αξιολόγηση
«Η επιχειρούμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με τα χαρακτηριστικά που έχει, παραγνωρίζει την επιστημονική πολυπλοκότητα της διδακτικής δραστηριότητας και των παιδαγωγικών σχέσεων εντός των σχολικών τάξεων»

Καταδικάζουν την «αυταρχική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών και την προσπάθεια ακύρωσης του θεμελιώδους συνδικαλιστικού δικαιώματός τους στην απεργία» μέλη του διδακτικού προσωπικού του τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (ΤΕΠΑΕ) του ΑΠΘ.

Τα μέλη ΔΕΠ κάνουν λόγο για «αύξηση των κρουσμάτων καταστολής του συνδικαλιστικού αγώνα των εκπαιδευτικών».

«Παρατηρούμε επίσης να συνεχίζεται -ακόμα και ενάντια σε σχετικές δικαστικές αποφάσεις- η απαράδεκτη ομηρία των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν το 2020, για τους οποίους η κυβέρνηση αρνείται να εκδώσει τις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησής τους» τονίζουν.

«Η επιχειρούμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με τα χαρακτηριστικά που έχει, παραγνωρίζει την επιστημονική πολυπλοκότητα της διδακτικής δραστηριότητας και των παιδαγωγικών σχέσεων εντός των σχολικών τάξεων. Συρρικνώνει τη δραστηριότητα αυτή σε πρακτικές μέτρησης, σύγκρισης, ιεραρχικής κατάταξης, ανταγωνισμού και ελέγχου, βάσει καταγραφών κάποιων στιγμιοτυπικών εντυπώσεων και της προσωπικής γνώμης της κάθε αξιολογήτριας και αξιολογητή για την «ορθή» διδασκαλία» αναφέρουν σε δήλωσή τους.

Δήλωση μελών του διδακτικού προσωπικού του ΤΕΠΑΕ Α.Π.Θ. για την κατασταλτική αντιμετώπιση του αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση

Τα υπογράφοντα μέλη του διδακτικού προσωπικού του ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ - παρακολουθούμε εδώ και καιρό την προσπάθεια της εκάστοτε ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και κατ’ επέκταση της κυβέρνησης να επιβάλει στις/στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ένα σύστημα ατομικής αξιολόγησης, το οποίο έχει συναντήσει την ευρεία δυσπιστία, αποδοκιμασία και απόρριψη εκ μέρους τους. Το τελευταίο διάστημα διαπιστώνουμε την αύξηση των κρουσμάτων καταστολής του συνδικαλιστικού αγώνα των εκπαιδευτικών, όπως η άσκηση πειθαρχικών διώξεων για τη συμμετοχή στην προκηρυγμένη από την ΔΟΕ απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση ή η καθαίρεση για τον ίδιο λόγο προϊσταμένων νηπιαγωγείων και διευθυντών/τριών. Παρατηρούμε επίσης να συνεχίζεται -ακόμα και ενάντια σε σχετικές δικαστικές αποφάσεις- η απαράδεκτη ομηρία των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν το 2020, για τους οποίους η κυβέρνηση αρνείται να εκδώσει τις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησής τους.

Δηλώνουμε ότι η επιχειρούμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με τα χαρακτηριστικά που έχει, παραγνωρίζει την επιστημονική πολυπλοκότητα της διδακτικής δραστηριότητας και των παιδαγωγικών σχέσεων εντός των σχολικών τάξεων. Συρρικνώνει τη δραστηριότητα αυτή σε πρακτικές μέτρησης, σύγκρισης, ιεραρχικής κατάταξης, ανταγωνισμού και ελέγχου, βάσει καταγραφών κάποιων στιγμιοτυπικών εντυπώσεων και της προσωπικής γνώμης της κάθε αξιολογήτριας και αξιολογητή για την «ορθή» διδασκαλία.

Καταδικάζουμε την αυταρχική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών και την προσπάθεια ακύρωσης του θεμελιώδους συνδικαλιστικού δικαιώματός τους στην απεργία. Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στον αγώνα τους ενάντια α) στις εφαρμοζόμενες πολιτικές εμπορευματοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης και γραφειοκρατικοποίησης της σχολικής ζωής, β) στη μετατροπή των εκπαιδευτικών σε συγκρίσιμο, μετρήσιμο, επιτηρούμενο και ελεγχόμενο εκπαιδευτικό πληθυσμό χωρίς δυνατότητα παιδαγωγικής αυτονομίας και πρωτοβουλίας, γ) στη διαρκή αμφισβήτηση των επαγγελματικών προσόντων και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών, δ) στην ενοχοποίησή τους για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης, ε) στην κατάσταση καθημερινού εργασιακού άγχους που βιώνουν στις σχολικές αίθουσες, αντιμετωπίζοντας πληθώρα άλλων προβλημάτων με τα παιδιά και τους γονείς τους.

Αγγελάκη Ρόζη-Τριανταφυλλιά, Επίκουρη Καθηγήτρια

Βαμβακίδου Ιφιγένεια, Καθηγήτρια

Γκέκα Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια

Δημητριάδου Ιωάννα, Επίκουρη Καθηγήτρια

Δημητρίου Αναστασία, Καθηγήτρια

Δουρούμα Αδαμαντία, Ε.ΔΙ.Π.

Ζαχαρής Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής

Θεοδοσιάδου Σοφία, Επίκουρη Καθηγήτρια

Κακανά Δόμνα, Καθηγήτρια

Κολιούλη Φλώρα, Επίκουρη Καθηγήτρια

Κυρίδης Αργύρης, Καθηγητής

Κυρίμης Χρήστος, Ε.ΔΙ.Π.

Λενακάκης Αντώνιος, Καθηγητής

Μπιρμπίλη Μαρία, Καθηγήτρια

Ορφανίδης Δωρόθεος, Ε.ΔΙ.Π.

Παπαδοπούλου Μαρία, Καθηγήτρια

Παπανδρέου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Παυλή-Κορρέ Μαρία, Καθηγήτρια

Παυλίδου Εύα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Πουρνάρας Νικόλαος, Ε.ΔΙ.Π.

Σιδηροπούλου Χριστίνα, Ε.ΔΙ.Π.

Τσολακίδου Πετρούλα, Καθηγήτρια

Χρήστου Κωνσταντίνος, Επίκουρος Καθηγητής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

απεργια
Απεργία: «Πλημμύρισε» το κέντρο της Αθήνας (Βίντεο)
Οι χιλιάδες απεργοί διαδηλώνουν στο κέντρο της Αθήνας και θα συγκεντρωθούν μπροστά από τη Βουλή για να φωνάξουν ενάντια στην ακρίβεια, την αδικία και...
Απεργία: «Πλημμύρισε» το κέντρο της Αθήνας (Βίντεο)
Bouras
Χρήστος Μπούρας (Πρυτανης Πανεπιστημίου Πατρών): Ιδρύουμε παράρτημα του Πανεπιστημίου στην Αλεξάνδρεια
Ανάμεσα στα άλλα έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα σχέδια για την ίδρυση του πρώτου παραρτήματος ελληνικού ΑΕΙ στο εξωτερικό που όπως είπε θα είναι...
Χρήστος Μπούρας (Πρυτανης Πανεπιστημίου Πατρών): Ιδρύουμε παράρτημα του Πανεπιστημίου στην Αλεξάνδρεια
Υπουργείο Παιδείας
Νέες προσλήψεις 337 αναπληρωτών κλάδων Π.Ε και Δ.Ε στην Πρωτοβάθμια Γενική Εκπαίδευση - Ονόματα
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Τρίτη 26 έως και την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024, απευθείας στην...
Νέες προσλήψεις 337 αναπληρωτών κλάδων Π.Ε και Δ.Ε στην Πρωτοβάθμια Γενική Εκπαίδευση - Ονόματα