taxi

Την εγκύκλιο με οδηγίες για την Εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, υπέγραψαν, το προηγούμενο χρονικό διάστημα ο υπουργός και η υφυπουργός Παιδείας κ. κ. Πιερρακάκης  και Μακρή.

Σκοπός του ΠΣ είναι να προετοιμάσει πολίτες με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας οι οποίοι συμβάλουν ενεργά στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, βασισμένης στην αειφορία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την περιβαλλοντική προστασία

Η εγκύκλιος

1.1. Από το σχολικό έτος 2024-2025 εφαρμόζεται σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) «Δράσεις Ενεργού Πολίτη».

1.2. Το ΠΣ «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 6048/Β'/1-11-2024 με τίτλο Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου.

1.3. Το ΠΣ ενσωματώνει τους 17 Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) όπως θεσπίστηκαν από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 2015, καλλιεργεί στους μαθητές και τις μαθήτριες τις δεξιότητες και παρέχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν ζητήματα σχετικά με: την εξάλειψη της φτώχειας και της πείνας, την ενίσχυση της καλής υγείας και της ευημερίας, την προσφορά ποιοτικής εκπαίδευσης, την ισότητα των φύλων, την πρόσβαση σε καθαρό νερό και αποχέτευση, τη φτηνή και καθαρή ενέργεια, την αξιοπρεπή εργασία και την οικονομική ανάπτυξη, τη βιομηχανία, την καινοτομία και τις υποδομές, τις λιγότερες ανισότητες, τις βιώσιμες πόλεις και κοινότητες, την υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή, τη δράση για το κλίμα, τη ζωή στο νερό, τη ζωή στη στεριά, την ειρήνη, τη δικαιοσύνη και τους ισχυρούς θεσμούς, και τη συνεργασία για την επίτευξη των στόχων αυτών.

1.4. Σκοπός του ΠΣ είναι να προετοιμάσει πολίτες με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας οι οποίοι συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, βασισμένης στην αειφορία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την περιβαλλοντική προστασία.

1.5. Το ΠΣ περιλαμβάνει 17 θεματικά πεδία σε αντιστοιχία με τους 17 ΣΒΑ και είναι σχεδιασμένο κάθετα, δηλαδή εφαρμόζεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, και οριζόντια, δηλαδή καλύπτει όλα τα γνωστικά αντικείμενα σε κάθε τάξη, ενσωματώνοντας τις αρχές του ενεργού πολίτη σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα και δραστηριότητες, εξασφαλίζοντας μια ολιστική προσέγγιση στην εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενεργό πολιτειότητα.

1.6. Το ΠΣ είναι πολύτιμο εργαλείο/καταστατικός χάρτης των εκπαιδευτικών για την ενίσχυση των δράσεων ενεργού πολίτη σε όλο το εύρος των μαθημάτων των ωρολογίων προγραμμάτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς επίσης και σε συνδυασμό με τα Προγράμματα Σπουδών των μαθημάτων αυτών.

1.7. Το ΠΣ «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» εφαρμόζεται σε διάφορα και διαφορετικά περιβάλλοντα, ιδίως στο σχολείο, στην κοινότητα-γειτονιά, στη χώρα-κόσμο, στο διαδίκτυο.

1.8. Το ΠΣ «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» υλοποιείται μέσω της πραγματοποίησης δράσεων ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας, α) σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα που προσδιορίζονται στην § 3, β) σε κάθε άλλο γνωστικό αντικείμενο πέρα των προηγουμένων, γ) στις σχολικές δραστηριότητες, δ) στις εκπαιδευτικές εκδρομές, επισκέψεις και περιπάτους και ε) στις ημέρες αφιερωμένες σε θέματα αειφορίας και ενεργού πολιτειότητας, όπως η Ημέρα Αθλητισμού, η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος και η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας.

1.9. Για την πραγματοποίηση των δράσεων ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας, που δύναται να συνδέονται και με τα α, β και γ, της § 1.8, αξιοποιούνται:

Δείτε όλη την εγκύκλιο

 

Σύμφωνα με την παραπάνω εγκύκλιο, στο τέλος κάθε βαθμίδας (στην περίπτωσή μας, στο τέλος του Δημοτικού), κάθε μαθητής θα λαμβάνει βεβαίωση για τις δράσεις που συμμετείχε.

Κάθε δράση διαρκεί 10 ώρες ανά διδακτικό έτος και η εφαρμογή της γίνεται ως εξής

  • Στην Α΄ και Β΄ Δημοτικού, στα διδακτικά αντικείμενα/μαθήματα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» για 10 ώρες και «Μελέτη Περιβάλλοντος» για 20 ώρες ανά σχολικό έτος.
  • Στην Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού, στα διδακτικά αντικείμενα/μαθήματα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» για 10 ώρες και «Μελέτη Περιβάλλοντος» για 20 ώρες ανά σχολικό έτος.
  • Στην Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού, στα διδακτικά αντικείμενα/μαθήματα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» για 10 ώρες, «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή» για 10 ώρες και «Φυσικά»

Για τη φετινή σχολική χρονιά 2024-2025 μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο μία δράση διάρκειας 10 ωρών.

Το ΙΕΠ έχει αναπτύξει μία αναλυτική ιστοσελίδα σχετικά με το αντικείμενο, τους στόχους, το περιεχόμενο των δράσεων και την αποτύπωση: https://act.digitalschool.gov.gr/

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να ανατρέξετε στα παρακάτω:

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολικός εκφοβισμός: Το νέο μοριοδοτούμενο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/01

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xionias
Σε πλήρη εξέλιξη η κακοκαιρία στη Στερεά Ελλάδα: Πυκνές χιονοπτώσεις και κινητοποίηση των Αρχών
Πυκνές χιονοπτώσεις στη Στερεά Ελλάδα: Στα «λευκά» Φωκίδα, Ευρυτανία, Φθιώτιδα
Σε πλήρη εξέλιξη η κακοκαιρία στη Στερεά Ελλάδα: Πυκνές χιονοπτώσεις και κινητοποίηση των Αρχών
Μαθητές
Σχολεία - μαθητές: Απαραίτητη η Εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για τις απουσίες λόγω γρίπης
Σχολεία: Θερίζει τους μαθητές η γρίπη: Τι ισχύει για τις απουσίες, ποιες δεν δικαιολογούνται
Σχολεία - μαθητές: Απαραίτητη η Εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για τις απουσίες λόγω γρίπης
Παιδικός Σταθμός
«Όχι» στη συγχώνευση στο 3ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου - «Τα παιδιά δεν είναι αριθμοί» λένε οι εκπαιδευτικοί
Καταγγελία για τη συγχώνευση τμημάτων στο 3ο νηπιαγωγείο Ηρακλείου - Μια απόφαση σε βάρος των παιδιών
«Όχι» στη συγχώνευση στο 3ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου - «Τα παιδιά δεν είναι αριθμοί» λένε οι εκπαιδευτικοί