Έχουν περάσει αρκετές ημέρες από την γνωστοποίηση της διενέργειας ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας και πολύ εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς το πανελλαδικά αναπτυσσόμενο κύμα αλληλεγγύης προς τους εκπαιδευτικούς και καταδίκης των ενεργειών της ΔΕΕΠ της ΝΔ.
Η ίδια η ΔΕΕΠ κρύβεται και δεν έχει αρθρώσει το παραμικρό προκειμένου να στηρίξει τις ενέργειές της. Οι λίγοι γνωστοί δημοσιογράφοι που επιχείρησαν να στηρίξουν τη ΔΕΕΠ τελικά την εξέθεσαν ακόμη περισσότερο κι εξέθεσαν και τους εαυτούς τους, αν και μάλλον είναι συνηθισμένοι σε κάτι τέτοιο.
Κάποια τελευταία “επιχειρήματα”, που έφτασαν στα αυτιά μου και κινούνται στην κατεύθυνση υπεράσπισης της ΕΔΕ, καταλήγουν να εκθέτουν όσους τα εκφέρουν.
Ουσιαστικά επιχειρείται να αποδειχθεί πως δεν υπήρξαν επισκέψεις σε άλλα σχολεία, παρόμοιες με τις επισκέψεις στο 4ο ΓΕΛ , για τις οποίες η ΔΕΕΠ δεν έδειξε την ίδια ευαισθησία λόγω της κομματικής ταυτότητας των εμπλεκομένων.
Ας δούμε κάποια από αυτά τα επιχειρήματα έχοντας ως βάση την επίσκεψη υποψήφιας ευρωβουλεύτριας της ΝΔ σε σχολείο του νομού Ημαθίας
1. Η υποψήφια ευρωβουλεύτρια της ΝΔ πήγε για ενημέρωση στο σχολείο με την επιστημονική και όχι την κομματική της ιδιότητα.
Μα και ο επισκέπτης στο 4ο ΓΕΛ Βέροιας πήγε με την ιδιότητα του συγγραφέα του δημοσιογράφου, του μελετητή της τοπικής ιστορίας και όχι με την κομματική του ταυτότητα. Η μόνη διαφορά που εντοπίζει κανείς εδώ είναι η διαφορετική αντιμετώπιση από τη ΔΕΕΠ. Φυσικά δε θα αναρωτηθούμε το λόγο. Τον ξέρουμε όλοι/ες πολύ καλά.
2. Η υποψήφια ευρωβουλευτής είναι εκπρόσωπος του Εθνικού Ινστιτούτου Δικαίου Τεχνητής Νοημοσύνης Προσωπικών Δεδομένων, RYTHMISIS.
Δε μπαίνουν στο τραπέζι οι γνώσεις της υποψήφιας ευρωβουλεύτριας, όπως δε μπαίνουν στο τραπέζι οι γνώσεις του συγγραφέα για την τοπική ιστορία. Αυτό που μπαίνει είναι το “εκπρόσωπος του Εθνικού Ινστιτούτου”. Εδώ να πούμε πως στις μέρες μας ο τίτλος “εθνικό” στην ονομασία ενός κέντρου, ινστιτούτου κτλ δε σημαίνει πως είναι ένας δημόσιος, κρατικός φορέας κι επομένως έχει το κύρος και την δυνατότητα για ελεύθερη πρόσβαση σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες, άρα και σε σχολεία. Ανατρέχοντας στην ιστοσελίδα του συγκεκριμένου ινστιτούτου διαβάζουμε για μια “αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία” που δημιουργήθηκε από την υποψήφια ευρωβουλεύτρια.
3. Το αντικείμενο της ομιλίας ήταν τέτοιο που δεν επέτρεπε πολιτικές αναφορές.
Όλα τα θέματα που αναπτύσσονται σε αυτές τις επισκέψεις, από την επιχειρηματικότητα ως την παραβατικότητα των μαθητών και την τεχνητή νοημοσύνη έχουν άμεση σχέση με κοινωνικά φαινόμενα και ο τρόπος ανάγνωσης και ερμηνείας τους στηρίζονται στις πολιτικές καταβολές του ομιλητή. Είναι πραγματικά αστείο να υποστηρίξει κανείς την “ουδετερότητά του”. Από την άλλη είναι απαράδεκτο να ισχυριστεί κανείς πως δεν πρέπει να ενημερωθούν οι μαθητές/τριες για την τοπική ιστορία γιατί κάτι τέτοιο δε συμφέρει κάποιους πολιτικούς χώρους. Κάτι τέτοιο θα σήμαινε πως δε θα έπρεπε να διδάσκεται καν το μάθημα της ιστορίας. Ισχυρίζεται κανείς κάτι τέτοιο; Όσο για τους πολιτικούς χώρους, σε διάφορες ιστορικές περιόδους κάνουν τις επιλογές τους, που τους ακολουθούν…
4. Τηρήθηκαν κατά την επίσκεψή της υποψήφιας ευρωβουλεύτριας όλες οι προβλεπόμενες από το νόμο διοικητικές διαδικασίες.
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της ΕΔΕ; Προβλέπεται μια τέτοια γνώση; Τα παραπάνω τίθενται όχι ως ουσιαστικά ερωτήματα αλλά με τη μορφή σχολιασμού της επίκλησης νομιμότητας, β) πως έμαθε κάποιος πως το 4ο ΓΕΛ δεν έπραξε το ίδιο; Το παραπάνω σχόλιο ισχύει κι εδώ. γ) Πως ξέρει η ΔΕΕΠ ποιο σχολείο ακολούθησε τις προβλεπόμενες διαδικασίες και ποιο όχι, ώστε να κάνει καταγγελία στο ένα από αυτά; Αυτό είναι το ουσιαστικό και πάλι ερώτημα. Αν αυτό δεν επιβεβαιώνει την επέλαση του κομματικού μηχανισμού της ΝΔ στον κρατικό μηχανισμό τότε τι;
5. Η υποψήφια ευρωβουλεύτρια έχει επιλεχθεί να εκπροσωπήσει την Ελλάδα σε Ευρωπαϊκά συμβούλια στα θέματα που ανέπτυξε στο σχολείο.
Αυτό το “επιχείρημα” δεν προσφέρει τίποτα σε σχέση με αυτά που γράφτηκαν παραπάνω. Όμως μπορεί να αδικήσει την ίδια την υποψήφια. Ας δούμε δυο περιπτώσεις: α) Η θέση στο ευρωπαϊκό συμβούλιο έχει πολιτικά χαρακτηριστικά και δικαιωματικά το κυβερνών κόμμα της ΝΔ έστειλε μέλος της για να εκφράσει με τον καλύτερο τρόπο τις θέσεις της κυβέρνησης. Θεμιτό. Όμως κάτι τέτοιο όχι μόνο επιβεβαιώνει όσα παραπάνω γράψαμε αλλά και καθιστούν το θέμα ομιλίας της στο σχολείο ως μέσο προβολής κομματικών θέσεων. β) Η θέση στο συμβούλιο έχει υπηρεσιακά χαρακτηριστικά. Σε αυτή την περίπτωση ακόμη κι αν ακολουθήθηκε μια διαδικασία προκήρυξης της θέσης, κλήσης υποψηφίων να καταθέσουν αιτήσεις, κατάρτισης πινάκων κτλ. δεν είναι εύκολο να πειστεί κανείς για τη διαφάνεια στη διαδικασία. Εξάλλου στην Ελλάδα ζούμε. Και όταν έχει ανοίξει μια συζήτηση για την αντιγραφή και αναπαραγωγή πρακτικών του παρελθόντος από οργάνωση του κυβερνώντος κόμματος θα δημιουργηθούν αυτόματα μια σειρά από συνειρμοί.
6. Κάποια κόμματα επιχειρούν εδώ και χρόνια να μπουν στα σχολεία (εννοείται επίσκεψη στο 4ο ΓΕΛ).
Αυτό θα αποδειχθεί πολύ εύκολα με μια αναδρομή στις ηλεκτρονικές εκδόσεις των τοπικών ΜΜΕ. Είναι σίγουροι όμως αυτοί που διατυπώνουν το “επιχείρημα” και η ΔΕΕΠ πως θα τους αρέσουν τα ευρήματα;
Όλοι καταλαβαίνουν πως τόσο “ισχυρά επιχειρήματα” δεν πείθουν κανένα εκτός φυσικά από αυτούς που κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν γιατί δεν τους συμφέρει!
΄
Όσο για τα διάφορα επίθετα ή χαρακτηρισμούς που συνοδεύουν τα “επιχειρήματα”, είναι μια ακόμη ένδειξη πως:
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει…
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη