Πρόκειται για δύο βιβλία-εκπαιδευτικά βοηθήματα με τίτλο Αποτελεσματικές Παιδαγωγικές Παρεμβάσεις για τις Μαθησιακές Δυσκολίες: Διδακτικό Πρόγραμμα για τη Βελτίωση της Αναγνωστικής Κατανόησης και της Γραπτής Έκφρασης, το ένα για τον εκπαιδευτικό και το άλλο για τον μαθητή των τάξεων Δ΄ έως Στ΄ δημοτικού.
Είναι το μοναδικό εκπαιδευτικό υλικό που υπάρχει στην Ελλάδα και το οποίο αφορά στην ενίσχυση της ανάγνωσης και της γραφής μέσα από δομημένα σχέδια μαθημάτων έκτασης 2 τουλάχιστον μηνών. Πριν εκδοθεί, εφαρμόστηκε ερευνητικά σε 118 μαθητές σε 33 σχολεία της Αττικής εντός των τάξεων, με θεαματικά αποτελέσματα για όλους/όλες τους/τις μαθητές/τριες.
Τα βιβλία απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και ειδικούς παιδαγωγούς τόσο της γενικής όσο και της ειδικής αγωγής και στους/στις μαθητές/τριες τους.
Το εγχειρίδιο του εκπαιδευτικού:
- Έχει στόχο να βοηθήσει τον/την εκπαιδευτικό που θα το εφαρμόσει να κατανοήσει τον σχεδιασμό του προγράμματος, να διδάξει με αποτελεσματικό τρόπο το κάθε σχέδιο μαθήματος και να εμπνεύσει τους/τις μαθητές/τριες.
- Έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τα μαθησιακά αποτελέσματα και τους διδακτικούς στόχους των καινούργιων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας.
- Χρησιμεύει στην αποτελεσματική διδασκαλία του προγράμματος καθώς περιγράφονται τα ακριβή διδακτικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ο/η εκπαιδευτικός για να υλοποιήσει σωστά το διδακτικό πρόγραμμα και να έχει επιτυχία η διδακτική προσέγγιση.
- Ο/η εκπαιδευτικός το προμηθεύεται μία μόνο φορά, καθώς μπορεί να το χρησιμοποιήσει κάθε σχολική χρονιά και σε διαφορετικές τάξεις.
- Στο πρώτο μέρος του εγχειριδίου παρουσιάζονται επιστημονικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις για την αποτελεσματική βελτίωση των δεξιοτήτων της αναγνωστικής κατανόησης και της γραπτής έκφρασης και αναδεικνύεται ο τρόπος σχεδιασμού ενός διδακτικού προγράμματος για μαθητές/τριες με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
- Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται το κάθε σχέδιο μαθήματος και ο τρόπος διδασκαλίας της κάθε δραστηριότητας με βάση τη διδακτική προσέγγιση Ανάπτυξη Στρατηγικών Αυτορρύθμισης (Self-Regulated Strategy Development). Μέσω της καθοδηγούμενης διδασκαλίας επιτυγχάνεται η
- βελτίωση της επίδοσης των μαθητών/τριων, η κατάκτηση της ικανότητας της αυτορρύθμισης και η εφαρμογή όσων διδάχθηκαν , χωρίς τη διαρκή υποστήριξη του/της εκπαιδευτικού.
Το βιβλίο του μαθητή:
- Συνιστά το πρώτο δομημένο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρέμβασης στην Ελλάδα που στοχεύει στη βελτίωση της αναγνωστικής κατανόησης και της γραπτής έκφρασης.
- Παρουσιάζει όλες τις δραστηριότητες για την ενίσχυση των δεξιοτήτων μέσα σε ένα παιγνιώδες πλαίσιο ώστε να ενεργοποιηθούν τα κίνητρα των μαθητών/τριών.
- Έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να καθοδηγεί τους/τις μαθητές/τριες σε κάθε δραστηριότητα μέσω προκαταβολικών οργανωτών και μνημονικών βοηθημάτων. Η καθοδήγηση φθίνει κατά την εξέλιξη των μαθημάτων και έτσι οι μαθητές/τριες οδηγούνται σε επιτυχημένη ανεξάρτητη εργασία.
- Το προμηθεύεται κάθε μαθητής/τρια γιατί συμπληρώνει τα κενά που υπάρχουν στα φύλλα αξιολογήσεις και είναι εκτυπωμένο σε χαρτί γραφής. Αποτελεί ατομικό υλικό και δεν μπορεί να γίνει σαν ομαδική εργασία.
Αν αγοράσετε το υλικό αυτό τώρα, επωφελείστε από τη δωρεάν επιμόρφωση από τις συγγραφείς του βιβλίου (Φαίη Αντωνίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΕΚΠΑ και Βασιλική Κόκκαλη, υποψ. Διδάκτορας ΕΚΠΑ) για τους εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες του σχολείου σας, εφόσον υπάρξει μαζική παραγγελία αντιτύπων (Βιβλίο μαθητή). Αυτή η επιμόρφωση θα σας καθοδηγήσει βήμα βήμα στη δημιουργία και εφαρμογή αποτελεσματικών παρεμβάσεων, ενισχύοντας τις ακαδημαϊκές δεξιότητες των μαθητών/τριών σας.
Μπορείτε να δείτε ενδεικτικά αποσπάσματα των βιβλίων στις σελίδες ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΔΩ
Μη χάσετε την ευκαιρία να συμμετάσχετε στη νέα παιδαγωγική κατεύθυνση που εισάγουν αυτά τα βιβλία στον χώρο της εκπαίδευσης και ειδικότερα της συμπερίληψης. Αποκτήστε τα σήμερα και κάντε τη διαφορά στην εκπαίδευση των μαθητών/τριών σας!