Το υπουργείο Παιδείας νομοθετεί και οι διευθυντές σχολείων και οι εκπαιδευτικοί "πληρώνουν τη νύφη"
Σταθερά και μεθοδικά το υπουργείο Παιδείας φορτώνει τις περικοπές, τις ελλείψεις και τις συνέπειες της πολιτικής του στις πλάτες του εκπαιδευτικού προσωπικού. 

Είναι γνωστή η απογείωση της εξουθένωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού στα γρανάζια εξωεκπαιδευτικών αναθέσεων. Κάθε νέα εξαγγελία του υπουργείου Παιδείας αυτόματα σημαίνει αφαίμαξη από το χρόνο και την ενέργεια των εκπαιδευτικών.

Και όχι μόνο αυτό! Σταθερά και μεθοδικά το υπουργείο Παιδείας φορτώνει τις περικοπές, τις ελλείψεις και τις συνέπειες της πολιτικής του στις πλάτες του εκπαιδευτικού προσωπικού. 

Παράλληλα με έναν "πρότυπο" εσωτερικό Κανονισμό για κλάματα με νέες προσθήκες μεταβίβασης όλων των ευθυνών στους εκπαιδευτικούς, με πρωτοφανείς και ανεφάρμοστες προβλέψεις.

Γιατί τα λέμε όλα αυτά: 

Σε ένα πολύ μεγάλο σχολείο (ΕΠΑΛ στην Κρήτη) αυτές τις μέρες συνελήφθη ο διευθυντής και διώκεται. Ο λόγος; Ένα περιστατικό λεκτικής διένεξης και χειροδικίας μεταξύ δύο μαθητών, το οποίο συνέβη εντός του αύλειου χώρου του σχολείου και διήρκεσε λίγα δευτερόλεπτα σε χρονική στιγμή που οι μαθητές είχαν κενό. Και γιατί είχαν κενό; Εξαιτίας ελλείψεων καθηγητών και βοηθητικού προσωπικού στο σχολείο για τις οποίες ελλείψεις την ευθύνη έχουν εξ ολοκλήρου οι κεντρικές κρατικές υπηρεσίες και όχι το ίδιο το σχολείο.

 

Λίγες εβδομάδες πριν σύρθηκε στο πλημμελειοδικείο Αθηνών, Διευθυντής  Γενικού Λυκείου της Αττικής  μετά από μήνυση ιδιώτη για παράλειψη εποπτείας ανηλίκων σε μαθητική εκδρομή.

Σύμφωνα με το κλητήριο θέσπισμα ο Διευθυντής του Γενικού Λυκείου κλήθηκε για να δικαστεί ως υπαίτιος ότι  ενώ είχε υποχρέωση εποπτείας ανηλίκων νεότερων από 18 ετών , εκ προθέσεως παρέλειψε να τους παρεμποδίσει από την  τέλεση της αξιόποινης πράξης  της φθοράς ξένης ιδιοκτησίας την οποία, φέρεται να  διέπραξαν, οι μαθητές.

Σε ένα άλλο σχολείο στις αρχές Οκτωβρίου η Αστυνομία προχώρησε συνολικά επτά συλλήψεις  για περιστατικό βίας μεταξύ ανηλίκων που έλαβε χώρα το μεσημέρι της Δευτέρας στο σχολείο. Εκτός από τους δύο ανήλικους που εμπλέκονται στο περιστατικό, συνελήφθησαν οι γονείς των μαθητών και ο διευθυντής της σχολικής μονάδας.

Σε μια άλλη περιοχή της χώρας Διευθυντής σχολείου παραπέμπεται σε δίκη μαζί με άλλα 10 άτομα για τον θάνατο του 11χρονου μαθητή στο σχολείο μετά από έκρηξη λέβητα το 2022. Μαζί του παραπέμπονται σε δίκη o τότε Συντονιστής Εκπαίδευσης καθώς και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης για τις υπογραφές έγκρισης που έβαλαν στον εσωτερικό κανονισμό  του σχολείου με την κατηγορία ότι δεν έλαβαν υπόψη τον κτιριοδομικό κανονισμό έτσι ώστε -ο κανονισμός- να συνταχθεί σύμφωνα με αυτόν για να αποφευχθεί περίπτωση δυστυχήματος.

Και εδώ έχουμε και λέμε.

Ένα νέο καθήκον έχουν οι εκπαιδευτικοί με τη σχετική εγκύκλιο «Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος» που κοινοποίησε πρόσφατα στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας που δυστυχώς όσο και τρελό και αν ακούγεται είναι πραγματικότητα.

Όπως τονίζει το Υπουργείο Παιδείας στο κεφάλαιο Γ. "Μαθητική Μέριμνα - 1. Προστασία από σεισμούς και φυσικές καταστροφές"  της πρόσφατης Εγκύκλιου για το σχολικό έτος  2023-2024: “Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτέμβρη, ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων:

α) Επικαιροποιούν το «Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στη σχολική μονάδα» που βρίσκεται στη σχετική σελίδα Ο.Α.Σ.Π. και προβαίνουν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται πριν από τον σεισμό καθώς και στον προγραμματισμό και υλοποίηση των απαραίτητων ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

β) Επικαιροποιούν τον «Εσωτερικό Κανονισμό Σχολικής Μονάδας (ΔΑΙ) και Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων, τεχνολογικών καταστροφών και ΧΒΡΠ περιστατικών», λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες προστασίας για όλες τις μορφές φυσικών καταστροφών, ενημερώνουν τους/τις μαθητές/τριες και τους γονείς/κηδεμόνες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων.

Αν κάποιος διαβάσει προσεκτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών (ΟΑΣΠ) θα παρατηρήσει, μεταξύ άλλων, ότι οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να  δημιουργήσουν ομάδες  και να ασχοληθούν με τα κεραμίδια, τα στηθαία και τα γείσα του σχολείου.

πινακας

Εκπαιδευτικοί: Τι αναφέρεται στο Σχολικό Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης 

«Επισήμανση & Άρση Επικινδυνοτήτων

Η Ομάδα Σύνταξης του Σχολικού Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης είναι υπεύθυνη για την επισήμανση των τυχόν επικινδυνοτήτων που υπάρχουν στους χώρους του κτιρίου και του προαυλίου του σχολείου και τη σύνταξη προτάσεων για άρση τους.

Ο όρος επισήμανση και άρση επικινδυνοτήτων αναφέρεται στις απαραίτητες προσεισμικές παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν, με στόχο την αποφυγή του τραυματισμού των μαθητών και του προσωπικού του σχολείου, που μπορεί να προκληθεί από βλάβες σε μη δομικά στοιχεία του κτιρίου και στον εξοπλισμό του.

Η τοποθέτηση των επίπλων σε κατάλληλες θέσεις ώστε να μην προκαλούνται επιπλέον προβλήματα κατά την εκκένωση, η στήριξη των επίπλων και του εξοπλισμού με κατάλληλο τρόπο στον τοίχο, στο δάπεδο ή πάνω σε έπιπλα κ.α., η συντήρηση των φωτιστικών, η στερέωση κάδρων, πινάκων ή ραφιών, η χωροθέτηση των θρανίων κ.λπ. είναι απαραίτητες ενέργειες για να προστατευτεί η ασφάλεια των μαθητών και του προσωπικού».

Όπως εύστοχα σημειώνει ο εκπαιδευτικός - Φυσικός Δημήτρης Τσιριγώτης, για το φετινό σχολικό έτος το «μενού» περιλαμβάνει πέρα από τα γνωστά «πρώτα πιάτα»: υπεύθυνοι τμημάτων, υπεύθυνοι προγράμματος, υπεύθυνοι εργαστηρίων, ατελείωτη γραφική εργασία σε μητρώα, πρακτικά, κλπ, υπεύθυνοι εορτών, υπεύθυνοι εκδρομών, υπεύθυνοι βιβλιοθηκών-κυλικείων και γενικά ένας ατέλειωτος κατάλογος υπεύθυνων εξωδιδακτικών εργασιών και επιπλέον τα «δεύτερα πιάτα», τα πιο ψαγμένα: υποχρεωτική συμμετοχή στις ομάδες αξιολόγησης της σχολικής τους μονάδας, ένα σωρό νέες αρμοδιότητες (συντονιστές πεδίου, συντονιστές τάξης, μέντορες, υπεύθυνοι covid, σύμβουλοι σχολικής ζωής, υπεύθυνοι σχολικού εκφοβισμού, συντονιστές ομίλων, μέλη σχολικού συμβουλίου), ένα σωρό εκτός ωραρίου επιμορφώσεις και συνελεύσεις του συλλόγου διδασκόντων. Και τέλος περνάμε στο «επιδόρπιο»: την ατομική αξιολόγηση κάθε εκπαιδευτικού.

Το απλοϊκό ερώτημα λοιπόν που προκύπτει είναι: τους ενδιαφέρει η μάθηση, θέλουν εκπαιδευτικούς με ενισχυμένο διδακτικό ρόλο και εν τέλει θέλουν καλά δημόσια σχολεία; Προφανώς και όχι !! Ουσιαστικά αυτό που συντελείται είναι ο σταδιακός εξοβελισμός του εκπαιδευτικού από την αίθουσα διδασκαλίας. Ακούγεται ακραίο αλλά αυτό διαφαίνεται από τα γεγονότα.

Ίσως γι αυτό, οι εξαγγελίες του νέου Υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, που έχουν πάντα ως πρώτο συνθετικό το e- «ψηφιακό» και προβάλλονται ως το ελιξίριο της εκπαιδευτικής αναβάθμισης,  σε άλλους εκπαιδευτικούς δημιουργούν την αναπαράσταση μιας νέας ευθύνης, ενός νέου εξωεκπαιδευτικού φόρτου, και σε άλλους θυμίζουν την παροιμία «τι του λείπει του ψωριάρη, φούντα με μαργαριτάρι»!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ζέττα Μακρή
Ενισχυτική διδασκαλία: Συστάθηκε επιτροπή για την παρακολούθηση και συντονισμό της - Τα ονόματα
Η επιτροπή θα υποβάλει στον Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. μία τελικής απολογιστικής έκθεσης...
Ενισχυτική διδασκαλία: Συστάθηκε επιτροπή για την παρακολούθηση και συντονισμό της - Τα ονόματα
Μαθητές σε δράση για τα προβλήματα όραση
Βόλος: Μαθητές έπιασαν το λευκό μπαστούνι σε δράση για την αναπηρία όρασης
Βιωματική δράση στο Πνευματικό Κέντρο με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα, που αποτελεί καθημερινότητα για τα τυφλά άτομα
Βόλος: Μαθητές έπιασαν το λευκό μπαστούνι σε δράση για την αναπηρία όρασης