Σεισμοί στης Κυκλάδες – ΑΣΕ: «Πώς να λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση με συχνές διακοπές ρεύματος λόγω σεισμών;»
«Το Υπουργείο Παιδείας και τις αρμόδιες αρχές να λάβουν άμεσα μέτρα για την προστασία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των κατοίκων, τόσο κατά τη διάρκεια της κρίσης όσο και μετά από αυτήν» - Η ανακοίνωση της ΑΣΕ

«Σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο, καθώς διανύουμε τη δεύτερη εβδομάδα χαμένων μαθημάτων και με την αβεβαιότητα να παραμένει για το επόμενο διάστημα, η κυβέρνηση οφείλει να εγκαταλείψει τα επικοινωνιακά σόου και να δώσει ουσιαστικές λύσεις» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) για την αυξημένη σεισμική δραστηριότητα στις Κυκλάδες.

Σε σχέση με την τηλεκπαίδευση, υποστηρίζει ότι «η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να παρουσιάζεται ως καθολική απάντηση σε κάθε πρόβλημα, ειδικά όταν οι συνθήκες την καθιστούν ανεπαρκή και αναποτελεσματική».

«Πώς μπορεί να λειτουργήσει, όταν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα συνδεσιμότητας, συχνές διακοπές ρεύματος και την αναστάτωση που προκαλούν οι συνεχείς σεισμικές δονήσεις;» διερωτάται.

 «Η ασφάλεια και η ψυχική υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών πρέπει να τεθούν σε προτεραιότητα» τονίζει.

Τέλος, ζητά από το Υπουργείο Παιδείας και τις αρμόδιες αρχές να λάβουν άμεσα μέτρα για την προστασία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των κατοίκων, τόσο κατά τη διάρκεια της κρίσης όσο και μετά από αυτήν.

Η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ)

Για τους σεισμούς  στη Σαντορίνη και τις επιπτώσεις
στην ευρύτερη περιοχή των Κυκλάδων

Η σκέψη μας είναι στους κατοίκους, τους μαθητές και τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς της Σαντορίνης και των γύρω νησιών, που δοκιμάζονται από την αυξημένη σεισμική δραστηριότητα των τελευταίων ημερών. Από την 1η Φεβρουαρίου, έχουν καταγραφεί πάνω από 800 σεισμοί με μέγεθος άνω των 3 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ στην περιοχή, προκαλώντας ανησυχία και διαταράσσοντας την καθημερινότητα των κατοίκων.

Η ανησυχία των κατοίκων μεγαλώνει εξαιτίας της διαχρονικής πολιτικής απαξίωσης των υποδομών και των δημόσιων υπηρεσιών και ιδιαίτερα:

  • της ελλιπούς ενημέρωσης και της ανύπαρκτης εκπαίδευσης του πληθυσμού, με αποτέλεσμα τα περίφημα σχέδια (ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ, ΤΑΛΩΣ κ.α.) να μένουν στα χαρτιά.
  • των σοβαρών προβλημάτων ασφάλειας που παρουσιάζουν οι υποδομές των νησιών και της  υποστελέχωσης των υπηρεσιών (δήμου, Πυροσβεστικής, νοσοκομείου κ.λ.π.)
  • της ανυπαρξίας αντισεισμικών ελέγχων σε δημόσια κτίρια, κυρίως στα σχολικά κτίρια, κάποια από τα οποία χτίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’50!
  • Του γεγονότος ότι υπήρχε γνώση στις αρμόδιες αρχές για το υπό εξέλιξη φαινόμενο αλλά δεν υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση, προκειμένου να διασφαλιστούν τα κέρδη του τουριστικού κεφαλαίου

Σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο, καθώς διανύουμε τη δεύτερη εβδομάδα χαμένων μαθημάτων και με την αβεβαιότητα να παραμένει για το επόμενο διάστημα, η κυβέρνηση οφείλει να εγκαταλείψει τα επικοινωνιακά σόου και να δώσει ουσιαστικές λύσεις. Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να παρουσιάζεται ως καθολική απάντηση σε κάθε πρόβλημα, ειδικά όταν οι συνθήκες την καθιστούν ανεπαρκή και αναποτελεσματική. Η τηλεκπαίδευση, όπως φάνηκε και στην πανδημίας με τα τραγικά μαθησιακά αποτελέσματα, περισσότερο ως προσπάθεια αποποίησης των τεράστιων ευθυνών της κυβέρνησης μπορεί να θεωρηθεί. Πώς μπορεί να λειτουργήσει, όταν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα συνδεσιμότητας, συχνές διακοπές ρεύματος και την αναστάτωση που προκαλούν οι συνεχείς σεισμικές δονήσεις; Η ασφάλεια και η ψυχική υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών πρέπει να τεθούν σε προτεραιότητα. Π.χ. πολλοί εκπαιδευτικοί νοικιάζουν σπίτια εντός των παλιών οικισμών, υπόσκαφα και άλλα αμφίβολης στατικής επάρκειας. Θέμα υπάρχει και με μαθητές που είναι παιδιά μεταναστών και δεν έχουν πάει σε κάποιο άλλο μέρος της Ελλάδας, αλλά σε άλλη χώρα.

Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας και τις αρμόδιες αρχές να λάβουν άμεσα μέτρα για την προστασία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των κατοίκων, τόσο κατά τη διάρκεια της κρίσης όσο και μετά από αυτήν. Συγκεκριμένα:

  • Η κυβέρνηση οφείλει να διασφαλίσει ότι η κύρια προτεραιότητά της είναι η ασφάλεια των κατοίκων και όχι η διατήρηση της τουριστικής εικόνας της περιοχής. Τα μέτρα δεν μπορούν να εξαντλούνται σε επιφανειακές δράσεις, αλλά πρέπει να έχουν ουσιαστικό αντίκρισμα στην προστασία της ζωής και της καθημερινότητας των ανθρώπων.
  • Απαιτείται ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων, των δημόσιων κτιρίων και των κατοικιών από ειδικούς μηχανικούς, ώστε να εκδοθούν άμεσα πιστοποιητικά καταλληλόλητας και στατικής επάρκειας. Κανένα σχολείο δεν πρέπει να λειτουργήσει εάν δεν διασφαλιστεί πλήρως η ασφάλειά του, ενώ όσες δομές κριθούν ακατάλληλες πρέπει να ανακαινιστούν ή να αντικατασταθούν με νέες εγκαταστάσεις.
  • Γενναία χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών.
  • Οι τοπικές υπηρεσίες των δήμων, των περιφερειών και όλων των αρμόδιων φορέων πρέπει να ενισχυθούν με επιπλέον προσωπικό, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες τόσο της τρέχουσας κρίσης όσο και της περιόδου αποκατάστασης που θα ακολουθήσει. Οι δημόσιες δομές πρέπει να λειτουργούν επαρκώς για να στηρίξουν τους κατοίκους και τις οικογένειες που έχουν πληγεί από το φαινόμενο.
  • Είναι απαραίτητο να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά των εκπαιδευτικών, χωρίς καθυστερήσεις και γραφειοκρατικά εμπόδια. Παράλληλα, απαιτείται η πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα αναλάβουν πρόσθετη διδακτική στήριξη και ενισχυτική διδασκαλία για τους μαθητές που έχουν χάσει διδακτικές ώρες λόγω της κατάστασης. Το βάρος της κρίσης δεν μπορεί να πέσει στους ώμους των μαθητών, ούτε να οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερες ανισότητες στην εκπαίδευση.
  • Απαιτούνται άμεσα παιδαγωγικά μέτρα για την κάλυψη και εμπέδωση της ύλης, ώστε οι μαθητές να μην μείνουν πίσω στις γνώσεις τους. Πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, να αναπροσαρμοστεί η διδακτέα ύλη σύμφωνα με τις πραγματικές δυνατότητες των μαθητών και να αποφευχθεί η διεξαγωγή εξετάσεων στο τέλος της χρονιάς. Σε μια περίοδο τόσο μεγάλης αβεβαιότητας, δεν μπορεί να επιβαρύνονται οι μαθητές με επιπλέον πίεση και άγχος για την κάλυψη ύλης που χάθηκε λόγω εξωγενών συνθηκών.
  • Να ληφθούν ειδικά μέτρα ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών μας.
  • Πρέπει να ληφθούν ειδικά μέτρα για τους μαθητές που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Είναι επιτακτική ανάγκη να τους δοθεί επιπλέον στήριξη, τόσο με πρόσθετα μαθήματα όσο και με ψυχολογική υποστήριξη, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των εξετάσεων σε μια περίοδο που η καθημερινότητά τους έχει διαταραχθεί. Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να εξετάσει σοβαρά το ενδεχόμενο ευνοϊκών ρυθμίσεων για τους υποψηφίους από τις σεισμόπληκτες περιοχές.
  • Σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς διεκδικούμε άμεσα να ενισχυθούν οικονομικά καθώς αυτή τη στιγμή συντηρούν σπίτι στον τόπο μόνιμης διαμονής τους και ταυτόχρονα πληρώνουν ψηλά ενοίκια στη Σαντορίνη. Να δοθεί επίδομα ενοικίου άμεσα. Ταυτόχρονα να τους δοθούν πίσω τα χρήματα που με αισχροκέρδεια και τις πλάτες της κυβέρνησης τους άρπαξαν τα μονοπώλια των μεταφορών, στην προσπάθειά τους να φύγουν από το νησί.

Στεκόμαστε στο πλευρό όλων των πληγέντων και καλούμε την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους, λαμβάνοντας ουσιαστικά μέτρα για την προστασία και την υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας και των κατοίκων των σεισμόπληκτων περιοχών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes
Πανελλαδικές 2025 - Η εξέταση στα ειδικά μαθήματα: Ο τρόπος εξέτασης και βαθμολόγησης
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 - Εξέταση σε ειδικά μαθήματα: Σε ποιες σχολές απαιτείται-Ο τρόπος, ο τόπος και ο χρόνος εξέτασης και βαθμολόγησης της...
Πανελλαδικές 2025 - Η εξέταση στα ειδικά μαθήματα: Ο τρόπος εξέτασης και βαθμολόγησης