mitsotakis
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
«Οι προκλητικές αυτές δηλώσεις του πρωθυπουργού φανερώνουν την αδυναμία και την πλήρη απομόνωση της κυβέρνησης από τον εκπαιδευτικό κόσμο»

Μπροστά σε μια νέα επίθεση κατά του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, η εκπαιδευτική κοινότητα υψώνει ξανά το ανάστημά της. Οι πρόσφατες δηλώσεις του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών – δηλώσεις που υπονοούν αποκλεισμούς και απολύσεις όσων αντιτίθενται στις κυβερνητικές πολιτικές – έχουν πυροδοτήσει έντονες αντιδράσεις στον χώρο της εκπαίδευσης, ενισχύοντας την ήδη έντονη αντίσταση των δασκάλων και καθηγητών απέναντι στο σχέδιο αναδιάρθρωσης του σχολείου.

Η κυβέρνηση, με φόντο τη γενικευμένη κοινωνική δυσαρέσκεια για τις ιδιωτικοποιήσεις και τις νεοφιλελεύθερες μεταρρυθμίσεις, επιδιώκει να επιβάλει ένα μοντέλο «αυτονομημένου» σχολείου που λειτουργεί με όρους αγοράς και όχι παιδαγωγικής αποστολής. Στο επίκεντρο αυτής της στρατηγικής βρίσκεται η αξιολόγηση: ένα εργαλείο που – όπως καταγγέλλουν σωματεία και ενώσεις – δεν έχει στόχο τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά τη σταδιακή απαξίωση και εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου.

Η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, με ανακοίνωσή της, παίρνει σαφή θέση απέναντι στην πολιτική της κυβέρνησης, καταγγέλλοντας όχι μόνο τις στοχεύσεις πίσω από την αξιολόγηση, αλλά και τον αυταρχισμό με τον οποίο επιχειρείται να επιβληθεί: απειλές, διώξεις, πειθαρχικά, ακόμα και αναφορές σε απολύσεις, συνθέτουν ένα σκηνικό πίεσης που – όπως υπογραμμίζεται – θυμίζει τις πιο σκοτεινές σελίδες του παρελθόντος.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι εκπαιδευτικοί καλούν σε μαζική αντίσταση και διαρκεία αγώνα, όχι μόνο για την αξιολόγηση, αλλά για την υπεράσπιση του ίδιου του δημόσιου σχολείου. Με κεντρικό σύνθημα την ενότητα, τη συλλογικότητα και την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, απαιτούν την ανατροπή της πολιτικής που απειλεί τη μόρφωση των παιδιών, τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τη δημοκρατική λειτουργία της εκπαίδευσης. Το παρόν κείμενο είναι μια κραυγή αντίστασης, αξιοπρέπειας και αποφασιστικότητας απέναντι σε μια πολιτική που επιχειρεί να φιμώσει τη φωνή των εκπαιδευτικών και να μετατρέψει το σχολείο σε μηχανισμό κοινωνικής επιλογής και αποκλεισμού.

Η ανακοίνωση της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΔΕ ΜΑΣ ΦΟΒΙΖΟΥΝ, ΜΑΣ ΕΞΟΡΓΙΖΟΥΝ!

ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΟΥ ΤΟ ΔΙΑΛΥΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΕΙ!

ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΥΣ  ΑΓΩΝΕΣ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ  ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ.

Ο αγώνας μας ενάντια στην αξιολόγηση για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου

τούς χαλάει τα σχέδια.

Μετά τη συνάντησή του με την Υπουργό Παιδείας Ζαχαράκη, ο πρωθυπουργός δήλωσε: “Συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς: είναι μια νέα διαδικασία που δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα”.

Η παραπάνω δήλωση του πρωθυπουργού αποτελεί ομολογία αποτυχίας! Το μαρτυρούν ακόμα και τα χαλκευμένα στοιχεία του Υπουργείου που αναφέρουν ότι από τους/τις νεοδιόριστους/ες των ετών 2020-23, πάνω από το 40% έχει αρνηθεί «να βάλει πλάτη» στη διάλυση του δημόσιου σχολείου, συμμετέχοντας με επιμονή και αποφασιστικότητα, παρά τις απειλές, τους εκβιασμούς, τα χιλιάδες πειθαρχικά, ακόμα και τη δυνητική αργία στην περίπτωση της συναδέλφισσας Χατζόγλου, στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση και στην απεργία – αποχή. Τέσσερα χρόνια μετά την ψήφιση του διαβόητου νόμου 4823/21, η πλειοψηφία του εκπαιδευτικού σώματος – το 85% – δεν έχει αξιολογηθεί!

Επιβεβαιώνεται περίτρανα και για άλλη μια φορά  πως η κυβέρνηση και το  ΥΠΑΙΘΑ όχι μόνο δεν  κατάφερε να υποτάξει τον κλάδο που αγωνίζεται αλλά ο αγώνας μας ενάντια στην αξιολόγηση για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου τούς χαλάει τα σχέδια, τους ζορίζει και καθυστερείτην αντιδραστική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης, την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίησή της, την υπονόμευση και απαξίωσή της στα όρια της λειτουργικής κατάρρευσης,  την απογείωση των ταξικών φραγμών, την πειθάρχηση, υποταγή,φίμωση και ανελευθερία των εκπαιδευτικών.Χαρακτηριστικές των επιδιώξεών της είναι οι απόπειρες της κυβέρνησης με τα Ωνάσεια, τις Ακαδημίες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα σχολεία της «αριστείας», την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τις εξετάσεις PISA , τη γονεϊκή επιλογή σχολείου, τις συγχωνεύσεις, τον ΑΣΕΠ δίπλα στο προσοντολόγιο ως σύστημα διορισμών κλπ.

Η προώθηση αυτών των επιδιώξεων χρειάζεται και τροφοδοτεί την αξιολόγηση πουαποτελεί και  το πλαίσιο επιβολής τους. Όλοι καταλαβαίνουν ότι η αξιολόγηση, όπως και με τους σιδηρόδρομους, σημαίνει παράδοση του δημόσιου σχολείου στους ιδιώτες (αυτονομία, δηλαδή βρείτε λεφτά μόνοι σας για να τα λειτουργήσετε), μείωση προσωπικού και κλείσιμο τμημάτων... και σχολείων(27+ μαθητές/τμήμα, ψηφιακά σχολεία, παράλληλη για πέντε μαθητές κλπ).  Το τι δημόσιο θέλουν το ζούμε στους λογαριασμούς ρεύματος της ιδιωτικοποιημένης ΔΕΗ, στα επί πληρωμή απογευματινά χειρουργεία του ιδιωτικοποιημένου ΕΣΥ και στα Τέμπη του ιδιωτικοποιημένου ΟΣΕ.

Γι΄αυτό χιλιάδες εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων δίνουν εδώ και 5 χρόνια ένα συγκλονιστικό αγώνα αντίστασης στην αξιολόγηση και τη βίαιη αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης, αγωνίζονται για να μορφωθούν και να σπουδάζουν όλα τα παιδιά, όποια κι αν είναι η οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους, που δεν τα ξεχωρίζουν και δεν τα στοχοποιούν σε άξια και ανάξια! Υπερασπίζουν το δημόσιο και δωρεάν σχολείο, τη δουλειά και την αξιοπρέπειάτους.

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΟΤΑΧΘΟΥΜΕ!

ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΑΣΚΑΛΟΙ/ΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ «ΟΜΑΔΑ ΑΛΗΘΕΙΑΣ» ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ.

Ο Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του,αφού ούτε με το καρότο ούτε με τις απειλές, τους εκβιασμούς, τη δυνητική αργία για συνδικαλιστική δράση της Χρ. Χοτζόγλου, το τσουνάμι πειθαρχικών και  διώξεων, τρομοκρατίας, δεν μπόρεσε να πείσει τον κόσμο της εκπαίδευσης «για το καλό που θα φέρει η αξιολόγηση», κραδαίνει τώρα ολοκληρωτικού τύπου απειλέςλέγοντας ότι δεν έχουν θέση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα όσοι είναι επί της αρχής ενάντια στην αξιολόγηση!Μετά την αλαζονική προκλητικότητα του στην Βουλή με την εξαγγελία της Συνταγματικής αναθεώρησης που θα περιλαμβάνει την «αξιολόγηση και κατάργηση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων ως υπεύθυνη για το έγκλημα στα Τέμπη»!, επιχειρεί να αναβαθμίσει τον αυταρχισμό και τηνπολιτική πυγμήςτης κυβέρνησης, αφήνοντας να αιωρείται το θέμα των απολύσεων στην εκπαίδευση, που ούτε και οι νόμοι τους προβλέπουν! Μάλιστα, όχι μόνο αποσιωπά ότι οι εκπαιδευτικοί ασκούν το συνταγματικά κατοχυρωμένο απεργιακό τους δικαίωμα, αλλά ποινικοποιεί με τη δήλωσή του αυτή, ακόμα και τις απόψεις!

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΕΚΒΙΑΖΟΜΑΣΤΕ, ΔΕΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΟΥΜΑΣΤΕ! ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ!

Δηλώνουμε απερίφραστα, όπως ταιριάζει σε μάχιμους εκπαιδευτικούς πως είμαστε περήφανοι για τον αγώνα μας ενάντια στην αξιολόγηση, για τη μάχη που  δίνουμε για το δημόσιο δωρεάν σχολείο, για τη θέση μας μέσα σε αυτό!Τη μάχη  αυτή, ενάντια στην αξιολόγηση - διάλυση του δημόσιου σχολείου όχι μόνο θα τη συνεχίσουμε  αλλά θα τη δυναμώσουμε ακόμη περισσότερο  με όπλο την απεργία αποχή και την κλιμάκωση των αγώνων μας.

Ας μη νοσταλγεί ο Μητσοτάκης  το 2013, τότε που ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης για να ευνοήσει τα ιδιωτικά ΙΕΚ και κολλέγια, κατήργησε  δεκάδες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ βγάζοντάς σε διαθεσιμότητα 2500 εκπαιδευτικούς, γιατί τότε με τον πολύμορφο, αποφασιστικό αγώνα των εκπαιδευτικών και των μαθητών, αυτοί επέστρεψαν κι η κυβέρνησή του έπεσε!

Ας μην ευελπιστεί η κυβέρνηση και ο Μητσοτάκης πως το ρήγμα που άνοιξε στις 26/1 και 28/2, στις 5 & 7/3   με την εισβολή του λαού στο προσκήνιο θα κλείσει με τις απειλές και την τρομοκρατία και την επιχείρηση αλλαγής

ατζέντας.

Άλλωστε οι προκλητικές αυτές δηλώσεις του πρωθυπουργού φανερώνουν την αδυναμία και  την πλήρη απομόνωση της κυβέρνησης από τον εκπαιδευτικό κόσμο, την κοινωνία και τις ανάγκες της.Η κυβέρνηση  της δολοφονίας, της  συγκάλυψης, της φτώχειας και του πολέμουδεν έχει καμία  νομιμοποίηση να συνεχίσει και να εντείνει την επίθεση της  στη δημόσια  εκπαίδευση και τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς, να συνεχίζει την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκήεπέλασή της. 

Αυτή η κυβέρνηση που βρίσκεται απέναντι σε όλη την κοινωνία πρέπει να ανατραπεί και αυτή και η πολιτική της, με παρατεταμένο απεργιακό πολύμορφο αγώνα για να μπορούμε ν’ αναπνεύσουμε κι εμείς και ολόκληρη η κοινωνία.

Οι εκπαιδευτικοί μαζί με το λαό θα συνεχίσουμε μέχρι την οριστική δικαίωση και την ικανοποίηση των αιτημάτων μας.

  • Να μην συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη. Να τιμωρηθούν οι ένοχοι και όσοι συνέργησαν στη συγκάλυψη.Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις. Παιδεία, υγεία, ρεύμα, νερό και συγκοινωνίες, αποκλειστικά δημόσια αγαθά για όλο το λαό. Να φύγει τώρα η ιταλική HELLENIC TRAIN. Να επιστρέψει τώρα ο σιδηρόδρομος στο δημόσιο.
  • Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.Για ένα σχολείο που θα  μαθαίνει τα παιδιά να σκέφτονται, να αναλύουν και τελικά να διεκδικούν μια καλύτερη κοινωνία.  Ενάντια στην ιδιωτικοποίηση- εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και στο σχολείο της αγοράς.
  • Να μην επιτρέψουμε το κλείσιμο σχολείων και τη μετατροπή τους σε Ωνάσεια.- Καμία ίδρυση «Ωνάσειων» σχολείων.  Κανένα σχολείο σε εταιρίες και ιδιώτες.
  • Να  σταματήσει τώρα η ατομική και κάθε διαδικασία της αξιολόγησης. Κατάργηση όλων των αντίστοιχων νόμων. Αυτοδίκαιη Μονιμοποίηση τώρα όλων των νεοδιόριστων.
  • Πραγματικές αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις.Κατώτατος μισθός 1.200 ευρώ καθαρά και αντίστοιχες αυξήσεις σε όλα τα κλιμάκια. Επιστροφή 13ου και 14ου μισθού και σύνταξης.
  • Γνήσιες ΣΣΕ εφ’ όλης της ύλης (μισθός, διορισμοί, περίθαλψη, ασφάλιση, κ.ά.). Να καταργηθεί ο ν. 2738/1999 φαλκίδευσης Συλλογικών Συμβάσεων και το ενιαίο μισθολόγιο-φτωχολόγιο.
  • Κάτω τα χέρια από τα δημοκρατικά και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα, την απεργία και τους αγωνιστές. Κατάργηση των απεργοκτόνων νόμων Χατζηδάκη- Γεωργιάδη. Να πάρουν πίσω όλες τις διώξεις και τα πειθαρχικά.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, 20.000 χιλιάδες τώρα στη Β/θμια, αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Ίσα δικαιώματα σε μόνιμες/ους κι αναπληρωτ(ρι)ες. 
  • Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, ώστε να επιτελούμε το έργο μας με ουσιαστικό τρόπο
  • Αύξηση των δαπανών για παιδεία, υγεία, κοινωνικές ανάγκες.Όχι στο όργιο των εξοπλισμών  -τα νέα θηριώδη εξοπλιστικά προγράμματα

ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!

Με όπλο την απεργία αποχή και το αγωνιστικό σχέδιο σύγκρουσης κι ανατροπής!Να ξεπεράσουμε τον  συνδικαλισμό της  αδράνειας, της συναίνεσης και της υποταγής στην κυρίαρχη πολιτική αλλά και τις αδιέξοδες γραμμές των «ήξεις αφήξεις», και των επιμέρους συμβολικών κινητοποιήσεων που δε θα φέρουν τη νίκη.Δύναμή μας η μαζικότητα και τα συλλογικά μας όργανα, οι ΓΣ, τα πρωτοβάθμια σωματεία και ο συντονισμός τους. Να κλιμακώσουμε τον αγώνα παίρνοντας όλες τις αναγκαίες αγωνιστικές αποφάσεις σε αντιπαράθεση  με την κυβέρνηση και την πολιτική της, διεκδικώντας κατακτήσεις τώρα και το ξήλωμα της πολιτικής αυτής και του πολιτικού προσωπικού που την υλοποιεί και τη στηρίζει.

Καλούμε τώρα την ΟΛΜΕ να κηρύξει νέο γύρο ΓΣ, για να αποφασίσουμε την κλιμάκωση της πάλης μας ώστε και η κυβέρνηση να πάρει την απάντηση που της οφείλουμε απέναντι σε τέτοιου τύπου ολοκληρωτικές δηλώσεις και μεθοδεύσεις. Και θα την πάρει!

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                                     ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γρίφος χ και ψ
Μπορείς να βρεις το κρυμμένο γράμμα σε 21 δευτερόλεπτα; Το 99% κάνει λάθος!
Μπορείτε να εντοπίσετε το γράμμα-εισβολέα σε 21 δευτερόλεπτα; Οπτικός γρίφος προκαλεί τα αντανακλαστικά του εγκεφάλου σας
Μπορείς να βρεις το κρυμμένο γράμμα σε 21 δευτερόλεπτα; Το 99% κάνει λάθος!