Ο καθηγητής Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργος Μπαμπινιώτης, αναφέρθηκε στην κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το Λύκειο στην Ελλάδα, τονίζοντας την ανάγκη για ουσιαστικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Όπως υποστηρίζει ο καθηγητής και πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, η εκπαίδευση στη βαθμίδα του Λυκείου έχει απαξιωθεί, με τους μαθητές ηλικίας 15-18 ετών να αποπροσανατολίζονται και να εστιάζουν μόνο στην είσοδο στο Πανεπιστήμιο.
«Στην πιο κρίσιμη εκπαιδευτική φάση, οι μαθητές ασχολούνται σχεδόν αποκλειστικά με τέσσερα μαθήματα, αγνοώντας ένα ευρύτερο φάσμα γνώσεων που είναι εξίσου σημαντικές για την ολόπλευρη μόρφωση τους» είπε σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ.
Ο καθηγητής υπογράμμισε ότι οποιαδήποτε αλλαγή γίνει στο εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να διατηρεί το αδιάβλητο των διαδικασιών αξιολόγησης. Προτείνει ένα μοντέλο στο οποίο τα θέματα των εξετάσεων θα προέρχονται δύο από την τράπεζα θεμάτων και δύο από επιτροπή που επιλέγει.
«Έχει χαθεί η ουσιαστική μόρφωση από το Λύκειο, που είναι η πιο απαιτητική και καθοριστική βαθμίδα της εκπαίδευσης», είπε ο Γ. Μπαμπινιώτης, συμπληρώνοντας ότι ένας πολύ καλός μαθητής μπορεί να έχει μια κακή ημέρα και να μην γράψει καλά, γεγονός που δεν πρέπει να καθορίζει την πορεία του.
Η πρόταση του Γιώργου Μπαμπινιώτη:
«Προτείνω να αλλάξει το σύστημα για να μετράει η επίδοση των μαθητών στις τρεις τάξεις του Λυκείου και για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο. Όχι μόνο ακόμα αυτό ως κριτήριο αλλά ως ένας πέμπτος βαθμός στους τέσσερις που είναι τα τέσσερα που θα έχει όμως μια αξία, μια βαρύτητα. Έτσι θα αναστηθεί το Λύκειο από την στιγμή που θα μετράει για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο. Υπάρχουν αντικειμενικοί τρόποι όπως η Τράπεζα Θεμάτων.
Οποαιδήποτε αλλαγή γίνει πρέπει να διατηρήσει το αδιάβλητο. Επομένως αυτή η εξέταση των τεσσάρων μαθημάτων, 2 από την Τράπεζα Θεμάτων και 2 από μια επιτροπή που διενεργεί τις εξετάσεις, και ο βαθμός που θα βγαίνει από τις 3 τάξεις του Λυκείου θα αυξομειώνεται με βάση τον βαθμό από τα τέσσερα μαθήματα. Δηλαδή αν έχεις πάρει 14 και έχεις ένα 17 από το Λύκειο, θα κατεβαίνει ο βαθμός αυτός 1-2 μονάδες ανάλογα με το πώς θα αξιολογηθεί το σύστημα και έτσι θα υπάρχει μια αντικειμενικότητα και θα αποκτήσει το Λύκειο τη βαρύτητά του».
Ο καθηγητής επισήμανε την ανάγκη αναγέννησης του Λυκείου και επιστροφής του στο ρόλο της συνολικής εκπαίδευσης, προετοιμάζοντας τους μαθητές για τις μελλοντικές προκλήσεις, ενώ παράλληλα πρότεινε πιο ήπια βαθμολόγηση για την απόκτηση απολυτηρίου και την τελική αξιολόγηση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη