Κονδύλι ύψους 4.199.186,84 € για την ίδρυση και ανάπτυξη Κέντρων Καινοτομίας, στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προβλέπει απόφαση του υπουργείου Παιδείας.
Η δράση αυτή του υπουργείου Παιδείας είχε δημοσιευθεί πριν από λίγους μήνες στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στο νόμο 5094/2024 "Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου - Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων Πανεπιστημίων", (άρθρα 170, 171).
Στόχος του έργου είναι «η δημιουργία ενός οικοσυστήματος γνώσης που θα είναι στηριγμένο στη σχολική κοινότητα, την τοπική κοινωνία, τους θεσμούς, τα πανεπιστήμια και τις επιχειρήσεις τοπικής εμβέλειας.
Το οικοσύστημα αυτό θα διασυνδεθεί με αντίστοιχα εκπαιδευτικά οικοσυστήματα στο εξωτερικό, δημιουργώντας μια εκτεταμένη κοινότητα γνώσης».
Τι περιλαμβάνει το έργο:
Εκπαιδευτικά Προγράμματα
• Περιλαμβάνει την κατάρτιση εξειδικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων για διάφορες ηλικιακές κατηγορίες, τα οποία επικεντρώνονται σε θέματα αιχμής όπως η εκμάθηση του Metaverse, η επαυξημένη πραγματικότητα, η ρομποτική, ο ψηφιακός γραμματισμός, κ.ά.
Υλικοτεχνική Τεχνολογική Υποδομή
• Περιλαμβάνει την προμήθεια και εγκατάσταση του απαραίτητου τεχνολογικού και δικτυακού εξοπλισμού προκειμένου να εφαρμοστούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα Κέντρα Καινοτομίας.
Διαμόρφωση Χώρου Κέντρων Καινοτομίας
• Περιλαμβάνει την προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού γραφείων και αιθουσών, καθώς και εργασίες συντήρησης και διαμόρφωσης αιθουσών για να δημιουργηθούν οι χώροι των Κέντρων Καινοτομίας.
Επιμόρφωση
• Περιλαμβάνει την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και του προσωπικού που θα λειτουργήσει στα Κέντρα Καινοτομίας, με σκοπό την απόκτηση των απαραίτητων δεξιοτήτων για τη διάχυση της γνώσης στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που θα επισκέπτονται τα Κέντρα.
Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού και διαχείριση του έργου
• Περιλαμβάνει την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, την παροχή υπηρεσιών πιλοτικής λειτουργίας, την παροχή τεχνικής υποστήριξης, το συντονισμό των ενεργειών και τη γενική διαχείριση του έργου συνολικά.
Συνολικά, στόχος του έργου είναι «η δημιουργία μιας διασυνδεδεμένης κοινότητας γνώσης που θα προωθεί την καινοτομία, την εκπαίδευση και τη διάχυση της γνώσης, ενισχύοντας έτσι το εκπαιδευτικό περιβάλλον και προετοιμάζοντας τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για τις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής, όπως την τεχνολογική εξέλιξη και τις κοινωνικές προκλήσεις».
Το ΦΕΚ (άρθρα 170, 171)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Άρθρο 170 Ίδρυση Κέντρων Καινοτομίας - Προσθήκη άρθρου 19Α στον ν. 4823/2021
Στον ν. 4823/2021 (Α’ 136), μετά το άρθρο 19, προστίθεται άρθρο 19Α ως εξής: «Άρθρο 19Α Κέντρα Καινοτομίας
1. Στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ιδρύονται Κέντρα Καινοτομίας επιπέδου τμήματος, τα οποία έχουν σκοπό την ενημέρωση των μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα καινοτομίας και τεχνολογίας αιχμής και τη δημιουργία οικοσυστημάτων γνώσης, μέσω ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Τα ανωτέρω προγράμματα εγκρίνονται από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» (Ι.Τ.Υ.Ε.) και γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
2. Σε κάθε Κέντρο Καινοτομίας συστήνεται Παιδαγωγική Ομάδα (Π.Ο.) τριών (3) εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με διδακτική υπηρεσία οκτώ (8) τουλάχιστον ετών, εκ των οποίων τα τέσσερα (4) τουλάχιστον έτη έχουν διανυθεί στην οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί του πρώτου εδαφίου αποσπώνται, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, με τετραετή θητεία για τη στελέχωση του Κέντρου. Στο Κέντρο Καινοτομίας προΐσταται μέλος της Π.Ο., το οποίο επιλέγεται σύμφωνα με την απόφαση της παρ. 6 του άρθρου 29. Ο Προϊστάμενος του Κέντρου ασκεί διοικητικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά καθήκοντα, υπάγεται διοικητικά στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και εποπτεύεται ως προς την άσκηση του έργου του από τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης.
3. Στο Ι.Τ.Υ.Ε., σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας της Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακών Συστημάτων, Υποδομών και Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ανατίθεται η υποστήριξη της υλοποίησης και της λειτουργίας των Κέντρων Καινοτομίας. Το Ι.Τ.Υ.Ε. λαμβάνει για τον σκοπό αυτόν χρηματοδότηση α) από προγράμματα που χρηματοδοτούνται, εν όλω ή εν μέρει, από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή διεθνείς οργανισμούς και β) από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.»
Άρθρο 171 Κέντρα Καινοτομίας - Τροποποίηση περ. δ) παρ. 1 άρθρου 5 και άρθρου 29 ν. 4823/2021
1. Στο τέλος της περ. δ) της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), περί των αποκεντρωμένων υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, προστίθενται οι λέξεις «καθώς και τα Κέντρα Καινοτομίας που προβλέπονται στο άρθρο 19Α», και η περ. δ) διαμορφώνεται ως εξής: «δ) τα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία, που προβλέπονται στο άρθρο 18, καθώς και τα Κέντρα Καινοτομίας που προβλέπονται στο άρθρο 19Α.»
2. Στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 29 του ν. 4823/2021, περί των εξουσιοδοτικών διατάξεων του Κεφαλαίου Α’ του Μέρους Β’ του νόμου αυτού, μετά τις λέξεις «των Προϊσταμένων και των μελών των Παιδαγωγικών Ομάδων των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.)» προστίθενται οι λέξεις «και των Κέντρων Καινοτομίας» και η περ. α) διαμορφώνεται ως εξής: «α) καθορίζονται τα ειδικότερα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, των Προϊσταμένων των οργανικών μονάδων των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, του Προϊσταμένου του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, των Διευθυντών Εκπαίδευσης, των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των Προϊσταμένων των οργανικών μονάδων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, των Προϊσταμένων και της Ολομέλειας των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), καθώς και των εκπαιδευτικών, των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του διοικητικού προσωπικού των κέντρων αυτών, των Προϊσταμένων και των μελών των Παιδαγωγικών Ομάδων των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) και των Κέντρων Καινοτομίας, των Διευθυντών και Υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), των Προϊσταμένων σχολικών μονάδων, των Υπευθύνων τομέων Ε.Κ., καθώς και των εκπαιδευτικών, των σχολικών συμβουλίων και των συλλόγων διδασκόντων,».
3. Στο άρθρο 29 του ν. 4823/2021, περί των εξουσιοδοτικών διατάξεων του Κεφαλαίου Α’ του Μέρους Β’ του νόμου αυτού, προστίθενται παρ. 6 και 7 ως εξής: «6. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καθορίζονται τα ζητήματα στελέχωσης και λειτουργίας των Κέντρων Καινοτομίας, καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την υποστήριξη της υλοποίησης και της λειτουργίας των Κέντρων αυτών από το Ι.Τ.Υ.Ε.. 7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη χρηματοδότηση του Ι.Τ.Υ.Ε. σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 19Α.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Σχολικός εκφοβισμός: Το νέο μοριοδοτούμενο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/01
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση