«Μπροστά στις μαζικές κινητοποιήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και για να εξασφαλίσουν τη συναίνεσή της, πρότειναν τροποποίηση ελιγμό, ο οποίος όταν δεν έγινε αποδεκτός, ακολούθησαν την πεπατημένη της αντιδημοκρατικής και αυταρχικής τους συμπεριφοράς. Επιστράτευσαν το μηχανισμό, την εκπαιδευτική ιεραρχία και Διευθυντές Εκπαίδευσης και Περιφέρειας, σύμβουλοι και διευθυντές σχολείων προχώρησαν σε κάθε είδους απειλές προς καθηγητές και μαθητές για να σπάσουν τις μαζικές κινητοποιήσεις» αναφέρει σε ανακοίνωσή της για Ωνάσεια σχολεία η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Μάλιστα, χαρακτηρίζει «απαράδεκτη» τη στάση δημοτικών αρχών «που από την αρχή ήταν στο κόλπο και γνώριζαν τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘΑ για Ωνάσεια στις περιοχές τους. Στην αρχή θριαμβολογούσαν για την αναβάθμιση της περιοχής τους και στη συνέχεια, όταν η τροπολογία ελιγμός της κυβέρνησης δεν έγινε αποδεκτή από την εκπαιδευτική κοινότητα, συνέχισαν την παραπλάνηση των δημοτών τους και έκαναν αποδεκτή την απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ».
«Στο δήμο Κορδελιού Ευόσμου, η δημοτική αρχή για να κάνει αποδεκτή την απόφαση για Ωνάσεια στην περιοχή, ακολούθησε μια σειρά τερτίπια. Στην αρχή αρνήθηκε να συμπεριλάβει την ΕΛΜΕ στις συζητήσεις που αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει με την εκπαιδευτική κοινότητα, οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν κλειστές για τους δημότες, δεν δέχθηκε να συγκληθεί Δημοτικό Συμβούλιο με μοναδικό θέμα τα Ωνάσεια και με όλους τους φορείς παρόντες. Σε έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε, απέναντι στην ΕΛΜΕ και στους εκπαιδευτικούς είχαν απαξιωτική συμπεριφορά. Χαιρέτησαν τις αποφάσεις των Δ. Σ. των συλλόγων γονέων και της Ένωσης και αποφάσισαν ψήφισμα που ανοίγει τους ασκούς στην ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου και δίνουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν τα Ωνάσεια στο 6ο Γυμνάσιο και το 3ο ΓΕΛ Ευόσμου» τονίζει.
«Να μην γίνουν τα σχολεία όμηροι των εταιρειών και των ιδρυμάτων τους. Απορρίψαμε τη λογική των χορηγιών που υποκαθιστούν την ευθύνη και την υποχρέωση του κράτους και γίνονται ο «Δούρειος Ίππος» για την άλωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Είναι ο μόνος δρόμος για να υπερασπιστούμε τα εργασιακά μας δικαιώματα και να μη χαθούν οργανικές θέσεις» καταλήγει.
Η ανακοίνωση της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
- Να σταματήσουμε την απευθείας ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου με τα Ωνάσεια!
- Δεν θα επιτρέψουμε κατηγοριοποιήσεις σχολείων, μαθητών, εκπαιδευτικών!
Έξω οι εταιρίες από τα σχολεία!
- Ενιαία προγράμματα σπουδών και δημόσια δωρεάν σχολεία
για όλα τα παιδιά, όλους τους εκπαιδευτικούς!
- Τετάρτη 13/3 εκδήλωση των Ε΄ ΕΛΜΕ-Θ και Η΄ ΣΕΠΕ στο Πολιτιστικό Κέντρο Ευόσμου
«Οι συνέπειες των ιδιωτικοποιήσεων και της αξιολόγησης στην παιδεία»,
προβολή ταινίας “Backpack full of cash” και ομιλητή τον πανεπιστημιακό Γ. Τσιάκαλο
Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ στα πλαίσια της βαθιά αντιεκπαιδευτικής πολιτικής τους ψήφισαν και ανακοίνωσαν τα πρώτα 12 Γυμνάσια και ΓΕΛ, τα ονομαζόμενα Ωνάσεια σχολεία που θα λειτουργήσουν από το 2025 και τα υπόλοιπα 10 από την επόμενη χρονιά. Για πρώτη φορά παρέδωσαν δημόσιες δομές και ανέθεσαν τη λειτουργία σχολικών μονάδων σε ιδιωτική εταιρία, άνοιξαν το δρόμο στις απευθείας ιδιωτικοποιήσεις του δημόσιου σχολείου.
Μπροστά στις μαζικές κινητοποιήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και για να εξασφαλίσουν τη συναίνεσή της, πρότειναν τροποποίηση ελιγμό, ο οποίος όταν δεν έγινε αποδεκτός, ακολούθησαν την πεπατημένη της αντιδημοκρατικής και αυταρχικής τους συμπεριφοράς. Επιστράτευσαν το μηχανισμό, την εκπαιδευτική ιεραρχία και Διευθυντές Εκπαίδευσης και Περιφέρειας, σύμβουλοι και διευθυντές σχολείων προχώρησαν σε κάθε είδους απειλές προς καθηγητές και μαθητές για να σπάσουν τις μαζικές κινητοποιήσεις.
Άλλη θα ήταν η κατάληξη αυτού του μεγάλου αγώνα και σίγουρα θα άφηνε μεγαλύτερες παρακαταθήκες για τον αγώνα που συνεχίζεται, αν η ηγεσία της ΟΛΜΕ στοιχειωδώς ανταποκρινόταν στις αγωνίες των εκπαιδευτικών και των ΕΛΜΕ που ουσιαστικά έδιναν τη μάχη μόνες τους. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκπλήρωσε την υποχρέωσή του με μια ανακοίνωση που εξέδωσε και με μια τρίωρη στάση που εξήγγειλε στις 17/2, ημέρα που ανακοινώθηκε η λειτουργία των πρώτων Ωνάσειων. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αγνόησε την απαίτηση 18 ΕΛΜΕ στη ΓΣ των προέδρων στις 8/2 που ζήτησαν να κηρύξει ημέρα απεργίας στην εκπαίδευση για όλο τον κλάδο.
Απαράδεκτη η στάση δημοτικών αρχών που από την αρχή ήταν στο κόλπο και γνώριζαν τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘΑ για Ωνάσεια στις περιοχές τους. Στην αρχή θριαμβολογούσαν για την αναβάθμιση της περιοχής τους και στη συνέχεια, όταν η τροπολογία ελιγμός της κυβέρνησης δεν έγινε αποδεκτή από την εκπαιδευτική κοινότητα, συνέχισαν την παραπλάνηση των δημοτών τους και έκαναν αποδεκτή την απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ.
Στο δήμο Κορδελιού Ευόσμου, η δημοτική αρχή για να κάνει αποδεκτή την απόφαση για Ωνάσεια στην περιοχή, ακολούθησε μια σειρά τερτίπια. Στην αρχή αρνήθηκε να συμπεριλάβει την ΕΛΜΕ στις συζητήσεις που αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει με την εκπαιδευτική κοινότητα, οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν κλειστές για τους δημότες, δεν δέχθηκε να συγκληθεί Δημοτικό Συμβούλιο με μοναδικό θέμα τα Ωνάσεια και με όλους τους φορείς παρόντες. Σε έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε, απέναντι στην ΕΛΜΕ και στους εκπαιδευτικούς είχαν απαξιωτική συμπεριφορά. Χαιρέτησαν τις αποφάσεις των Δ. Σ. των συλλόγων γονέων και της Ένωσης και αποφάσισαν ψήφισμα που ανοίγει τους ασκούς στην ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου και δίνουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν τα Ωνάσεια στο 6ο Γυμνάσιο και το 3ο ΓΕΛ Ευόσμου.
Καμία παράδοση σχολείων στις εταιρίες και στους ιδιώτες!
Η απευθείας ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου ξεκίνησε με τα Ωνάσεια όπου σε μια εταιρεία εκχωρούνται δημόσιες δομές, θα συνεχιστεί με τις Ακαδημίες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και με την προώθηση του μπακαλορεά, ενώ η παροχή 100 εκατομμύριων από 4 συστημικές τράπεζες για τη σχολική στέγη, μετά από συμφωνία με το ΥΠΑΙΘΑ, αποκαλύπτει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για γενίκευση των Ιδιωτικο - Οικονομικών κριτηρίων στην Εκπαίδευση.
Τα «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία» θα διοικούνται από Διοικούσα Επιτροπή με κυρίαρχο το ρόλο της εταιρίας στις αποφάσεις για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, τις παιδαγωγικές πρακτικές, τις σχολικές εγγραφές και την επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού. Ανοίγει ο δρόμος για τη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα των προγραμμάτων σπουδών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας που μέχρι τώρα ήταν αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Στο όνομα της «σχολικής αυτονομίας» επιχειρηματίες και άλλες ομάδες θα ιδρύουν σχολεία με προγράμματα προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων.
Με την λειτουργία των Ωνάσειων ως προτύπων και την εισαγωγή των μαθητών σε αυτά με εξετάσεις, θα πάψουν να είναι σχολεία της γειτονιάς, θα είναι ελιτίστικα σχολεία, δημιουργώντας μεγαλύτερη πίεση στα υπόλοιπα σχολεία που θα απορροφήσουν τους μαθητές που δεν θα επιτύχουν την εισαγωγή τους. Θα αναπτυχθεί φάμπρικα φροντιστηρίων και ιδιαίτερων μαθημάτων για την προετοιμασία μαθητών. Οι εισαγωγικές εξετάσεις δεν αποτελούν μόνο ταξικούς φραγμούς αποκλεισμού των κοινωνικά αδύνατων, ενισχύουν τη νέο-φιλελεύθερη αντίληψη ότι η σχολική επιτυχία ή αποτυχία είναι θέμα ατομικής ευθύνης.
Στα «Ωνάσεια» καταργούνται τα θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, όπως είναι οι οργανικές θέσεις και η σταθερή εργασία. Οι εκπαιδευτικοί των «Ωνασείων» θα επιλέγονται μετά από συνεχείς αξιολογήσεις. Φτερά στον άνεμο και σε διαρκή περιπλάνηση θα είναι οι εκπαιδευτικοί του 6ου Γυμνασίου και του 3ου ΓΕΛ Ευόσμου που πετιούνται κυριολεκτικά έξω από τα σχολεία τους. Για 70 συναδέλφους όλων των ειδικοτήτων, όπως προκύπτει από τα περσινά στοιχεία από τις τοποθετήσεις σε οργανικές θέσεις, αναλογούν στα σχολεία του Ευόσμου που είναι η έδρα του σχολείου τους μόνο 20 κενά, που και αυτά θα μπορούν να τα διεκδικήσουν μαζί με άλλους 67 υπεράριθμους από άλλα σχολεία της όμορης ομάδας που ανήκουν τα σχολεία του Ευόσμου. Τα κενά της ομάδας που ανήκουν τα σχολεία του Ευόσμου και θα μπορούν να τα διεκδικήσουν και οι συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων από τα δύο σχολεία είναι 127.
Δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις! Ο αγώνας συνεχίζεται!
Η ΕΛΜΕ, οι σύλλογοι, στον αγώνα κατά των Ωνάσειων υπερασπιστήκαμε τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα όλων των μαθητών μας. Αγωνιστήκαμε ενάντια στην κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών, εκπαιδευτικών, όπως ακριβώς μέχρι τώρα έχουμε απορρίψει την Τράπεζα θεμάτων, την ΕΒΕ, τις εξετάσεις τύπου PISA που δημιουργούν κοινωνικές ανισότητες. Η παιδεία πρέπει να είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό για όλους!
Να μην γίνουν τα σχολεία όμηροι των εταιρειών και των ιδρυμάτων τους. Απορρίψαμε τη λογική των χορηγιών που υποκαθιστούν την ευθύνη και την υποχρέωση του κράτους και γίνονται ο «Δούρειος Ίππος» για την άλωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Είναι ο μόνος δρόμος για να υπερασπιστούμε τα εργασιακά μας δικαιώματα και να μη χαθούν οργανικές θέσεις.
Δεν μας βρίσκει σύμφωνους η στάση όσων παρουσιάζουν ότι είναι νίκη η μη λειτουργία των Ωνάσειων σχολείων από την πρώτη χρονιά, αλλά από την επόμενη, αντί της σθεναρής εναντίωσης και αγωνιστική στάσης, χωρίς αυταπάτες και αναμονή, κατά των Ωνάσειων και την απευθείας ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου.
Η ΕΛΜΕ με βάση τον αγώνα που δώσαμε, τη σύσκεψη που οργανώσαμε στις 10/2 θα συνεχίσουμε ανυποχώρητα τον αγώνα κατά των Ωνάσειων σχολείων. Για να προχωρήσει η πρόταση για διαμόρφωση κοινού υπομνήματος – διαμαρτυρίας των σχολείων που μετατρέπονται σε Ωνάσεια. Θα συμβάλουμε στη χάραξη αγωνιστικού σχεδίου για να μη λειτουργήσουν τα Ωνάσεια. Την Τετάρτη 13/3 οργανώνουμε με τον Η΄ΣΕΠΕ Ευόσμου εκδήλωση στο Πολιτιστικό Κέντρο Ευόσμου για τις συνέπειες των ιδιωτικοποιήσεων στην παιδεία με προβολή ταινίας/ντοκιμαντέρ “Backpack full of cash” και ομιλητή τον πανεπιστημιακό Γ. Τσιάκαλο.
Καλούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να σταματήσει την απραξία του και να οργανώσει τον αγώνα κατά των Ωνάσειων.
Για το Δ.Σ.
Ο πρόεδρος Η γραμματέας
Χρήστος Ζαγανίδης Σοφία Στεφανίδου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 5/03
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση