εκπαιδευτικοσ
Πώς και γιατί τροποποίησαν σιωπηρά την απόφαση για το Ψηφιακό Βιβλίο

Ακόμα μια πράξη περιορισμού της αυτονομίας των εκπαιδευτικών, εκδηλώθηκε σιωπηρά χτες από το Υπουργείο Παιδείας.

Με υπουργική απόφαση Πιερρακάκη-Μακρή που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ,  έγινε τροποποίηση της παρ. 4 του άρθρου 2 της υπ’ αρ. 3466/16.5.2024 κοινής υπουργικής απόφασης που αναφέρεται στο νέο Ψηφιακό Βιβλίο Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων.

Τι τροποποιησαν; Μόνο την παράγραφο που προέβλεπε ότι αν ένας εκπαιδευτικός δεν υπογράφει ηλεκτρονικά, τότε η απόφαση (που δεν υπογράφηκε, προφανώς για κάποιον σοβαρό λόγο αφού κανείς εκπαιδευτικός δεν θα αρνιόταν να υπογράψει για...πλάκα) θεωρείται ότι δεν έχει καταρτισθεί και δεν απορρέουν έννομες συνέπειες. Οχι, αυτό δεν επιτρέπεται από την κυβέρνηση, πρέπει να ισχύει μια απόφαση ακόμα κι αν αρνούνται να την υπογράψουν ορισμένοι εκπαιδευτικοί του Συλλόγου διδασκόντων.

Ετσι η αναφορά, που έδινε μια κάποια αυτονομία στον εκπαιδευτικό (και ποιός ξέρει πώς τους είχε ξεφύγει αρχικά), σβήστηκε μέσα σε λίγες μέρες και αντικαταστάθηκε από διάταξη που  ηδη ίσχυε και προβλέπει ότι  οι αποφάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων είναι δεσμευτικές για όλους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, και υλοποιούνται με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου. 

Συγκεκριμένα αποφασίστηκαν τα εξής, σχετικά με το Ψηφιακό Βιβλίο Πράξεων:

Διαγράφεται το τρίτο εδάφιο της ως άνω παραγράφου «Αν κάποιο εκ των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών δεν υπογράψει ηλεκτρονικά την απόφαση/πρακτικό, τότε θεωρείται ότι δεν έχει καταρτισθεί και δεν απορρέουν έννομες συνέπειες, ενώ εμφανίζεται ως εκκρεμότητα η οποία έρχεται σε γνώση του/της Διευθυντή/ντριας-Προϊσταμένου/ης, εάν και εφόσον ο/η τελευταίος/α επιλέξει το πεδίο που τιτλοφορείται ως «εκκρεμότητες» και προστίθεται στο τέλος του δευτέρου εδάφιου της ως άνω παραγράφου η φράση «,σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 15 του άρθρου 37 της υπό στοιχεία Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων «Καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. και των Συλλόγων Διδασκόντων» (Β’ 1340)»

Τι λέει η παράγραφος 15 του του άρθρου 37 της υπό στοιχεία Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 απόφασης;

«15. Οι αποφάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων λαμβάνονται πάντοτε μέσα στα όρια της αρμοδιότητάς του, είναι δεσμευτικές για όλους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, και υλοποιούνται με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου. Καταχωρούνται στο βιβλίο πράξεων του Συλλόγου και υπογράφονται υποχρεωτικά από τον πρόεδρο, το γραμματέα και τα παρόντα μέλη. Στην ίδια πράξη καταχωρούνται και οι απόψεις της μειοψηφίας, αν ζητηθεί Ζητήματα τα οποία ρυθμίζονται από την υφιστάμενη εκπαιδευτική νομοθεσία δεν είναι επιτρεπτό να γίνονται θέματα συνεδρίασης του Συλλόγου των Διδασκόντων και ούτε να λαμβάνονται αποφάσεις αντίθετες με τις ρυθμίσεις αυτές»

Οπότε το άρθρο 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 2 Ειδική Ηλεκτρονική Εφαρμογή τήρησης Βιβλίου Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

1. Για την εκπλήρωση του σκοπού της παρούσας, δημιουργείται και λειτουργεί ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω της ΕΨΠ με την επωνυμία edudocs.services.gov.gr, και σύμφωνα με τους όρους του ν. 4624/2019 και της παρ. 2 του άρθρου 47 του ν. 4623/2019, μέσω της οποίας ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών κάθε σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) δύναται να τηρεί ψηφιακό Βιβλίο Πράξεων με τις αποφάσεις του, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 39 της υπό στοιχεία Φ.353.1/324/105657/Δ1/ 8-10-2002 (Β’ 1340) υπουργικής απόφασης. Η ψηφιακή πλατφόρμα είναι προσβάσιμη από τα άτομα με αναπηρία, δύναται δε να λειτουργεί σύμφωνα με τις Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού [Web Content Accessibility Guidelines (WCAG)].

2. Το ψηφιακό Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών παραμένει αποθηκευμένο στις θυρίδες των οργανικών μονάδων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) για την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών.

3. Οι θυρίδες της παρ. 2 λειτουργούν ως «ψηφιακά αποθετήρια» με τα εξής χαρακτηριστικά: α) Έχουν μοναδικό κωδικό και όνομα, β) παρέχουν στους εξουσιοδοτημένους χρήστες/εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) του φορέα, όπως περιγράφονται στο άρθρο 3, διαβαθμισμένη πρόσβαση με ρόλους μέσω εφαρμογής και διαβαθμισμένη πρόσβαση σε πληροφορικά συστήματα μέσω προγραμματιστικής διεπαφής, γ) οι διαχειριστές/Διευθυντές/ντριες- Προϊστάμενοι/ες των θυρίδων, όπως περιγράφονται στο άρθρο 3, λαμβάνουν κατά περίπτωση ενημερώσεις για την υπογραφή του ψηφιακού Βιβλίου Πράξεων εκ μέρους των χρηστών ανάλογα με τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας που έχουν ρυθμίσει (μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου - email). Το Βιβλίο Πράξεων που καταχωρίζεται στη θυρίδα των οργανικών μονάδων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. δύναται να αποθηκευτεί σε μορφότυπο αυτοτελούς αρχείου.

4. Οι διαχειριστές εισέρχονται στο ειδικό διαχειριστικό περιβάλλον της ηλεκτρονικής εφαρμογής και επιλέγουν το πεδίο που τιτλοφορείται «νέο πρακτικό». Στη συνέχεια, αφού επιβεβαιώσουν μέσω της απόφασης/του πρακτικού που συντάχθηκε από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, τους/τις εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη συνεδρίαση στην οποία εξεδόθη η ως άνω απόφαση/ το πρακτικό, την/το μετατρέπουν σε αρχεία pdf και την/ το υπογράφουν ηλεκτρονικά επισυνάπτοντάς την/το στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της παρ. 1, προκειμένου τα υπόλοιπα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών να την/το εγκρίνουν κατά περιεχόμενο και ύστερα να εναποθέσουν υποχρεωτικά και αμελλητί  την ηλεκτρονική υπογραφή τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 15 του άρθρου 37 της υπό στοιχεία Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων «Καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. και των Συλλόγων Διδασκόντων (Β’ 1340)». Τόσο η μη εναπόθεση της υπογραφής από το σύνολο ή μέρος των μελών που απαρτίζουν τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, όσο και η εναπόθεση της υπογραφής, αποτυπώνεται στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της παρ. 1 προς διευκόλυνση του/της Διευθυντή/ντριαςΠροϊσταμένου/ης της σχολικής μονάδας και των Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.).

5. Στην περίπτωση εφαρμογής του άρθρου 97 του ν. 4823/2021 (Α’ 136) και της υπό στοιχεία 108906/ΓΔ4/ 7-9-2021 (Β’ 4189) υπουργικής απόφασης ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας, αφού συντάξει ο/η ίδιος/α την απόφαση/το πρακτικό, την/το μετατρέπει σε αρχείο pdf και την/το υπογράφει ηλεκτρονικά επισυνάπτοντάς την/το στην ειδική πλατφόρμα της παρ. 1, ενημερώνοντας με κάθε πρόσφορο τρόπο τα αναφερόμενα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών για το περιεχόμενο της απόφασης/του πρακτικού, δεδομένου ότι η ως άνω απόφαση/το ως άνω πρακτικό είναι υποχρεωτική/ό για τους εκεί οριζόμενους εκπαιδευτικούς. Με κάθε πρόσφορο τρόπο ενημερώνεται και ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της οικείας σχολικής μονάδας.

6. Για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας τήρησης του ψηφιακού Βιβλίου Πράξεων κατά τα οριζόμενα στην παρ. 4 υπάρχουν στη θυρίδα σχετικές επιλογές διαχείρισης εκ μέρους των Διαχειριστών.».

Δείτε το ΦΕΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ανακαλούνται αυτά τα γνωστά δημητριακά βρώμης

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 23/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδί παίζει με παιχνίδια
Ασπεργκερ σε ακριτικό νησί
Ο αγώνας των γονιών αφότου ο γιος τους διαγνώστηκε με νευρολογική αναπτυξιακή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού.
Ασπεργκερ σε ακριτικό νησί
εκπαιδευτικος ΑΜΕΑ
Ειδικά σχολεία: Στην ψηφιακή εποχή δεν υπάρχει πρόσβαση
Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η μονάδα (αφού το σχολείο τους κρίθηκε -και ήταν- ακατάλληλο και επικίνδυνο) που θα φιλοξενούσε τα παιδιά τους...
Ειδικά σχολεία: Στην ψηφιακή εποχή δεν υπάρχει πρόσβαση
depy
ΔΕΠΥ: Συχνά συμπτώματα που διαφεύγουν της διάγνωσης
Η ακριβής διάγνωση συχνά εξαρτάται από την κατανόηση του ασθενή και την αξιολόγηση 10 συμπτωμάτων τα οποία συνήθως οδηγούν σε λανθασμένη διάγνωση της...
ΔΕΠΥ: Συχνά συμπτώματα που διαφεύγουν της διάγνωσης