Thumbnail
Τα μέλη του Επιστημονικού Συλλόγου Πτυχιούχων Φ.Α του νομού Ηλείας, μετά από ευρεία συζήτηση και αποτύπωση των προβλημάτων του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής  και λαμβάνοντας υπόψη  τις ανάγκες για  εκπαιδευτικούς  Φ.Α στα σχολεία  Α/ΘΜΙΑΣ και Β/ΘΜΙΑΣ  του νομού Ηλείας, διαπιστώσαμε ότι:

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ Φ.Α Ν.ΗΛΕΙΑΣ                     Πύργος 19 Ιουνίου 2013

 

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τα μέλη του Επιστημονικού Συλλόγου Πτυχιούχων Φ.Α του νομού Ηλείας, μετά από ευρεία συζήτηση και αποτύπωση των προβλημάτων του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής  και λαμβάνοντας υπόψη  τις ανάγκες για  εκπαιδευτικούς  Φ.Α στα σχολεία  Α/ΘΜΙΑΣ και Β/ΘΜΙΑΣ  του νομού Ηλείας, διαπιστώσαμε ότι:

Το Υπουργείο Παιδείας με την επεξεργασία των στοιχείων των οργανικά ανηκόντων στο νομό μέσω του Survey, εμφανίζει μεγάλο αριθμό πλεοναζόντων καθηγητών Φυσικής Αγωγής στη Β/θμια Εκπαίδευση. Αυτό οφείλεται στο ότι ο σχεδιασμός αυτός έχει γίνει επί χάρτου και όχι με βάση τις πραγματικές ανάγκες . Γιατί στην πραγματικότητα α) δεν έχουν υπολογιστεί οι ώρες καθηγητών Φ.Α. που είναι διευθυντές και έχουν μειωμένο ή δεν έχουν  καθόλου ωράριο διδασκαλίας  β) οι ώρες όσων καθηγητών Φ.Α.  θα συνταξιοδοτηθούν γ) οι ανάγκες καθηγητών Φ.Α. στη Α/θμια δ) Το σύστημα έχει υπολογίσει ως μία ομάδα σχολείων τα σχολεία Πύργου, Αμαλιάδας, Ανδρίτσαινας.Εάν το εξετάσουμε υποθετικά, αυτό σημαίνει ότι καθηγητής που υπηρετεί σε σχολείο της Αμαλιάδας και δεν συμπληρώνει το υποχρεωτικό του ωράριο ,  μπορεί να συμπληρώσει όσες ώρες του λείπουν  στην Ανδρίτσαινα. Αυτό δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί γιατί θα πρέπει να διανύσει 70 χιλιόμετρα σε δύσβατο (στροφές,κατολισθήσεις) και επικίνδυνο (χειμώνα παγετός, χιόνια )οδικό δίκτυο και θα χρειάζεται περίπου δύο ώρες για να φτάσει στο σχολείο και άλλες τόσες για να επιστρέψει. Αυτό δε, σημαίνει  ότι ο συνάδελφος  θα είναι υποχρεωμένος να διαθέτει οπωσδήποτε  δικό του μεταφορικό μέσον.

Έτσι,  φαίνεται να πλεονάζουν 50 καθηγητές στο Ν Ηλείας. Η  πραγματικότητα όμως απέδειξε ότι μετά από τις αποσπάσεις καθηγητών Φ.Α. ο αριθμός των υπηρετούντων στον νομό κατά το διδακτικό έτος 2012-13  σε  A/θμια και Β/θμια δεν ήταν επαρκής για την κάλυψη του αριθμού των ωρών Φ.Α. που προέκυψαν από τα εβδομαδιαία αναλυτικά προγράμματα. Έτσι, 15 Δημοτικά καθώς και τα περισσότερα  Ολοήμερα Δημοτικά του νομού μας δεν είχαν καθηγητή Φυσικής Αγωγής. Τον Φεβρουάριο μήνα επίσημα η Δ/νση Α/θμιας μιλούσε για 26 κενά  καθηγητών

Από την άλλη μεριά το Υπουργείο έχει προβεί στην επιστημονική τεκμηρίωση του μαθήματος παρέχοντας Αναλυτικά προγράμματα Φυσικής Αγωγής καθώς και  βιβλία του καθηγητή και του μαθητή για όλες τις τάξεις Α/θμιας και Β/θμιας. Εκεί βρίσκεται  η επιστημονική τεκμηρίωση του μαθήματος που χρόνια προετοίμασε το Υπουργείο Παιδείας με την επιστημονική κοινότητα της Φυσικής Αγωγής, ενώ ήταν και πάγιο αίτημα των Καθηγητών της Φ.Α.  Μέσα από τα βιβλία του καθηγητή καθορίζονται τα πάντα για τη Φ.Α.

·  Α ΄  Γυμνασίου σελίδα 9:«ο σκοπός της ΦΑ είναι να ενθαρρύνει για άσκηση,όλους τους μαθητές,ιδιαίτερα αυτούς που δεν κάνουν αθλητισμό εκτός σχολείου,όπως κινητικά αδέξια ή παχύσαρκα παιδιά»,σύμφωνα με το ΦΕΚ του Υπουργείου (τευχ. Β αρ. φύλλου σελ 3735 )

·  Στη σελίδα 10  του βιβλίου του καθηγητή της   Γ’ τάξης αναφέρεται: «Ο σκοπός της Φ.Α. είναι να συμβάλει στη σωματική ανάπτυξη των μαθητών και παράλληλα να βοηθήσει στην ψυχική και πνευματική τους καλλιέργεια και την αρμονική τους ένταξη στη κοινωνία»(Φ.Ε.Κ.  αρ φ.304 /13-303 τόμος Β ,σελ428)    
          Στη σελίδα 12 του βιβλίου του καθηγητή της   Γ’ τάξης αναφέρεταιεπίσης  ότι σύμφωνα  με την ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας  «τα παιδιά και οι νέοι χρειάζονται επιπλέον 20 λεπτά υψηλής έντασης φυσικής δραστηριότητας τρεις φορές τη βδομάδα»

·   Στο βιβλίο του μαθητή του Γυμνασίου, σελίδα 73 ,  ( Κεφάλαιο 3 «Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗΣ»)δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στο να ενστερνιστεί ο μαθητής κατά τη σχολική ζωή την αξία της δια βίου άσκησης για την σωματική και ψυχική υγεία .

Όμως για να πραγματοποιηθούν οι παραπάνω στόχοι σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί πρέπει να υπάρχει άσκηση το λιγότερο τρεις φορές την εβδομάδα.

Το Υπουργείο τώρα αντιφάσκοντας και καταργώντας όσα το ίδιο έχει στοχοθετήσει προβαίνει στη μείωση των ωρών Φ.Α στις τάξεις Α’ και Β’ των Πειραματικών Γυμνασίων ( π.χ. Γυμνάσιο Ανδραβίδας στο νομό Ηλείας), Είναι κατανοητό ότι δεν καλύπτονται  οι ανάγκες άθλησης των παιδιών αυτής της ηλικίας όπως αναφέρεται και στο Βιβλίο του Καθηγητή της Γ’ τάξης Γυμνασίου. Ούτε και  στην  Α/θμια οι δύο ώρες  Φυσικής Αγωγής  στην Ε΄ και ΣΤ σύμφωνα  με τα Αναλυτικά Προγράμματα είναι αρκετές να πετύχουν το σκοπό της ΦΑ στη βαθμίδα αυτή.

Η κατάσταση είναι απαράδεκτη έως τραγική στη βαθμίδα του Λυκείου. Εδώ  προβλέπονται δύο ώρες Φ.Α στην Α΄ και  Β΄ τάξη και μία στη Γ΄ Λυκείου  εβδομαδιαία. Στην ψυχοφθόρα διαδικασία ενός εκπαιδευτικού συστήματος που έχει επίκεντρο τις Πανελλαδικές εξετάσειςκαι απαιτεί πολλές ώρες καθιστικής ζωής, η Φυσική Αγωγή θα ήταν η μοναδική διέξοδος των μαθητών των Λυκείων. Αντίθετα η απαξίωση του μαθήματος με τη μία ώρα διδασκαλίας του στη Γ΄ Λυκείου ωθεί τα παιδιά σε αναζήτηση άλλων διεξόδων(κάπνισμα,αλκοόλ ,Ηλεκτρονικά παιχνίδια ) για την κάλυψη του κενού που δημιουργείται.  Ακόμα,  πρέπει να τονίσουμε για την τάξη αυτή ότι οι δοκιμασίες των υποψηφίων  για ΤΕΦΑΑ, για στρατιωτικές σχολές και Σώματα Ασφαλείας , εντάσσονται  στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα  μαθήματα και  η προετοιμασία των υποψηφίων για αυτές τις δοκιμασίες δεν είναι συμβατή  με μία ώρα διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής εβδομαδιαία.

Παράδοξο επίσης είναι ότι και στα  ΕΠΑΛ η  Α΄ Λυκείου έχει 2  ώρες ΦΑ ,η Β τάξη μία  και καμία η Γ΄τάξη. Άραγε οι βιολογικές,ψυχικές και σωματικές-κινητικές ανάγκες των  παιδιών  αυτών είναι διαφορετικές  από των ΓΕΛ;

Η αλλαγή της διαδικασίας των σχολικών αγώνων, που στα Λύκεια έγιναν  με μεγάλη δυσκολία (έλλειψη οικονομικών ) και στα Γυμνάσια και τα Δημοτικά οδήγησε στην υποβάθμισή τους και μετατροπή τους  σε γιορτές χωρίς περιεχόμενο .Αφού η Πολιτεία, δεν  εξασφαλίζει τίποτα , η συμμετοχή των μαθητών στα ομαδικά αθλήματα είναι ελάχιστη με αποτέλεσμα  ο μαθητής να μην προλαβαίνει να γευτεί  τη χαρά της συμμετοχής. Ακόμα έκλεισαν τα  Τ.Α.Δ.(Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης ) στο νομό Ηλείας που Παγκοσμίως είναι η κοιτίδα του Αθλητισμού και του Ολυμπισμού

Οι καθηγητές Φ.Α εξαιρούνται από την επιμόρφωση Β΄ επιπέδου Η/Υ και δεν έχουν δικαίωμα δεύτερης ανάθεσης κανενός μαθήματος  για συμπλήρωση ωραρίου. Η αύξηση κατά δύο ώρες του ωραρίου των καθηγητών Φυσικής Αγωγής, όπως και όλων των άλλων ειδικοτήτων στη Β/θμια  δεν αναβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης με τον τρόπο που προτείνεται να υλοποιηθεί.

Όλα τα παραπάνω δυστυχώς είναι πραγματικότητα που οδηγούν σε συρρίκνωση και υποβάθμιση του μαθήματος της Φ.Α.  και οι σχεδιασμοί του Υπουργείου επί χάρτου είναι  επικίνδυνοι και σε  τέτοιο βαθμό που μπορεί να οδηγήσουν σε υποχρεωτικές μεταθέσεις αρκετούς συνάδελφους και άλλους  σε απόλυση , γατί το σύστημα Survey  τους βγάζει πλεονάζοντες.

Ως Επιστημονικός Συλλογικός  θεωρούμε αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική την μείωση των διδακτικών ωρών Φ.Α. στο δημόσιο σχολείο. Καταθέτουμε τις προτάσεις μας όχι με γνώμονα την εξασφάλιση της εργασιακής μας απασχόλησης , πράγμα απολύτως θεμιτό, αλλά προτάσσοντας την σωματική, πνευματική και ψυχική βελτίωση της υγείας των μαθητών μας, που αναπτύσσεται με τα προγράμματαΦυσικής Αγωγήςσύμφωνα  με πολλές επιστημονικές εργασίες αλλά και με τα όσα η ίδια  η Πολιτεία έχει θεσπίσει με νόμους στα Αναλυτικά προγράμματα και στα βιβλία του καθηγητή και του μαθητή.Αφού ληφθεί ως βασική προϋπόθεση  για τη λειτουργία των σχολείων  η  αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των οργανικών-λειτουργικών  κενών από το σύστημα Survey

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:

1.   Τρίωρη διδασκαλία του μαθήματος Φ.Α  ανά εβδομάδα σε όλες τις  ταξεις του Γυμνασίου.

2.  Αύξηση των ωρών Φ.Α.  στην  Γ  Λυκείου κατά 2 ώρες και  κατά μία στην Α’ και Β’

3.  α. Αύξηση των ωρών Φ.Α.  στα ΕΠΑΛ όπως και στα Γ.Ε.Λ.

     β. Νέο αναλυτικό πρόγραμμα για τα λύκεια, με την ύπαρξη βιβλίου εκπαιδευτικού - μαθητή, όπως στο γυμνάσιο.

4 ..Προετοιμασία υποψηφίων (ΤΕΦΑΑ ,στρατιωτικές σχολές –Σώματα ασφαλείας) της Γ’ Λυκείου ενταγμένη στοαναλυτικό πρόγραμμα

5.   Άμεση ενεργοποίηση των Μ.Ο.Α. (Μαθητικοί Όμιλοι Αθλημάτων), ιδιαίτερα τώρα και λόγω της οικονομικής κρίσης ώστε να μπορούν οι μαθητές   να γυμνάζονται και μετά  το τέλος των μαθημάτων τους.

6   Τετράωρη διδασκαλία του μαθήματος Φ.Α. στην Α/θμια σε όλες τις τάξεις των ΕΑΕΠ.

7Εισαγωγή της ΦΑ και στη Προσχολική Αγωγή σύμφωνα με τις εξαγγελίες της Πολιτείας και τις προτάσεις της επιστημονικής κοινότητας.

8Κατάργηση του νέου τρόπου των σχολικών πρωταθλημάτων Δημιουργία νέου  που θα αποφασιστεί ύστερα από  διαβούλευση καθηγητών  ΦΑ που διδάσκουν στις δυο βαθμίδες σε συνεργασία με Σχολικούς συμβούλους  και τα ΤΕΦΑΑ.

9.  Δημιουργία ΤΑΔ-ΕΤΑΔ στην πρωτεύουσα κάθε νομού

10.   Διδασκαλία της Φ.Α.  μόνο από καθηγητές Φ.Α στην Α/ΘΜΙΑ εκπαίδευση

11  Καθιέρωση προγραμμάτων μετρήσεων φυσικής κατάστασης με ευθύνη της Δ/νσης Φ.Α. του ΥΠΑΙΘΠΑ και υλοποίηση μόνο από καθηγητές φυσικής αγωγής

12.  Δικαίωμα επιμόρφωσης και των Καθηγητών Φ.Α. Β’ επιπέδου στους  Η/Υ

13.  Κατοχύρωση μαθήματος για Β΄ ανάθεση( πχ Βιολογίας λόγω του ότι τα Προγράμματα σπουδών μας  στα ΤΕΦΑΑ ,που περιλαμβάνουν Φυσιολογία ,Ανατομία ,Βιοχημεία και Βιομηχανική της Άσκησης ,Εργοφυσιολογία ,Εργομετρία  μας το επιτρέπει..

14.  Συνεργασία με αθλητικές ομοσπονδίες και άλλους φορείς για την παραχώρηση αθλητικού υλικού (απαραίτητο για τη λειτουργία του μαθήματος)

15.  Να υπάρχει διαφορετικός σύμβουλος Φυσικής Αγωγής στη Α/θμια (πρωινό σχολείο, ολοήμερο, σχολεία με ΕΑΕΠ, πιλοτικά, σχολικοί αγώνες αθλοπαιδιές) και στη Β/θμια (γυμνάσια, λύκεια, ΕΠΑΛ, πιλοτικά, εποπτεία ΟΕΣΑ, σχολικοί αγώνες λυκείων, αγώνες αθλοπαιδιές γυμνασίων ).

 

Την Τετάρτη 19-6-2013 απευθυνθήκαμε στις Δ/νσεις Α/θμιας ,Β/θμιας  και στο ΠΥΣΔΕ, και εκφράσαμε  τη διαφωνία μας στην ακολουθούμενη τακτική υποβάθμισης του μαθήματός μας.Οι τεκμηριωμένες θέσεις μας σε σχέση με τα επιστημονικά δεδομένα του μαθήματός μας είναι αυτά που μας δίνουν το δικαίωμα να απαιτήσουμε μέσα από τα συνδικαλιστικά μας όργανα ΕΛΜΕ ,ΟΛΜΕ  μαζί και με τις υπόλοιπες ειδικότητες , την υπεράσπιση όλων των συναδέλφων που κινδυνεύουν να υποστούν τις υποχρεωτικές μεταθέσεις -διαθεσιμότητες -απολύσεις.

Έχει επίσης αρχίσει η προσπάθεια συντονισμού μας και με τους άλλους ανά νομό  συλλόγους Καθηγητών Φ.Α ,  Σχολικούς συμβούλους ,τα ΤΕΦΑΑ , ώστε να επιδώσουμε από κοινού τα αιτήματά μας και στην  Περιφερειακή Διεύθυνση.Ο τελικός στόχος μας είναι η επίδοση των αιτημάτων μας στο Υπουργείο Παιδείας με  Πανελλαδική παράσταση .

 

Για την προσωρινή διοικούσα του Συλλόγου:

Πρόεδρος   Μαρία .Κουτσούκου   [email protected]

Αντιπρόεδρος   Γιάννης . Ρέτσης [email protected]
Γραμματέας   Δ.ιονύσης  Διαμανόπουλος [email protected]
Οργ.Γραμματέας  Φώτης .  Νικολόπουλος [email protected]
Ταμίας      Βάσω Λιάπη [email protected]
Μέλος   Βάσω Τσαντίλη [email protected]
Μέλος   Δημήτρης Ουστάς [email protected]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα