Η κοινωνία της Ζακύνθου έρχεται αντιμέτωπη με ένα σοβαρό ζήτημα: Οι εκπαιδευτικοί μας διώκονται επειδή συμμετέχουν σε νόμιμη απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Εκπαιδευτικοί με υψηλά προσόντα, πολυετή εμπειρία και αποδεδειγμένο έργο στην τάξη αντιμετωπίζουν πειθαρχικές κυρώσεις για την αντίστασή τους σε ένα σύστημα αξιολόγησης που θεωρούν άδικο, αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό.
Οι διώξεις ξεκίνησαν με απειλητικά τηλεφωνήματα από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου και συνεχίστηκαν, για όσους και όσες δεν υπαναχώρησαν, με κλήσεις σε πειθαρχικά συμβούλια και απειλές για κυρώσεις, όπως στέρηση μισθού. Δεν λαμβάνεται υπόψη καμία προσωπική ή οικογενειακή κατάσταση, αφού, ακόμη και συνάδελφος που γέννησε λίγες μέρες πριν και βρίσκεται σε άδεια λοχείας, έλαβε επίσης κλήση σε πειθαρχική διαδικασία.
Δυστυχώς, αυτό το κλίμα καταστολής δεν περιορίζεται μόνο στη Ζάκυνθο. Πάνω από 150 εκπαιδευτικοί διώκονται λόγω της συμμετοχής τους στην απεργία-αποχή στον Πειραιά, την Ανατολική και Δυτική Αττική, την Αθήνα, την Εύβοια, την Πέλλα, τη Ροδόπη, το Κιλκίς. Στην Πάτρα, την Ανατολική Αττική, την Αργολίδα καθαιρέθηκαν διευθυντές, υποδιευθυντές και προϊστάμενοι για τον ίδιο λόγο. Δεν γλιτώνουν ούτε εκπαιδευτικοί που βγαίνουν στη σύνταξη, όπως συνέβη στα Ιωάννινα και στον Πειραιά.
Οι διώξεις των εκπαιδευτικών όμως δεν αφορούν μόνο τη συνδικαλιστική δράση. Στην Αθήνα, δασκάλα στον Ταύρο κλήθηκε σε έγγραφη απολογία για ένα πανό που έφτιαξε με την τάξη της με σύνθημα «Λευτεριά στην Παλαιστίνη». Στον Πειραιά, ολόκληρος ο σύλλογος ενός Ειδικού Νηπιαγωγείου παραπέμφθηκε σε ΕΔΕ, επειδή επισήμανε τους κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια των νηπίων, λόγω έλλειψης ειδικού προσωπικού. Η καταστολή δεν περιορίζεται σε έναν χώρο, και αυτό αποτελεί προειδοποίηση για όλους μας: Σήμερα διώκονται οι συνάδελφοι αυτοί, αύριο μπορεί να είμαστε εμείς.
Ο αγώνας των εκπαιδευτικών ενάντια στην ατομική αξιολόγηση μας αφορά όλους μας. Το συγκεκριμένο σύστημα αξιολόγησης, που έχει αποτύχει στις χώρες που έχει εφαρμοστεί (ΗΠΑ, Βρετανία), δεν αποσκοπεί στην αναβάθμιση της παιδείας, αλλά στην επιβολή ελέγχου και γραφειοκρατίας εις βάρος του παιδαγωγικού λειτουργήματος και της ψυχικής υγείας των εκπαιδευτικών, απομακρύνοντάς τους από τις παιδαγωγικές αρχές της ελευθερίας και της συνεργασίας και ενοχοποιώντας τους για κάθε πρόβλημα στα σχολεία.
Στις 15 Νοέμβρη 2024, Ημέρα Δημοκρατίας και Αντίστασης, τιμούμε τους αγώνες του Πολυτεχνείου και υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων. Όπως οι φοιτητές του Πολυτεχνείου αγωνίστηκαν για ελευθερία και δικαιοσύνη, έτσι και σήμερα οι δάσκαλοί μας υπερασπίζονται την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης και την αξιοπρέπεια στη δουλειά τους.
Η Ζάκυνθος, με την παράδοσή της στις δημοκρατικές αξίες και την αλληλεγγύη, δεν μπορεί να ανεχθεί αυτές τις αδικίες εις βάρος των ανθρώπων που προσφέρουν ανεκτίμητο έργο για τα παιδιά μας. Ας σταθούμε ενωμένοι/ες στο πλευρό των εκπαιδευτικών μας για να διασφαλίσουμε ότι η παιδεία μας δεν θα οικοδομείται με απειλές και εκφοβισμό, αλλά με σεβασμό και αλληλεγγύη.
Οι διωκόμενοι εκπαιδευτικοί Ζακύνθου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 12/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη