπό την υιοθέτηση του μέτρου του Παρατηρητηρίου Διδάκτρων, με σκοπό την άμβλυνση των συνεπειών της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας αλλά και την προστασία των κανόνων του ανταγωνισμού των επιχειρήσεων.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 12/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aithousa
Αναγκαία η εξομοίωση τριτέκνων με πολύτεκνους για τις μεταθέσεις και αποσπάσεις
Τι αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους τρίτεκνοι εκπαιδευτικοί σχετικά με τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις
Αναγκαία η εξομοίωση τριτέκνων με πολύτεκνους για τις μεταθέσεις και αποσπάσεις
δασκαλος
Τι ακριβώς σημαίνει η Απόφαση του ΣτΕ για την προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση και τι σχέση έχει με το διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση
Τι λέει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών
Τι ακριβώς σημαίνει η Απόφαση του ΣτΕ για την προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση και τι σχέση έχει με το διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση
sxoleio-paidi-taksi-vivlia.jpg
Σχολεία - Πολλαπλό βιβλίο: Νέα παράταση προθεσμίας συγγραφής των βιβλίων
Παράταση της προθεσμίας υποβολής πρότασης διδακτικού βιβλίου για τη διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών...
Σχολεία - Πολλαπλό βιβλίο: Νέα παράταση προθεσμίας συγγραφής των βιβλίων