Εκ του νόμου βασικό έργο του σχολικού συμβούλου είναι «Να διαχειρίζεται στον τομέα της ευθύνης του την εκπαιδευτική πολιτική και να υποστηρίζει την εφαρμογή των εκπαιδευτικών καινοτομιών οι οποίες εισάγονται στην Εκπαίδευση» (Απόσπασμα από το ΦΕΚ 1340/2002 - Φ.353.1/324/105657/Δ1, άρθρο 8).
Το πλαίσιο είναι σαφές και ο ρόλος επίσης, ενώ δεν επιτρέπει την παραμικρή αυταπάτη σε σχέση με αυτόν: πέρα από παιδαγωγικός, καθοδηγητικός και διευκολυντικός, ο ρόλος των σχολικών συμβούλων είναι πρωτίστως διαχειριστικός. Είναι, ωστόσο, σαφές ότι, αν ο οιοσδήποτε σχολικός σύμβουλος θελήσει να ενεργοποιήσει τον παιδαγωγικό, καθοδηγητικό του ρόλο, θα πρέπει να αρθεί πάνω από τον διαχειριστικό, λαμβάνοντας ιδίως υπόψιν του ότι ασκεί το έργο του απευθυνόμενος σε ένα επιστημονικά καταρτισμένο, μάχιμο και έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό, όπως αυτό των εκπαιδευτικών.
Στο πλαίσιο αυτό η Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι) απευθύνεται στους σχολικούς συμβούλους της περιοχής της και τους καλεί να σταθούν εμπράκτως υποστηρικτικά και συναδελφικά απέναντι στις αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί και μαθητές.
Αντίθετα, η επιλογή του μοντέλου της διοικητικής επιβολής και της διαχείρισης με εκφοβισμό, απειλές και υποτίμηση της προσωπικότητας των εκπαιδευτικών δεν μπορεί παρά να προκαλεί αυτονόητα την αντίδραση των εκπαιδευτικών και της ΕΛΜΕ ως του συνδικαλιστικού οργάνου που τους εκπροσωπεί.
Η ανακοίνωση της A΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι)
Για τη στάση σχολικών συμβούλων στην περιοχή μας
Στο σχολείο των νομοθετημάτων και των εγκυκλίων «Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα (Ε.Ω.Π.) στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συντάσσεται εντός του μηνός Σεπτεμβρίου από το Διευθυντή του σχολείου σε συνεργασία με το διδακτικό προσωπικό. Το Ε.Ω.Π. εγκρίνεται από το Σχολικό Σύμβουλο που έχει την παιδαγωγική ευθύνη των σχολείων σε συνεργασία με τον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης.» (Αριθμ. Φ.353.1/28/126721/Δ1).
Στο πραγματικό σχολείο οι μαθητές και οι μαθήτριές μας στοιβάζονται κατά κανόνα στα λίγα τετραγωνικά της σχολικής τους τάξης και αναγκάζονται να βιώσουν έμπρακτα τις συνέπειες μιας πολιτικής που περιφρονεί τις ανάγκες τους και αντιλαμβάνεται την παιδεία ως κόστος. Τα παιδιά μας καλούνται, δηλαδή, να εκλάβουν ως κανονικότητα τις συγχωνεύσεις τμημάτων, την αιματηρή υποχρηματοδότηση, τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και σε υλικοτεχνικές υποδομές, αλλά και την απουσία σταθερού εκπαιδευτικού προσωπικού στο εκάστοτε σχολείο.
Στο πραγματικό σχολείο οι μαθητές καλούνται να συμβιβαστούν όχι απλώς με το ενδεχόμενο αλλά και με το δεδομένο της αστάθειας και των κενών. Ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουν οι μαθητές σε αυτό το σχολείο είναι ότι το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα σχεδόν ποτέ δεν είναι έτοιμο εντός του μηνός Σεπτεμβρίου, αλλά οριστικοποιείται πολλές φορές λίγο πριν τα Χριστούγεννα. Η διάσταση, επομένως, ανάμεσα στην εκπαιδευτική/ σχολική πραγματικότητα και την εκάστοτε κυρίαρχη και κυριαρχική αποτύπωσή της απέχει πολύ.
Σε αυτό το πλαίσιο και εστιάζοντας στις αρμοδιότητες και στο εν γένει έργο των σχολικών συμβούλων, διαπιστώνουμε ότι εκ του νόμου βασικό έργο του σχολικού συμβούλου είναι «Να διαχειρίζεται στον τομέα της ευθύνης του την εκπαιδευτική πολιτική και να υποστηρίζει την εφαρμογή των εκπαιδευτικών καινοτομιών οι οποίες εισάγονται στην Εκπαίδευση» (Απόσπασμα από το ΦΕΚ 1340/2002 - Φ.353.1/324/105657/Δ1, άρθρο 8).
Το πλαίσιο είναι σαφές και ο ρόλος επίσης, ενώ δεν επιτρέπει την παραμικρή αυταπάτη σε σχέση με αυτόν: πέρα από παιδαγωγικός, καθοδηγητικός και διευκολυντικός, ο ρόλος των σχολικών συμβούλων είναι πρωτίστως διαχειριστικός. Είναι, ωστόσο, σαφές ότι, αν ο οιοσδήποτε σχολικός σύμβουλος θελήσει να ενεργοποιήσει τον παιδαγωγικό, καθοδηγητικό του ρόλο, θα πρέπει να αρθεί πάνω από τον διαχειριστικό, λαμβάνοντας ιδίως υπόψιν του ότι ασκεί το έργο του απευθυνόμενος σε ένα επιστημονικά καταρτισμένο, μάχιμο και έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό, όπως αυτό των εκπαιδευτικών.
Απευθυνόμαστε ως Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής στους σχολικούς συμβούλους της περιοχής μας και τους καλούμε να σταθούν εμπράκτως υποστηρικτικά και συναδελφικά απέναντι στις αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί και μαθητές. Αντίθετα, η επιλογή του μοντέλου της διοικητικής επιβολής και της διαχείρισης με εκφοβισμό, απειλές και υποτίμηση της προσωπικότητας των συναδέλφων δεν μπορεί παρά να προκαλεί αυτονόητα την αντίδραση των συναδέλφων και της ΕΛΜΕ μας ως του συνδικαλιστικού οργάνου που τους εκπροσωπεί.
Πολύ περισσότερο, είναι ανεπίτρεπτες οι πρακτικές σχολικών συμβούλων που:
Είναι άφωνοι μπροστά τις αθρόες φετινές συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία παιδαγωγικής ευθύνης τους και μάλιστα με το μικρονοϊκό πρόσχημα “είμαι δημόσιος υπάλληλος, δεν μπορώ να εκφράσω γνώμη” (!).
Τι θα έλεγαν άραγε όλοι οι φωτισμένοι παιδαγωγοί του λαού μας, όπως ο Δημήτρης Γληνός ή η Ρόζα Ιμβριώτη αλλά και ο Δημήτρης Μαρωνίτης και τόσοι άλλοι δάσκαλοι και δασκάλες που αψήφησαν αγέρωχα επί του μεσοπολέμου, της δεκαετίας του 1940 και της χούντας, τις βάρβαρες πολιτικές και τις διώξεις των απείρως αγριότερων καιρών τους, διδάσκοντας όχι απλώς με την επιστημονική τους συγκρότηση αλλά και με το παράδειγμά τους;
Είναι χειροκροτητές της ατομικής αξιολόγησης και μάλιστα πέρα από κάθε συναδελφική δεοντολογία, όταν φτιάχνουν βιογραφικό με κάθε είδους “δράσεις” και το πρώτο πράγμα που ξεστομίζουν στους “νεο”διόριστους συναδέλφους δεν είναι καν το εγκάρδιο καλωσόρισμα αλλά η εκφοβιστική υπενθύμιση “εσένα θα σε αξιολογήσω”.
Για να μην αναφέρουμε καν την ερώτησή τους προς αξιολογούμενους συναδέλφους “οι μαθητές της τάξης σας πρώτη φορά έβλεπαν και διάβαζαν τα θέματα;”, αποκαλύπτοντας περίτρανα ότι ολόκληρη η αξιολογική διαδικασία συνίσταται στο υποκριτικό τρίπτυχο σημαιοστολισμένες τάξεις-προβαρισμένα μαθήματα στο πρότυπο επιθεώρησης στρατώνα-νέες τεχνολογίες, τη στιγμή που κατά κανόνα είναι ανύπαρκτες η υλικοτεχνική υποδομή και η συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο.
Είναι “συμβουλάτορες” για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, έχοντας φτάσει στο σημείο να προτείνουν ακόμη και τη βοήθεια του chat gpt στα κείμενα των περιβόητων “δεικτών”, ενώ σε σχετικά σεμινάρια έχουν βρεθεί άπειρες φορές αντιμέτωποι με τον επιχειρηματολογημένο αντίλογο των συναδέλφων για τις εκρηκτικές λειτουργικές ανάγκες των σχολείων και το management και τις συνταγές ιδιωτικοποίησης και κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων.
Λες και η διδασκαλία, καθημερινή κοπιώδης διδακτική πράξη με όλη τη μαγεία και την περιπέτεια που εμπεριέχει, είναι πάρεργο και το πρώτιστο οι κάθε λογής ‘’δράσεις’’ για την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων σαν να είναι σουπερμάρκετ.
ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΜΑΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ!
Ετήσια περιοδική επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
Επιμόρφωση στην αρχή της σχολικής χρονιάς και μετά το πέρας των ενδοσχολικών και πανελλαδικών εξετάσεων.
Όχι στην τηλε-ανοησία των εξ αποστάσεως επιμορφώσεων. Κατάργηση ολόκληρου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού.
Γενναίες μισθολογικές αυξήσεις και δαπάνες για την παιδεία, ολόπλευρη μόρφωση,
παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
Κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και του ν. Πιερρακάκη για την ΤΕΕ.
Ριζική μείωση των μαθητών ανά τμήμα για στοιχειωδώς καλύτερα μαθησιακά, παιδαγωγικά και ψυχοκοινωνικά αποτελέσματα. Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών, επαγγελματιών ψυχικής υγείας και επαγγελματικού προσανατολισμού.
Γενναίες δαπάνες στις σχολικές επιτροπές, σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια, με πιστοποιητικά αντισεισμικής-αντιπλημμυρικής-αντιπυρικής προστασίας.
ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ, ΠΕΜΠΤΗ 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025, 12.30 – 14.30
ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΝΕΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΤΡΙΤΗ 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ2025, 9.00-19.30,
στο 1 ο ΓΕΛ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση