Το σχέδιο για τις πολυήμερες σχολικές εκδρομές σε τουριστικούς προορισμούς, που έδωσε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για να καταθέσουν τις προτάσεις τους, βάζει έναν τόνο μεγαλύτερης αυστηρότητας στις ποινές των μαθητών. Λογικό, εάν αναλογιστούμε το αυστηρό πλαίσιο που έχει τεθεί για τη χρήση των κινητών τηλεφώνων μέσα στο σχολείο. Αλλωστε, σε αυτές τις εκδρομές τα περισσότερα παιδιά «ξεσαλώνουν» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η διάταξη πως μετά την τελευταία εποπτεία των μαθητών πριν από τον βραδινό ύπνο, οι εκπαιδευτικοί δεν θα φέρουν ευθύνη για την παραβίαση των κανόνων από μαθητή, παρότι αρχικά είχε εξετασθεί, τελικά δεν προκρίθηκε.
Και όμως, όταν οι μαθητές πάνε στο δωμάτιο για ύπνο, γίνονται και οι περισσότερες… ακρότητες. Ενας βγήκε γύρω στη μία μετά τα μεσάνυχτα από το δωμάτιο για μια βόλτα με το ταίρι του, περίπου δέκα παιδιά είχαν συγκεντρωθεί σε ένα δωμάτιο για να κάνουν πάρτι με ποτά-μινιατούρες που μπορούν να «περάσουν» τον έλεγχο, κάποια είχαν βγάλει ηχεία στο μπαλκόνι του δωματίου και χόρευαν. Πρόκειται για μερικά περιστατικά που μου διηγήθηκαν εκπαιδευτικοί, οι οποίοι μετείχαν πρόσφατα σε πολυήμερη εκδρομή μαθητών γυμνασίου και λυκείου.
«Και εάν έπεφτε κάποιο παιδί από το μπαλκόνι, θα έφταιγα εγώ που δεν έκανα έφοδο στο δωμάτιο μέσα στη νύχτα;» απορεί εκπαιδευτικός. Το επιτελείο του υπ. Παιδείας θεωρεί ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να κάνουν βάρδια θαλαμοφύλακα μέχρι το ξημέρωμα για να επιτηρούν τα παιδιά; Ρητορικό το ερώτημα.
Και όλα αυτά ενώ η ηγεσία του υπ. Παιδείας εθελοτυφλεί. Συγκεκριμένα, η υπουργική απόφαση περιγράφει με άρτια ακαδημαϊκή γλώσσα τους στόχους των πολυήμερων εκδρομών: να γνωρίσουν τα επιτεύγματα του ανθρώπου μέσα από τη μακροχρόνια πορεία του πολιτισμού και να καλλιεργήσουν την κοινωνικότητά τους. Πώς «εισπράττονται» οι εκδρομές από τους περισσότερους μαθητές; Διασκέδαση και μόνο, σε Ρόδο, Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη, Ιταλία, Πράγα, Βουδαπέστη (οι πιο δημοφιλείς προορισμοί).
Ολα τα παραπάνω είναι γνωστά, αλλά το υπ. Παιδείας επιμένει να διατηρεί «τον πρώτο λόγο» στις εκπαιδευτικές εκδρομές και να μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε παιδονόμους-ξεναγούς, ενώ στην ουσία αρμόδιο είναι το υπ. Τουρισμού… Θυμάστε την προ δεκαετίας πρόταση, και τους λόγους που την υπαγόρευαν, να γίνονται σχολικές εκδρομές σε τουριστικά μέρη χειμώνα; Δεν προχώρησε, αλλά τουλάχιστον είχε πιο ειλικρινές σκεπτικό.
Πηγή: Αποστολος Λακασάς - kathimerini.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 12/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη