Πανελλήνιες: Τι αλλάζει σε Στρατιωτικές - Αστυνομικές Σχολές
Nikos Libertas / SOOC
Επιστολή της ΟΛΤΕΕ σε Πιερρακάκη και Δένδια

Να επιτραπεί η εισαγωγή αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. σε όλες τις σχολές αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας και να προσφέρονται στους αποφοίτους άλλου τύπου λυκείου τυχόν κενές θέσεις που απομένουν, ώστε να μην μένουν θέσεις κενές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις στρατιωτικές σχολές, προτείνει η ΟΛΤΕΕ με επιστολή της προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ.

Οπως αναφέρει η ομοσπονδία, αν εφαρμοστεί το μέτρο αυτό δεν θα υπάρξουν ξανά θέσεις κενές στις σχολές Αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων.

«Ελπίζουμε να εξεταστεί το θέμα αυτό άμεσα και με την δέουσα προσοχή και να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αρθεί η αδικία που έχει δημιουργηθεί σε βάρος των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ», καταλήγει.

Αναλυτικά η επιστολή της ΟΛΤΕΕ

«Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί,

Αξιότιμες κυρίες Υφυπουργοί,

Αξιότιμη κυρία Γενική Γραμματέα,

Με την επιστολή μας αυτή επανερχόμαστε σε ένα πολύ σοβαρό θέμα που έχουμε θίξει και στο παρελθόν, καθώς κατά τις επισκέψεις μας στα διάφορα ΕΠΑΛ της χώρας γινόμαστε δέκτες παραπόνων από τα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, συναδέλφους αλλά και γονείς) και είναι αυτό της εισαγωγής των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ- Π.ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις στρατιωτικές σχολές. Όπως είναι γνωστό το 2017 το ΥΠΑΙΘ ως όφειλε έδωσε το δικαίωμα στους αποφοίτους ΕΠΑ.Λ να διεκδικούν θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατόπιν πανελλαδικών εξετάσεων, με το πενιχρό ποσοστό του 1%. Από το ακαδημαϊκό έτος 2019-20 το ποσοστό αυτό έγινε 5% για τα πανεπιστήμια, 10% για τις σχολές των πρώην ΤΕΙ, 20% για την ΑΣΠΑΙΤΕ (σε αυτή εισάγονται απόφοιτοι μόνο από τρείς τομείς των ΕΠΑ.Λ), ΑΣΤΕ και την ακαδημία εμπορικού ναυτικού, ενώ εισάγονται με ειδικό ποσοστό στις ανώτερες σχολές των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας. Οι απόφοιτοι των εσπερινών ΕΠΑ.Λ με αυτή τη ρύθμιση εισάγονται σε ποσοστό 1% του συνολικού αριθμού των θέσεων. Μετά από αυτή την ρύθμιση είχαμε μια σταδιακά ποσοτική αλλά κυρίως ποιοτική αναβάθμιση στο μαθητικό δυναμικό των ΕΠΑ.Λ κάτι που χρειαζόταν πολύ η δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση και ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.

Και ενώ οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ μπορούν να εισάγονται (με αυτά τα πενιχρά ποσοστά) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αποκλείονται εντελώς άδικα και αυθαίρετα από τις σχολές Αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων ενώ οι απολυτήριοι τίτλοι των δύο τύπων λυκείου (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) είναι απολύτως ισότιμοι. Οι απόφοιτοί μας μπορούν να σπουδάσουν στο Πολυτεχνείο, στις Ιατρικές σχολές κ.λ.π., αλλά δεν μπορούν στις σχολές Αξιωματικών. Η ποικιλομορφία των ειδικοτήτων των ενόπλων δυνάμεων είναι απολύτως συμβατή με τους τομείς και τις ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ.

Επειδή

  • Τα τελευταία χρόνια έχουμε αύξηση των μαθητών στα ΕΠΑ.Λ αλλά και κυρίως αυτών που συμμετέχουν στις πανελλαδικές.

  • Έχουμε συνωστισμό υποψηφίων από τα ΕΠΑ.Λ και μάλιστα με πολύ καλούς βαθμούς να μένουν έξω από τις σχολές προτίμησής τους λόγω του περιορισμένου αριθμού θέσεων σε αυτές .

  • Το ποσοστό θέσεων στα ΑΕΙ που αντιστοιχεί στους υποψηφίους από τα ημερήσια ΕΠΑ.Λ μπορεί πλέον να το διεκδικήσουν και μαθητές από τα εσπερινά ΕΠΑ.Λ, ουσιαστικά οι θέσεις που προσφέρονται στους υποψηφίους από τα ημερήσια ΕΠΑ.Λ μειώθηκαν.

  • Οι δύο τύποι λυκείων ΕΠΑ.Λ-ΓΕ.Λ έχουν μεν διαφορετικό προσανατολισμό είναι όμως απολύτως ισότιμοι (ως προς τον απολυτήριο τίτλο τους) και οι απόφοιτοί τους πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες μόρφωσης & εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και σε όλες τις στρατιωτικές σχολές .

  • Ο αποκλεισμός των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ δημιουργεί εκτός των άλλων και πλήθος κενών θέσεων στις σχολές των Αξιωματικών με πολύ σοβαρές συνέπειες για τις ένοπλες δυνάμεις της χώρας μας.

  • Οι υποψήφιοι από τα ΕΠΑ.Λ. διεκδικούν έναν μικρό αριθμό θέσεων στα ΑΕΙ, αυτό που αντιστοιχεί στους τομείς στους οποίους έχουν φοιτήσει και αποκλείονται από τις θεωρητικές σχολές των ΑΕΙ καθώς και από όλες! τις σχολές αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων.

  • Τα ισχύοντα ποσοστά εισαγωγής υποψηφίων των ΕΠΑ.Λ είναι άδικα και δεν αντιστοιχούν αναλογικά στο ποσοστό των υποψηφίων που υποβάλλουν μηχανογραφικό από αυτά. Ενδεικτικά, το περασμένο σχολικό έτος τα ποσοστά αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ που συμπλήρωσαν μηχανογραφικό ήταν περίπου 15% και από τα ΓΕΛ 85%, ποσοστά εντελώς αναντίστοιχα με τα ισχύοντα ποσοστά εισαγωγής. Δηλαδή έχουμε ένα ποσοστό 15% (από ΕΠΑ.Λ) να διεκδικεί το 5% των θέσεων στα πανεπιστήμια και το 85% (από ΓΕΛ) να διεκδικεί το 95% των θέσεων. Αυτό κατά τη γνώμη μας αυτό αποτελεί μέγιστη αδικία για τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ.

Κύριε Υπουργέ,

Ζητούμε

  1. Την αύξηση για το τρέχον σχολικό έτος του ποσοστού εισαγωγής των υποψηφίων των ΕΠΑ.Λ. στα πανεπιστήμια τουλάχιστον στο 15% και 20% στις υπόλοιπες σχολές, αλλά και την καθιέρωση ενός δίκαιου και αναλογικού συστήματος εισαγωγής (σύμφωνα με το ποσοστό υποψηφίων ανάμεσα στους δύο τύπους λυκείων).

  1. Να επιτραπεί επιτέλους η εισαγωγή αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. σε όλες τις σχολές​​​​​​​ αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας.

  1. Όταν θέσεις στα ΑΕΙ που προορίζονται για αποφοίτους του ενός τύπου λυκείου δεν καλύπτονται για οποιοδήποτε λόγο, αυτές να προσφέρονται στους αποφοίτους του άλλου τύπου λυκείου ώστε να μην μένουν θέσεις κενές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις στρατιωτικές σχολές. Ενδεικτικά το προηγούμενο σχολικό έτος έμειναν πάνω από 10.000 κενές θέσεις (το 16% του συνόλου), που πολλές από αυτές θα μπορούσαν να είχαν καλυφθεί από αποφοίτους του άλλου τύπου λυκείου.

Αν εφαρμοστεί το μέτρο αυτό δεν θα υπάρξουν ξανά θέσεις κενές στις σχολές Αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων.

Ελπίζουμε να εξεταστεί το θέμα αυτό άμεσα και με την δέουσα προσοχή και να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αρθεί η αδικία που έχει δημιουργηθεί σε βάρος των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ.

Επειδή το θέμα της εισαγωγής στις στρατιωτικές σχολές εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Υπουργού Εθνικής Άμυνας (στον οποίο κοινοποιείται η παρούσα επιστολή), παρακαλούμε και τον κ. Υπουργό σε συνεργασία με το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αρθεί ο αποκλεισμός των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ από τις σχολές αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων.

Οι οποιεσδήποτε ρυθμίσεις ζητάμε να ισχύσουν άμεσα από το τρέχον σχολικό έτος».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi
Ρεσιτάλ ανευθυνότητας: Συγχωνεύσεις τμημάτων στα μέσα της χρονιάς σε Γυμνάσιο της Θεσσαλονίκης
Τα τμήματα πλέον θα αριθμούν 26-27 παιδιά το καθένα εκ των οποίων κάποια έχουν διαγνώσεις από το αρμόδιο ΚΕΔΑΣΥ και χρειάζονται εκπαιδευτικό ειδικής...
Ρεσιτάλ ανευθυνότητας: Συγχωνεύσεις τμημάτων στα μέσα της χρονιάς σε Γυμνάσιο της Θεσσαλονίκης
aristotelio.jpg
ΑΠΘ: Έρευνα για τις μελλοντικές χρήσεις του Κυβερνείου: Πολιτιστικές ιδέες ζητούνται από τους πολίτες
Το Κυβερνείο ζωντανεύει: Η Σχολή Κοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών ΑΠΘ καλεί τους πολίτες να οραματιστούν το μέλλον του
ΑΠΘ: Έρευνα για τις μελλοντικές χρήσεις του Κυβερνείου: Πολιτιστικές ιδέες ζητούνται από τους πολίτες
Πύραυλος
Το Κίεβο κατηγορεί τη Ρωσία για εκτόξευση διηπειρωτικού βαλλιστικού πυραύλου στην περιοχή Αστραχάν
Η Ρωσία επιτέθηκε στο Ντνίπρο με έναν διηπειρωτικό βαλλιστικό πύραυλο, έναν βαλλιστικό πύραυλο Kh-47M2 Kinzhal που εκτοξεύεται από αέρος και επτά...
Το Κίεβο κατηγορεί τη Ρωσία για εκτόξευση διηπειρωτικού βαλλιστικού πυραύλου στην περιοχή Αστραχάν