ΜΑΚΡΗ
Διέψευσε την εμπλοκή της Πρεσβείας του Ισραήλ στη δίωξη και, ουσιαστικά, «άδειασε» τον Διευθυντή Ι. Κουμέντο που άσκησε τη δίωξη.

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Νέας Αριστεράς Νάσου Ηλιόπουλου σχετικά με την απαράδεκτη πειθαρχική δίωξη εναντίον της δασκάλας Ελευθερίας Παλαιστίδου από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας επειδή μαζί με τους μαθητές της ανήρτησε στο χώρο του σχολείου εικαστική δημιουργία  των μαθητών και μαθητριών της για την ειρήνη, όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται και το αίτημα για ελευθερία στην Παλαιστίνη η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή ουσιαστικά «άδειασε» τον Διευθυντή κ.Ι.Κουμέντο, αφού τόνισε ότι ενήργησε αυτοβούλως ασκώντας πειθαρχική δίωξη κατά της δασκάλας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων του, ενώ το Υπουργείο Παιδείας ούτε ενημερώθηκε σχετικά, ούτε διέταξε τη δίωξη, ούτε παρενέβη, καθώς δεν έχει αυτό το δικαίωμα, όπως είπε, παρά μόνο αν προκύπτουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος.

Πρόσθεσε ότι το αν έπραξε σωστά ο Διευθυντής ή όχι, θα προκύψει από το αποτέλεσμα της πειθαρχικής διαδικασίας στην οποία το ΥΠΑΙΘΑ δεν εμπλέκεται. 

Οσο για τις αναφορές περί παρέμβασης της Πρεσβείας του Ισραήλ, η οποία όπως είπε ο κ.Ηλιόπουλος, φέρεται να παρενέβη στον Διευθυντή για να ασκήσει δίωξη στη δασκάλα σύμφωνα με δήλωση του ιδίου, η κ.Μακρή ενώ αρχικά παρέπεμψε τον ερωτώντα στο Υπουργείο Εσωτερικών, στη συνέχεια είπε ότι τελικά μίλησε η ίδια με τον διευθυντή, ο οποίος της διέψευσε ότι είπε τέτοιο πράγμα!

Μάλιστα η κ. Μακρή πρόσθεσε ότι καμία Πρεσβεία δεν έκανε παρέμβαση αλλά σε κάθε περίπτωση τέτοιες παρεμβάσεις δεν θα γίνονταν δεκτές.

Ζέττα Μακρή

Αναλυτικά τα όσα είπε η υφυπουργός Παιδείας όπως έχουν καταγραφεί στα πρακτικά της Βουλής

ΖΩΗ (ΖΕΤΤΑ) ΜΑΚΡΗ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού): 
Επειδή στην ερώτησή σας κάνετε και μια κριτική για την εξωτερική πολιτική και τοποθετείστε, όπως έχετε δικαίωμα, θα σας πω ότι αυτό είναι θέμα του Υπουργείου Εξωτερικών και μπορείτε να απευθυνθείτε και να το συζητήσετε. Σε ό,τι με αφορά και όση σημασία έχει, βεβαίως και συμφωνώ απολύτως με την εξωτερική πολιτική και πιστεύω ότι είναι προς το συμφέρον και της δικής μας χώρας. 
Πάμε λοιπόν στην πρώτη ερώτησή σας, για το σκεπτικό με το οποίο το Υπουργείο, κατόπιν παρέμβασης, εκκίνησε την έγγραφη διαδικασία. Το Υπουργείο ούτε ενημερώθηκε, ούτε διέταξε, ούτε εκκίνησε, ούτε παρενέβη, γιατί απλούστατα δεν έχει αυτό το δικαίωμα. Και δεν θέλει να το έχει, αλλά δεν το έχει κιόλας. 
Ξέρετε πότε μόνο μπορεί να παρέμβει ο Υπουργός; Σε περίπτωση που είναι επιτακτική ανάγκη δημοσίου συμφέροντος, όπου τότε, με απόφασή του, ως το μονοπρόσωπο ανώτατο όργανο στο οποίο ανήκει ο υπάλληλος μπορεί τότε να διατάξει αναστολή άσκησης καθηκόντων και εν συνεχεία ακολουθεί η πειθαρχική διαδικασία και μέσα σε τριάντα μέρες πρέπει να βγάλει τη σχετική απόφαση. Εδώ δεν έγινε τίποτα από όλα αυτά. 

Θα σας πω λοιπόν πώς προβλέπεται από τον νόμο. Είναι το άρθρο 3 του Προεδρικού Διατάγματος 47/2006. Την αρμοδιότητα την έχει εν προκειμένω ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Και την άσκησε, διότι τη δικαιούται. Το αν είναι ορθό ή όχι, θα το δείξει το αποτέλεσμα. Δεν είναι κάτι στο οποίο εμπλέκεται το Υπουργείο. Επαναλαμβάνω, ούτε μπορεί ούτε θέλει. Όταν ολοκληρωθεί η ΕΔΕ, τότε θα φτάσει το αποτέλεσμά της στον Υπουργό. 
Όπως μας ενημέρωσε ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επ’ αφορμή της ερώτησής σας, ξεκίνησε την πειθαρχική διαδικασία σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3528 του 2007 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, σύμφωνα με τις οποίες ο εκπαιδευτικός ως δημόσιος υπάλληλος φέρει την ευθύνη για την εκτέλεση και τη νομιμότητα των υπαλληλικών του ενεργειών. Και υπάρχει και ένα ειδικότερο νομικό πλαίσιο για τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών. 
Θα σας αναφέρω αυτολεξεί τι προβλέπεται, για να δείτε πόσο σημαντικός και υπεύθυνος είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών, ότι από αυτούς εξαρτάται η πρόοδος, η οικονομική ανάπτυξη, ο πολιτισμός, η συνοχή της κοινωνίας. Εξαρτώνται δηλαδή από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση από τη συμβολή και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών. 
Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης, όπως αναφέρεται verbatim, κύριε συνάδελφε. Και ενημερώνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί από τον διευθυντή ότι είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τους νόμους, τα διατάγματα, τις αποφάσεις, τις οδηγίες, τις εγκυκλίους, να κάνουν ανακοινώσεις για οποιεσδήποτε ενέργειες με τη σύμφωνη γνώμη του διευθυντή και του συλλόγου των διδασκόντων. Ο υποδιευθυντής ή η υποδιευθύντρια συνεργάζεται με τον διευθυντή, βοηθά στην ομαλή λειτουργία, γιατί αυτός είναι ο κυρίως υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και τον συντονισμό της σχολικής ζωής. Εκτιμώ ότι για ένα πειθαρχικό παράπτωμα τέτοιο θα ελέγχεται η εκπαιδευτικός για την οποία μας ρωτάτε. 
Θα διευκρινίσω επίσης ότι κατά το θεσμικό πλαίσιο ως χώρος του σχολείου είναι, όχι μόνο αυτός του κτηρίου, αλλά και του προαυλίου και των εισόδων αυτού. 
Άρα, λοιπόν, προχώρησε στην πειθαρχική διαδικασία με ένα θεσμικό εργαλείο το οποίο έχει στα χέρια του, γιατί, κατά τη γνώμη του, υπήρχαν ενδείξεις τέλεσης κάποιου παραπτώματος, με σεβασμό στις αρχές του Δικαίου και τους κανόνες που ορίζονται. Και ο σεβασμός αυτός είναι αμφιμερής. Πρέπει να υπάρχει και από την πλευρά του και από την πλευρά του ελεγχόμενου ή της ελεγχόμενης. 
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. 

iliopoylos_11119.jpg

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (ΝΑΣΟΣ) ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, θα κάνω δύο παρατηρήσεις για τη μεγάλη εικόνα.

Πριν λίγες μέρες το Υπουργείο Υγείας της Γάζας έβγαλε μία λίστα με ονόματα νεκρών. Οι δεκατέσσερις πρώτες σελίδες στην ηλικία γράφουν «μηδέν». Οι πρώτες δεκατέσσερις σελίδες αφορούν δολοφονημένα βρέφη που δεν συμπλήρωσαν καν το πρώτο έτος της ηλικίας τους. Η επιτροπή του ΟΗΕ χθες μίλησε επίσημα για γενοκτονία. Αυτό είναι το πλαίσιο μέσα στο οποίο συζητάμε. Δεν είναι ένα τεχνικό πλαίσιο. Στη γειτονιά μας υπάρχει μία γενοκτονία.

Και εδώ υπάρχει ένα απλό ερώτημα. Η εκπαίδευση είναι απλά ένα τεχνικό ζήτημα δεξιοτήτων; Εμείς λέμε «όχι». Εμείς λέμε ότι η εκπαίδευση έχει σχέση με την καλλιέργεια της πίστης στην ειρήνη, στην ελευθερία, στο δίκαιο.

Είπατε ότι η δουλειά των εκπαιδευτικών είναι η ομαλή λειτουργία του σχολείου, η πρόοδος, η συνοχή της κοινωνίας, ο σεβασμός. Εσείς ως Υπουργός έχετε μια πολιτική ευθύνη. Είπατε ότι ο διευθυντής λειτούργησε αυτόνομα. Πού ακριβώς θεωρείτε ότι ένα εικαστικό έργο που έγινε την Ημέρα της Ειρήνης και πάνω γράφει το «ελευθερία στην Παλαιστίνη» παραβιάζει την ομαλή λειτουργία του σχολείου ή τον σεβασμό;

Έχετε μια ευθύνη να δοθεί ένα πολιτικό σήμα προς τους διευθυντές, γιατί αλλιώς μιλάμε για φρονηματική δίωξη. Αυτό που κάνει ο συγκεκριμένος διευθυντής είναι φρονηματική δίωξη. Δεν μπορεί η απάντηση του Υπουργείου να είναι απλά ότι «λειτούργησε αυτόνομα», «δεν το ξέρουμε», «δεν είναι δικιά μας αρμοδιότητα». Ορθώς!

Οφείλετε όμως μια πολιτική τοποθέτηση, αν πιστεύετε ότι είναι κάτι που έκανε η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός, με το οποίο παραβιάζει όλο αυτά τα οποία ορθώς αναφέρατε. Και δεν τα αμφισβητεί κανένας. Προφανώς και πρόοδος, προφανώς και σεβασμός, προφανώς και ομαλή λειτουργία του σχολείου! Πού διαταράσσεται όμως η ομαλή λειτουργία του σχολείου από ένα εικαστικό έργο μαθητών και μαθητριών που αναφέρει πάνω το «λευτεριά στην Παλαιστίνη»;

Ο ίδιος ο διευθυντής είπε ότι υπήρξε παρέμβαση της ισραηλινής Πρεσβείας. Αυτό είναι σημαντικό. Το είπε ο ίδιος. Μπορείτε εσείς να το διαψεύσετε. Μακάρι να τον διαψεύσετε.

Μακάρι να μην έχουμε φτάσει σε ένα επίπεδο που ξένες πρεσβείες παίρνουν τηλέφωνο διευθυντές πρωτοβάθμιας για το αν μια μαθήτρια έγραψε σε ένα εικαστικό έργο το «λευτεριά στην Παλαιστίνη». Μακάρι να μην έχουμε φτάσει εκεί.

Επιτρέψτε μου ένα τελευταίο σχόλιο και κλείνω.

Κυρία Υπουργέ, η πολιτική της Κυβέρνησης έχει μετατρέψει συνολικά τον κόσμο της εκπαίδευσης σε εσωτερικό εχθρό. Είδαμε τις εικόνες με τα ΜΑΤ να μπαίνουν στο Πολυτεχνείο απέναντι σε μια ειρηνική διαμαρτυρία ερευνητών Πολυτεχνείου, αυτούς που παλιότερα θα λέγαμε «ο ανθός» της ελληνικής νεολαίας. Είναι παιδιά που έμειναν εδώ να κάνουν τα διδακτορικά τους και τα μεταδιδακτορικά τους και την έρευνά τους. Και επειδή πήγαν και διεκδίκησαν να έχουν ασφαλιστική κάλυψη και εργασιακά δικαιώματα, ο Πρύτανης, με όρους χουντικούς, τους είπε «μη συμβατά μοσχεύματα» και έφερε τα ΜΑΤ για να δείρει αυτόν τον κόσμο. Επίσης, είδαμε τις πολιτικές του Υπουργείου που με κάθε αφορμή προσπαθείτε να βγάλετε παράνομη την απεργία της ΔΟΕ, τις απεργίες και τις κινητοποιήσεις της ΟΛΜΕ. Στα πενήντα χρόνια της Γ΄ Ελληνικής Δημοκρατίας δεν έχει προσπαθήσει άλλη κυβέρνηση να βγάλει παράνομη απεργία της ΔΟΕ.

Άρα, σας λέω ότι ακολουθείτε μια πολιτική αυταρχισμού συνολικά απέναντι στον κόσμο της εκπαίδευσης. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο διαβάζουμε αυτή την κίνηση ως κίνηση φρονηματικής δίωξης.

Πρέπει να ξέρετε, όμως, ότι ο αυταρχισμός δεν κερδίζει. Μπορεί βραχυπρόθεσμα να σας δίνει μια εικόνα εξουσίας, όμως μακροπρόθεσμα δεν μπορείτε να κερδίσετε την εκπαίδευση με τον αυταρχισμό. Και εμείς ως Νέα Αριστερά θα είμαστε στο πλάι του κόσμου της εκπαίδευσης.

makri-zetta

ΖΩΗ (ΖΕΤΤΑ) ΜΑΚΡΗ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού): 

Κύριε συνάδελφε, νομίζω ότι δεν ήμουν σαφής. Σας είπα ότι αυτή είναι η διοικητική διαδικασία. Υπάρχει η αυτονομία. Το Υπουργείο δεν μπερδεύεται και καλώς δεν μπερδεύεται, γιατί τώρα σας ενοχλεί εσάς η άσκηση πειθαρχικής δίωξης, της οποίας το αποτέλεσμα δεν ξέρουμε και προφανώς δεν θα το ρωτήσουμε, γιατί όταν σας μιλάω για σεβασμό των κανόνων δικαίου από τον ελέγχοντα και από τον ελεγχόμενο, αυτό πρέπει να υπάρχει και από τη δική μας πλευρά. Είναι αδιανόητο αυτό που εισηγείστε ή που υπαινίσσεστε ότι πρέπει το Υπουργείο να παίρνει, να ρωτάει ανά πάσα στιγμή, να σταματάει, να ξεκινάει, να εμποδίζει, να κατευθύνει μια πειθαρχική δίωξη. Προφανώς δεν θα το κάνουμε, δεν το κάναμε και δεν αντιλαμβάνομαι γιατί εσείς ειδικώς εισηγείστε αυτό το πράγμα.

Σε ό,τι αφορά τις γενικές σας τοποθετήσεις για την εξωτερική πολιτική και όλα τα άλλα, σας είπα και στην πρωτολογία ότι είναι άλλο το Υπουργείο με το οποίο μπορείτε να τα συζητήσετε.

Για το σημαντικό ερώτημα που θέτετε, εγώ ρώτησα τον διευθυντή και το επαναλαμβάνω επ’ αφορμή της ερώτησής σας. Μου είπε ότι δεν το είπε ποτέ. Παρ’ όλα αυτά, σας λέω ότι καμία υπηρεσία, κανένα Υπουργείο δεν δέχθηκε παρέμβαση από πρεσβεία άλλου κράτους και αν δεχόταν –που δεν δέχτηκε-, παρεμβάσεις ξένων κρατών στις εσωτερικές μας υποθέσεις δεν γίνονται δεκτές, τελεία και παύλα και κατηγορηματικά.

Αναφέρετε στην ερώτησή σας ότι έχουμε ένα αυστηρά τεχνοκρατικό πλαίσιο αποκενωμένο από παιδαγωγικές λειτουργίες. Θέλω να σας πω ότι εμείς ως Υπουργείο Παιδείας δεν ασχολούμαστε ούτε με το Ισραήλ ούτε με την Παλαιστίνη ούτε με τη Ρωσία ούτε με την Ουκρανία, αλλά αναγνωρίζουμε τον θεμελιώδη ρόλο της εκπαίδευσης στο να διαμορφώνει πολίτες με πανανθρώπινες αξίες, τον σεβασμό στη διαφορετικότητα, τον σεβασμό στην ειρήνη και στην κοινωνική ευαισθησία.

Η εκπαιδευτική διαδικασία, κύριε συνάδελφε, διαμορφώνει συνθήκες που προάγουν τις αξίες της δημοκρατίας, του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της ειρήνης και της ελευθερίας. Γι’ αυτό και το ΙΕΠ, που είναι ο επιστημονικός μας βραχίονας, εισηγείται αναλυτικά προγράμματα σπουδών, πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών για να εφαρμοστούν στα σχολεία μας μέσω της διδασκαλίας διαφόρων μαθημάτων.

Πολύ σύντομα, κύριε Πρόεδρε, θα αναφέρω ότι διδάσκεται το μάθημα της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής στην έκτη δημοτικού, όπου οι μαθητές μαθαίνουν να σέβονται το δημοκρατικό πολίτευμα, μαθαίνουν για τη διεθνή συνεργασία ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τους διεθνείς οργανισμούς και τα παγκόσμια προβλήματα ανάμεσα στο άτομο, στις κοινωνικές ομάδες και στα κράτη. Στα σχολικά εγχειρίδια του μαθήματος υπάρχουν σαφείς αναφορές για την προαγωγή της ειρήνης. Το ΙΕΠ έστειλε για το σχολικό έτος 2024-2025 οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς να διδάσκουν το μάθημα και να παροτρύνουν τους μαθητές να αναπτύσσουν δραστηριότητες για τα παγκόσμια προβλήματα, φτώχεια, πόλεμος, προσφυγιά, βία, κλιματική αλλαγή, κλιματική κρίση, καταστροφή οικοσυστημάτων, φυσικού περιβάλλοντος, ρατσισμός.

Στο μάθημα της γλώσσας της έκτης δημοτικού οι μαθητές διδάσκονται κείμενα, για παράδειγμα «Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» και το ποίημα «Ειρήνη» του Γιάννη Ρίτσου. Στο μάθημα «Μελέτη περιβάλλοντος» οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν στην κατηγορία «Ευκαιριακές ενότητες» γεγονότα από τη ζωή της ανθρωπότητας με τις θεματικές «Πολεμικές συγκρούσεις που επηρεάζουν τη ζωή και το περιβάλλον ολόκληρου του πλανήτη».

Θα αναφερθώ πάλι στα εργαστήρια δεξιοτήτων που είναι βραβευμένες βιωματικές θεματικές ενότητες που επίσης διδάσκουν αυτές τις αρχές και τις αξίες που σας ανέφερα και θα ενισχυθούν και από τις Δράσεις Ενεργού Πολίτη που μπαίνουν από τώρα στο πρόγραμμα.

Άρα λοιπόν όλα αυτά συμπληρώνουν, ενισχύουν και αποδεικνύουν ότι τα σχολικά εγχειρίδια ορθά πραγματεύονται ζητήματα δικαιωμάτων παγκόσμιας ειρήνης, συμπερίληψης και δικαιοσύνης. Αυτό είναι κάτι για το οποίο καμαρώνουμε και σε καμία περίπτωση δεν αναιρείται ούτε από ενέργειες εκπαιδευτικών, είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε, ούτε από ενέργειες διευθυντών που γίνονται σύμφωνα με το νόμο και σε καμία περίπτωση δεν γίνονται εξωθεσμικές παρεμβάσεις Υπουργών ή άλλων μελών της πολιτικής ηγεσίας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα