Thumbnail
Γιατί η ιστορία έχει μια σωστή πλευρά, με τους λαούς που αγωνίζονται!

Το 2025 βρίσκει τον κόσμο να είναι αντιμέτωπος με τη συνεχιζόμενη κλιμάκωση των πολεμικών συγκρούσεων και των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, με ιδιαίτερη ένταση στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή.

Στη Σάμο θα πραγματοποιηθεί δεκαήμερο δράσης για την Ειρήνη από τις 20 έως τις 31 Ιανουαρίου, με συμμετοχή όλων των σχολείων του νησιού.

Οι εκπαιδευτικοί στην Σάμο καλούνται να συζητήσουν αυτά τα σοβαρά ζητήματα με τους μαθητές τους, οι οποίοι ήδη βιώνουν τις συνέπειες των πολέμων, της φτώχειας και της προσφυγιάς.

Μέσω δράσεων και συζητήσεων στην τάξη, στοχεύουν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές, να στείλουν μήνυμα αλληλεγγύης και να ενισχύσουν την ανάγκη για ειρήνη και συνεργασία μεταξύ των λαών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου:

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Η χρονιά που τελείωσε πριν λίγες μέρες και το νέο έτος που μόλις ξεκίνησε βρίσκουν τους λαούς σε έναν «κόσμο που φλέγεται», από τη συνεχή κλιμάκωση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και των πολέμων σε όλο τον πλανήτη.

Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο, οι μεγάλοι ιμπεριαλιστικοί πόλεμοι στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή, όχι μόνο δεν «καταλάγιασαν» το 2024, όχι μόνο δεν αμβλύνθηκαν με κάποιο προσωρινό συμβιβασμό, αλλά «φούντωσαν» κι άλλο, «αγκάλιασαν» με τις φλόγες τους κι άλλες περιοχές, απέκτησαν ακόμα πιο καθαρά «παγκόσμια χαρακτηριστικά», με ακόμα πιο βαθιά και επικίνδυνη συμμετοχή των αντιμαχόμενων ιμπεριαλιστικών στρατοπέδων. Θύματα είναι οι λαοί και ανάμεσά τους χιλιάδες παιδιά, παιδιά μας.

Παράλληλα με αυτούς, δεκάδες άλλες πολεμικές συγκρούσεις βρίσκονται σε εξέλιξη, ο κόσμος βρίσκεται σήμερα ακόμα πιο κοντά στον κίνδυνο μιας γενικευμένης πολεμικής σύρραξης, οι πυρηνικές απειλές και «προειδοποιήσεις» δίνουν και παίρνουν, ενώ τα αντίπαλα στρατόπεδα δηλώνουν ανοιχτά πλέον ότι προετοιμάζονται με όλους τους τρόπους - στρατιωτικούς, οικονομικούς, πολιτικούς - «για αυτό που έρχεται σε λίγα χρόνια», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο γ.γ. της ΝΑΤΟϊκής λυκοσυμμαχίας...

Πώς μπορούμε να κρύψουμε αυτή την πραγματικότητα, που κατακλύζει αυτές τις ημέρες την ενημέρωση από τους μαθητές μας; Δεν μπορούμε και δεν πρέπει είναι η απάντηση. Οι εκπαιδευτικοί δεν περιμένουμε εγκυκλίους για να συζητήσουμε με τους μαθητές μας τόσο σοβαρά ζητήματα στις τάξεις μας. Ο πόλεμος, η φτώχεια, η προσφυγιά είναι δυστυχώς έννοιες και παραστάσεις που ακόμα και οι μικροί μαθητές τις έχουν στο μυαλό και την ψυχή τους, στη ζωή τους, πόσο μάλλον οι μεγαλύτεροι. Τις έχουν αρκετοί σαν βιώματα, γιατί η μεγάλη πλειοψηφία των παιδιών στα σχολεία δε ζουν σε γυάλα, ούτε σε εικονικές πραγματικότητες.

Γι' αυτόν τον λόγο καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να συζητήσουν και να πάρουν πολύμορφες πρωτοβουλίες όλες αυτές τις μέρες για την ευαισθητοποίηση, κινητοποίηση και την έκφραση καταδίκης των πολεμικών συγκρούσεων. Για να στείλουμε μήνυμα ότι οι λαοί και τα παιδιά δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν από τους πολέμους και τις επεμβάσεις που γίνονται για τα συμφέροντα των ισχυρών του πλανήτη. Να στείλουν μήνυμα αλληλεγγύης στους λαούς που υποφέρουν, όπως στο λαό της Παλαιστίνης που παλεύει για τη λευτεριά του. Να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να αναζητήσουν την αλήθεια.

Γιατί ο πόλεμος δεν ξεσπά σαν φυσικό φαινόμενο και δεν εμφανίστηκε ξαφνικά σε όλη τη γειτονιά μας! Γιατί πολεμικές συγκρούσεις με χιλιάδες θύματα διεξάγονται τα τελευταία 30 χρόνια συνεχώς, με ευθύνη των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ – ΕΕ. Γιατί και η δική μας Κυβέρνηση συμμετέχει πολύ ενεργά. Γιατί άραγε; Τι συμβαίνει; Κάπου εδώ αρχίζουν οι «δύσκολες ερωτήσεις. Αλλά οι μαθητές τις κάνουν! Και θέλουν απαντήσεις, προσαρμοσμένες βέβαια στα ηλικιακά τους χαρακτηριστικά.

Έχουμε χρέος λοιπόν εμείς οι εκπαιδευτικοί να βοηθήσουμε τους μαθητές μας, από τις μικρές ακόμα ηλικίες, να αναζητήσουν την αλήθεια και να δώσουν απαντήσεις. Ο παιδαγωγικός μας ρόλος επιβάλλει και μας βοηθά να προσεγγίσουμε το θέμα πολύμορφα, με βάση την ηλικία, το μάθημα και το επίπεδο της τάξης. Μας καλεί να μιλήσουμε ανοιχτά και ιδιαίτερα στα παιδιά, και να ξεκαθαρίσουμε:

  • Ότι οι πόλεμοι δεν αρχίζουν και δεν γίνονται εξαιτίας κάποιων παρανοϊκών, περίεργων και αλλοφρόνων ηγετών. Γίνονται γιατί οι πλούσιοι κάθε χώρας, αχόρταγοι όπως είναι, ψάχνουν να αρπάξουν όσα περισσότερα μπορούν και από άλλες χώρες. Αυτός ο μεγάλος ανταγωνισμός είναι που δημιουργεί τους πολέμους, αυτός προετοίμασε για χρόνια και τον σημερινό - και βέβαια την πληρώνουν οι λαοί.
  • Ότι και η ίδια η Ιστορία μάς αποδεικνύει ότι οι ισχυροί πάντα κοιτάνε τα δικά τους συμφέροντα, και αν βασιστείς πάνω τους μάλλον θα βγεις μπλεγμένος χειρότερα και μόνος την κρίσιμη στιγμή. Και, τελικά, δεν πρέπει απλά να ευχόμαστε να μη μας τύχει και εμάς η συμφορά του πολέμου, αλλά με αισιόδοξο, συλλογικό τρόπο και καθημερινή δράση για μια διαφορετική, καλύτερη ζωή μπορούμε να αντιμετωπίσουμε και τον φυσιολογικό φόβο που μας δημιουργούν όλες αυτές οι άγριες πολεμικές εικόνες.
  • Ότι τελικά οι λαοί όλου του κόσμου έχουμε τεράστια δύναμη όταν το αποφασίζουμε. Αν πιστέψουμε σε αυτήν, μπορούμε κυριολεκτικά να φέρουμε τα πάνω κάτω και δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε μεταξύ μας. Μας χωρίζουν όμως πολλά από τους βιομήχανους, τους επιχειρηματίες, τους εφοπλιστές, τους τραπεζίτες και όλους τους πλούσιους του κόσμου.

Με αυτό το αισιόδοξο μήνυμα καλούμε τους εκπαιδευτικούς το τελευταίο δεκαήμερο του Γενάρη να πραγματοποιήσουμε δράσεις, να  ζωγραφίσουμε, να δούμε βίντεο, να διαβάζουμε παραμύθια και ποιήματα σχετικά με την ειρήνη με τους μαθητές μας και στη συνέχεια να τα στείλουμε στο μέιλ του συλλόγου όπου θα συγκεντρωθεί το υλικό και θα αξιοποιηθεί.

Ως αφόρμηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί το παρακάτω ποίημα του Φώτη Αγγουλέ:

ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ

Χρόνε καινούργιε, φέρε μας μαζί σου την Ειρήνη.

Φέρε στην Κόλαση ένα φως, στην έρημο μια κρήνη.

Φέρε της γονιμότητας το σπόρο μέσ’ στη μήτρα

της γης, που οι σπόροι καίγουνται χωρίς να βγάλουν φύτρα.

Κοίτα, στον πόλεμο η ζωή κάψαλο μαύρο εγίνη,

κι άλλο από σένα δεν ζητά, παρά μονάχα Ειρήνη.

Ειρήνη σ’ ό,τι ζει κι ανθεί, σ’ ό,τι πονεί και φθίνει,

στο χωρισμό, στον έρωτα, στα πάθη. Ειρήνη. Ειρήνη.

Στη μάνα πάνω απ’ τ’ άρρωστο παιδί της που αγρυπνά,

στη μοναξιά του εξόριστου, στου σκλάβου το βραχνά,

στ’ αγνά στηθάκια του παιδιού που νηστικό έχει μείνει,

στα μαύρα τα γεράματα, στ’ άχαρα νιάτα. Ειρήνη.

Στου στρατοκόπου το ραβδί, στου ανήμπορου την κλίνη,

στις νύχτες του κατάδικου, Ειρήνη, Ειρήνη, Ειρήνη,

για να βρει, χρόνε, κι η χαρά, σαν θα θελήσει να ’ρτει,

να ’ναι ανοιχτό το σπίτι μας κι ο κήπος δίχως φράχτη.

 

ΦΥΛΑΚΕΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ 1956

Φώτης Αγγουλές

Γιατί η ιστορία έχει μια σωστή πλευρά, με τους λαούς που αγωνίζονται!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Υπουργείο Παιδείας - ΥΠΑΙΘ
Σχολικοί Νοσηλευτές και ΕΒΠ: Προσκλήσεις ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης
Τοπικές προσκλήσεις για πρόσληψη Σχολικών Νοσηλευτών και ΕΒΠ από Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης
Σχολικοί Νοσηλευτές και ΕΒΠ: Προσκλήσεις ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης
peripoliko_62.jpg
Χανιά: Σε αμόκ 46χρονος απειλούσε ότι θα σκοτώσει με σκεπάρνι την πρώην του και τον σύντροφό της
Ο 46χρονος κατηγορεί τον σύντροφο της πρώην συζύγου του ότι βιάζει τα παιδιά του
Χανιά: Σε αμόκ 46χρονος απειλούσε ότι θα σκοτώσει με σκεπάρνι την πρώην του και τον σύντροφό της