papaioannou
Αναλυτικά η Εγκύκλιος με τις διευκρινίσεις για την εγγραφή αλλοδαπών φοιτητών στα Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών ΑΕΙ

Δημοσιεύτηκε η διευκρινιστική εγκύκλιος που αφορά την εφαρμογή των διατάξεων που αφορά την εγγραφή αλλοδαπών φοιτητών στα Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Α.Ε.Ι. της χώρας.

Πιο συγκεκριμένα, την εγκύκλιο εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Νίκος Παπαϊωάννουστο και στο άρθρο 101 του ν. 4957/2022 (Α’ 141) ορίζεται πως βάσει των γενικών αρχών και των κανόνων του διεθνούς και ενωσιακού δικαίου, οι πλείονες ιθαγένειες δέον όπως αντιμετωπίζονται ισότιμα, και δη σε απόλυτο βαθμό εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, και κατ ́ επέκταση τα φυσικά πολυϊθαγενή πρόσωπα δεν μπορούν να αποστερούνται δικαιωμάτων που παρέχονται δυνάμει της μίας ιθαγένειας, επειδή κατέχουν και μία άλλη.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, τα πολυϊθαγενή φυσικά πρόσωπα, ανεξαρτήτως της ιθαγένειας των ιδίων ή των γονέων τους, απολαμβάνουν του δικαιώματος της παρ. 6 του άρθρου 101 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), εφόσον πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις του ως άνω άρθρου.

Δείτε αναλυτικά την εγκύκλιο  
  
Αναλυτικά όσα προβλέπει το άρθρο 101

Άρθρο 101

Ίδρυση Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών

1. Τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) δύνανται να διοργανώνουν προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου σε ξένη γλώσσα (Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Ξ.Π.Σ.), τα οποία εντάσσονται στον στρατηγικό σχεδιασμό του Α.Ε.Ι., αποσκοπούν στην προαγωγή της γνώσης, διέπονται από επιστημονική συνοχή και πληρούν προϋποθέσεις που εγγυώνται υψηλό επίπεδο σπουδών. Τα Ξ.Π.Σ. απευθύνονται αποκλειστικά σε αλλοδαπούς πολίτες χωρών εντός ή εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι είναι:

α) απόφοιτοι λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων με φυσική έδρα στην αλλοδαπή. Οι ενδιαφερόμενοι, εφόσον έχουν παρακολουθήσει με πλήρη φοίτηση τις δύο (2) τελευταίες τάξεις του λυκείου ή αντίστοιχου σχολείου σε χώρα της αλλοδαπής, προσκομίζουν απολυτήριο λυκείου ή άλλον ισοδύναμο τίτλο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που τους παρέχει δικαίωμα εισαγωγής στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας στην οποία αποφοιτούν,

β) απόφοιτοι αναγνωρισμένου ξένου σχολείου άλλων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτων χωρών, που εδρεύει και λειτουργεί νομίμως στην ημεδαπή, ο τίτλος του οποίου τους παρέχει δικαίωμα εισαγωγής στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που εδρεύουν στη χώρα της οποίας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σπουδών ακολουθεί το εν λόγω ξένο σχολείο αποφοίτησης, εφόσον: βα) οι ίδιοι και οι γονείς τους δεν έχουν ελληνική υπηκοότητα και ββ) έχουν παρακολουθήσει με πλήρη φοίτηση τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις του λυκείου.
Όπως τροποποιήθηκε με την Παρ.1 Άρθρο 64 Νόμος 5094/2024 με ισχύ την 13/3/2024
Δες την εξέλιξη της παραγράφου

2. Τα Ξ.Π.Σ. ιδρύονται με απόφαση της Συγκλήτου του Α.Ε.Ι., κατόπιν εισήγησης της Συνέλευσης του Τμήματος του Α.Ε.Ι., το οποίο αναλαμβάνει να διοργανώσει το Ξ.Π.Σ. Η εισήγηση της Συνέλευσης περιλαμβάνει τα ακόλουθα στοιχεία:

α) τον τίτλο, το περιεχόμενο και τον σκοπό του προγράμματος,

β) τον συνολικό αριθμό των εισακτέων φοιτητών του προγράμματος,

γ) το ύψος των ενδεχόμενων τελών φοίτησης και τους λοιπούς πόρους του προγράμματος,

δ) τον προϋπολογισμό του προγράμματος, ο οποίος περιλαμβάνει αναλυτικά το λειτουργικό κόστος του προγράμματος, τους πόρους και τις βασικές υποδομές λειτουργίας του,

ε) τη μελέτη σκοπιμότητας, στην οποία εκτίθενται αναλυτικά οι επιστημολογικοί και κοινωνικοί λόγοι, οι οποίοι καθιστούν σημαντική τη λειτουργία του προγράμματος, ο βαθμός σύνδεσης της διδασκαλίας με την έρευνα, καθώς και οι στόχοι του προγράμματος,

στ) τα κριτήρια επιλογής των εισακτέων, καθώς και τα σχετικά δικαιολογητικά τα οποία προσκομίζονται ανά περίπτωση,

ζ) τη χρονική διάρκεια του προγράμματος, 

η) το προτεινόμενο πρόγραμμα σπουδών, 

θ) τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των φοιτητών,

 ι) την επίσημη γλώσσα διοργάνωσης του προγράμματος, 

ια) τις πιστωτικές μονάδες που απαιτούνται για την απονομή του τίτλου σπουδών, 

ιβ) τη δυνατότητα διεξαγωγής πρακτικής άσκησης, 

ιγ) τη δυνατότητα οργάνωσης προγραμμάτων για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, επιπλέον του προγράμματος σπουδών της περ. η) για την εκμάθηση αυτής από τους φοιτητές του Ξ.Π.Σ.,

ιδ) κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη λειτουργία του προγράμματος.

Με απόφαση της Συγκλήτου του Α.Ε.Ι., κατόπιν εισήγησης της Συνέλευσης του Τμήματος, εγκρίνεται ο εσωτερικός κανονισμός του υπό ίδρυση Ξ.Π.Σ. και ορίζονται τα μέλη της Επιτροπής του Προγράμματος Σπουδών της παρ. 3 του άρθρου 102, καθώς και ο Διευθυντής του Ξ.Π.Σ. για τα δύο (2) πρώτα ακαδημαϊκά έτη λειτουργίας του Ξ.Π.Σ.

3. Ξ.Π.Σ. δύνανται να διοργανώνονται σε συνεργασία περισσοτέρων Τμημάτων του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι. (διατμηματικά ή διιδρυματικά Ξ.Π.Σ., αντίστοιχα), κατόπιν εισήγησης των Συνελεύσεων των Τμημάτων και σύνταξης Ειδικού Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ των συνεργαζόμενων Τμημάτων, στο οποίο περιλαμβάνονται κατ’ ελάχιστον τα στοιχεία της παρ. 2, καθώς και ο αριθμός των μελών με τον οποίο συμμετέχει κάθε συνεργαζόμενο Τμήμα στην Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών του Ξ.Π.Σ. Για την ίδρυση διιδρυματικού Ξ.Π.Σ. απαιτούνται απόφαση της Συγκλήτου του Α.Ε.Ι. που αναλαμβάνει τη διοικητική υποστήριξη του Ξ.Π.Σ., με την οποία εγκρίνεται η ίδρυσή του και το Ειδικό Πρωτόκολλο Συνεργασίας μεταξύ των συνεργαζόμενων Τμημάτων, κατόπιν σύμφωνης γνώμης της Συγκλήτου του άλλου Ιδρύματος.

4. Για την ίδρυση Ξ.Π.Σ. απαιτείται η προηγούμενη πιστοποίηση των προγραμμάτων αυτών από το Συμβούλιο Αξιολόγησης και Πιστοποίησης της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.) σύμφωνα με την περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4653/2020 (Α’ 12). Μετά από την ίδρυσή τους, τα Ξ.Π.Σ. πιστοποιούνται περιοδικά στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής μονάδας στην οποία εντάσσονται, σύμφωνα με την υποπερ. ββ) της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4653/2020.

5. Η απόφαση ίδρυσης ενός Ξ.Π.Σ. κοινοποιείται, με επιμέλεια του Α.Ε.Ι., στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

6. Παρέχεται δυνατότητα εγγραφής σε φοιτητές ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, οι οποίοι κατέχουν τη βεβαίωση της παρ. 1 του άρθρου 314Α, σε Ξ.Π.Σ. πρώτου κύκλου των Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, προκειμένου να συνεχίσουν τις σπουδές τους και να τους απονεμηθεί τίτλος σπουδών από το Α.Ε.Ι. υποδοχής.

Ο φοιτητής υποβάλλει αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στη Γραμματεία της Σχολής του Α.Ε.Ι. υποδοχής σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, στο Πληροφοριακό Σύστημα Ηλεκτρονικών Εγγραφών του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

VOUCHER 1250 Ευρώ σε εργαζόμενους και ανέργους του ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ: Αιτήσεις εδώ

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

erasmus
Erasmus+: Στη Σλοβακία ταξίδεψαν μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνάσιου Πύργου
Οι μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνάσιου Πύργου ταξίδεψαν στη Σλοβακία στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+
Erasmus+: Στη Σλοβακία ταξίδεψαν μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνάσιου Πύργου
kimolia-sxoleia.jpg
Καθηγητές Πρωτοβάθμιας: «Επιτελική ανικανότητα ή ικανότητα διάλυσης;»
Η ΟΚΠΕ καλεί την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να τροποποιήσει το νόμο για τον τρόπο και το ύψος της χρηματοδότησης των σχολείων.
Καθηγητές Πρωτοβάθμιας: «Επιτελική ανικανότητα ή ικανότητα διάλυσης;»