Ευτοπία, ουτοπία και δυστοπία
Ο πλούτος της ελληνικής γλώσσας...

Ευτοπία: η επιθυμητή, ιδανική κοινωνία, αλλά ως εφικτός και όχι ως αδύνατος στόχος.

Για παράδειγμα: "Σε αντίθεση με την ουτοπία, τον ανύπαρκτο τόπο ιδανικής συμβίωσης, η ευτοπία είναι ο υπαρκτός τόπος και τρόπος καλής συμβίωσης".

Η ευτοπία προέρχεται από τη σύνθεση των λέξεων ευ και τόπος.

Δυστοπία: μία φανταστική κοινωνία απόλυτης δυστυχίας.

Ουτοπία: μία φανταστική κοινωνία που διαθέτει ένα φαινομενικά τέλειο κοινωνικό, πολιτικό και νομικό σύστημα.

Η λέξη ουτοπία είναι σύνθετη, από τις ελληνικές λέξεις ου (αρνητικό μόριο) και τόπος, η λέξη εμφανίζεται για πρώτη φορά το 1516 στη νεολατινική, στο έργο του Άγγλου φιλοσόφου Sir Thomas More (Τόμας Μουρ) De optimo reipublicae statu deque nova insula Utopia («Περί καταστάσεως της αρίστης πολιτείας και της νέας νήσου Ουτοπίας»).

Το δεύτερο συνθετικό της «ουτοπίας», η λέξη «τόπος» εμφανίζεται για πρώτη φορά στην ελληνική στον Αλκαίο, τον 7ο πχ αιώνα (Μπαμπινιώτης) και στον Αισχύλο (Liddell-Scott). 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panagiotopoulos
Η ελληνική γλώσσα ως οικουμενική πολιτιστική κληρονομιά: Η θεσμική αναγνώριση της UNESCO

Η απόφαση του Εκτελεστικού Συμβουλίου της UNESCO, μετά από πρωτοβουλία της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Ελλάδας στον Οργανισμό, πριν λίγες...

Η ελληνική γλώσσα ως οικουμενική πολιτιστική κληρονομιά: Η θεσμική αναγνώριση της UNESCO
σχολείο
Ερώτηση για την ανισομερή αξιοποίηση των πινάκων αναπληρωτών ειδικής και γενικής αγωγής
Ο βουλευτής Σπυρίδων Τσιρώνης καταθέτει ερώτηση στη Βουλή σχετικά με την ανισομερή αξιοποίηση των πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής και...
Ερώτηση για την ανισομερή αξιοποίηση των πινάκων αναπληρωτών ειδικής και γενικής αγωγής
ερασμους
Erasmus+: Υλοποίηση σχεδίου κινητικότητας του 2ου ΓΕΛ Χολαργού
Είχε προηγηθεί η φιλοξενία στο σχολείο μας 7 μαθητών/τριών και δύο συνοδών εκπαιδευτικών προερχόμενων από τον φορέα υποδοχής το διάστημα 2- 8 Μαρτίου...
Erasmus+: Υλοποίηση σχεδίου κινητικότητας του 2ου ΓΕΛ Χολαργού