Κονδύλι ύψους 1.488.000 ευρώ προς το Πολυτεχνείο Κρήτης ενέκρινε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, προκειμένου το ίδρυμα να διεξάγει επιστημονική έρευνα για την αναβάθμιση του σχολικού χώρου, με την ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογικών εφαρμογών στην εκπαιδευτική διαδικασία για τον εμπλουτισμό της καθημερινής μαθησιακής εμπειρίας μαθητών και εκπαιδευτικών και με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
Συγκεκριμένα, ο υπουργός Παιδείας ενέκρινε την Ένταξη της Πράξης «Έρευνα για τη μετάβαση σε μια Νέα Σχολική Τάξη για τις ανάγκες των δομών του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού» και στον Άξονα Προτεραιότητας «Ανάπτυξη και εκσυγχρονισμός υποδομών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης (μετάβαση σε αποκεντρωμένο σύστημα μεγαλύτερων και λιγότερων μονάδων, ενίσχυση ψηφιακών και λοιπών υποδομών, επιμόρφωση εκπαιδευτικών κλπ)». Η Πράξη χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ).
Ο πρώτος βασικός στόχος της πράξης είναι η αναβάθμιση της σχολικής τάξης του δημόσιου σχολείου -Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου- σε επίπεδο εκπαιδευτικού χώρου και εξοπλισμού, και η μετατροπή της σε ένα θετικό, υποστηρικτικό και σύγχρονο περιβάλλον εκπαίδευσης, με ερεθίσματα για μάθηση και για την καλλιέργεια ικανοτήτων και δεξιοτήτων.
Στο πλαίσιο αυτό, η τυποποιημένη διαμόρφωση της σημερινής σχολικής τάξης θα αναβαθμιστεί χωρικά και τεχνολογικά έτσι ώστε να εξυπηρετεί διαφορετικά εκπαιδευτικά σενάρια, να προάγει την αυτενέργεια, την ομαδικότητα, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα και τη φαντασία, καθώς και να προσαρμόζεται στις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες και επιθυμίες των παιδιών. Ειδικός στόχος της συνεργασίας είναι η νέα σχολική τάξη να έχεις τις σωστές διαστάσεις ενός καινοτόμου χώρου μάθησης, να είναι δηλαδή ψηφιακή, κυκλική, ευέλικτη, συμπεριληπτική και συνεργατική.
Ο δεύτερος στόχος είναι η επανεξέταση των υφιστάμενων κτιριολογικών προγραμμάτων για σχολικές μονάδες Α/Βάθμιας και Β/Βάθμιας Εκπαίδευσης και η ανάπτυξη ενός νέου παραμετροποιημένου μοντέλου κτιριολογικών προγραμμάτων για σχολικά κτίρια Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Το ψηφιακό παραμετροποιημένο μοντέλο κτιριολογικών απαιτήσεων θα προσφέρεται ανοιχτά, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας στους αρμόδιους φορείς, ώστε να μπορούν επεξεργαστούν διαφορετικά σενάρια για κτιριολογικές μελέτες.
Η ημερομηνία έναρξης της Πράξης ορίζεται η 04/12/2024. Η ημερομηνία λήξης της Πράξης ορίζεται η 30/10/2026.
Δείτε την απόφαση
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη