pasok
«Συνεπής ανευθυνότητα, για να μην επισημοποιηθεί η κακή εικόνα!» - Η ανακοίνωση του τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

«Είναι προφανές ότι οι ασκούμενες εκπαιδευτικές πολιτικές της Ν.Δ. σε αρκετά πεδία όχι μόνο δεν βελτιώνουν την εκπαίδευση, αλλά προκαλούν επιδείνωση των προβλημάτων!» υπογραμμίζει ο τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, αναφερόμενος στην επίσημη έκθεση της Ε.Ε. για την Παιδεία στην Ελλάδα.

«Αυτή είναι η πραγματική εικόνα της πολιτικής του κ. Πιερρακάκη. Ο βερμπαλισμός του δεν μπορεί να καλύψει τη γύμνια!» προσθέτει σε ανακοίνωσή του.

«Η Έκθεση επισημαίνει : «Η υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση από την ηλικία των 4 ετών, το 2019 ανήλθε σε 68,8 % έναντι του μέσου όρου της ΕΕ, της τάξης του 92,9 %». Γιατί δεν έχουμε νεότερα στοιχεία από το 2019; Το αναφέρει η Έκθεση: «Η παρακολούθηση είναι δύσκολη, καθώς δεν υπάρχουν πιο πρόσφατα στοιχεία για την Ελλάδα (Eurostat)»!» αναφέρει ενδεικτικά και στη συνέχεια τονίζει πως «για την Ειδική Αγωγή δεν δίνονται καν στατιστικά στοιχεία (!) και η Έκθεση επισημαίνει ότι «η επιτυχής ενσωμάτωση εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση». Και εδώ συνεπής ανευθυνότητα, για να μην επισημοποιηθεί η κακή εικόνα!».

Η ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής

Η «Έκθεση Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης και Κατάρτισης 2024» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποκαλύπτει τη γύμνια του Υπουργού Παιδείας

Ο κ. Πιερρακάκης ως υπουργός Παιδείας δεν …είδε και δεν ασχολήθηκε με την επίσημη Έκθεση της Ε.Ε., που αφορά τον πυρήνα της πολιτικής του. Ο υπουργός αναλώνεται καθημερινά σε επικοινωνιακές δηλώσεις δημαγωγικού χαρακτήρα.

Η Έκθεση επισημαίνει : «Η υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση από την ηλικία των 4 ετών, το 2019 ανήλθε σε 68,8 % έναντι του μέσου όρου της ΕΕ, της τάξης του 92,9 %». Γιατί δεν έχουμε νεότερα στοιχεία από το 2019; Το αναφέρει η Έκθεση: «Η παρακολούθηση είναι δύσκολη, καθώς δεν υπάρχουν πιο πρόσφατα στοιχεία για την Ελλάδα (Eurostat)»!

Για την Ειδική Αγωγή δεν δίνονται καν στατιστικά στοιχεία (!) και η Έκθεση επισημαίνει ότι «η επιτυχής ενσωμάτωση εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση». Και εδώ συνεπής ανευθυνότητα, για να μην επισημοποιηθεί η κακή εικόνα!

Στο μαθησιακό πεδίο η εικόνα είναι ζοφερή. «Μεγάλο ποσοστό Ελλήνων μαθητών δεν επιτυγχάνει ένα ελάχιστο επίπεδο επάρκειας στα Μαθηματικά, στην Ανάγνωση ή στις Φυσικές Επιστήμες, ενώ πολύ λίγοι διαθέτουν προηγμένες δεξιότητες. Στο πρόγραμμα του ΟΟΣΑ του 2022 για τη διεθνή αξιολόγηση μαθητών (PISA), το 47,2 % των ατόμων ηλικίας 15 ετών είχαν χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά, το 37,6 % στην ανάγνωση και το 37,3 % στις φυσικές επιστήμες (ΟΟΣΑ, 2023α). Τα ποσοστά αυτά συγκαταλέγονται μεταξύ των υψηλότερων ποσοστών χαμηλών επιδόσεων στην ΕΕ».

Η ανησυχία είναι ακόμα πιο έντονη στη συνέχεια της Έκθεσης: «Η πτωτική πορεία στις βασικές δεξιότητες κατά την τελευταία δεκαετία αντικατοπτρίζει σημαντικές προκλήσεις όσον αφορά την ισότητα και την ποιότητα για το σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης».

Γίνεται ιδιαίτερη επισήμανση στο ζήτημα της ενδο-εκπαιδευτικής ανισότητας. «Οι χαμηλές επιδόσεις των μειονεκτούντων μαθητών αυξήθηκαν περίπου από το 55% το 2012 στο 65% το 2022».

Στο μεγάλο αγκάθι της εκπαίδευσής μας την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ),η κατάσταση αντί να βελτιώνεται, επιδεινώνεται: «Στην Ελλάδα, το 2023 μόνο το ένα τρίτο (35,4%) των αποφοίτων ΕΕΚ στην Ελλάδα είχε παρακολουθήσει επιμόρφωση στον χώρο εργασίας, πολύ κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ (64,5 %)».

«Η συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων μειώθηκε σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη. Το 2022 η συμμετοχή των ενηλίκων στην εκπαίδευση και την κατάρτιση στην Ελλάδα ανήλθε στο 15,1%, ποσοστό χαμηλότερο από ό,τι το 2016 (16%) και πολύ χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ (39,5%)».

Συνολικά, αντί να αυξάνεται η χρηματοδότηση για την εκπαίδευση ώστε να καλυφθούν οι υστερήσεις της χώρας μας, μειώνεται! «Δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση ως ποσοστό του ΑΕΠ: 4.5% για το 2013 και 3.8% για το 2023»!

Είναι προφανές ότι οι ασκούμενες εκπαιδευτικές πολιτικές της Ν.Δ. σε αρκετά πεδία όχι μόνο δεν βελτιώνουν την εκπαίδευση, αλλά προκαλούν επιδείνωση των προβλημάτων! Αυτή είναι η πραγματική εικόνα της πολιτικής του κ. Πιερρακάκη. Ο βερμπαλισμός του δεν μπορεί να καλύψει τη γύμνια! 


Τα στοιχεία από την: Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Λουξεμβούργο: Υπηρεσία Εκδόσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 2024 © Ευρωπαϊκή Ένωση

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

crayons-pencils_molyvia_education_ekpaideusi.jpg
Σχολικά κτίρια: «Η ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να περιμένει»
Σχολικά κτίρια: «Η γνώση του κανονισμού δεν πρέπει να θεωρείται πολυτέλεια, αλλά ουσιώδες στοιχείο και βέβαια δεν μπορεί να φορτώνεται στις πλάτες...
Σχολικά κτίρια: «Η ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να περιμένει»
Κωστής Χατζηδάκης
Χατζηδάκης για Τέμπη: «Κάποιοι θέλουν να πέσει φως στην υπόθεση, άλλοι να πέσει η κυβέρνηση»
«Υπάρχουν αυτοί που θέλουν να πέσει φως στην υπόθεση των Τεμπών και εκείνοι που τους νοιάζει να πέσει η κυβέρνηση. Υπάρχουν εκείνοι που είναι...
Χατζηδάκης για Τέμπη: «Κάποιοι θέλουν να πέσει φως στην υπόθεση, άλλοι να πέσει η κυβέρνηση»
prytaneia-ekpa
Καθηγητές Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ για έγκλημα στα Τέμπη: «Οδηγηθήκαμε σε ζοφερή κατάσταση»
«Οι μεθοδεύσεις και οι παλινωδίες της κυβέρνησης αναφορικά με τη διαχείριση  του τόπου του εγκλήματος, καθώς και η σπουδή να αποδοθούν βιαστικά όλα...
Καθηγητές Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ για έγκλημα στα Τέμπη: «Οδηγηθήκαμε σε ζοφερή κατάσταση»
Τηλεκπαίδευση
Σάμος: Διευθυντής Γυμνασίου παρενοχλούσε σεξουαλικά μαθητές μέσω διαδικτύου
Διευθυντής Γυμνασίου μέσω μηνυμάτων προσπαθούσε να κλείσει ραντεβού με μαθητές - Τρία έτη φυλάκισης στον εκπαιδευτικό που τέθηκε σε διαθεσιμότητα
Σάμος: Διευθυντής Γυμνασίου παρενοχλούσε σεξουαλικά μαθητές μέσω διαδικτύου