Η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τη μετατροπή του 6ου Γυμνασίου Ευόσμου και του 3ου ΓΕΛ Ευόσμου σε Ωνάσεια σχολεία «εν μια νυκτί και φυσικά εν αγνοία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών».
«Το «φιλεύσπλαχνο έργο» της λειτουργίας των Ωνάσειων σχολείων σε κοινωνικά ευάλωτες περιοχές προς όφελος των παιδιών, καταρρέει εξαρχής, εφόσον οι μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις, όπως στα πρότυπα σχολεία» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της.
Η ανακοίνωση της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (23/1/2025)
ΟXI ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ στον ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΩΝΑΣΗΣ»
ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ (I.B) ΚΑΙ ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΝΤΕΙΝΟΥΝ ΤΙΣ ΤΑΞΙΚΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ,
ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ! ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ στους ΙΔΙΩΤΕΣ!
ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ 6ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ 3ου ΓΕΛ ΕΥΟΣΜΟΥ ΣΕ “ΩΝΑΣΕΙΑ”
Καταγγέλλουμε την μετατροπή του 6ου Γυμνασίου Ευόσμου και του 3ου ΓΕΛ Ευόσμου σε Ωνάσεια σχολεία εν μια νυκτί και φυσικά εν αγνοία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών. Μετά την εισαγωγή του θεσμού του International Baccalaureate (IB), που άνοιξε την πόρτα για την καλλιέργεια επιπλέον ταξικών διακρίσεων, έρχεται τώρα η δημιουργία των Ωνάσειων σχολείων να κλιμακώσει την αποδόμηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σε αγαστή σύμπνοια με τις επιταγές των ΟΟΣΑ-ΕΕ, μετονομάζει αυτά τα δημόσια σχολεία, έχοντας υπογράψει σύμβαση με το Ίδρυμα Αλέξανδρος Ωνάσης, ώστε το καθεστώς λειτουργίας τους να είναι ανάλογο με το αντίστοιχο του Ωνάσειου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου. Πιο συγκεκριμένα:
Η περιουσία του δημοσίου εκχωρείται για άλλη μια φορά στο ιδιωτικό κεφάλαιο: μέσω του προσφιλούς στην κυβέρνηση θεσμού της χορηγίας, το Ίδρυμα Αλέξανδρος Ωνάσης αναλαμβάνει με το αζημίωτο την ευθύνη της συντήρησης των σχολείων και με δωρεές τα λειτουργικά τους έξοδα. Εξάλλου είναι γνωστά τα σκάνδαλα με το Ίδρυμα Ωνάση (απαλλαγή από τον Ειδικό Φόρο Ακινήτων) και τελικά, το ελληνικό δημόσιο κι οι φορολογούμενοι να αποτελούν το μεγάλο αιμοδότη του. Πίσω από τις κυβερνητικές θριαμβολογίες για τις “αυτόνομες” και “αποκεντρωμένες” σχολικές μονάδες, ανοίγεται διάπλατα ο δρόμος για την παράδοση δημόσιων σχολείων στα επιχειρηματικά συμφέροντα και τη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Παραμένουμε σταθερά υπέρμαχοι του Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της Εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά. Η παροχή υψηλής ποιότητας Εκπαίδευσης, όπως και υπηρεσιών Υγείας, είναι στοιχειώδης υποχρέωση της Πολιτείας.
Η κατεπείγουσα αναγκαιότητα αναβάθμισης όλων των σχολικών μονάδων –και ειδικά των ευαίσθητων κοινωνικά περιοχών - δε μπορεί παρά να είναι αντικείμενο κρατικού σχεδιασμού και μέριμνας και όχι να επαφίεται στις διαθέσεις και τη «φιλευσπλαχνία» ιδιωτών και μεγάλων οικονομικών συμφερόντων.
Το «φιλεύσπλαχνο έργο» της λειτουργίας των Ωνάσειων σχολείων σε κοινωνικά ευάλωτες περιοχές προς όφελος των παιδιών, καταρρέει εξαρχής, εφόσον οι μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις, όπως στα πρότυπα σχολεία. Όπως συνέβη και με τα υπάρχοντα πρότυπα θα πάψουν να είναι σχολεία της γειτονιάς, δημιουργώντας τελικά μεγαλύτερη πίεση στις περιοχές αυτές, όπου τα υπόλοιπα σχολεία καλούνται να απορροφήσουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται (πολυπληθή τμήματα κλπ), τους μαθητές από τη γειτονιά, που δεν διεκδικούν ή δεν μπορούν να επιτύχουν την εισαγωγή τους στο πρότυπο. Γι' αυτό και κατά τη μετατροπή σχολείων σε πρότυπα είχαμε τα προηγούμενα χρόνια μαζικές αντιδράσεις και κινητοποιήσεις σε πολλές περιοχές. Με δεδομένο ότι όλα τα σχολεία της περιοχής λειτουργούν με 27αρια τμήματα και οι αίθουσες διδασκαλίας δεν επαρκούν για τους μαθητές τους, είναι σίγουρο ότι πολλοί μαθητές των δύο σχολείων θα οδηγηθούν σε σχολεία άλλων περιοχών μακριά από τον τόπο διαμονής τους. Επιπλέον, στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα πρότυπα περνάει μόλις το 20% των αιτούντων κι έχει αναπτυχθεί πραγματική φάμπρικα φροντιστηρίων και ιδιαίτερων μαθημάτων για την προετοιμασία για τις εξετάσεις, με μεγάλες οικονομικές απαιτήσεις για τις οικογένειες.
Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας τινάζονται, στον αέρα: προβλέπονται εξετάσεις για την εισαγωγή τους και διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών, κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση των Προτύπων. Με λίγα λόγια, τα “Ωνάσεια” σχολεία θα είναι ορθάνοιχτα σε χορηγούς και δωρεές, αλλά αφιλόξενα στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, τη στιγμή μάλιστα που οι μορφωτικές ανισότητες με την Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής έχουν ήδη απογειωθεί. Για τους εκπαιδευτικούς δε νοούνται σχολεία - «ελίτ», με τις ευλογίες μάλιστα της Κυβέρνησης.
Οι ιδιώτες παριστάνουν τους χορηγούς που παράγουν «κοινωνικό έργο» ενώ στην πραγματικότητα η κυβέρνηση τους χαρίζει τις κτηριακές εγκαταστάσεις των σχολείων, το προσωπικό και λειτουργικά έξοδα που θα καλύπτονται από τους Δήμους. Για άλλη μια φορά η κυβέρνηση συνεχίζει την επιδίωξη της κατηγοριοποίησης των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Διεθνές Απολυτήριο και Ωνάσεια σχολεία πάνε χέρι χέρι! Ας μην ξεχνάμε ότι το Διεθνές Απολυτήριο (Ι.Β) θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 5 πρότυπα με προοπτική να γενικευθεί σε όλα τα πρότυπα, άρα και στα Ωνάσεια!! Στη συζήτηση έχει μπει και το σοβαρό ενδεχόμενο οι κάτοχοι του Δ.Α. να εξασφαλίζουν εισαγωγή στα δημόσια ΑΕΙ χωρίς τα εμπόδια των πανελλαδικών, της ΕΒΕ κλπ που αντιμετωπίζουν οι «κοινοί θνητοί» των δημόσιων σχολείων με τα χιλιάδες κενά και τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, τις ανεπαρκείς κτηριακές υποδομές, την υποχρηματοδότηση και τα υπερμεγέθη τμήματα.
Οι οργανικές θέσεις των συναδέλφων τινάζονται στον αέρα: οι εκπαιδευτικοί των “Ωνασείων” θα επιλέγονται με ατομικό φάκελο προσόντων (μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι, πάσης φύσεως επιμορφωτικά σεμινάρια και βεβαιώσεις σπουδών, κυνήγι δεξιοτήτων), με συνέντευξη και διαρκή αξιολόγηση, με βάση τις επιδόσεις των μαθητών, κατ’ αναλογία των Προτύπων, φυτώρια διάλυσης της οργανικότητας και των εργασιακών δικαιωμάτων. Οι καθησυχαστικές δηλώσεις της διοίκησης δεν μπορούν να αναιρέσουν το καθεστώς ανασφάλειας και αβεβαιότητας στο οποίο θα βρεθούν οι εκπαιδευτικοί.
Τα «Ωνάσεια» σχολεία θα διοικούνται από 9μελή διοικούσα επιτροπή (4 μέλη από το Ωνάσειο και 5 μέλη θα τα διορίζει ο υπουργός Παιδεία). Προβλέπεται ακόμη πιο ενισχυμένος ο ρόλος του Διευθυντή, που θα έχει τη δυνατότητα να επιλέγει τους υποδιευθυντές, να αποφασίζει ποιους εκπαιδευτικούς θα αξιολογεί και πότε κτλ. Σε αυτή τη συνθήκη, τα εργασιακά δικαιώματα δίνουν τη θέση τους στον αυταρχισμό του διευθυντή-manager.
Σε αυτό το πλαίσιο, απαιτούμε:
- Την άμεση ανάκληση της μετατροπής του 6ου Γυμνασίου και του 3ου ΓΕΛ Ευόσμου σε “Ωνάσεια”. Έξω οι διάφοροι χορηγοί από τα σχολεία μας! Κάτω τα χέρια από τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή. Έκτακτη επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών εδώ και τώρα! Ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης.
- Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο σχολείο που θα χωράει όλη τη γνώση και όλα τα παιδιά, με ίσες μορφωτικές ευκαιρίες και σεβασμό στην εργασιακή αξιοπρέπεια!
Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων, τους Συλλόγους Γονέων και την Ένωση Γονέων, τους ΣΕΠΕ, να “καταγγείλουν” την μετατροπή των 6ου Γυμνασίου και 3ου ΓΕΛ σε “Ωνάσεια” και να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά! Με ενωτικές και συλλογικές διεκδικήσεις και κινητοποιήσεις μπορούμε και πρέπει να τους σταματήσουμε!
Άμεσα προχωράμε στα εξής:
- Παρασκευή 24/1 στις 2μμ στο ΥΜΑΘ συμμετοχή στη συγκέντρωση των ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ με αιχμή τη διεκδίκηση της ανάκλησης της απόφασης του ΥΠΑΙΘΑ σχετικά με τα «Ωνάσεια» στη περιοχή μας.
- Σύσκεψη συνάντηση της ΕΛΜΕ με τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων τη Δευτέρα 27/1 στις 12μ. στο χώρο των σχολείων.
- Σύσκεψη συνάντηση της ΕΛΜΕ με κάλεσμα στους συλλόγους γονέων και τους γονείς τη Δευτέρα 27/1 στις 2μ.μ. στο χώρο των σχολείων.
- Στηρίζουμε και συμμετέχουμε στην κινητοποίηση που οργανώνουν οι μαθητές των σχολείων τη Δευτέρα 27/1 και πορεία στο Δημαρχείο στις 10πμ (κηρύσσουμε στάσεις εργασίας 10 πμ – 2μμ, χρήση τους σε μονόωρες, δίωρες, τρίωρες μπορούν να κάνουν οι συνάδελφοι, ανάλογα με το πρόγραμμά τους). Αν αλλάξει η ημέρα κινητοποίησης, ισχύουν οι στάσεις εργασίας για την κινητοποίηση την ημέρα αυτή.
- Κοινή συγκέντρωση εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών την Τετάρτη 28/1 στις 5.30μμ στην πλατεία Ευόσμου για παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου που έχει συνεδρίαση. Απαιτούμε να αποδεχθεί τις διεκδικήσεις της ΕΛΜΕ, των συλλόγων διδασκόντων, των γονιών και των μαθητών και να απαιτήσει την ανάκληση και ακύρωση της αντιεκπαιδευτικής απόφασης για λειτουργία Ωνάσειων σχολείων.
- Στηρίζουμε τις πρωτοβουλίες και δράσεις των συλλόγων των σχολείων με μια σειρά μέτρα που θα αποφασίζει το ΔΣ της ΕΛΜΕ.
Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση