Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο
Οι πάροχοι του προγράμματος θα καθορίζουν δραστηριότητες εντός του ωρολογίου προγράμματος, θα συναποφασίζουν (!) για αυτές με το σύλλογο διδασκόντων του νηπιαγωγείου...

Την ίδια στιγμή που δεν έχουν ιδρυθεί τμήματα ένταξης σε όλα τα νηπιαγωγεία, που μοιράζονται οι παράλληλες στηρίξεις και το ειδικό εκπαιδευτικό & βοηθητικό προσωπικό σε διαφορετικά σχολεία, ενώ έχουμε ακόμα και περιπτώσεις διακοπής φοίτησης των νηπίων λόγω των ελλείψεων του αναγκαίου ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, η κυβέρνηση παριστάνει ότι ενδιαφέρεται για την Ειδική Αγωγή.

Πώς;

Με το  πιλοτικό πρόγραμμα Πρώιμης Παιδικής Παρέμβασης για Παιδιά Ηλικίας μηδέν έως έξι ετών, που θα δώσει voucher έως 800 ευρώ το μήνα ανά παιδί και αναμένεται να δοθεί, εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2025. Το voucher αυτό αφορά παιδιά με αναπηρία ή αναπτυξιακή διαταραχή ή με αυξημένη πιθανότητα εμφάνισής αναπτυξιακών διαταραχών από τη γέννησή τους έως και την ηλικία των 6 ετών .Η κυβέρνηση διατυμπανίζει ότι ο στόχος του προγράμματος αυτού είναι η ενίσχυση των παιδιών αυτών και η εν γένει υποστήριξη και κοινωνική ένταξη των οικογενειών τους.

Πίσω από τις διακηρύξεις: Το κονδύλι στους ιδιώτες

 Μόνο που πίσω από τα ωραία λόγια, κρύβονται οι πραγματικές επιδιώξεις της κυβέρνησης. Οπως καταγγέλλουν οι εκπρόσωποι των Παρεμβάσεων Τάσος Γκαραγκάνης και Βιολέττα Πατέλη, με τη μεθόδευση αυτήν το κράτος ουσιαστικά «αποσύρεται από μια ακόμα βασική του ευθύνη (της πρώιμης παρέμβασης στο Ν/Γ) και εντάσσει στο δημόσιο σχολείο ιδιώτες -παρόχους που θα καρπωθούν από το ταμείο ανάκαμψης ένα ακόμα κονδύλι. 

Το ΥΠΑΙΘΑ  ανοίγει και επίσημα τις πόρτες για την είσοδο κουπονιών- voucher στα δημόσια νηπιαγωγεία, ιδιωτικοποιώντας με τον τρόπο αυτό πλευρές της λειτουργίας τους, την ίδια στιγμή που επιδιώκει να καλλιεργήσει κλίμα αποδοχής των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ακόμα και στο περιεχόμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κι όλα αυτά προς όφελος των ιδιωτικών κέντρων και ΜΚΟ που ανθίζουν στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης.

Το νέο πολυδιαφημιζόμενο από το 2021 πιλοτικό πρόγραμμα της ΝΔ, που αφορά την πρόληψη/ ή και την ελαχιστοποίηση των περιορισμών που εμφανίζουν ή μπορεί να εμφανίσουν λόγω αναπηρίας ή αναπτυξιακής διαταραχής βρίσκεται εκτός ενός αναγκαίου κεντρικά σχεδιασμένου, δημόσιου και δωρεάν συστήματος Πρωτοβάθμιας Υγείας, που θα έπρεπε να αφορά όλα τα παιδιά και βρέφη που το έχουν ανάγκη. Ενός συστήματος  που θα πρέπει να ακολουθείται από μια  δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση όλων των βαθμίδων, για όλους τους μαθητές ανάλογα με τις ανάγκες κάθε εκπαιδευτικής ομάδας.  Αντ΄ αυτού επιλέγουν

-να δώσουν 35 εκ. ευρώ από το ταμείο ανάκαμψης σε ιδιώτες παρόχους

-σε περιορισμένο αριθμό νηπίων 2.500 παιδιά ηλικίας 0-6 ετών

-να θεσπίσουν οικονομικά  κριτήρια για την επιλογή των μαθητών/τριών 

Η κερδοφορία των ιδιωτών είναι για άλλη μια φορά πάνω από τις ανάγκες και τα δικαιώματα των νηπίων και των μαθητών. Η κυβέρνηση πατώντας στην ανάγκη εφαρμογής της πρώιμης παρέμβασης ανοίγει διάπλατα την πόρτα στους ιδιώτες, τους γεμίζει με ζεστό ρευστό χρήμα θέτει τις προϋποθέσεις για το ξήλωμα έως και την κατάργηση των ΚΕΔΑΣΥ

ΜΚΟ και ιδιώτες αντικαθιστούν τις απαραίτητες κρίσιμες δομές που όφειλε να έχει το κράτος για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Καθόλου τυχαία η είσοδος ιδιωτών εντός της εκπαιδευτικής διαδικασίας: Το ταμείο ανάκαμψης έχει «ιδιαίτερη αδυναμία» στα κριτήρια απορρόφησης των κονδυλίων του και ευνοεί κυρίως, αν όχι αποκλειστικά, τον ιδιωτικό παράγοντα.

Το δημόσιο νηπιαγωγείο στενάζει κάτω από το βάρος μιας υποχρηματοδότησης που αποκτά ταξικότερο πρόσημο και νοηματοδοτεί την εκποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρία από την πολύ τρυφερή ηλικία που τα παιδιά εισέρχονται στο δημόσιο νηπιαγωγείο.

Αντί να σχεδιαστεί κεντρικά με ευθύνη του κράτους η δημόσια και δωρεάν πρώιμη παρέμβαση σε δημόσιες δομές για όλα τα παιδιά,  αντί το υπ. παιδείας να προσλάβει το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό για την στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ, των ΕΔΥ και των δημόσιων νηπιαγωγείων,  αντί να μειώσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, «επιλέγει» συγχωνεύσεις τμημάτων, περικοπές δαπανών, ελαστικές εργασιακές σχέσεις προσωπικού που πάντα υπολείπεται των πραγματικών αναγκών. Προκρίνει την ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας του δημόσιου σχολείου και επεκτείνει τα ΣΔΙΤ από την κατασκευή των σχολικών κτιρίων έως την ίδια τη ζωή του  σχολείου.

Ακόμη μεγαλύτερη εντατικοποίηση σε νηπιαγωγεία και  νηπιαγωγούς

Οι πάροχοι του προγράμματος θα καθορίζουν δραστηριότητες εντός του ωρολογίου προγράμματος, θα συναποφασίζουν!!!! για αυτές με το σύλλογο διδασκόντων του νηπιαγωγείου, θα δραστηριοποιούν  τις ΕΔΥ όπου υπάρχουν,  τα υποστελεχωμένα ΚΕΔΑΣΥ, τους συμβούλους εκπαίδευσης (ειδικής, γενικής και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού) προκειμένου να εξασφαλίσουν την υλοποίηση ενός εξατομικευμένου προγράμματος που θα είναι απόρροια μιας αξιολόγησης που θα «έρχεται» από ιδιώτες. Και επειδή οι πάροχοι θα αξιολογούνται τακτικά για να παραμείνουν πάροχοι (να συνεχίζουν δηλαδή να παίρνουν ζεστό χρήμα), όλοι καταλαβαίνουν το πώς αυτό θα επηρεάσει την ίδια τη ζωή του νηπιαγωγείου.

Η, εκτός όλων των άλλων, εντατικοποίηση της ζωής του σχολείου με νέες συνεδριάσεις θα «εκτινάξει» στα ύψη και το εργασιακό ωράριο των νηπιαγωγών που ήδη καταπατείται.  

Οι γονείς στην μέγγενη των περικοπών

Οι γονείς των μαθητών με αναπηρία/ ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οδηγούνται είτε να ξαναβάλουν  το χέρι στην τσέπη (ιδιώτες ειδικοί βοηθοί ακόμα και στα ειδικά πλαίσια)  είτε να «αποδεχτούν» τις πολιτικές ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου, ευελπιστώντας να γίνουν «ωφελούμενοι» για όσο διάστημα υλοποιηθεί το πιλοτικό πρόγραμμα.

Τι χρειάζονται σήμερα τα παιδιά πριν γίνουν κι όταν γίνουν μαθητές

* ένα δημόσιο και δωρεάν πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης με δημόσιους λειτουργούς που θα έχουν σταθερή σχέση εργασίας.

* δωρεάν παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς για όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς και τροφεία, με μόνιμο προσωπικό.

* νηπιαγωγείο και δημοτικό με μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, μόνιμους εκπαιδευτικούς, σταθερές δομές υποστήριξης των αναγκών τους (ειδικά δημοτικά, νηπιαγωγεία, ΤΕ και αντίστοιχες δομές για όλες τις  βαθμίδες εκπαίδευσης).

ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΟ 15% από τον κρατικό προϋπολογισμό ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ για να αποκτήσουν υπόσταση οι ανάγκες τους, να δρομολογηθεί ένας οδηγός χάρτης ζωής με αξιοπρέπεια και δικαιώματα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Φρίκη: Κόλλησαν το στόμα της 7χρονης κόρης τους για να μην τρώει – Πέθανε ζυγίζοντας 13 κιλά
Ως τιμωρία έβαζαν κόλλα στο στόμα της μικρής για να σιγουρευτούν ότι δεν θα φάει κάτι - Συνελήφθησαν, όπως και οι θείοι του παιδιού
Φρίκη: Κόλλησαν το στόμα της 7χρονης κόρης τους για να μην τρώει – Πέθανε ζυγίζοντας 13 κιλά
kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»