Thumbnail

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνουμε  μια συστηματική πολιτική ανάθεσης των φιλολογικών ωρών σε άλλες ειδικότητες από τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Παιδείας, όχι με κριτήριο την επιστημονική κατάρτιση αλλά την κάλυψη υποχρεωτικού ωραρίου εκπαιδευτικών με οργανική θέση. Μετά την ανάθεση της διδασκαλίας  της Ιστορίας σε συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων ως δεύτερη ανάθεση, μαθαίνουμε ότι και άλλα κατεξοχήν φιλολογικά αντικείμενα πρόκειται να ανατεθούν σε άλλες ειδικότητες. Η τελευταία μάλιστα ανακοίνωση της πρόθεσης να παραχωρηθεί  και το μάθημα της  Νεοελληνικής Λογοτεχνίας δημιουργεί σοβαρά ζητήματα επιστημονικής, παιδαγωγικής, ηθικής δεοντολογίας και νομικής τάξης.    

Μια τέτοια αντίληψη διαχείρισης των φιλολογικών ωρών προκαλεί συγκρούσεις σε επίπεδο Συλλόγων Διδασκόντων, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί προϋποθέσεις για την κατάργηση οργανικών θέσεων φιλολόγων, που μέχρι πρόσφατα ούτε καν αμφισβητούνταν. Αναρωτιόμαστε μήπως σύντομα μόνο το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών θα θεωρείται αποκλειστικό αντικείμενο διδασκαλίας των φιλολόγων!

             Η πρόσφατη μάλιστα  πληροφορία  πως συζητείται το  ενδεχόμενο να δίνεται ως αντικείμενο πρώτης ανάθεσης  το μάθημα της  Ιστορίας σε καθηγητές άλλων  ειδικοτήτων προκάλεσε έντονες ανησυχίες όχι μόνο για την απώλεια οργανικών θέσεων φιλολόγων αλλά κυρίως για την ποιότητα της παρεχόμενης  γνώσης.

Μετά από έρευνα διαπιστώσαμε ότι στην πλειονότητα των Γυμνασίων της Αργολίδας η ιστορία διδάσκεται από συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων. Στα  Λύκεια  το ίδιο συμβαίνει με την ιστορία της Α΄ και Β΄ τάξης. Μένει επομένως η Ιστορία Γενικής Παιδείας της Γ΄ τάξης και η Ιστορία Κατεύθυνσης. Αλήθεια, αναρωτήθηκε κανείς από τους αρμόδιους γιατί διδάσκονται αποκλειστικά από φιλόλογους; Μήπως άραγε η συστηματικότερη και πιο εμπεριστατωμένη διδασκαλία της ιστορίας θεωρούμε ότι είναι αναγκαία μόνο για την επιτυχία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ενώ μέχρι τότε δεν μας ενδιαφέρει αν  ο μαθητής μένει «ανιστόρητος»; Και πού οφείλεται και η απροθυμία των συναδέλφων άλλων ειδικοτήτων να αναλάβουν το μάθημα της Ιστορίας και σε αυτή την τάξη; Και τέλος πάντων, ποια είναι η θέση των ίδιων των μαθητών και των γονέων τους στο συγκεκριμένο ζήτημα;     

Με απόλυτο σεβασμό στην επιστημονική κατάρτιση συναδέλφων άλλων ειδικοτήτων,

  1. διεκδικούμε την προστασία των δικαιωμάτων του κλάδου μας και του επιστημονικού μας κύρους, καθώς και την ποιότητα των παρεχόμενων γνώσεων στα φιλολογικά μαθήματα.
  2. Αναμένουμε την εύρεση ουσιαστικών και επιστημονικά – παιδαγωγικά ορθών λύσεων για την κάλυψη του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών μη φιλολογικών ειδικοτήτων.
  3. Προτείνουμε τον εξορθολογισμό της κατανομής των ωρών των μαθημάτων α΄ ανάθεσης των καθηγητών άλλων ειδικοτήτων, π.χ. την επαναφορά του 3ωρου διδασκαλίας των β' ξένων γλωσσών στο γυμνάσιο, σε συνδυασμό με την υποχρεωτική κατάληξη σε πιστοποίηση των ξένων γλωσσών, πάγιο αίτημα των ξενόγλωσσων συλλόγων.
  4. Απευθύνουμε έκκληση στην πολιτική και εκπαιδευτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας  να σταθεί με ευαισθησία και υπευθυνότητα στο εν λόγω ζήτημα και να αποφύγουν μια τέτοια ακραία λύση, η οποία έχουμε την πεποίθηση ότι θα υποβαθμίσει σοβαρά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση των Ελλήνων. Άλλωστε, θέλουμε να πιστεύουμε ότι πρόκειται για φημολογία και όχι για προειλημμένες αποφάσεις.
  5. Καλούμε  τους Συνδέσμους Φιλολόγων, τους Σχολικούς Συμβούλους, τα Τμήματα Ιστορίας των ελληνικών Πανεπιστημίων, τους Φοιτητικούς Συλλόγους, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και κάθε σκεπτόμενο πολίτη είτε να προσυπογράψουν το αίτημά μας είτε να απευθύνουν ανάλογα ψηφίσματα και αποφάσεις στο Υπουργείο Παιδείας.

Οι φιλόλογοι του Ν. Αργολίδας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidia-me-diaxytes-anaptyksiakes-diataraxes.jpg
Παιδιά: Γιατί βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;
Τα σημερινά παιδιά έρχονται στο σχολείο συναισθηματικά ανώριμα για μάθηση και υπάρχουν πολλοί παράγοντες στο μοντέρνο τρόπο ζωής μας που συμβάλουν σε...
Παιδιά: Γιατί βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;
Δημήτρης Παπαγεωργίου Πρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο alfavita.gr: Δυνατότητα συμπλήρωσης δεύτερου Μηχανογραφικού μετά τη διαπίστωση κενών θέσεων σε τμήματα ΑΕΙ
Ο Δημήτρης Παπαγεωργίου συνομιλεί με τον Νίκο Μάστορα για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, τη νησιωτικότητα, τα μη κρατικά ΑΕΙ, την ΕΒΕ και τις κενές θέσεις,...
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο alfavita.gr: Δυνατότητα συμπλήρωσης δεύτερου Μηχανογραφικού μετά τη διαπίστωση κενών θέσεων σε τμήματα ΑΕΙ
mathites-diamartyria-sygxoneuseis
Συγχωνεύσεις σχολείων: Στα «κάγκελα» γονείς και εκπαιδευτικοί στο Αιγάλεω, ξεκινούν κινητοποιήσεις
Ξεσηκωμός: ΤΡΙΤΗ 26 ΝΟΕΜΒΡΗ: ΟΛΟΙ/ΕΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ του Δήμου Αιγάλεω, 8.15 μ.μ.- ΠΕΜΠΤΗ 28 ΝΟΕΜΒΡΗ: ΟΛΟΙ/ΕΣ στην παράσταση διαμαρτυρίας στη...
Συγχωνεύσεις σχολείων: Στα «κάγκελα» γονείς και εκπαιδευτικοί στο Αιγάλεω, ξεκινούν κινητοποιήσεις
προνηπια
Νηπιαγωγεία: Θέσπισαν δίχρονη προσχολική αγωγή, αλλά ...«ξέχασαν» τις οργανικές θέσεις - Αναμένονται 1800 οργανικά κενά το 2025
Εκτιμάται πως στο τέλος αυτής της χρονιάς, τα οργανικά κενά από τη δίχρονη προσχολική υποχρεωτική εκπαίδευση και τις νέες συντάξεις θα αγγίξουν τις...
Νηπιαγωγεία: Θέσπισαν δίχρονη προσχολική αγωγή, αλλά ...«ξέχασαν» τις οργανικές θέσεις - Αναμένονται 1800 οργανικά κενά το 2025