amfitheatro-aei-foitites
Alexandros Michailidis / SOOC
ΕΚΠΑ: Να δοθεί παράταση ενός χρόνου στη διάταξη του νόμου - πλαίσιο που οδηγεί στην απόσπασή της από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών.

Να επαναπροσδιοριστεί το νομικό πλαίσιο απόδοσης της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΔΕ) προτείνει με ομόφωνη ανακοίνωσή της η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου της Αθήνας (ΕΚΠΑ), που ζητά παράλληλα να δοθεί παράταση ενός χρόνου στη διάταξη του νόμου - πλαίσιο που οδηγεί στην απόσπασή της από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών.

Θυμίζουμε ότι ο τελευταίος νόμος - πλαίσιο για τα ΑΕΙ (4957/2022) προέβλεπε αναγκαστική απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από όλα τα πτυχία πλην των παιδαγωγικών σχολών, κατάργηση όλων των ξεχωριστών προγραμμάτων πιστοποίησης παιδαγωγικής επάρκειας που λειτουργούσαν μέχρι τώρα και δημιουργία ενός νέου τέτοιου προγράμματος ανά ίδρυμα. Κάτω από τις σφοδρές συλλογικές αντιδράσεις φοιτητών και πανεπιστημιακών, η εφαρμογή της παραπάνω διάταξης «πάγωσε» για έναν χρόνο και με την πάροδο αυτού του διαστήματος τώρα η συζήτηση ξανανοίγει.

Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ επαναλαμβάνει τη θέση του Ιδρύματος, «σύμφωνα με την οποία η Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια πρέπει να παρέχεται:

α) Εντός της διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών και με την παροχή της δυνατότητας συμμετοχής όλων των φοιτητριών και φοιτητών

β) Δωρεάν

γ) Χωρίς να διαταράσσεται η υλοποίηση των προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών

δ) Λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των παιδαγωγικών Τμημάτων του Ιδρύματος και των Τμημάτων των οποίων οι απόφοιτοι στελεχώνουν το διδακτικό προσωπικό της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Η Σύγκλητος ζητά ακόμα «τα μαθήματα που παρέχονται στο πλαίσιο των υφιστάμενων και πιστοποιημένων προγραμμάτων σπουδών, που οδηγούν στην απόκτηση της ΠΔΕ, και οι ήδη αποκτηθείσες μονάδες ECTS των μαθημάτων της ΠΔΕ να αναγνωρίζονται και να κατοχυρώνονται» και «να παραμείνει στα Τμήματα η αρμοδιότητα για την επιμέλεια και την οργάνωση του προγράμματος σπουδών της ΠΔΕ».

 

Ολη η απόφαση της Συγκλήτου ΕΚΠΑ

Η Σύγκλητος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών λαμβάνοντας υπόψη τις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 456 του ν. 4957/2022 (Α΄141) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου  24 του ν. 5057/2023 (Α΄ 164) , επαναλαμβάνει τη θέση του Ιδρύματος επί του ζητήματος, σύμφωνα με την οποία  η Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια (ΠΔΕ) πρέπει να παρέχεται:

α) εντός της διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών  και με την παροχή της δυνατότητας συμμετοχής όλων των φοιτητριών και φοιτητών

β) δωρεάν

γ) χωρίς να διαταράσσεται η υλοποίηση των προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών

δ) λαμβάνοντας  υπόψη των ιδιαιτεροτήτων των παιδαγωγικών Τμημάτων του Ιδρύματος και των Τμημάτων των οποίων οι απόφοιτοι στελεχώνουν το διδακτικό προσωπικό της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η Σύγκλητος υποστηρίζει ομόφωνα τα εξής :

  • τα μαθήματα που παρέχονται στο πλαίσιο των υφιστάμενων και πιστοποιημένων προγραμμάτων σπουδών, που οδηγούν στην απόκτηση της ΠΔΕ, και οι ήδη αποκτηθείσες μονάδες ECTS των μαθημάτων της ΠΔΕ να αναγνωρίζονται και να κατοχυρώνονται, και να οδηγούν στην απονομή του πιστοποιητικού της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας,
  • να επανακαθορισθεί το πλαίσιο των παρεχόμενων μαθημάτων για την απόκτηση της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, σύμφωνα με την ισχύουσα διάρθρωση των τριών αξόνων/ενοτήτων των προγραμμάτων ΠΔΕ, και να παραμείνει στα Τμήματα η αρμοδιότητα για την επιμέλεια και την οργάνωση του προγράμματος σπουδών της ΠΔΕ.

Με βάση τα ανωτέρω, η Σύγκλητος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ζητά να υπάρξει επαναπροσδιορισμός του νομικού και ακαδημαϊκού πλαισίου υλοποίησης του προγράμματος της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, προκειμένου  να αποφευχθούν αρρυθμίες κατά την εφαρμογή της ρύθμισης και να επιτευχθεί ομαλή σύζευξη του προγράμματος Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας με τα υπάρχοντα προγράμματα σπουδών και τις ιδιαιτερότητες των επηρεαζόμενων τμημάτων, έπειτα από την οργάνωση ενός ουσιαστικού και γόνιμου διαλόγου με τα Α.Ε.Ι.

Για το λόγο αυτό, προτείνει την αναστολή έναρξης των διατάξεων του ν. 4957/2022 για τουλάχιστον ένα έτος (31.8.2025), και την ταυτόχρονη απονομή του πιστοποιητικού του ΠΔΕ για τους  εισαχθέντες το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, με το προϋφιστάμενο του νόμου 4957/2022 νομικό καθεστώς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi
Καταγγελίες προς εκπαιδευτικούς: Στοχοποίηση Εκπαιδευτικών και το βάρος που καλούνται να σηκώσουν
Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βρίσκονται στο έλεος της οποιασδήποτε ανώνυμης ή κακόβουλης καταγγελίας
Καταγγελίες προς εκπαιδευτικούς: Στοχοποίηση Εκπαιδευτικών και το βάρος που καλούνται να σηκώσουν
Τρόφιμα
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
Η ελληνική κουζίνα στην κορυφή του κόσμου, στα βραβεία του Taste Atlas - Τα δέκα φαγητά που μας έδωσαν την πρωτιά
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
kena.jpg
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
Κοντεύουν Χριστούγεννα, η Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει ολοκληρωθεί και στο σχολείο υπάρχουν ακόμα εκπαιδευτικά κενά σε Αγγλικά,...
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών