Η κυβέρνηση της ΝΔ, αντί να αντιμετωπίσει τα σοβαρά και χρόνινα προβλήματα της εκπαίδευσης, όπως οι ελλείψεις δασκάλων, η κακή κατάσταση των σχολικών κτιρίων και η αδιαφορία για την υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, έχει επιλέξει να καταστείλει και να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς που αντιστέκονται στις αντιεκπαιδευτικές της πολιτικές. Αντί να διορθώσει τις παθογένειες του συστήματος, επιδιώκει να υποτάξει το σύνολο του κλάδου μέσα από πειθαρχικές διώξεις και απειλές.
Η επίθεση αυτή κορυφώνεται με τις κλήσεις σε πειθαρχικά που επιδίδονται στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς του 2024, αμέσως μετά την ανάρτηση των μονομερών πρακτικών αξιολόγησης στην πλατφόρμα του ΙΕΠ. Οι συνάδελφοί μας που συμμετέχουν στην προκηρυγμένη απεργία-αποχή από την αξιολόγηση-καρικατούρα που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, γίνονται στόχοι μιας οργανωμένης τρομοκρατίας. Η κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε μέσο να επιβάλει τη φοβική συμμόρφωση των δασκάλων, προκειμένου να περάσει την κατηγοριοποίηση και εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου.
Παρ’ όλα αυτά, το έργο αυτής της κυβέρνησης, που συνεχίζει και εντείνει τις πολιτικές των προκατόχων της, είναι καταστροφικό. Η κατάργηση σχολικών τμημάτων, η έλλειψη καθηγητών και η οικονομική ασφυξία στα σχολεία είναι μόνο μερικά από τα φαινόμενα που παραμένουν άλυτα. Τα σχολεία της χώρας, αντί να εξοπλιστούν και να ενισχυθούν, καλούνται να επιβιώσουν με την ελεημοσύνη γονέων και δωρεών. Το αποτέλεσμα αυτών των πολιτικών είναι ότι οι εκπαιδευτικοί εργάζονται με μισθούς πείνας —με τον εισαγωγικό μισθό των νεοδιόριστων να φτάνει μόλις τα 776€ και τους αναπληρωτές να παίρνουν 930€— και αντιμετωπίζουν συνθήκες εντατικής δουλειάς σε κτιριακές υποδομές σε πλήρη αχρηστία.
Ο αντίκτυπος αυτών των πολιτικών δεν είναι μόνο οικονομικός. Η δημιουργία ενός σχολείου που λειτουργεί ως "επιχείρηση" και η εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης, έχει σοβαρές συνέπειες για την ποιότητα της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να εξασφαλίζουν πόρους για να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα του σχολείου τους, ενώ παράλληλα να διαχειρίζονται και τα γνωστικά και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα των μαθητών τους. Όλα αυτά, ενώ το Υπουργείο Παιδείας παραμένει ανήμπορο να προσφέρει τη στοιχειώδη υποστήριξη.
Αντί να διορθώσει τα κακώς κείμενα, η κυβέρνηση προτιμά να διώκει και να ποινικοποιεί την αντίσταση των εκπαιδευτικών, καταφεύγοντας σε αυθαίρετες και προκλητικές πειθαρχικές διαδικασίες. Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας, όμως, δηλώνει ότι θα στηρίξει με κάθε τρόπο τους διωκόμενους συναδέλφους και θα συνεχίσει τον αγώνα για το μέλλον των μαθητών και το δικαίωμα των δασκάλων να αντιστέκονται στις καταστροφικές πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας.
Η απαράδεκτη τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών δεν θα περάσει. Η αντίσταση στην αξιολόγηση, η υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και η πάλη για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας είναι επιτακτική ανάγκη. Οι δάσκαλοι της χώρας δεν τρομοκρατούνται και δεν θα επιτρέψουν την κατηγοριοποίηση και εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης. Η μόνη λύση είναι η συλλογική δράση, η συμπόρευση με τους γονείς και τους μαθητές, και η αλληλεγγύη σε κάθε μάχη που δίνεται για τη δημόσια εκπαίδευση.
Aναλυτικά
Αντί να λύσουν τα οξυμένα προβλήματα της εκπαίδευσης,
ΔΙΩΚΟΥΝ τους εκπαιδευτικούς που δεν σκύβουν το κεφάλι!
Και νέες κλήσεις για πειθαρχικά επιδίδονται σε εκπαιδευτικούς της ΔΔΕ Κέρκυρας. Αυτή τη φορά σε νεοδιόριστους συναδέλφους του 2024. Απ’ ότι φαίνεται η τακτική του Υπουργείου, έχει περάσει σε μια πιο εξελιγμένη φάση: Με το που αναρτάται το μονομερές πρακτικό του αξιολογητή στην πλατφόρμα του ΙΕΠ, μετά από λίγες μέρες ακολουθεί και η κλήση σε πειθαρχικό του/της συναδέλφου.
Η κυβέρνηση της ΝΔ δια μέσω, των ενεργούντων κατά τις υποδείξεις της, περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, κ. Αγγελόπουλου, και του προϊστάμενου της Δ/νσης Δευτ/θμιας Εκπαίδευσης κ. Αλαμάνου, παραπέμπει στο πειθαρχικό, νεοδιόριστους συναδέλφους που δεν σκύβουν το κεφάλι και συμμετέχουν στην προκηρυγμένη ΑΠΕΡΓΙΑ - ΑΠΟΧΗ του κλάδου από ΟΛΜΕ και ΑΔΕΔΥ, ενάντια στην αντιδραστική ατομική αξιολόγηση.
Στόχος είναι η αισχρή τρομοκράτηση όλου του κλάδου των εκπαιδευτικών, για να αποδεχτεί με την βία και το φόβο, το κατάπτυστο περιεχόμενο της αξιολόγησης που δεν είναι άλλο από την κατηγοριοποίηση και την εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου.
Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζοντας το αντιεκπαιδευτικό έργο όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ- ΝΔ- ΣΥΡΙΖΑ ( νόμοι Διαμαντοπούλου, Γιαβρόγλου κ.α.) που άνοιξε το δρόμο για την αξιολόγηση και τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια,
· φέτος κατάργησε 18 τμήματα στο Νομό μας, που ισοδυναμούν με το κλείσιμο ενός σχολείου, στοιβάζοντας 25, 26, 27 μαθητές σε αίθουσες κλουβιά και, σε αρκετές περιπτώσεις, με πολλές διαγνώσεις μαθησιακών δυσκολιών, χωρίς ενισχυτική διδασκαλία και παράλληλη στήριξη (17 από τα οποία κρατήσαμε ανοιχτά με τις κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών και γονιών).
· αφήνει, μέχρι και σήμερα ακόμη, τα σχολεία με αρκετά κενά και με τους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς να τρέχουν σε τέσσερα σχολεία να συμπληρώνουν ωράριο,
· δεν ενδιαφέρεται για το ότι σχεδόν όλα τα σχολικά κτίρια του νομού είναι σε άθλια κατάσταση
· καταργεί τις σχολικές επιτροπές οδηγώντας τα σχολεία σε οικονομική ασφυξία, με τις «παγίες»-ψίχουλα των Δημάρχων, την συνδρομή των γονέων, χορηγίες και δωρεές,
· δεκάρα δεν δίνει, σε συνθήκες γενικευμένης ακρίβειας, για το πώς επιβιώνουν οι νεοδιόριστοι και αναπληρωτές καθηγητές με εισαγωγικό μισθό 776€, του αναπληρωτή 930€ και, στο μεγαλύτερο ποσοστό των μόνιμων, γύρω στα 1000€,
Αυτή η Κυβέρνηση έχει το θράσος να τρομοκρατεί και να διώκει συναδέλφους επειδή συμμετέχουν στην προκηρυγμένη απεργία- αποχή από την καρικατούρα αξιολόγηση, που βασικός της στόχος είναι, στο έδαφος των παραπάνω προβλημάτων, ο εκπαιδευτικός να φροντίζει να εξασφαλίζει πόρους, για να τα «φέρνει βόλτα» το σχολείο ως αυτόνομη οικονομική μονάδα.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας στέκεται δίπλα στους διωκόμενους συναδέλφους με κάθε τρόπο.
Όσο και αν προσπάθησε η κυβέρνηση, στέλνοντας πολλές φορές στα δικαστήρια την συγκεκριμένη απεργία, δεν κατάφερε να τη σταματήσει και τώρα αυθαίρετα και προκλητικά εκβιάζει και τρομοκρατεί μεμονωμένα συναδέλφους, με την επίκληση δικαστικών αποφάσεων, που αφορούν παρελθούσες απεργίες και δε σχετίζονται με την τρέχουσα απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ στις 15 Ιουλίου 2024 και δεν έχει προσβληθεί ακόμα δικαστικά.
Δηλώνουμε ότι όλοι οι υπεύθυνοι αυτού του απαράδεκτου εκβιασμού θα πάρουν την απάντηση που τους αξίζει! Ο κλάδος μας δίνει περήφανα τη μάχη να κρατήσει όρθια τα σχολεία! Να μην προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων με όχημα την «αξιολόγηση». Να σταθεί δίπλα στους μαθητές/μαθήτριες σε όλα τα επίπεδα (γνωστικά, ψυχοσυναισθηματικά, κλπ), τη στιγμή που η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ δεν λύνουν ούτε ένα πρόβλημα από όλα τα παραπάνω που έχουν δημιουργήσει διαχρονικά οι κυβερνήσεις. Η στοχοποίηση από την κυβέρνηση - ΥΠΑΙΘΑ εκπαιδευτικών που δίνουν την ψυχή τους, που καταθέτουν μεράκι και κρατάνε όρθιο το δημόσιο σχολείο, αποτελεί ΝΤΡΟΠΗ και ποινικοποίηση της συλλογικής δράσης.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνησης και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προτάσσουμε την οργάνωση της πάλης μας για την ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, το έργο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών. Η ίδια η ζωή, οι μικρές και μεγάλες νίκες των εργαζομένων έδειξαν ότι μόνο ο συλλογικός δρόμος του αγώνα απέναντι στην αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης και ΥΠΑΙΘΑ, η συμπόρευση με τους γονείς, τους μαθητές και όλους τους κλάδους εργαζομένων, μπορεί να αποτελέσει ξέφωτο για τον κλάδο και τους μαθητές μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση