sxoleia_mathites
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ | ΙΝΤΙΜΕ
«Για ένα σχολείο ασφαλές όπου τα παιδιά μας δεν θα κινδυνεύουν να πνιγούν με την πρώτη βροχή ή να τραυματιστούν από την πτώση σοβάδων και μπαλκονιών»

Πριν από μία εβδομάδα χτύπησε το κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς και, μαζί με αυτό, το κουδούνι των αγώνων και των κινητοποιήσεων για ένα σχολείο σύγχρονο, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας. Για ένα σχολείο ασφαλές όπου τα παιδιά μας δεν θα κινδυνεύουν να πνιγούν με την πρώτη βροχή ή να τραυματιστούν από την πτώση σοβάδων και μπαλκονιών, για ένα σχολείο όπου ο εκπαιδευτικός θα αισθάνεται ότι παράγει μορφωτικό έργο και δεν συνθλίβεται στις μυλόπετρες της αξιολόγησης, για ένα σχολείο όπου οι γονείς δεν θα είναι αναγκασμένοι να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλυφθούν βασικές ανάγκες ή να τρέχουν να βρουν χορηγούς.

Φυσικά η πραγματικότητα έρχεται, για άλλη μία φορά, να μας υπενθυμίσει ότι, παρά τα μεγάλα λόγια του Υπουργείου, το σχολείο των ονείρων μας παραμένει μία ουτοπία. Και αυτό γιατί, καθημερινά, γινόμαστε μάρτυρες μίας σκληρής εικόνας η οποία στριμώχνει είκοσι εφτά και τριάντα παιδιά σε αίθουσες - κλουβιά, εξαφανίζει, σε μία νύχτα, τα κενά σε εκπαιδευτικούς και ακυρώνει, ως σύγχρονο και προοδευτικό, τις κατατμήσεις τμημάτων που με βάση τον νόμο επιτρέπουν τη μείωση των μαθητών λόγω διαγνώσεων από το ΚΕΔΑΣΥ για ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ανάγκες. Και όλα αυτά δεν αποτελούν σενάριο επιστημονικής φαντασίας αφού δια στόματος της ίδιας της υφυπουργού Παιδείας, έγιναν τουλάχιστον 1.600 συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη την Ελλάδα.

Ενδεικτικό της λογικής σύμφωνα με την οποία η μόρφωση των παιδιών αντιμετωπίζεται ως κόστος είναι το γεγονός ότι την τελευταία δεκαετία, με ευθύνη της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, είχαμε 56.000 αποχωρήσεις οι οποίες δεν καλύπτονται από τις 10 χιλιάδες διορισμούς. Κι ενώ η κυβέρνηση πανηγυρίζει, οι διορισμένοι οι οποίοι έχουν κλείσει διετία δεν μονιμοποιούνται με το πρόσχημα της αντιδραστικής αξιολόγησης. Ταυτόχρονα, διαφημίζει τους δια-δραστικούς πίνακες και τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες ενημέρωσης, ενώ δεν λέει τίποτα για την κατάσταση των σχολικών κτιρίων ή για την ανάγκη προσεισμικών ελέγχων, αντιπυρικής και αντιπλημμυρικής θωράκισης, κάτι το οποίο θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητο στο σχολείο του 21ου αιώνα. Και όλα αυτά πλάι σε ένα Εθνικό Απολυτήριο, για την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με άλλα λόγια πλάι σε ένα σχολείο θηλιά στο λαιμό της λαϊκής οικογένειας, αποκρουστικό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αλλά γονείς και μαθητές δεν πρέπει να ανησυχούν, αφού θα έχουν πρόσβαση στο ηλεκτρονικό φροντιστήριο, σε τρίλεπτα βιντεάκια - "σφηνάκια γνώσης", ενώ για τη Γ' Λυκείου το μάθημα θα γίνεται σε πλατφόρμες σύγχρονης εκπαίδευσης.

Αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για τον εμπαιγμό σε όλο του το μεγαλείο. Γιατί αν πραγματικά ήθελε η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, θα έπαιρνε ουσιαστικά μέτρα στήριξης του δημόσιου σχολείου. Η κοροϊδία, όμως, της κυβέρνησης, για να περάσουμε και στα του νομού μας, «πνίγεται» στα νερά της Γαύδου, όπου η πολυδιαφημισμένη «αυτόνομη τάξη» του νησιού ανήκει στο Γυμνάσιο - Λύκειο των Σφακίων το οποίο δεν μπορεί να λειτουργήσει, επειδή έχει μόνο δυο διευθυντές και δυο εκπαιδευτικούς! Αν πραγματικά υπήρχε μέριμνα και φροντίδα δεν θα εφαρμοζόταν μία πολιτική βάση της οποίας περισσότερα από 30 τμήματα κλείνουν και τα παιδιά μας θα στοιβαχτούν κυριολεκτικά σαν σαρδέλες μέσα σε ασφυκτικά μικρές αίθουσες ή προκάτ. Επιπλέον, αν υπήρχε έστω και το παραμικρό ενδιαφέρον, μικρά παιδιά δεν θα μετακινούνταν υποχρεωτικά με απόφαση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, τους φίλους, τη γειτονιά ή το χωριό τους χωρίς τη συναίνεση των γονέων στο Βαρύπετρο, τα Τσικαλαριά, τη Γεωργιούπολη. Ειδικά για το δημοτικό σχολείου Βαρυπέτρου, είναι τραγικό να ξέρουμε ότι στο σχολείο υπάρχουν οργανικά οι αναγκαίοι εκπαιδευτικοί και οι αίθουσες και υπάρχει και δικαστική απόφαση από την προηγούμενη εβδομάδα με την οποία οφείλει το υπουργείο και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης να συμμορφωθούν και παρ’ όλα αυτά δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί στο σχολείο ο αναγκαίος εκπαιδευτικός, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να φοιτούν στο τμήμα της Α 'τάξης 28 μαθητές!

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση στα ΕΠΑΛ όπου καταργούνται ειδικότητες και τομείς με αποτέλεσμα τη μετακίνηση των μαθητών πολλά χιλιόμετρα μακριά από την κατοικία τους. Και η αναλγησία δεν περιορίζεται εδώ. Κυβέρνηση, υπουργείο Παιδείας και Διευθύνσεις εκπαίδευσης δείχνουν το πιο σκληρό τους πρόσωπο σε μαθητές οι οποίοι χρήζουν ειδικής επιστημονικής στήριξης, αφού τους αναγκάζουν να στοιβαχτούν σε τμήματα-θηρία και από τις πρώτες τοποθετήσεις φαίνεται ότι η αναγκαία στήριξη θα περιοριστεί σε λίγες ώρες για τον καθένα, καθώς ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης θα μοιράζεται σε δύο, τρία ή και περισσότερα παιδιά.

Φυσικά αυτή η εικόνα δεν ανταποκρίνεται στις εξαγγελίες περί προτεραιότητας των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών, στοιχίζεται, όμως, στη λογική κόστους - οφέλους, στη λογική η οποία βάζει στη ζυγαριά τον εξορθολογισμό της οικονομίας και την μόρφωση και με κυνισμό μετράει πόσοι εκπαιδευτικοί με το έργο τους θα «λείψουν» από τους μαθητές τους, (όπως αποκαλύφθηκε και με το έγγραφο του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής), ώστε στη συνέχεια να μην γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις, γιγαντώνοντας τα κενά και συνθλίβοντας τις μορφωτικές ανάγκες! Είναι προκλητικό να κόβουν από την Παιδεία, από την Υγεία και από ό,τι σχετίζεται με τις λαϊκές ανάγκες, όταν είναι 25% η αύξηση των κερδών των τραπεζών ή 770 εκατ. τα κέρδη των ενεργειακών ομίλων το 1ο εξάμηνο του 2024, όταν έχουμε ανατιμήσεις οι οποίες φτάνουν μέχρι και το 450% σε πάνω από 1.000 φάρμακα, όταν τα κέρδη των εισηγμένων εταιρειών στο χρηματιστήριο σπάνε ρεκόρ και αυτό να θεωρείται κανονικότητα.

Εμείς, μπροστά σε αυτή την κανονικότητα απαιτούμε να παρθούν τώρα πίσω οι αποφάσεις συγχωνεύσεων και υποχρεωτικών μετακινήσεων μαθητών και δηλώνουμε ότι δε θα συμβιβαστούμε με τον υπολογισμό των αναγκών των παιδιών μας που όλα αυτά τα χρόνια έχει επιφέρει πολύ αρνητικές συνέπειες  σε επίπεδο γνωστικό, κοινωνικό και ψυχολογικό. Καλούμε την κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας και τις αρμόδιες υπηρεσίες (Περιφερειακή και τοπικές διευθύνσεις εκπαίδευσης), αντί να χειροτερεύουν κι άλλο τις συνθήκες μόρφωσης των παιδιών μας, να προχωρήσουν στη συγκρότηση τμημάτων με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες τους και να μειώσουν τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη. Έστω και τώρα να προσληφθεί όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό, ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό και να μην ξεκινήσει άλλη μια χρονιά με εκατοντάδες κενά. Να μην κλείσει/καταργηθεί καμία ειδικότητα ή τομέας στα ΕΠΑΛ.

Καλή σχολική χρονιά - Καλή αγωνιστική χρονιά!!!

* Προέδρου της Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων δήμου Χανίων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eikastika_3.jpg
Εικαστικοί: Παράσταση Διαμαρτυρίας (18/09) για να καλυφθούν τα κενά των εκπαιδευτικών
«Είναι απαράδεκτη η στάση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας που δεν απέδωσε προς το Υπουργείο τον πλήρη αριθμό των κενών των...
Εικαστικοί: Παράσταση Διαμαρτυρίας (18/09) για να καλυφθούν τα κενά των εκπαιδευτικών
olme
Ο δωδεκάλογος της ΟΛΜΕ: Τα θέματα που θέτουν οι καθηγητές στον Πιερρακάκη κατά τη σημερινή τους συνάντηση
Ανάμεσα στα θέματα είναι η επίσπευση της επόμενης φάσης προσλήψεων αναπληρωτών, οι συγχωνεύσεις, η διαδικασία για τις προσλήψεις αναπληρωτών στο...
Ο δωδεκάλογος της ΟΛΜΕ: Τα θέματα που θέτουν οι καθηγητές στον Πιερρακάκη κατά τη σημερινή τους συνάντηση