Thumbnail
Για τα θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας, του Γιάννη Κερασαρίδη

 

Συνάδελφοι, παρακολουθώ λεπτομερειακά το διάλογο που αναπτύσσεται σε έγκριτες ιστοσελίδες. Είχα σκοπό να παρέμβω μετά τις εξετάσεις για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, όμως αφότου διάβασα την κραυγή αγωνίας ενός παιδιού που μας λέει: 
«…..Ως υποψήφιος…….. ερωτώ, τους εισηγητές των σημερινών θεμάτων: Ήταν θέματα αυτά επιπέδου ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ; Έχουμε πουθενά οι υποψήφιοι καμία ταμπέλα που να λέει ΠΕ03;……..».
Συγκλονίστηκα. Αυτό το παιδί, με λίγες λέξεις, είπε τόσα όσα δεν μπορούν να πουν οι περισπούδαστες μελέτες μας. 
 
Απαντώντας σ’ αυτό το "παιδί-συνείδησή μας" έχω να του ‘πω τα εξής:
α) νεαρέ μου, προ πέντε ετών κατάρτισα μια εργασία σχετικά με το θέμα των Πανελλαδικών, στην οποία κατέληγα στο συμπέρασμα πως οι Πανελλαδικές, η ύλη και το απόστημα της θεματοδοσίας, είναι καθαρά πολιτικό πρόβλημα στα χέρια της εκάστοτε κυβέρνησης, προκειμένου να οδηγήσει τα εκπαιδευτικά πράγματα προς την επιδιωκόμενη κατεύθυνση. Για ποιο λόγο κάθε χρόνο τα θέματα είναι ασύμμετρα προς τον σκοπό για τον οποίο προορίζονται ή κάποια λαθεμένα; Είναι πολύ βολικό κάθε φορά να φωνάζουμε και να τα βάζουμε με τους "κακούς" θεματοδότες. Είναι η άριστη συνταγή για εκτόνωση και του χρόνου πάλι τα ίδια. Πρέπει να ανοιχτεί ένας δημόσιος διάλογος σχετικά με την πολιτική (όχι κομματική) διάσταση του θέματος
β) νεαρέ μου, σε κείνη την εργασία, την οποία κοινοποίησα και στο γραφείο του τότε υπουργού Παιδείας (είναι άγνωστη η τύχη της), υποστήριζα την άποψη πως, μόλις τα παιδιά τελειώσουν με τις Πανελλαδικές, αμέσως μετά το υπουργείο να δίνει στη δημοσιότητα i) τα στοιχεία των μελών όλων των επιτροπών,ii) ποιος έβαλε το κάθε θέμα, iii) μια αιτιολογική αναφορά του κάθε θεματοδότη για το συγκεκριμένο θέμα, iv) ποιοι και με ποια κριτήρια εξέλεξαν τους θεματοδότες, v) θέματα άσχετα για το σκοπό που μπήκαν, ασαφή ή λαθεμένα πρέπει να είναι αιτία επιβολής ποινής στον θεματοδότη. Μέχρι σήμερα τιμωρήθηκε κάποιος γι’ αυτή την ύβρη; Γιατί όταν, με τις ανεπάρκειές και την ανευθυνότητά του βάζει σε δοκιμασία τα νεύρα και το νου του υποψήφιου, ε! αυτό είναι βαριά ύβρις προς το παιδί και το κοινωνικό σύνολο. 
γ) νεαρέ μου, το συγκεκριμένο θέμα της θεματοδοσίας είναι διαχρονικό. Αρκεί να σου αναφέρω πως το 1972 δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ  μια επιστολή του Αριστείδη Πάλλα, ενός φροντιστή της εποχής, που είχε γίνει ο βραχνάς του υπουργείου Παιδείας. Ο Α. Πάλλας έγραφε μεταξύ των άλλων
«…Νομίζομεν, ότι η επιτροπή αυτή είναι ανάγκη, όχι μόνον να ανακοινούται εις το ελληνικόν κοινόν προ των εξετάσεων, αλλά και να ανακοινούνται δημοσίως ποία εκ των μελών αυτής καθορίζουν τα θέματα των εισαγωγικών εξετάεων εις έκαστον μάθημα, ώστε τα μέλη αυτά να επωμίζονται τας ευθύνας του ορθού των θεμάτων, του ότι τα θέματα αυτά είναι εντός της υπό του Αναλυτικού Προγράμματος καθοριζομένης ύλης….»
Εμείς δεν συμφωνούμε με το "…προ των εξετάσεων…"
Συνάδελφοι, προσοχή!! λοιπόν, όχι εκτονωτικές κραυγές και άντε τα ίδια του χρόνου!
 
με εκτίμηση
Γιάννης Κερασαρίδης
 
Υ.Γ. Με ικανοποίηση διαβάσαμε την ανακοίνωση της ΕΜΕ για το λάθος θέμα Δ3. Επιτέλους, έστω και με καθυστέρηση 30 ετών, κατάφερε να αρθρώσει αυτή την ανακοίνωση. Μετά από 30 χρόνια ξεφωνητού της από τους συναδέλφους, φαίνεται πως έχουμε [το 2011 και φέτος*] κάποιο αποτέλεσμα
 
*το περιεχόμενο της αγκύλης είναι μεταγενέστερη προσθήκη στο αρχικό κείμενο και αφορά τις Επαναληπτικές Πανελλήνιες Εξετάσεις Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου, που έγιναν το Σάββατο 4 Ιουνίου 2011, στο μάθημα: Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
Την ώρα που οι ΕΛΜΕ προσπαθούν να δώσουν διέξοδο στις αγωνίες των συναδέλφων σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, δεν είναι δυνατόν το ΔΣ της ΟΛΜΕ να μην...
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
amfitheatro-aei-foitites2
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
Ανοιχτή εκδήλωση του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Λάρισας με τίτλο: «Υπάρχει ακόμα Εθνικό Σύστημα Υγείας; Η απάντηση των υγειονομικών στη διάλυση του...
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
elmepa eidiki agwgi
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα
Η έλλειψη επαρκούς στήριξης και ουσιαστικής  καθοδήγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες αυτών των μαθητών,...
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα