Ποιος τους αξιολογητές θα αξιολογήσει;
«Πρόκειται για μια ωδή στη γραφειοκρατία, μαζί με μια εντελώς ψεύτικη, εντελώς ξένη προς την καθημερινή δουλειά μας»

Ο Πρωθυπουργός χθες από το υπουργείο Παιδείας δήλωσε: " Όποιος εκπαιδευτικός αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί δεν έχει θέση στη δημόσια εκπαίδευση".

Η δήλωση ηχεί ως σωστή και λογική στην πλειοψηφία της κοινωνίας, γιατί δυστυχώς οι περισσότεροι δε γνωρίζουν για ποια "αξιολόγηση" μιλάει. Η έννοια της αξιολόγησης έχει καταρχήν θετικό πρόσημο, ενώ λογικό είναι να είναι επιθυμητή, ιδιαίτερα σε ένα κράτος με αναποτελεσματικό Δημόσιο σχολείο, καθώς οι γονείς ξοδεύουν χιλιάδες ευρώ στα Φροντιστήρια. Η στείρα άρνηση με την ξύλινη γλώσσα, των σωματείων των εκπαιδευτικών, χωρίς ίχνος σοβαρής αντιπρότασης, φυσικά δε βοηθά στη ανάδειξη της κυβερνητικής απάτης και στη γνωστοποίηση στην κοινωνία της πραγματικής κατάστασης. Αντίθετα, δίνει επιχειρήματα υπέρ της άποψης του Πρωθυπουργού.

Δε θα κουραστούμε η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών να επαναλαμβάνουμε ότι δεν πρόκειται για υγιή κι επωφελή αξιολόγηση. ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΚΑΝ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.  Πρόκειται για μια ωδή στη γραφειοκρατία, μαζί με μια εντελώς ψεύτικη, εντελώς ξένη προς την καθημερινή δουλειά μας, τεχνητή δειγματική διδασκαλία, που κρίνουν "σύμβουλοι" που συνήθως έχουν πολλά χρόνια να μπουν σε τάξη! Εκτός δε από απολύτως, μα απολύτως,  άχρηστη διαδικασία, είναι κατά βάση φαιδρή, αναξιοπρεπής και προσβλητική, καθώς στήνεται εντελώς τεχνητά μια δήθεν ... καθημερινή διαδικασία, εκτός κάθε σχολικής καθημερινής πραγματικότητας, που βαθμολογείται ενίοτε από καριερίστες αναξιολόγητους υπαλλήλους, κάποιες φορές τραγικά ανεπαρκείς, που δε διδάσκουν, αλλά απλά υπηρετούν τους Μητσοτάκηδες για να κρατήσουν την ...περίοπτη θέση τους.

Το σίγουρο είναι ότι δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτό που περιμένει κανείς ακούγοντας τον όρο «αξιολόγηση». Καμία, μα καμία σχέση με τη βελτίωση του σχολείου και τη βελτίωση, τη νουθεσία, ή την άσκηση πίεσης   στους υπαρκτούς ανεπαρκείς ή αφιλότιμους εκπαιδευτικούς για να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους. ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΠΛΥΝΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΣΕΙ ΕΝΑ ΤΡΑΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. Σε ένα υπέδαφος με τραγικά βιβλία, ύλες και κατανομές διδασκαλίας αλλού για αλλού, απαρχαιωμένα εκτός τόπου και χρόνου προγράμματα σπουδών, ελλείψεις εκπαιδευτικών για μήνες, σταθερή υποχρηματοδότηση, κ.λ.π. για ποια αξιολόγηση να μιλήσουμε, από αυτούς που ευθύνονται για όλα αυτά; Είναι δε μια διαδικασία που ελλοχεύει σοβαρούς κινδύνους για μια κατηγοριοποίηση και υποχρηματοδότηση σχολείων, αλλά και για μια επίθεση με τεχνητά προσχήματα στους μη «πρόθυμους» εκπαιδευτικούς. Με αυτή την έννοια είμαστε οι εκπαιδευτικοί υποχρεωμένοι να αντισταθούμε με κάθε νόμιμο τρόπο σε μια τέτοια διαδικασία. Για λόγους αρχής, αξιοπρέπειας αλλά και για να δείξουμε στους μαθητές μας ως πρότυπο όπως οφείλουμε,  ότι δεν πρέπει να καταπίνουμε αμάσητα υποκριτικές, επιθετικές και ψεύτικες πολιτικές που μόνο κακό κάνουν στη Δημόσια εκπαίδευση, καλυπτόμενες με το πέπλο του … ενδιαφέροντος για τη Δημόσια Παιδεία. Ας μη συζητήσουμε για το ότι εκείνοι που διατάζουν την αξιολόγηση είναι αυτοί που το κόμμα τους χρωστάει μισό δις δανεικά κι αγύριστα, που διορίζουν υπερήλικες σταθμάρχες ως δικά τους παιδιά, που τρώνε τα χρήματα που προορίζονταν για την  ασφάλεια των σιδηροδρόμων, κ.λ.π., κ.λ.π. Κατά τα άλλα είναι κατάλληλοι για να αξιολογούν, χωρίς ιδοτέλεια!

Χρειάζεται  μεγάλη προσπάθεια για να κατανοήσει η δοκιμαζομένη κοινωνία που ξοδεύει χιλιάδες ευρώ στα Φροντιστήρια, ότι οι εκπαιδευτικοί είμαστε μαζί της, δεν ενστερνιζόμαστε παρωχημένες συνδικαλιστικές απόψεις και δεν αρνούμαστε μια υγιή κι επωφελή αξιολόγηση. Οι περισσότεροι πονάμε για την οικονομική αφαίμαξη των οικογενειών και προσπαθούμε σε αντίξοες συνθήκες να την πολεμήσουμε.  Εδώ όμως δεν υπάρχει διακύβευμα αξιολόγησης, υπάρχει διακύβευμα της αποδοχής ή όχι μιας επιπλέον επίθεσης στο δημόσιο σχολείο, από αυτούς που το κατέστρεψαν κατ’ εξακολούθηση και καμώνονται τώρα πως θέλουν τη βελτίωση του!

ΥΓ. Είναι προφανής η αναγκαιότητα των σωματείων και παρά τη σαφή παρακμή τους, αποτελούν το μοναδικό αποκούμπι στις απρόκλητες επιθέσεις που δέχονται χιλιάδες συνάδελφοι. Όμως δυστυχώς σε πολλά θέματα έχουν εντελώς αγκυλωμένες και παρωχημένες λογικές, ενώ επίσης πολλοί συνδικαλιστές αποτελούν αντιπαράδειγμα εργατικότητας και συναδελφικότητας. Γι’ αυτό άλλωστε οι εργαζόμενοι τους έχουν γυρίσει την πλάτη, παρά την επίθεση που δέχονται. Έχω μάλιστα βιώσει προσωπικά  συμπεριφορές «αριστερών» συνδικαλιστών, λαλίστατων κατά της αξιολόγησης, που έχουν υπερασπιστεί με σθένος τη Διοίκηση και τους αξιολογητές, σε βάρος απλών συναδέλφων τους. Είναι προφανές, δε χρειάζεται να το πω εγώ, φαίνεται από την απαξίωση που εισπράττουν, ότι ο συνδικαλιστικός χώρος χρειάζεται σαρωτικές αναθεωρήσεις.

* Φυσικός ΓΕΛ Σάμου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΥΠΑΙΘΑ
Εγκύκλιος ΥΠΑΙΘ: Προώθηση της φιλαναγνωσίας στο Δημοτικό σχολείο για το σχολικό έτος 2024-2025​
Το Υπουργείο Παιδείας προωθεί τη φιλαναγνωσία στο δημοτικό σχολείο για το σχολικό έτος 2024-2025, ενθαρρύνοντας την ψυχαγωγική ανάγνωση λογοτεχνικών...
Εγκύκλιος ΥΠΑΙΘ: Προώθηση της φιλαναγνωσίας στο Δημοτικό σχολείο για το σχολικό έτος 2024-2025​
παμακ
ΠΑΜΑΚ: Δύο ξεχωριστές δράσεις του Teen Business School, ενόψει του 19ου διά ζώσης κύκλου τον προσεχή Ιούνιο
Τα πολύ θετικά αποτελέσματα του τριημέρου ενθαρρύνουν όλους τους συντελεστές να εξετάσουν τη διεξαγωγή ενός αντίστοιχου προγράμματος στην Αθήνα.
ΠΑΜΑΚ: Δύο ξεχωριστές δράσεις του Teen Business School, ενόψει του 19ου διά ζώσης κύκλου τον προσεχή Ιούνιο
opsyd
Προκηρύξεις Ειδικής Αγωγής: Στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ η απόφαση καταχώρισης προσόντων στο ΟΠΣΥΔ
ΕΠΙΣΗΜΟ: Στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ έγγραφο για τις προκηρύξεις Ειδικής Αγωγής - Αναλυτικά η διαδικασία καταχώρισης των δικαιολογητικών
Προκηρύξεις Ειδικής Αγωγής: Στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ η απόφαση καταχώρισης προσόντων στο ΟΠΣΥΔ