Το Πολυτεχνείο Κρήτης αναλαμβάνει έρευνα για τη μετάβαση των σχολείων σε ένα νέο πρότυπο σχολικής τάξης και την αναθεώρηση των υφιστάμενων κτιριολογικών προγραμμάτων, σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε ο Υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης.
Το έργο, με προϋπολογισμό 1.488.000 ευρώ, έχει ήδη ενταχθεί στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, κατόπιν σχετικής απόφασης του υπουργού.
Σκοπός της έρευνας είναι η παραγωγή επιστημονικών δεδομένων για την αναβάθμιση των σχολικών υποδομών, προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος. Η μελέτη επικεντρώνεται στην ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, με στόχο τον εμπλουτισμό της μαθησιακής εμπειρίας μαθητών και εκπαιδευτικών.
Βασικοί στόχοι της πρωτοβουλίας:
Αναβάθμιση της σχολικής τάξης: Δημιουργία ενός σύγχρονου, υποστηρικτικού και θετικού περιβάλλοντος μάθησης σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, με έμφαση στον εξοπλισμό και το σχεδιασμό. Η νέα τάξη θα είναι ευέλικτη, ώστε να προσαρμόζεται σε διαφορετικά εκπαιδευτικά σενάρια, ενισχύοντας την ομαδικότητα, τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και την αυτενέργεια των μαθητών.
Επανεξέταση κτιριολογικών προγραμμάτων: Δημιουργία ενός νέου παραμετροποιημένου μοντέλου για σχολικές υποδομές όλων των βαθμίδων. Το μοντέλο αυτό θα είναι ψηφιακό και προσβάσιμο μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, επιτρέποντας την ευέλικτη προσαρμογή στις ανάγκες κάθε έργου.
Η νέα σχολική τάξη σχεδιάζεται ως ένας καινοτόμος χώρος μάθησης με χαρακτηριστικά όπως ψηφιακότητα, ευελιξία, συμπερίληψη και κυκλικότητα. Παράλληλα, το ψηφιακό εργαλείο για τον σχεδιασμό κτιριακών απαιτήσεων θα προσφέρει στους αρμόδιους φορείς τη δυνατότητα να εξετάζουν και να προσαρμόζουν ποικίλα σενάρια κατασκευής.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση