Ο κ. «Pisa» είναι πάλι εδώ: Διαγωνισμός για μαθητές με στόχο τους εκπαιδευτικούς!
Τι πρέπει λοιπόν να γίνει σύμφωνα με τον διευθυντή του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA);  «Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα πρέπει να έχουν περισσότερη πραγματική αυτονομία για να επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα για τους μαθητές. Στην Ελλάδα, το 1% των μαθητών φοιτά σε σχολείο όπου οι διευθυντές έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ που είναι 60%». 

Αυτές τις μέρες το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πως θα ενισχύσει με εξοπλισμό τα σχολεία  και αποζημιώσεις στους εκπαιδευτικούς που θα συμμετάσχουν στην PISA2025.

Συγκεκριμένα, οι σχολικές μονάδες θα ενισχυθούν με σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, «περιλαμβάνοντας 4.500 φορητούς υπολογιστές και 2.500 ακουστικά, προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη διεξαγωγή της έρευνας. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν στην υλοποίηση της έρευνας θα λάβουν αποζημίωση, σύμφωνα με τον Ν. 5128/2024, για τη συμβολή τους», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το ΥΠΑΙΘΑ σε ανακοίνωσή του.

Όπως ανακοινώθηκε η συγκεκριμένη έρευνα θα διεξαχθεί το διάστημα 17/3-11/4/2025. Από την Ελλάδα θα συμμετάσχουν συνολικά 245 σχολεία, εκ των οποίων 230 είναι δημόσια και 15 ιδιωτικά. Όπως σημειώνει το υπουργείο Παιδείας, «το σύνολο των μαθητών και των μαθητριών που αναμένεται να λάβουν μέρος ξεπερνούν τις 9.000, ενώ τα σχολεία του δείγματος επιλέχθηκαν με αυστηρές μεθόδους δειγματοληψίας, ώστε να εξασφαλιστεί η αντιπροσωπευτικότητά τους σε επίπεδο μαθητών/μαθητριών και σχολείων ανά τη χώρα».

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, στην έρευνα PISA2025 θα αξιολογηθούν γνώσεις και κυρίως δεξιότητες των 15χρονων μαθητών και μαθητριών σε περισσότερες από 80 χώρες στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές Επιστήμες (πεδίο έμφασης στον παρόντα κύκλο), καθώς σε νέα πεδία όπως τα Αγγλικά (Foreign, Language Assessment) και η μάθηση στον ψηφιακό κόσμο (Learning in Digital World). 

Θυμίζουμε ότι προηγήθηκαν πιλοτικές εξετάσεις της Διεθνούς Έρευνας PISA  που πραγματοποιήθηκαν από 8  έως 26 Απριλίου 2024 για την προετοιμασία των εξετάσεων PISA 2025. 

Στη χώρα μας στην  πιλοτική εφαρμογή της έρευνας PISA   συμμετείχαν  43 δημόσια και ιδιωτικά Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια. 

Ο κ. Pisa έχει έτοιμη την απάντηση για την αποτυχία των μαθητών! Μαντέψτε…

Ο Οργανισμός Οικονομικής Ανάπτυξης και Συνεργασίας με εργαλείο το Διεθνές Πρόγραμμα Αξιολόγησης Μαθητών/-τριών PISA  πρωτοστατεί στην πολιτική επιτήρησης, συμμόρφωσης, πιστοποίησης «εκπαιδευτικών προϊόντων» και  «εκπαιδευτικών υπηρεσιών» και ανταγωνισμού. Πολύ εύστοχα ο Πανεπιστημιακός Γιώργος Μαυρογιώργος επισημαίνει ότι ο ΟΟΣΑ, με «συμβουλευτικές εκθέσεις»,  εμπορεύεται εμπειρογνωμοσύνη για την άσκηση πολιτικής και στην εκπαίδευση.

Οι βασικοί του πολιτικοί και ιδεολογικοί άξονες  κινούνται γύρω από την ενθάρρυνση ενός ακραίου  διεθνούς ανταγωνισμού, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, την περιστολή των δαπανών και  την υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, την αύξηση των ελέγχων, την ένταση των εξεταστικών διαδικασιών, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, την αποκέντρωση της χρηματοδότησης, την ελεύθερη επιλογή σχολείου, το «μπόλιασμα καλών διεθνών πρακτικών» και, γενικώς, την προώθηση τεχνοκρατικών και  διαχειριστικών προσεγγίσεων στο σχεδιασμό των εκπαιδευτικών αλλαγών.

Ο Γιώργος Μαυρογιώργος τονίζει ότι το PISA εισβάλλει, ως άλλος επιθεωρητής, στα σχολεία δυο φορές (πιλοτική-βασική) στα τρία χρόνια. Με τα δοκίμια αξιολόγησης προωθεί συγκεκριμένη αντίληψη για τη σχολική γνώση, τη διδασκαλία, τη μάθηση, τη σχολική επιτυχία, το μαθητή, κ.ά., και υποδηλώνει ένα σύστημα αρχών, αντιλήψεων και επιλογών που προβάλλουν (και ως ένα βαθμό επιβάλλουν) αντίστοιχες αρχές στην οργάνωση της ίδιας της εκπαιδευτικής δια­δικασίας.

Που στοχεύει τελικά το PISA;

Ε, λοιπόν, τι άλλο συνιστά αυτή η λειτουργία του PISA παρά μια συγκεκριμένη μορφή άσκησης κοινωνικού ελέγχου στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία; Αυτή η εξέλιξη, σε τελευταία ανάλυση, σημαίνει ότι η συμμετοχή στις διαδικασίες του ανοίγει τις προϋποθέσεις για εκχώρηση του ελέγχου της ίδιας της παιδαγωγικής και διδακτικής πράξης στους ορισμούς της ενιαίας υπερεθνικής  και αυστηρά συγκεντρωτικής «επιθεωρητικής» του εξουσίας. Τόσο οι χώρες που κατακτούν τα πρωτεία όσο κι αυτές που  προσδιορίζονται από το σύνδρομο της τελευταίας θέσης, ανταγωνίζονται με κοινό σημείο αναφοράς το «εξεταστικό παράδειγμα» PISA.

Αυτό σημαίνει ότι η όλη υπόθεση έχει εξελιχθεί ήδη σε ένα μηχανισμό «παρακυβέρνησης» των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών που συμμετέχουν, με επιλογή των ίδιων των κυβερνήσεων. Φανταστείτε, κυνηγώντας την πρωτιά, η «προαιρετική» συμμετοχή να έχει ως αποτέλεσμα τη μετατροπή των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών συστημάτων σε  φροντιστήρια διεθνούς πατέντας για τη  συμμετοχή στο PISA! Βέβαια, η εκχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων,  έχει επεκταθεί δραματικά σε όλα τα πεδία της υποτιθέμενης εθνικής κυριαρχίας. Η εκπαίδευση δε θα μπορούσε να είναι η εξαίρεση.

Δεν χωράει καμιά αμφιβολία. Αν οι συνταγές του Ο.Ο.Σ.Α και της Ε.Ε. στοχεύουν στις «δομές και τις υποδομές» του εκπαιδευτικού συστήματος, ο γνωστός διεθνής διαγωνισμός PISA  στοχεύει στο «περιεχόμενο» της εκπαίδευσης. Χέρι – χέρι ο διεθνής διαγωνισμός PISA επιχειρεί με όχημα τα πορίσματά του (μέσα από τον έλεγχο των αναγνωστικών, μαθηματικών και φυσικών ικανοτήτων των μαθητών) να προσανατολίσει την σχολική εκπαίδευση σε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση.

Στην πράξη οι στόχοι του προωθούν αντί της γνώσης τη δεξιότητα. Για να πάει καλά μια χώρα στο διαγωνισμό πρέπει οι μαθητές της να έχουν αντιμετωπίσει τη Γλώσσα σχεδόν αποκλειστικά ως εργαλείο επικοινωνίας, να έχουν διδαχτεί από τα Μαθηματικά κυρίως μεθόδους επίλυσης πρακτικών προβλημάτων, ενώ στις Φυσικές επιστήμες να μην έχουν εμβαθύνει στο γιατί αλλά στο πώς. Έτσι, το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει, προσαρμοζόμενο στους στόχους του προγράμματος, να «προπονεί» τους μαθητές σε τέτοιου είδους θέματα αντί να τους διδάσκει, να τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει.

Και το «ζουμί»: Η θεραπευτική αγωγή του κ. Αντρέα Σλάιχερ

Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε ότι ο Ανδρέας Σλάιχερ, «ο οποίος είναι ο αρχιτέκτονας της PISA είναι ίσως, τον ενάμιση χρόνο που υπηρετώ στη θέση του Υπουργού Παιδείας ,η πιο ενδιαφέρουσα συνάντηση που έχω κάνει»

Να θυμίσουμε ότι σε πρόσφατο άρθρο του ο διευθυντής του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA) Αντρέας Σλάιχερ φέρνει ως παράδειγμα μεταρρύθμισης την παροχή αυτονομίας σε κάθε σχολείο για να επιλέγει το ίδιο τους εκπαιδευτικούς που θα μπουν στην τάξη για να διδάξουν τους μαθητές..

Τι πρέπει λοιπόν να γίνει σύμφωνα με τον διευθυντή του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA);  «Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα πρέπει να έχουν περισσότερη πραγματική αυτονομία για να επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα για τους μαθητές. Στην Ελλάδα, το 1% των μαθητών φοιτά σε σχολείο όπου οι διευθυντές έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ που είναι 60%». 

Ποια είναι η νέα φαεινή ιδέα του υπουργείου Παιδείας; Η ενδυνάμωση του διευθυντή της σχολικής μονάδας  έτσι ώστε «να μπορεί να επιλέγει τους Υποδιευθυντές του. Να μπορεί να λέει ότι κατά προτεραιότητα  θα αξιολογηθεί συγκεκριμένος  εκπαιδευτικός. Να μπορεί να έχει πιο αποφασιστικό ρόλο σε ό,τι αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα και στην κατανομή ωρών στους εκπαιδευτικούς». Και ποιος ξέρει, λέμε εμείς, να μπορεί να προσλαμβάνει τους εκπαιδευτικούς;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μητσοτακης
Μητσοτάκης σε μαθητές ΕΠΑΛ Περάματος: Λάθος να πιστεύουμε ότι η επαγγελματική εκπαίδευση είναι ο φτωχός συγγενής
Τηλεδιάσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη με μαθητές του Πρότυπου ΕΠΑΛ Περάματος-
Μητσοτάκης σε μαθητές ΕΠΑΛ Περάματος: Λάθος να πιστεύουμε ότι η επαγγελματική εκπαίδευση είναι ο φτωχός συγγενής
Ποσειδώνος
Παραλιακή: Ηλικιωμένη βρέθηκε ξαφνικά να κολυμπάει σε λίμνη από βοθρολύματα- Βίντεο σοκ
«Δεν ξέρουμε αν ο κόσμος γνώριζε ότι αυτά είναι βοθρολύματα και τα πάταγε, νομίζοντας ότι είναι βρόχινο νερό», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος
Παραλιακή: Ηλικιωμένη βρέθηκε ξαφνικά να κολυμπάει σε λίμνη από βοθρολύματα- Βίντεο σοκ
ΟΛΜΕ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Συγκέντρωση για την επαναφορά των δώρων, την Πέμπτη στη Παλαιά Βουλή
Πέμπτη 16 Γενάρη 2025, ώρα 5.30μμ.- Συγκέντρωση στην Παλαιά Βουλή (άγαλμα Κολοκοτρώνη)
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Συγκέντρωση για την επαναφορά των δώρων, την Πέμπτη στη Παλαιά Βουλή