Thumbnail
Με δεδομένο ότι οι παράγοντες που οδηγούν στην παιδική παχυσαρκία είναι πολλοί, θεωρείται επιτακτική η ανάγκη της έγκαιρης παρέμβασης για την πρόληψή της από τα πρώτα χρόνια ζωής των παιδιών μέσω της ενίσχυσης, μεταξύ άλλων, του ρόλου που διαδραματίζει το σχολείο

Εγκύκλιο για την υλοποίηση της Εθνικής Δράσης για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας, με στόχο την προώθηση της σωματικής άσκησης και την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συμπεριφορών από τους/τις μαθητές/μαθήτριες των σχολικών μονάδων της χώρας, εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας.

Η εγκύκλιος

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού συμμετέχει, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και το Γραφείο της UNICEF στην Ελλάδα, στην υλοποίηση Εθνικής Δράσης για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας. Η Δράση έχει ως στόχο την προώθηση της σωματικής άσκησης και την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συμπεριφορών από τους/τις μαθητές/μαθήτριες των σχολικών μονάδων της χώρας.

Με δεδομένο ότι οι παράγοντες που οδηγούν στην παιδική παχυσαρκία είναι πολλοί, θεωρείται επιτακτική η ανάγκη της έγκαιρης παρέμβασης για την πρόληψή της από τα πρώτα χρόνια ζωής των παιδιών μέσω της ενίσχυσης, μεταξύ άλλων, του ρόλου που διαδραματίζει το σχολείο στην διαμόρφωση συμπεριφορών υγείας.

Στο πλαίσιο των ανωτέρω, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο σε συνεργασία με την UNICEF έχει αναπτύξει εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Τροφή για Δράση», το οποίο διαθέτει τέσσερις Εργαλειοθήκες που απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο), εκπαιδευτικούς και γονείς/κηδεμόνες. Βασικός σκοπός των Εργαλειοθηκών είναι η προαγωγή ενός υγιεινότερου και πιο δραστήριου τρόπου ζωής για τα παιδιά και τους/τις εφήβους μέσω: (α) της υιοθέτησης υγιεινών διατροφικών συμπεριφορών και (β) της ενίσχυσης της σωματικής τους δραστηριότητας. Ειδικότερα, εστιάζουν στην εδραίωση σε καθημερινή βάση συνηθειών όπως: αύξηση της κατανάλωσης του νερού, μείωση του καθιστικού χρόνου, καθιέρωση πρωινού και υγιεινών ενδιάμεσων γευμάτων και αύξηση της σωματικής δραστηριότητας.

Το υλικό των Εργαλειοθηκών βρίσκεται διαθέσιμο στους παρακάτω συνδέσμους κατόπιν εγγραφής των ενδιαφερομένων:

Από το τρέχον σχολικό έτος (2024-2025) και εξής, οι Εργαλειοθήκες, σε συνέχεια της επιτυχημένης πιλοτικής εφαρμογής τους κατά το διδακτικό έτος 2023-2024, κατά την οποία συμμετείχαν σαράντα εννέα (49) σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τρεις χιλιάδες τριακόσιοι/ες σαράντα έξι (3.346) μαθητές/μαθήτριες και διακόσιοι/ες εξήντα (260) εκπαιδευτικοί, δύνανται να αξιοποιηθούν από το σύνολο των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας με κάθε πρόσφορο τρόπο κατά περίπτωση. Ενδεικτικά δύνανται να αξιοποιηθούν ως εξής:

  • στο πλαίσιο σχετικών Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων για τη σωματική υγεία, τη διατροφική αγωγή/την υγιεινή διατροφή, τη φυσική άσκηση, τον εθισμό στο διαδίκτυο και στα ηλεκτρονικά μέσα, τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων, την αγωγή του καταναλωτή κ.ά.

  • στο πλαίσιο της Θεματικής ενότητας «Ζω καλύτερα -Ευ ζην» των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

  • στο πλαίσιο της διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του Προγράμματος Σπουδών

  • ως εκπαιδευτικές δράσεις με οριζόντια διάσταση ανάπτυξης και υλοποίησης, οι οποίες εμπλουτίζουν το σύνολο των δραστηριοτήτων της σχολικής ζωής και διαμορφώνουν ένα υποστηρικτικό περιβάλλον για την προώθηση θετικών για την υγεία συμπεριφορών.

Οι Υπεύθυνοι/ες Αγωγής Υγείας (ΑΥ), Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΠΕ), Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΘ) και Σχολικών Δραστηριοτήτων (ΣΔ) των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας καλούνται, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (ενδεικτικά αναφέρεται η με Α. Π. 132714/Δ7/6- 11-2024 εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.): (α) να ενημερώσουν τους/τις Διευθυντές/ντριες, τους/τις Προϊστάμενους/ες και τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς τους αναφορικά με το πλαίσιο υλοποίησης της Εθνικής Δράσης για την καταπολέμηση της Παιδικής Παχυσαρκίας και του εκπαιδευτικού προγράμματος «Τροφή για Δράση» και (β) να ενθαρρύνουν την ενεργό εμπλοκή τους σε αυτά. Για την υποστήριξη των Υπευθύνων ΑΥ, ΠΕ, ΠΘ και ΣΔ έχει σχεδιαστεί επιμόρφωση στην οποία μπορούν να συμμετάσχουν κατόπιν εγγραφής μέχρι την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου τ.έ. στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://paxisarkiakaipaiditoolboxes2.gr/prosklisi-ekdilosis-endiaferontos/.

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης καλούνται να προωθήσουν την Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας σε συνεργασία με τους/τις Υπεύθυνους/ες ΑΥ, ΠΕ, ΠΘ και ΣΔ των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και να συμβάλουν στην βέλτιστη υλοποίησή της.

Επιπλέον, για την υποστήριξη των στελεχών και των εκπαιδευτικών που θα αξιοποιήσουν το υλικό των Εργαλειοθηκών στην σχολική τάξη έχει προβλεφθεί ασύγχρονη εξ αποστάσεως επιμορφωτική δράση, διάρκειας επτά (7) ωρών, κατόπιν εγγραφής τους στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://paxisarkiakaipaidiepimorfosi.gr/.

Στους/στις συμμετέχοντες/ουσες στις ανωτέρω επιμορφωτικές δράσεις θα χορηγηθεί βεβαίωση συμμετοχής.

Οι σχολικές μονάδες μπορούν να απευθύνονται για περισσότερες πληροφορίες στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: [email protected] και για τεχνική υποστήριξη στην διεύθυνση: [email protected] .

Δείτε την εγκύκλιο

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
KOZANI
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»
Από την Κοζάνη και συγκεκριμένα το διοικητήριο της Περιφέρειας στη ΖΕΠ, ξεκίνησε τη διήμερη περιοδεία του στη Δυτική Μακεδονία ο Υπουργός Παιδείας...
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»